mboost-dp1

terror i london?

Gå til bund
Gravatar #1 - SKPFræser
7. jul. 2005 10:11
er det rigtig terror?
Gravatar #2 - The-Lone-Gunman
7. jul. 2005 10:21
Tjah, der er hvertfald ekstra tv-avis på DR om lidt.
Gravatar #3 - BurningShadow
7. jul. 2005 10:37
Lad os håbe at de har fået lidt mere styr på formuleringerne, hos DR, inden de begynder at sende, for det her lyder altså ikke for smart!

Det forlyder, at mindst mange er skadet og mindst en hårdt såret.

Trist, hvem skal nu bombes? Syrien? Iran? Mexico? Canada? Nordkorea? USA?
Gravatar #4 - drbravo
7. jul. 2005 10:44

Alle sammen..

Har du set artiklen? De kan flere sprogfinurligheder!

"BBC har talt med den britiske indenrigs Charles Clarke, som oplyser, at vi har hørt om svære personskader, og vender tilbage med mere information snarest.

"Det britiske transportpoliti rapporterer om sårede og at mindst en er alvorligt såret." - fedt. De har et transportpoliti?
Gravatar #5 - BurningShadow
7. jul. 2005 10:50
"indenrigs Charles Clarke"

Ok, har de så også en udenrigt Charles Clarke?

Og hvorfor fortæller han folk, hvis de har hørt, ved folk ikke selv det?

Var det ikke også DR, der engang fortalte at "der var X antal døde, heraf en alvorligt".

Jeg tror, at jeg denne gang vil undlade at gøre DR opmærksom på deres fejl. De virkede ikke specielt galde, den dag jeg fortalte dem at Israel ikke lå i Danmark.
Gravatar #6 - west
7. jul. 2005 10:51
#3 - Den lagde jeg ogsaa maerke til. :)
Er det forresten den Syllable du bruger der ?

Naaja, i oevrigt stemmer jeg for Iran. De er jo alligevel i omraadet :)

Jeg saa et sted at der muligvis var sket en fejl i nogle elektriske installationer. Saa lad os nu lige tage den lidt med ro og se hvad der sker, inden vi raaber baal og brand ..

Update: BT sez
12:41 Londons politi fortæller, at der er tegn på bombemateriale ved et af de steder, hvor eksplosionerne har været.
..... naadada.
Gravatar #7 - BurningShadow
7. jul. 2005 10:53

Jeps, det er Syllable.

Jeg stemmer for USA.

Det er en fin te[rr]ori, men det forklarer ikke buss[en|erne].
Gravatar #8 - Kisbye
7. jul. 2005 11:03
Det er lidt trist.

Nu så det ellers ud til at der ville ske noget med afrika-problemtikken.
Nu tager tager denne terroraktion hele opmærksomheden.
Gravatar #9 - Viperaberus
7. jul. 2005 11:17
Gravatar #10 - Kisbye
7. jul. 2005 11:36
Dr's webcast og bbc news er da vist gået ned?
Gravatar #11 - Norton
7. jul. 2005 11:44
http://en.wikipedia.org/wiki/2005_London_transport...

Masser af info der, plus link til BBC live feed
Gravatar #12 - Kisbye
7. jul. 2005 12:07
Der er lige en ukendt gruppe der har taget ansvaret for terroraktionen.
De siger at Danmark og italien kan vente ligende aktioner
Gravatar #13 - west
7. jul. 2005 12:10
Gravatar #14 - The-Lone-Gunman
7. jul. 2005 12:40
Jeg er godt nok glad for mit kabel-tv så jeg kan tage CNN og BBC. DR virker lidt lost i den her sag.
Gravatar #15 - buch
7. jul. 2005 13:18
jeg er lige stået op, nogen der kan fortælle mig noget spændende om alt det her, jeg føler mig ligesom dr?
Gravatar #16 - Viperaberus
7. jul. 2005 13:28
Der er lidt flere punkter på CNNs timeline: http://www.cnn.com/2005/WORLD/europe/07/07/london....
Gravatar #17 - amokk
7. jul. 2005 14:05
#15 ja selvfølgelig, er der noget andet du også vil have fortalt lidt om?

prøv at læse et par nyhedssites eller noget
Gravatar #18 - elite
7. jul. 2005 14:13
#15: Hehe, det er sq nørdet som det første at læse newz.dk når man står op ;)

Men fucked up det der i London +40 døde :-/
Gravatar #19 - Indox
7. jul. 2005 14:15
Jeg stod op og tændte for fjernsynet, og så med det samme billeder af hårdt sårede personer osv..
Der gik et stykke tid, inden jeg fik lyst til morgenmad :)
Gravatar #20 - buch
7. jul. 2005 14:23
#17 ja kom jeg os i tanke om, at jeg nok skulle ha gjort først.

#18 min startside er newz.dk så det er altid den jeg læser først, og så tjekker forumet bagefter ;)
Gravatar #21 - drbravo
7. jul. 2005 14:26

Tjah- der findes vel ikke noget bedre terrormål i DK end metroen, måske nørreport i myldretiden.. Omkring 08.20 om morgenen - det ville nok også give en del døde.. Lidt neder at tænke på.. Jeg kører med den hver dag! :(
Gravatar #22 - sKIDROw
7. jul. 2005 14:34
Ja det bekræfter jo blot ENDNU en gang, hvorfor krigen mod terrorisme er vigtig at fortsætte ufortrødent.

Og deres trusler kan de stikke skråt op. Deres handlinger viser, hvorfor vores tilstedeværelse stadig er nødvendig. Og nu er det på tide, at jorden kommer til at brænde under fødderne på de svin.

[/rant]
Gravatar #23 - Mort
7. jul. 2005 16:10
Det er jo stadig sådan at trafikken dræber mange mange flere end terror handlinger gør det. Der er vel ingen der er bange for at tage til London fordi de kunne risikere at blive kørt over ?

Terror er kun så skræmmende fordi vi ikke ser rationelt på det. Dør en masse mennesker på en gang er det dybt tragisk, men dør de en ad gangen så er det bare en del af hverdagens liv og det er til at leve med.
Gravatar #24 - lagoni
7. jul. 2005 22:25
Trafikken dræber sikkert flere, men problemet - hvis det er muligt at pege på et enkelt - ved terror, er at det er planlagt og ofte har som mål at dræbe folk. Der er (heldigvis) meget få mennesker der kører ud i trafikken med det mål at slå uskyldige ihjel.
Gravatar #25 - SKREWZ
7. jul. 2005 22:30
#22 -- Hvad er terrorisme?
Gravatar #26 - drbravo
7. jul. 2005 23:19

Det skulle man efterhånden tro - så sindssygt som folk kører

Noget med at skade civile mål for at opnå et mål?
Gravatar #27 - buch
7. jul. 2005 23:23
Gravatar #28 - SKREWZ
7. jul. 2005 23:31
#26/27 -- jeg spørger sKIDROw. Vent til det bliver jeres tur. ;)
Gravatar #29 - drbravo
7. jul. 2005 23:42

Spørg oleo i stedet - han siger nok at det er noget Gates laver :D
Gravatar #30 - SKREWZ
7. jul. 2005 23:49
#29 -- Er ``at udæske til kamp'' sammenligneligt med ``flamebait''?
Gravatar #31 - sKIDROw
9. jul. 2005 12:37
#30 SKREWZ

Går udfra du mener min definition.
Ethvert forsætligt angreb på uskyldige civile. De daglige angreb i irak er et godt eksempel. Der er intet oprør over det, så ville de gå efter fremmed MILITÆRT personel.
Gravatar #32 - SKREWZ
13. jul. 2005 00:07
#31 -- Ordbogen vil have os til at tro, at ``terrorisme'' er brug af vold som politisk middel. Beklageligvis er ordbøger ikke standardiserende for sproget. Man skal ikke rette sig efter dem, for at kunne sige, at man snakker dansk... Og specielt ordet ``terrorisme'' ændrer i disse tider betydning.

Jeg kan derfor ikke rette dig. Jeg tager din definition til efterretning, og deler dit synspunkt i nogen grad. Som en imam fra København sagde i den gode serie på DR2, ``Omar og ondskabens akse'': Vi skal alle føre jihad mod vores eget ego. En sådan kamp er, i mine øjne, både hellig og værdig til at blive kaldt krig. Altså hellig krig.
Ligeledes er det værdigt, at udtrykke dette, når man kender din definition af terrorisme.
Ja det bekræfter jo blot ENDNU en gang, hvorfor krigen mod terrorisme er vigtig at fortsætte ufortrødent.
... Hvis du imidlertid havde talt om Bushs og Foghs ``War on Terror'' (hvilket jeg mistænker dig for at gøre), havde jeg været meget uenig:

Det politiske felttog er ikke reelt, og terrorisme kan umuligvis bekæmpes, ved at sætte hårdt mod hårdt. Det er koldkrigsretorik, og kan reelt set kun anvendes mod en homogen fjende. (Bedre kendt som de realistiske teorier, hvori militær magt er altafgørende).
Her er tale om en bred folkelig opstand, og tilsyneladende er der nogen, som er meget utilfredse over noget (hvad skal der til, for at du ville begå selvmord for en sag -- helt seriøst?). ``The war on Terror''s metode er, at slå hårdt ned på disse individer -- og det bliver der ikke hverken færre eller mindre brutale terroristaktioner ud af.

Bemærk i øvrigt, hvordan terrorisme er blevet en undskyldning for at fremskynde overvågningsamfundet. For at nævne noget, vi begge kan relatere til, så tilblev Debians non-US-repository, da USA nægtede eksport af ``strong cryptograhy''.
Hvad årsagen til, at man ønskede denne eksportrestriktion var, har jeg ingen anelse om. Imidlertid gik det under dække af, at man ikke ville have, at fremtidens voldsomme kryptografi kom i hænderne på... Terroristerne.
Fuldstændig irrelevant, at USA nægter eksport af ``strong cryptography'' -- der eksisterer allerede mange FS-implementeringer på dette felt, som er udviklet uden for USA, så argumentet med terroristerne var den halve sandhed. Et dække for offentligheden.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login