mboost-dp1

Things that make you go hmm -leg

Gå til bund
Gravatar #21451 - Zombie Steve Jobs
27. mar. 2014 21:47
Magnettapir
Gravatar #21452 - Zombie Steve Jobs
27. mar. 2014 21:47
Magnattapir?
Gravatar #21453 - Zombie Steve Jobs
28. mar. 2014 15:01
http://politiken.dk/forbrugogliv/digitalt/internet...

Det er godt, at vi har Politiken til at være it-vogter, nu alle er så fatsvage, at de ikke kan fatte noget.
Gravatar #21454 - csstener(^,^)
30. mar. 2014 21:50
http://rimshot.com/

password er fundet til at skulle være et mellemrum.

men det der er bag loginden er jeg ikke helt sikkert på hvad er :/
hmmmm.....
Gravatar #21457 - Slettet Bruger [1254964853]
1. apr. 2014 13:10
Hvor lang tid kan det lige tage at få fikset windows drivere til Xbox one controllere?

Kan det overhovedet betale sig at vente? - nogen der har prøvet de nye controllers?
Gravatar #21459 - OxxY
1. apr. 2014 16:30
PHP-Ekspert Thoroughbreed (21458) skrev:
Hvor mange bar svarer 3.000 elefanter egentligt til?..

Det er totalt umuligt at svare på, tryk = kraft * areal.

Så står de på noget? eller skubber de til noget? og hvor meget skubber/står de på?

Iøvrigt er hans enheder skæve med en del hvaler og elefanter ifølge journalistenheder.dk
Gravatar #21460 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
1. apr. 2014 21:00

Netop! Jeg blev fandme mere forvirret af at læse artiklen, end før >_<
Gravatar #21462 - Qw_freak
2. apr. 2014 06:07
Ja, kællingen skal straffes for lussingen, men manden skal dog heller ikke slippe af sted med det....
Fucking feminister, som om det er det samme som at give mænd fri adgang til grams, det handler om vold i kvindens sag...

http://ekstrabladet.dk/nationen/article2252239.ece
Gravatar #21463 - Hængerøven
2. apr. 2014 08:18
Hun skal bare have lov at stikke manden en lussing få fuld skrald.

Nogen ting skal vi sku have lov ag oedne selv uden indblanden. Han gav et klap i røven, han fik en kindhest. Så er det over stået og kom så videre
Gravatar #21464 - Qw_freak
2. apr. 2014 08:42
Hængerøven (21463) skrev:

Nogen ting skal vi sku have lov ag oedne selv uden indblanden. Han gav et klap i røven, han fik en kindhest. Så er det over stået og kom så videre

Sådan fungerer det ikke, begge dele er uacceptable, kindhesten er vold og gramsningen er en krænkelse.

Uanset hvor meget man kan synes det er ok at damen slår, så er det aldrig i orden at udøve vold.
Gravatar #21465 - Ronson ⅍
2. apr. 2014 08:51
Aldrig og aldrig...
Gravatar #21466 - Hængerøven
2. apr. 2014 08:52
Qw_freak (21464) skrev:
Hængerøven (21463) skrev:

Sådan fungerer det ikke, begge dele er uacceptable, kindhesten er vold og gramsningen er en krænkelse.

Uanset hvor meget man kan synes det er ok at damen slår, så er det aldrig i orden at udøve vold.

aldrig sig aldrig. I den perfekte verden er det ikke okay at slå. Men den virkelige verden er ikke sort og hvid.

Personligt ønsker jeg ikke at leve i en anonym verden hvor man ikke må vise konsekvens overfor handling. At hun ikke må stikke ham en lussing er en tegn på overformynderi fra en stat der kun har vist de ikke er opgaven voksen..
Gravatar #21467 - Qw_freak
2. apr. 2014 09:00
Hængerøven (21466) skrev:

aldrig sig aldrig. I den perfekte verden er det ikke okay at slå. Men den virkelige verden er ikke sort og hvid.

Personligt ønsker jeg ikke at leve i en anonym verden hvor man ikke må vise konsekvens overfor handling. At hun ikke må stikke ham en lussing er en tegn på overformynderi fra en stat der kun har vist de ikke er opgaven voksen..

Verden er helt sikker ikke sort/hvid, men når sagen kommer for en domstol kan den komme til at danne præcedens, så kan det ikke nytte noget at det bliver ok at bruge vold.
Hvornår slår man så for hårdt, hvis det nu er en pige der har kræfter til at slå rigtig hårdt, hvad så, eller hvis det er en mand der føler sig forulæmpet, skal han så ha lov at klappe damen en,,,

I min optik skal loven være sort/hvid på det punkt..
Gravatar #21468 - OrangeNewton
2. apr. 2014 09:10
Ja det er lidt interessant. Hvis de virkeligt mener alle skal være lige for loven og at hun skal frikendes så skulle alle mænd også bare have lov at slå kvinder under påstand af at de blev taget på bagdelen.
Men det er lidt mit indtryk at feministerne generelt har en anden betydning af ordet lige end jeg har.
Gravatar #21469 - Hængerøven
2. apr. 2014 09:10
Det kan hellere ikke hjælpr noget at fordømme vold når man ikke selv har et bedre alternativ, og det kan man ikke sige man har når man anser en lussing som værre end seksuel krænkelse.

det er jo let at sige den skal for en domstol. Men det ville jo ikke være førstegang.

Indtil rets aamfundet i sverige begynder at tage numseklap og patte klem alvorligt, skal vi ikke fordømme kvinden for sin handling af afmagt.det er ærligt talt uanstændigt.

Og den med lighed mellem kønnene er lidt en kedelig snak
Tag på den lokale bodega og i ser den går begge veje
Gravatar #21470 - Zombie Steve Jobs
2. apr. 2014 09:14
Hvis jeg fik en kindhest fordi jeg havde taget en dame på røven ville jeg nok tænke "yepp, sådan går det", har også set det ske et par gange.

Synes sgu det er fair nok, at hun smækker ham en. Jeg har dog aldrig slået en kvinde, der uopfordret ragede på mig, men tænker, at mænds overordnede niveau af svagsind betyder, at kvinder generelt set gramses på i en noget højere frekvens.
Gravatar #21471 - Slettet Bruger [1254964853]
2. apr. 2014 09:26
Var Terra ked af det da Anand frigav listen over anbefalede grafikkort, hvor AMD er nævnt flere gange end nvidia?

http://anandtech.com/show/7888/best-video-cards-ma...
Gravatar #21472 - Qw_freak
2. apr. 2014 10:20
Hængerøven (21469) skrev:
Det kan hellere ikke hjælper noget at fordømme vold når man ikke selv har et bedre alternativ, og det kan man ikke sige man har når man anser en lussing som værre end seksuel krænkelse.

det er jo let at sige den skal for en domstol. Men det ville jo ikke være førstegang.

Indtil rets aamfundet i sverige begynder at tage numseklap og patte klem alvorligt, skal vi ikke fordømme kvinden for sin handling af afmagt.det er ærligt talt uanstændigt.

Og den med lighed mellem kønnene er lidt en kedelig snak
Tag på den lokale bodega og i ser den går begge veje

Det bedre alternativ var at anmelde manden for sexuel krænkelse.

Damen blev jo dømt for udøvelse af vold, som jo ingen anden effekt havde på situationen at afstraffe manden, hun kunne sagtens verbalt have gjort det klart for manden at det ikke var i orden.

Lovmæssigt skal vi være lige, det kan der ikke herske nogen tvivl om, vi skal alle have de samme rettigheder, det har de også på bodegaen...
Gravatar #21473 - Hængerøven
2. apr. 2014 10:28
Qw_freak (21472) skrev:
Det bedre alternativ var at anmelde manden for sexuel krænkelse

Igen.. Det bliver ikke taget så alvorligt som man kunne ønske. Det hjælper jo ikke noget at sige hun bare kan anmelde manden, hvis ikke det har en mærkbar konsekvens for ham.

Qw_freak (21472) skrev:
hun kunne sagtens verbalt have gjort det klart for manden at det ikke var i orden

Folk skal sgu da have lov til at reagere. Det er en naturlig reaktion at stikke en lussing når der er en fremmede der forgribe sig på dig, jeg tvivler stærkt på at tanken om straf når at strejfe kvindens tanker.

Qw_freak (21472) skrev:
Lovmæssigt skal vi være lige

Det er ikke nok at loven er lige for alle, den skal også være tilstrækkelig, og det er den ikke, især ikke i sverige hvor mange kvinder føler de bliver ignoret når de klager, fordi "Det er jo bare et uskyldigt klap"

Så kan loven være noget så lige for alle, det bliver den ikke nødvendigvis retfærdig af.
Gravatar #21474 - OrangeNewton
2. apr. 2014 10:36
Men vi ved ikke om manden faktisk er skyldig, så vidt jeg kan se er det påstand mod påstand. Skal kvinder så bare have frikort til at gå og give alle lussinger fordi de påstår at være taget på numsen?

Forestil dig du står i kø i et supermarked og nogen klapper kunden foran dig på numsen. Hun ser ikke hvem, du er ved at kigge på noget andet og bemærker det ikke men får så en syngende lussing. Er det ikke fair nok hun bliver meldt og straffet for det?
Gravatar #21475 - Hængerøven
2. apr. 2014 10:40
OrangeNewton (21474) skrev:
Men vi ved ikke om manden faktisk er skyldig, så vidt jeg kan se er det påstand mod påstand. Skal kvinder så bare have frikort til at gå og give alle lussinger fordi de påstår at være taget på numsen?

Forestil dig du står i kø i et supermarked og nogen klapper kunden foran dig på numsen. Hun ser ikke hvem, du er ved at kigge på noget andet og bemærker det ikke men får så en syngende lussing. Er det ikke fair nok hun bliver meldt og straffet for det?

ja vi må jo gå ud hun taler sandt når vi snakker om aspektet. Det ee jo en helt helt anden snak du er på vej ind på der og er på ingenvis specifik til denne episode.

Se det samme eksempel bare hvor numseklappet er skiftet med noget man normalvis godt må forsvare sig over.
Gravatar #21476 - snesman
2. apr. 2014 10:43
Zombie Steve Jobs (21470) skrev:
Hvis jeg fik en kindhest fordi jeg havde taget en dame på røven ville jeg nok tænke "yepp, sådan går det", har også set det ske et par gange.

Synes sgu det er fair nok, at hun smækker ham en. Jeg har dog aldrig slået en kvinde, der uopfordret ragede på mig, men tænker, at mænds overordnede niveau af svagsind betyder, at kvinder generelt set gramses på i en noget højere frekvens.

Umiddelbart synes jeg også han er en hat, for at gå i retten for en lussing.

Men artiklen diskussionen tager udgangspunkt i har, som qw-freak siger det, fuldstændigt misforstået situationen. Der er ingen der siger det er okay at forulempe kvinder, fordi en mand bliver anklaget for vold. Det er en vanvittig vinkling. Synes jeg.
Gravatar #21477 - Qw_freak
2. apr. 2014 10:48
Hængerøven (21473) skrev:
Folk skal sgu da have lov til at reagere.

Der er mange andre måder at reagere på.
Det er en naturlig reaktion at stikke en lussing når der er en fremmed der forgriber sig på dig, jeg tvivler stærkt på at tanken om straf når at strejfe kvindens tanker.

Det er et modangreb, det er ikke forsvar!
Gravatar #21478 - OrangeNewton
2. apr. 2014 10:51
Hvorfor må vi det? Vi kan da lige så godt gå ud fra han taler sandt. Han siger jo direkte til det at han ikke tog på hende. Er han så automatisk en løgner? Jeg ville da aldrig anmelde en kvinde for at give mig en lussing hvis det var berettiget, men hvis hun gav mig en lussing bare sådan uden videre ville jeg nok overveje det.
Gravatar #21479 - Qw_freak
2. apr. 2014 10:52
snesman (21476) skrev:
Men artiklen diskussionen tager udgangspunkt i har, som qw-freak siger det, fuldstændigt misforstået situationen. Der er ingen der siger det er okay at forulempe kvinder, fordi en mand bliver anklaget for vold. Det er en vanvittig vinkling. Synes jeg.

Og det er lige netop det jeg mener, folk(feminister) bliver ved med at diskutere som om nogen har sagt god for sexuelle krænkelser, og de kan ikke slippe behovet for fokusere på hvor forkert det er.
Gravatar #21480 - Hængerøven
2. apr. 2014 10:59
OrangeNewton (21478) skrev:
Hvorfor må vi det? Vi kan da lige så godt gå ud fra han taler sandt. Han siger jo direkte til det at han ikke tog på hende. Er han så automatisk en løgner? Jeg ville da aldrig anmelde en kvinde for at give mig en lussing hvis det var berettiget, men hvis hun gav mig en lussing bare sådan uden videre ville jeg nok overveje det.

vi må gå ud fra hun taler sandt for at kunne diskuterer om det i så fald ville være okay. Om hun taler sandt eller ej har faktisk intet med det at gøre.

Vi kan jo ikke snakke om hvor vidt hun må gå for at forsvare sig selv hvis ikke vi går ud fra at hun skulle forsvare sig selv. Det er åbenlyst synes jeg nu

Gravatar #21481 - Slettet Bruger [1760462138]
2. apr. 2014 11:05
SlettetBruger (21471) skrev:
Var Terra ked af det da Anand frigav listen over anbefalede grafikkort, hvor AMD er nævnt flere gange end nvidia?

http://anandtech.com/show/7888/best-video-cards-ma...

Jamen, microstutter, n00b!
Gravatar #21482 - Slettet Bruger [1254964853]
2. apr. 2014 11:21
Jamen, macrostutter, leet!
Gravatar #21483 - Hængerøven
2. apr. 2014 11:56
Qw_freak (21477) skrev:
Der er mange andre måder at reagere på.
Det er en naturlig reaktion at stikke en lussing når der er en fremmed der forgriber sig på dig, jeg tvivler stærkt på at tanken om straf når at strejfe kvindens tanker.

Det er et modangreb, det er ikke forsvar!

Nogen reaktioner kommer instiktivt.. man kan ikle "bare" reagere anderledes
Gravatar #21484 - snesman
2. apr. 2014 12:13
Instinktive aktioner og reaktioner kan i mange tilfælde også straffes.
Gravatar #21485 - Hængerøven
2. apr. 2014 12:54
snesman (21484) skrev:
Instinktive aktioner og reaktioner kan i mange tilfælde også straffes.

Men er i stortset samtlige tilfælde en formidlende omstændighed
Gravatar #21486 - snesman
2. apr. 2014 13:04
Helt enig.

Men ser vi helt konkret på sagen, har jeg svært ved at se hvad løsningen så er. Skal der laves en paragraf der lovliggør lussinger, hvis man har mistanke om en seksuel krænkelse?
Gravatar #21487 - Qw_freak
2. apr. 2014 13:14
Hængerøven (21485) skrev:
Men er i stort set samtlige tilfælde en formidlende omstændighed

Helt sikkert, men stadig ikke lovlige... :)
snesman (21486) skrev:
Helt enig.

Men ser vi helt konkret på sagen, har jeg svært ved at se hvad løsningen så er. Skal der laves en paragraf der lovliggør lussinger, hvis man har mistanke om en seksuel krænkelse?

Og hvornår er det ikke længere en lussing? Man åbner op får en gråzone(hul i loven), hvis man pludselig må gi en lussing for en mild sexuel krænkelse, så må der givetvis også være ligestillede krænkelser som også skal retfærdiggøre en lussing.

Det kan man ikke styre, for du kan ikke definere og bedømme hvad en lussing er, så en dommer kan afgøre om der er tale om vold eller ej.
Derfor er en lussing, uanset hvem der afgiver den og hvilket grundlag der er for den, pr definition vold.
Gravatar #21488 - Manofsciencemanoffaith
2. apr. 2014 14:15
http://politiken.dk/indland/politik/ECE2252603/transportminister-laegger-ic4-togene-i-graven/ skrev:
Togsættet har en kapacitet på cirka 7.200 pladser, og det har været nødvendigt at gøre dem til en permanent del af den danske togdrift, fordi de udskældte IC4-toge som en del af togkapaciteten.

Læser man ikke korrektur mere? Eller kan journalister bare ikke dansk?
Gravatar #21489 - Hængerøven
2. apr. 2014 14:23
Måske det er en robot der har skrevet historien ? :)

Gravatar #21490 - Ronson ⅍
2. apr. 2014 15:03
Hmm, to flueben or not to flueben?

http://peecee.dk/uploads/042014/20140402_160243.jp...
Gravatar #21491 - Manofsciencemanoffaith
2. apr. 2014 17:41
"Personlige assistenter" i mobiltelefoner.

Er der overhovedet nogen, der bruger dem?
Gravatar #21492 - Fjolle
2. apr. 2014 17:45
Manofsciencemanoffaith (21491) skrev:
Er der overhovedet nogen, der bruger dem?

Jeg bruger noget i den stil til at ændre mine indstillinger alt efter hvor jeg er og hvad klokken er.
Gravatar #21493 - markjensen
2. apr. 2014 17:47
Manofsciencemanoffaith (21491) skrev:
"Personlige assistenter" i mobiltelefoner.

Som fx Siri? Jeg bruger det til at sætte vækkeur, finde hjem og ringe til folk, men ellers ikke. Hvis det var på dansk, havde jeg nok brugt det mere.
Gravatar #21494 - markjensen
2. apr. 2014 19:58
Slutningen af How I Met Your Mother
Gravatar #21495 - Zombie Steve Jobs
2. apr. 2014 21:14
At nogen ser How I Met Your Mother

Og endnu mere:
Berlingske nye børneavis
http://politiken.dk/kultur/medier/ECE2252505/berlingske-lancerer-ny-papiravis-for-boern/ skrev:
»Vores netavis kommer til at være en infoside, hvor man kan tegne abonnement og lave quiz, og nogle forskellige ting. Men der bliver ikke noget selvstændigt site«, siger Jonas Stenbæk Christoffersen, der er avisens redaktør.
Gravatar #21496 - Hængerøven
2. apr. 2014 22:31
markjensen (21494) skrev:
Slutningen af How I Met Your Mother

Forfærdelig slutning.

Gravatar #21497 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
2. apr. 2014 22:54
>_<

Nu bliver jeg jo nødt til at læse hvordan det slutter! Selvom jeg ikke har fulgt så meget med i serien ...
Gravatar #21498 - Manofsciencemanoffaith
3. apr. 2014 06:38
markjensen (21493) skrev:
Som fx Siri? Jeg bruger det til at sætte vækkeur, finde hjem og ringe til folk, men ellers ikke. Hvis det var på dansk, havde jeg nok brugt det mere.

Men er det ikke lettere lige at tage fat i mobilen og trykke et par gange på skærmen?
Gravatar #21499 - Slettet Bruger [1760462138]
3. apr. 2014 06:48
Manofsciencemanoffaith (21498) skrev:
Men er det ikke lettere lige at tage fat i mobilen og trykke et par gange på skærmen?

Jeg ved med Android, der bruger jeg Google Now til at sætte en alarm. Når man ligger i sengen, så er det sgu nemmere lige at låse op og sige "Ok Google, set an alarm in 30 minutes" hvis man gerne lige vel have en powernap. Det kan gøres uden at løfte hovedet eller kigge på skærmen.

Opkald bruger jeg dog ikke, Google Now er ikke så glad for de danske efternavne.

Som med Mark, så var det noget blevet brugt mere hvis der var dansk tale genkendelse.
Gravatar #21500 - Fjolle
3. apr. 2014 07:03
Manofsciencemanoffaith (21498) skrev:
markjensen (21493) skrev:

Jeg tror du forveksler stemmekommandoer og personlige assistenter.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login