mboost-dp1

Things that make you go hmm -leg

Gå til bund
Gravatar #21251 - Hængerøven
11. mar. 2014 17:01
Suk hele vejen rundt.

Suk at apple strider imod, men mindst ligeså suk at EU vil tvinge det ind.
Gravatar #21252 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
11. mar. 2014 17:06
IT-ekspert Yvossen (21250) skrev:
http://beep.tv2.dk/nyheder/nu-f%C3%A5r-apple-problemer-med-deres-opladere

I det mindste er Lightning idiotsikret - det KAN ikke vende forkert!

Also, who cares? Det går kun ud over Apple-brugere, og vi er så hippe at vi ikke har problemer med strøm alligevel :P
Gravatar #21253 - Slettet Bruger [1760462138]
11. mar. 2014 17:10
Selvom jeg ikke er Apple mand, så synes jeg stadig det er forkert at tvinge det end over dem.
Gravatar #21254 - Rainmeter
11. mar. 2014 18:44
Så katalysator på biler er også forkert?
Gravatar #21255 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
11. mar. 2014 18:53

Ja. Min Carina E kørte meget bedre uden.
Gravatar #21256 - Slettet Bruger [1254964853]
11. mar. 2014 19:53
Det er fint, endelig skal jeg ikke have 2 slags opladere, endelig skal vi på firmaet ikke smide kasserne med Blackberry opladere ud. Endelig skal vi ikke tvinges til at købe apples opladere hvor der kun er 1 års garanti.
Gravatar #21257 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
11. mar. 2014 20:22

Køb en Lightning/30 pin > Micro USB adapter? Det bruger jeg på arbejde.

Micro USB -> 30 pin adapter
30 pin -> Lightning

20 kr i Aldi!
Gravatar #21258 - Slettet Bruger [1760462138]
11. mar. 2014 20:55
Rainmeter (21254) skrev:
Så katalysator på biler er også forkert?

Det skal jeg ikke udtale mig om.

Men, hvorfor skal samme regel ikke gælde for min laptop lader?
Gravatar #21259 - markjensen
11. mar. 2014 21:09
SlettetBruger (21256) skrev:
Det er fint, endelig skal jeg ikke have 2 slags opladere, endelig skal vi på firmaet ikke smide kasserne med Blackberry opladere ud. Endelig skal vi ikke tvinges til at købe apples opladere hvor der kun er 1 års garanti.

Nu ved jeg ikke lige hvor du arbejder, men hvorfor skal I smide opladere ud? Eller købe iPhone-opladere? Kan I ikke bare lade være?
Gravatar #21260 - Rainmeter
11. mar. 2014 21:18
det kommer
Gravatar #21261 - Slettet Bruger [1760462138]
11. mar. 2014 21:20
Rainmeter (21260) skrev:
det kommer

Kilde? Og vil de give en række
muligheder? Nogle skal jo bruge en del mere juice end andre.
Gravatar #21262 - Rainmeter
11. mar. 2014 21:29
Kilde cant remeber, men det var noget med en fra eu der udtalte noget i stil med, hvis forbruget på laptops gik som med udskiftningen af mobiler ville også se på mulighederne for lave en standart for dem. Men mon ikke han bare lukkede gas ud og jeg også gør.
Problemet med mobiltelefoner er den gennemsnitlige forbruger skifter 3-5 telefoner om året(kan ikke lige finde artiklen) men for hvergang det sker er det nye opladere med, det vil man jo væk fra. Mens en laptop holder vel i gennemsnit 2 år?

Nå jeg fandt ihvertfald en forespørgsel.
Gravatar #21263 - Hængerøven
11. mar. 2014 21:35
Rainmeter (21262) skrev:
Problemet med mobiltelefoner er den gennemsnitlige forbruger skifter 3-5 telefoner om året(kan ikke lige finde artiklen)

Whaat? Det lyder jo fuldstændigt sindsygt, og jeg kender personligt ingen der har købt ny telefon mere end to gange inden for et år.

Altså, er vi ude i at den gennemsnitlige forbruger, smider mellem 10 og 25 tusind ish kroner på nye telefoner årligt?
Gravatar #21264 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
11. mar. 2014 21:35

3-5 telefoner ... OM ÅRET?!!?!

Og mht bærbare, så håber jeg at Apples stik bliver standard - MagSafe er fandme genialt, og har reddet min et par gange.
Gravatar #21265 - Rainmeter
11. mar. 2014 21:37
jep, prøv at tænk på det, alle telefoner var talt med i statistikken så vidt jeg husker, det gælder altså arbejds telefoner og privat. En god dansk teenage pige skifter måske iphone bare 2 gange om året pga skader og med hver kasse en ny oplader.

Ja og nej som nævnt over mener jeg alt var talt med. så det ikke kun privat telefoner, tror og erstatnings telefoner er talt med. fx ved tyveri og ja skader.

Jeg skal nok se om jeg kan finde der hvor læste det. (der kan også være tale om hele eu, jeg kan ikke lige huske det)
Gravatar #21266 - Hængerøven
11. mar. 2014 21:46
Rainmeter (21265) skrev:
jep, prøv at tænk på det

Det er lige netop det jeg gør, og det giver mindre og mindre mening.

3-5 telefoner om året..

Jeg er godt nok også lidt overasket over at du tror en gennemsnitligt dansk pige i gennemsnit får 2 iPhones om året..

Hvis det var gjort op pr hustand ville det straks give mening, men 3-5 telefoner per forbruger.. Det er alt for svært at tro på.
Gravatar #21267 - Rainmeter
11. mar. 2014 21:59
Jeg tror ikke de får som i køber, jeg tror de får erstattet dem ved skader gennem forskring eller garanti "tyveri" eller ting som måtte få dem erstattet, jeg snakker bestemt ikke ny køb, det sker sku kun når apple smider en ny telefon på gaden.

Selv har jeg 2 telefoner aktive, og disse skiftet som ifølge ca. hver 18 mdr. Der til kommer at den ene blev erklæres ødelagt, da det ikke kunne betale sig skifte den skærm ifølge ekspert. jeg har altså alene allerede ejet 2,something mobil. Måske er det rigtige tal også nærmere 3 end 5 men som sagt jeg kunne ikke huske det, måske enda mere realistisk 2,5+

Men jeg leder stadig efter der hvor jeg læste, mener dog det igen var en udtales fra noget eu tamtam, fra et stykke tilbage, de kan jo have haft bagtanker med manipulere med tallene. Jeg dog ret sikker på erstatninger med gik, da det netop er del af problematikken, at man får en ny oplader når bare telefon ikke skal bruges mere og med derved har 2 opladere, hvor den ene kunne spares væk.
Gravatar #21268 - Slettet Bruger [1760462138]
11. mar. 2014 22:04
Jeg er nu på min 4. smartphone siden 2011 og 1 af de 4 har været brugt, den er forøvrigt solgt videre. Jeg synes selv jeg er en forholdsvis energisk gadget bruger, med 3-5 om året, i gennemsnit. wat

Jeg har faktisk haft flere bærbare i det tidsrum end telefoner. o.0
Gravatar #21269 - Hængerøven
11. mar. 2014 22:05
Ok.. Jeg vil ikke lige rode mere idet.

Vil bare lige afslutte med at de 3 gange jeg har fået en erstatnings telefon (2 gange forsikring hos Telia, 1 gang inbo forsikring) Har jeg ikke fået en ny oplader med. Dog fik jeg penge fra inbo, som ultimativ kunne bruges til at købe en ny telefon, jeg valgte dog en brugt.

Men jeg synes lidt hele debatten omkring opladere lidt glemmer at tænke over opladeres holdbarhed. Jeg synes mine opladere er lidt tarvelig efter et års tid.
Gravatar #21270 - Atom
11. mar. 2014 22:20

Ligemeget hvordan du argumenterer så holder den påstand altså ikke vand.

Kan til nøds gå med til at det er 3-5 strømforsyninger til alt elektronik om året alt inklusive, men selv dette finder jeg usandsynligt.

On topic:
Apple har jo selv bedt om dette. Så snart der bliver talt om samarbejde bakker de ud. De kunne jo have gået med i det konsortium og præget udviklingen i den retning de selv mener er bedst men det ville de jo ikke. De er ude af stand til at se udvikling som ikke har en gavnlig effekt på deres pengepung nu og her. Set fra et forretnings synspunkt er dette jo fint nok da forbrugerne nu igen vil skulle købe nyt udstyr til deres telefoner, men det undrer mig bare hvordan Apple's forbrugere ikke blot accepterer dette, men endda sidder og argumenterer for at det skulle være en god ting.

I andre brancher har man længe været opmærksom på begrebet vendor lock in, hvor forbrugerne i mange år har vist at de var villige til at benytte de leverandører og produkter der giver fleksibilitet hvilket har givet et marked der er fuldstændig domineret af industristandarder så man kan vælge forskellige vendors ud fra hvilke der bedst dækker ens behov og sammensætte dem på tværs. Apple går den modsatte vej (indtil videre) og en stor del af forbrugerne æder det råt, uden at tænke over hvad det gør ved prisen på produkterne når man låst til én vendor.
Gravatar #21271 - ignuz
11. mar. 2014 22:43
http://ing.dk/artikel/ens-stik-til-alle-baerbare-c...

"Den tekniske specifikation bliver udgivet i maj 2014, og herefter forventer René Nielsen, at den får mindre end tre år på bagen, før landene gør klar til en ny afstemning, der skal give større konsensus, så standarden bliver ophøjet til f.eks. europæisk og international standard."
Gravatar #21272 - Jakob Jakobsen
11. mar. 2014 23:40
Qw_freak (21221) skrev:
PHP-Ekspert Thoroughbreed (21220) skrev:
Ja, jeg undrer mig. For hvorfor er et spædbarns liv "mere værd"? Jeg mener, de er jo ikke engang særlig gamle!

Fordi de har så meget mere liv foran sig, og de samtidig er 100% uden skyld i deres tilstedeværelse i ulykken.

Jeg bliver personligt mere rørt, når der er tale om ældre børn.
En baby er lige kommet til verden og har haft en meget begrænset indlæring.
Derimod er der blev et brugt en masse resurser på, for eksempel, en 18 årlig.
Vi mister unødigt en masse viden og resurser, som vi ikke gør med en baby.

Det lyder koldt og kynisk, men sådan virker min "logik".
Gravatar #21273 - Slettet Bruger [1254964853]
12. mar. 2014 05:46
markjensen (21259) skrev:
Nu ved jeg ikke lige hvor du arbejder, men hvorfor skal I smide opladere ud? Eller købe iPhone-opladere? Kan I ikke bare lade være?

Vi er lige skiftet fra BB til iPhone, så hvor opladere tidligere var i høj kurs, kommer vi nu til at ligge inde med en god del.

Jeg ser intet i vejen for at apple kan have et Micro-usb indgang siddende ved siden af lightning-indgangen.
Gravatar #21274 - Rubenz
12. mar. 2014 06:00

Nu ved jeg ikke om du har set Apples præsentationer?
Der bliver lagt stor vægt i at gøre deres produkter mindre, at smide et micro-USB stik oveni vil være meget imod deres egen designfilosofi.

Opladerne var vel også kommet i overskud uanset hvad? går udfra alle telefoner kommer med oplader. (Har vist hørt om en enkelt telefon, hvor man kunne fravælge det)
Gravatar #21275 - Slettet Bruger [1254964853]
12. mar. 2014 07:01
Mange vil ha to opladere, en hjemme og en på arbejde.

Jeg synes at kunne læse at Lightning bare er en to-sidet usb 2.0.

Var der ikke en nyhed for nylig med en usb 3.0 der kunne vendes begge veje?
Gravatar #21276 - Fjolle
12. mar. 2014 07:16
Hvis bare kunne lave opladerne så der var et stik man kunne sætte forskellige ledninger i der passer til hvad producenterne nu synes er smart at have i telefonerne. Hvis man var rigtig smart kunne man også sætte sådanne stik andre steder, f.eks. på en PC.
Gravatar #21277 - Qw_freak
12. mar. 2014 07:38
Kunne vi ikke overtale procenterne/EU til at lade Apples stik type være standard? Micro USB er langt mere sårbar en Apples...
Gravatar #21278 - Saxov
12. mar. 2014 07:51
Fjolle (21276) skrev:
Hvis bare kunne lave opladerne så der var et stik man kunne sætte forskellige ledninger i der passer til hvad producenterne nu synes er smart at have i telefonerne. Hvis man var rigtig smart kunne man også sætte sådanne stik andre steder, f.eks. på en PC.
Sådan er det med langt de fleste mobil opladere der kommer med telefonerne nu om dage (i min erfaring). Det er usb-opladere, der kommer med et USB->micro USB kabel.

Mht antal af mobil telefoner, så iPhones kommer med et års mellemrum, dvs. man kan regne med at en stor del af brugerne som minimum får en ny mobil om året. Hvis man tæller stjålne/totalskadet mobiler med, er det nok ikke usandsynligt at mange kommer op på en hvert andet år (i snit). Læg dertil arbejdstelefoner, som afhænigt af dine fritidsinteresser og arbejdstype også kan blive skiftet jævnligt.

Jeg har selv på 5 år haft 4 arbejdstelefoner.
- En døde (formodenligt) pga kondens, den lå ihvertfald i en inderlomme i en skijakke, mens jeg var på ski.
- En døde pga. kendt software fejl i Nokia E51, som gjorde den ikke kunne checke mails.
- En der blev udskiftet pga. alder.
- Den jeg har nu.

Dertil kommer der så en privat mobil oveni, hvor jeg har haft 3 i samme periode.

Så som en der ikke er meget i byen, og taber en telefon på gulvet/i wc'et på baren/har fået stjålet en mobil, har jeg alligevel anskaffet 8 telefoner på 5 år - eller 1,8 telefon/år.

Der er naturligtvis et stykke vej fra 1,8 til 3-5, men med min erfaring fra et teleselskab, ved jeg at der er mange unge der køber ny telefon hver 6-7 måned (bare for at have det nye) og en del af dem også har en mere lemfældig omgang med deres elektronik, så der ville jeg ikke være overrasket over at den målgruppe ligger på 3-5 telefoner om året, eller mere.
Gravatar #21279 - Slettet Bruger [1254964853]
12. mar. 2014 08:26
QW-> Det er vidst indbildning - jeg har ikke oplevet noget problem med hverken den ene eller den anden type stik (Ud over et kina-lightning stik som brød i brand).
Gravatar #21280 - Hængerøven
12. mar. 2014 08:46
SlettetBruger (21279) skrev:
QW-> Det er vidst indbildning - jeg har ikke oplevet noget problem med hverken den ene eller den anden type stik (Ud over et kina-lightning stik som brød i brand).

jeg har ellers samme erfaring som ham.

den skade jeg ser mest er selve stikkett hvor metallet bliver løst. Hvorimod jeg endnu ikke har set et apple stik blive slidt i stykker
Gravatar #21281 - Qw_freak
12. mar. 2014 09:06
SlettetBruger (21279) skrev:

Det jeg oplever gang på gang, er at hun-delen af stikket bliver løst og knækker inde i stikket...
Gravatar #21282 - Atom
12. mar. 2014 09:23
Men hvorfor skal EU klandres for dette? Producenterne har jo været forvarslet om dette og alligevel har de været ude af stand til at lave en standard alle kunne tilslutte sig. Dermed har EU valgt det eneste stik de kunne, nemlig USB stikket. At det måske er en "dumbed down" til laveste fællesnævner kan man jo så ikke gøre noget ved da det var eneste mulighed der var. Pointen var at alle telefoner skulle have samme stik. Når Apple så ikke ville dele deres "overlegne" stik med alle andre så er der jo ingen andre udveje end at vælge USB. Dette er et tilfælde hvor det desværre skal gøre ondt før det kan blive godt. Jeg gætter på at Apple nu pludselig godt vil sidde med i det konsortium der skal vælge hvordan stikkene skal se ud i fremtiden og dermed kan mange af de gode tiltag jo blive genindført men denne gang som en standard alle følger og dermed fri mulighed for at lave udstyr, ladere osv. som kan integrere med telefonerne på tværs.
Gravatar #21283 - Slettet Bruger [1254964853]
12. mar. 2014 09:40
Har brugt micro usb eksklusivt siden Motorola Milestone, ikke et eneste problem nogensinde - har dig haft en bruger inde med en BB hvor stikket ikke fungerede, men brugere har det med at behandle deres telefoner som lort.

Pas på tingene så holder de.
Gravatar #21284 - Hånter
12. mar. 2014 10:40
Gravatar #21285 - Qw_freak
12. mar. 2014 11:01
Hånter (21284) skrev:
Why God hates Denmark

Old newz is old...
Gravatar #21286 - Hængerøven
12. mar. 2014 11:26
Qw_freak (21285) skrev:
Old newz is old...

prøv at se på hvornår de sidste par sider af indlæg er skrevet.
Gravatar #21287 - Thalion
12. mar. 2014 11:35
Hånter (21284) skrev:
Why God hates Denmark

Og så er det en satire side. Stadig sjovt, men ikke helt så dumt.
Gravatar #21288 - OxxY
12. mar. 2014 12:01
... der har fået en spammail med emnet "declan hey" og indholdet "scarlett what you mean".

Hvad er dog formålet med at sende sådan noget rundt?
Gravatar #21289 - Qw_freak
12. mar. 2014 12:20
Thalion (21287) skrev:
Og så er det en satire side. Stadig sjovt, men ikke helt så dumt.

Det er utroligt at folk stadig hopper på den pind, men fuck det er da sjovt... :)

Gravatar #21290 - Zombie Steve Jobs
12. mar. 2014 13:05
Altså skal bare lades induktivt. Probrem sorved.
Gravatar #21291 - Qw_freak
12. mar. 2014 13:09
Zombie Steve Jobs (21290) skrev:
Altså skal bare lades induktivt. Probrem sorved.

kapacitive ladere findes da også.. :)
Gravatar #21292 - snesman
12. mar. 2014 14:37

WANT !

Edit:
Sorry wrong thread
Gravatar #21293 - markjensen
13. mar. 2014 13:57
At Exchange eller Outlook eller hvem det er ikke kan finde ud af at modtage blandet billeder og tekst. Hvis man fx sender en mail med

<Tekst 1>
<Billede 1>
<Tekst 2>
<Billede 2>

så får man i stedet en mail indeholdende <Tekst 1> og resten som attachments (teksten er i tekstfiler).
Gravatar #21294 - XorpiZ
13. mar. 2014 14:13
Sender man fra Outlook 2010 til 2010 fungerer det fint. Jeg har ikke testet med andre klienter.. eller webmails for den sags skyld.
Gravatar #21295 - markjensen
13. mar. 2014 14:15
Jeg kan slet ikke få lov til at have billeder inde i teksten hvis jeg sender fra Outlook. Hvis jeg trækker et billede ind, lægger den sig som attachment oppe i listen.

Edit: Men det er også muligt at det er serveren der er skyld i problemet (vi bruger Office 365).

Edit: Hvis jeg indsætter med Indsæt->Billede i stedet for drag and drop, så kan jeg godt.
Gravatar #21296 - XorpiZ
13. mar. 2014 14:19
Har du prøvet at indsætte et billede? Det med at den laver ting du trækker ind, om til attachments må være "working as intended".
Gravatar #21297 - markjensen
13. mar. 2014 14:38
Det ved jeg nu ikke helt. Den viser en cursor i teksten der hvor jeg har musen ligesom hvis man dragger tekst. Man skulle tro at det så også ville opføre sig på samme måde.
Gravatar #21298 - Slettet Bruger [1254964853]
13. mar. 2014 14:40
Er det ikke bare fordi du bruger plain text/RTF som layout?

I 2010 retter man det i "Format Text" fanen - rettes til HTML
Gravatar #21299 - markjensen
13. mar. 2014 15:13
Nej, jeg skulle gerne sende som HTML. Men problemet er mere modtagelse. Gmail ser ud til at sætte teksten rigtigt ind, men den lægger alle billeder ned i bunden.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login