mboost-dp1

Things that make you go hmm -leg

Gå til bund
Gravatar #22701 - Hængerøven
5. okt. 2014 23:37
Ronson ⅍ (22698) skrev:
Af hvilken anden grund end alder bliver de afvist?

Jeg siger at det ikke er et problem at de blev afvist på grund af alderen, ikke at de blev afvist på grund af noget andet.

Ronson ⅍ (22700) skrev:
Det er bare en glidebane

Ja, det næste bliver vel at mine briller fra synoptik er dyrere for mig på grund af min alder....vent....

Tænk sig hvis et forsikringsselskab kunne vove sig at sige nej tak til at forsikre en 18 årig knægt i en bimmer til samme pris som hans far blev budt

Men at vende tilbage, mener du vitterlig at alle udskænknings steder skal sætte en aldersgrænse ved 16 år, når nu det er lovgivningens laveste rammer. Alt andet ville jo være at "vælge og vrage" i sine kunder
Gravatar #22702 - Ronson ⅍
6. okt. 2014 00:07
Hængerøven (22701) skrev:
mener du vitterlig at alle udskænknings steder skal sætte en aldersgrænse ved 16 år, når nu det er lovgivningens laveste rammer. Alt andet ville jo være at "vælge og vrage" i sine kunder
Ja, det ser jeg ikke noget problem i - med mindre at de 16-17-årige volder mange problemer det pågældende sted. Der kan være gode grunde til at sætte en aldersgrænse.

Jeg betvivler dog at pensionisterne i videoen havde i sinde at skabe problemer på hive og derfor synes jeg det er plat at hive dem ud på et falsk grundlag. Hvis jeg engang om mange år fik lyst til at opleve en klååb så håber jeg da jeg får lov.

Hvis ikke, så regner jeg med at alle under 55 samtidig bliver nægtet adgang på pubs.

http://ronson.dk/papmache/tv/disko.mp4
Gravatar #22703 - Manofsciencemanoffaith
6. okt. 2014 13:29
At jv.dk synes en ny flyrute mellem Esbjerg og København er "BREAKING NEWZ".
Gravatar #22704 - Slettet Bruger [1760462138]
6. okt. 2014 15:40
At Canon MG 2550 brugervejledning er en selvudpakkende EXE-fil der kræver UAC rettigheder at udpakke på brugerens eget skrivebord.
Gravatar #22705 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
6. okt. 2014 18:19
... at jeg ser en hollandsk reklame på Newz

http://peecee.dk/upload/view/443069/full
Gravatar #22706 - Ronson ⅍
6. okt. 2014 22:04
http://ekstrabladet.dk/112/article5138833.ece skrev:
Hun undrer sig dog alligevel over, at det kan tage næsten en time at nå frem til en livløs mand.

Region Hovedstaden oplyser, at der i alt blev modtaget tre opkald klokken henholdsvis 15:23, 15:31 og 15:46. En ambulance var på stedet 15:49, mens en akutlæge nåede frem 15:53.

Gad vide hvordan 26 minutter bliver til "næsten en time".
Gravatar #22707 - Slettet Bruger [1254964853]
7. okt. 2014 05:23
Tror tiden går lidt langsommere når der dør en person foran en, og man sidder og venter ved liget :D

Men det falder under kategorien fuzzy warm feelings, næste gang må hun tage tid.
Gravatar #22708 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
7. okt. 2014 06:38
Ronson ⅍ (22706) skrev:

Man må håbe at personen tænker sig om næste gang der er blå blink i bakspejlet ... 4 ud af 5 bilister burde skydes!
Gravatar #22709 - apapap
7. okt. 2014 08:33
Ronson ⅍ (22706) skrev:

26 minutter er næsten en halv time. En halv time kan så afrundes til en time. Så smider vi lige næsten foran, fordi vi har jo afrundet lidt.
Gravatar #22710 - Zombie Steve Jobs
7. okt. 2014 10:07
PHP-Ekspert Thoroughbreed (22708) skrev:
Man må håbe at personen tænker sig om næste gang der er blå blink i bakspejlet ... 4 ud af 5 bilister burde skydes!

Så en udrykning i morges, jeg glor altid efter, hvordan bilisterne opfører sig, der flyttede folk sig satme flot, det var jeg både imponeret og overrasket over.

apapap (22709) skrev:
Ronson ⅍ (22706) skrev:

26 minutter er næsten en halv time. En halv time kan så afrundes til en time. Så smider vi lige næsten foran, fordi vi har jo afrundet lidt.

Fra 1523 til 1546, der er klokken gået fra klokken 15 til klokken 16, sådan, nok, i hovedet på nogle mennesker, derfor er det en time?
Gravatar #22711 - XorpiZ
7. okt. 2014 10:34
Zombie Steve Jobs (22710) skrev:
Så en udrykning i morges, jeg glor altid efter, hvordan bilisterne opfører sig, der flyttede folk sig satme flot, det var jeg både imponeret og overrasket over.

Synes heller ikke det er det store issue, de gange jeg har set det. Problemet opstår snarere på motorvejen, hvor man kan have svært ved at høre sirenerne.
Gravatar #22712 - Slettet Bruger [1760462138]
7. okt. 2014 12:09
Gravatar #22713 - Hængerøven
7. okt. 2014 13:18
Zombie Steve Jobs (22710) skrev:
Fra 1523 til 1546, der er klokken gået fra klokken 15 til klokken 16, sådan, nok, i hovedet på nogle mennesker, derfor er det en time?

Det kan være at de regner fra da de selv ankom til situationen, som angiveligt skete ved 15.00 tiden.

Hvorfor de først ringede efter en ambulance 23 minutter senere, kan jeg ikke lige regne ud.

At han så angiveligt skulle have lagt der et par timer inden nogen overhovedet ringede efter en ambulance er jo helt skørt, og nok der vi skal ligge vores brok. PÅ selvglade folk der ikke stopper og ser om et anden menneske er i nød.
Gravatar #22714 - apapap
7. okt. 2014 13:22
Hængerøven (22713) skrev:
At han så angiveligt skulle have lagt der et par timer inden nogen overhovedet ringede efter en ambulance er jo helt skørt, og nok der vi skal ligge vores brok. PÅ selvglade folk der ikke stopper og ser om et anden menneske er i nød.

Folk har vel forventet at han sov? Jeg tjekker ikke pulsen på folk der ligger og sover rundt omkring hvor jeg går.
Gravatar #22715 - Hængerøven
7. okt. 2014 13:25
apapap (22714) skrev:

Folk har vel forventet at han sov? Jeg tjekker ikke pulsen på folk der ligger og sover rundt omkring hvor jeg går.

Ligger der en mand smidt hen over jorden vil jeg altid sørge for han ikke ligger og er ved at dø..

Det ville være noget andet hvis han måske sad op af en væg eller noget, men han lå med fjæset i jorden ude midt i en plads.
Gravatar #22716 - spand-online
7. okt. 2014 14:25
Hængerøven (22713) skrev:

De skulle vel lige have taget billeder til instabook og den slags.
Gravatar #22717 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
7. okt. 2014 16:49
At ham der Dimitri kan sælge det *JEG* har købt på eBay

http://www.ebay.it/itm/600-PEZZI-STARTER-KIT-ARDUI...
Gravatar #22718 - Ronson ⅍
7. okt. 2014 18:19
Arh..

1. Der er jo ikke et shield?
2. Den arduino og bog har jeg også, fik jeg i sidste kampagne.

Så er der kun en masse komponenter tilbage som sagtens kan fås andetsteds. Kan ikke se problemet.
Gravatar #22719 - Ronson ⅍
7. okt. 2014 19:44
Gravatar #22720 - Hængerøven
7. okt. 2014 19:48
Ronson ⅍ (22719) skrev:
Hmm..

Meh, det kunne være værre.

Uanset, tror jeg du vil se fin ud i begge to.
Gravatar #22721 - OxxY
8. okt. 2014 11:48
... at Homelands CIA folk bruger Skype :p Hurrah for national sikkerhed :p
Gravatar #22723 - XorpiZ
9. okt. 2014 12:26
Hvis man har spillet på Northside er man vel et pop-band, eller hvad? Man er ihvf. ret mainstream, er mit indtryk.
Gravatar #22724 - Fjolle
9. okt. 2014 12:48
Vil ikke kalde Jurassic 5 for et pop band.

Og ville ikke mene at fx [url= har noget som helst at gøre med mainstream eller pop.
Gravatar #22725 - markjensen
9. okt. 2014 12:52
Nu har jeg ikke lige hørt den omtalte musik, men man er vel lige nødt til at finde ud af om man med pop mener "et band er er populært/mainstream" eller musikgenren som er defineret ud fra musikkens format, længde osv.
Gravatar #22726 - XorpiZ
9. okt. 2014 13:02
Fjolle (22724) skrev:
Vil ikke kalde Jurassic 5 for et pop band.

Og ville ikke mene at fx [url= har noget som helst at gøre med mainstream eller pop.

Pas, jeg kender ingen af de tre du nævner. Det er bare mit indtryk, at Northside er mainstream-musik.
Gravatar #22727 - markjensen
9. okt. 2014 14:09
Kære Peter Aalbæk Jensen

Jeg var nede i Fona her den anden dag og ville købe Dogville på blu-ray. Kunne jeg det? Nej, det kunne jeg ikke. Så fuck dig, nu er jeg nødt til at piratkopiere den.
Gravatar #22728 - Hængerøven
9. okt. 2014 14:23
markjensen (22727) skrev:
Kunne jeg det? Nej, det kunne jeg ikke. Så fuck dig, nu er jeg nødt til at piratkopiere den.

Det må du jo nok snakke med Fona om, da det er dem der bestemmer hvad de vil have som udbud..

Men værsgo

http://www.amazon.co.uk/dp/B003L150BE/ref=asc_df_B...

Den kommer nok ikke i blue ray fordi der ikke er et ordentligt markede for blueray film.
Gravatar #22729 - markjensen
9. okt. 2014 14:24
Er det ikke muligt at få den i Danmark?

Edit: og på Blu-ray
Gravatar #22730 - Hængerøven
9. okt. 2014 14:27
markjensen (22729) skrev:
Er det ikke muligt at få den i Danmark?

Edit: og på Blu-ray

Det er det nok, hvis du kan finde en dansk butik der har valgt at have den i sortimenten.

Det er dog en forfærdelig film med dårlige salgsstal, så det ville undre mig hvis nogen butikker har bestilt den hjem mere end første gang.

Jeg tror dog ikke filmen er kommet på blu ray, men du kan se den på Amazon.com.
Gravatar #22732 - markjensen
9. okt. 2014 14:36
Jeg er ret sikker på at Fona (på Strøget) sælger film der er både dårligere og sælger dårligere (jeg kunne nu godt lide den, men okay. Sexscenen er fantastisk).

Men konklusionen må være at de (Zentropa) på ingen måde har gjort noget for at sælge deres produkt til mig.

Edit: Jeg kunne i øvrigt heller ikke finde Dancer in the Dark som har fået bedre anmeldelser.
Gravatar #22733 - Hængerøven
9. okt. 2014 14:41
markjensen (22732) skrev:
Men konklusionen må være at de (Zentropa) på ingen måde har gjort noget for at sælge deres produkt til mig

Ud over at sætte det til salg? Du har jo lige set at du kan købe filmen?

markjensen (22732) skrev:
Jeg er ret sikker på at Fona (på Strøget) sælger film der er både dårligere og sælger dårliger

Ja den Fona i viborg har også stadig nogen af de dvd'er der blev indkøbt da min søster arbejderede der for... 15 år siden... Spørgsmålet er jo om de vælger at købe en upopular og dårlig film hjem når de har solgt første sending?

Men hvis du hentyder til mangel på blu ray format, er filmen fra 5 år før blu ray overhovedet begyndte at vinde indpas på markedet :)
Gravatar #22734 - markjensen
9. okt. 2014 14:46
Hængerøven (22733) skrev:
Ja den Fona i viborg har også stadig nogen af de dvd'er der blev indkøbt da min søster arbejderede der for... 15 år siden...

Okay, så det er en gammel film ingen gider købe, og derfor sælges den ikke. Må jeg downloade den nu?

Men hvis du hentyder til mangel på blu ray format, er filmen far 5 år før blu ray overhovedet begyndte at vinde indpas på markedet :)

Der findes meget mere obskure film der "allerede" er kommet på det dersens allernyeste moderne shiny bluray-format.

Ud over at sætte det til salg? Du har jo lige set at du kan købe filmen?

Jeg vil gerne købe den i Danmark. Hvorfor skal jeg til udlandet for at købe en film som endda er lavet af en dansk instruktør?
Gravatar #22735 - Hængerøven
9. okt. 2014 14:55
markjensen (22734) skrev:
Må jeg downloade den nu?

Du kunne vælge at købe den fra en butik der føre produktet? F.eks. Amazon som både sælger den som DVD, og som "Instant video" aka stream.

Der findes meget mere obskure film der "allerede" er kommet på det dersens allernyeste moderne shiny bluray-format

Det gør der sikkert. Men de har en forretning, og hvis de har regnet ud at det ville koste penge at komme med en blu ray udgave af deres film, giver det dig ikke "moralsk højgrund" for at download filmen.

Jeg vil gerne købe den i Danmark. Hvorfor skal jeg til udlandet for at købe en film som endda er lavet af en dansk instruktør?

Ej nu bliver det lidt sølle.. "jeg vil købe den i Danmark ellers vil jeg ikke betale for den" lol okay... lidt barnlig synes jeg.

Det er dog en international film, at instruktøren er dansk er da et super tyndt argument.

Men hvis du vil have den til Danmark igen, må du ringe til Egmont Entertainment, da det er dem der har rettigheden i Danmark. Så du "straffer" de forkerte.

Jeg begynder at undre mig over hvad de kan gøre rigtigt..

Hvis de ikke har filmen til rådighed på nettet er folk sure og mener de må download den..

Har de den kun på nettet bliver folk åbenbart også sure og mener de må download den (Fra nettet pff)

Alt imens vi alle skriger højt om hvordan det fysiske medie er døende, og de skal tage at fedte ind i det digitale markede..

Det virker lidt rundtosset.
Gravatar #22736 - markjensen
9. okt. 2014 15:00
Nu har jeg ikke tænkt mig at downloade den. Faktisk har jeg den allerede på DVD, men jeg vil sindssygt gerne se Nicole Kidmans urenheder i huden for at få det bedre med mig selv. Jeg har købt flere af hans andre film, så jeg har en oprigtig lyst til at købe dem. Jeg ønsker ikke at downloade dem eller at finde en undskyldning.

Hvorfor er det ikke et argument at jeg vil købe den fra Danmark? Hvad hvis jeg har lyst til at støtte en dansk butik? Eller jeg ikke kan finde ud af at handle på en hjemmeside der næsten ikke henvender sig til danskere? Hvorfor skal det være pisse besværligt at købe en snoldet film? De kunne også bare få den ind på Netflix.

Hængerøven (22735) skrev:
Det gør der sikkert. Men de har en forretning, og hvis de har regnet ud at det ville koste penge at komme med en blu ray udgave af deres film, giver det dig ikke "moralsk højgrund" for at download filmen.

Så kan de vel ikke have noget imod at jeg downloader den. Hvis de ikke sælger den, så har de jo ikke mistet noget alligevel.
Gravatar #22737 - Hængerøven
9. okt. 2014 15:11
markjensen (22736) skrev:
Hvorfor er det ikke et argument at jeg vil købe den fra Danmark? Hvad hvis jeg har lyst til at støtte en dansk butik?

At du vil støtte en dansk butik har jo ikke noget med om hvor de må sælge deres produkt at gøre? Det er jo fuldstændigt ligegyldigt om du helst ville støtte den ene butik frem for den anden, uanset hvad grundlag..

og at bruge det som argument for at hente filmen helt uden at støtte nogensomhelt er ligefrem idiotisk (Undskyld, men ærlig talt)

Eller jeg ikke kan finde ud af at handle på en hjemmeside der næsten ikke henvender sig til danskere?

Så må du tage lidt ansvar og sætte dig ind i super basale ting, eller få dit barnebarns barnebarn til at hjælpe dig.

Så kan de vel ikke have noget imod at jeg downloader den. Hvis de ikke sælger den, så har de jo ikke mistet noget alligevel.

Jeg vil medgive at de ikke mister et køb. Fordi omstændigheden er at du har en DVD udgave i forvejen. Så nej det burde de ikke have noget i mod, men det er stadig lidt mudret, fordi du kan, som sagt, købe adgang til HD udgaven af filmen på amazons instant video.

Så hvorfor gør du ikke bare det?
Gravatar #22738 - Hængerøven
9. okt. 2014 15:28
Tag ikke fejl, jeg er selv en "pirat"

Jeg prøver bare at sætte det på en spids fordi debatten er blevet så ensidig, at man kan have svært ved at tage folk fra sin egen lejr alvorligt.

VI er ude i at rationalisere, at er en film upopulær skal den være gratis, eller kommer den ikke på blu ray skal den være gratis.

Eller kan man ikke købe den i en fysisk butik i sit eget land, skal den være gratis.

Må ærligt talt sige, jeg synes debatten er blevet for tynd. Ingen forholder sig overhovedet til andet end deres "ret" til at have adgang til alt..
Gravatar #22739 - markjensen
9. okt. 2014 15:56
Nu er jeg mest interesseret i netop den sag med Zentropa hvor de tuder over at folk piratkopierer deres film. Okay, jeg kan få den ét sted i et andet land. Og i streaming (så vidt jeg har forstået. Jeg kan ikke engang se den i (sikkert utrolig komprimeret) HD på min computer (beklager de mange parenteser)). Hvis de nu havde det så slemt, så kunne de måske tage at sælge den i det land de brokker sig så meget over.

Jeg mener ikke at film skal være gratis, jeg mener at hvis man ønsker at sælge en film, så er man nødt til at sætte den til salg et sted som er nogenlunde tilgængeligt. Og det mener jeg ikke er tilfældet her.

De har selvfølgelig rettighederne på filmen og jeg har ingen ret til at se den. Men hvis de ikke vil sælge den, så vil jeg heller ikke høre på tuderi.

Edit: Kan man overhovedet bruge Amazon Instant Video med et dansk CC?
Gravatar #22740 - Clauzii
9. okt. 2014 16:18
markjensen (22727) skrev:
Kære Peter Aalbæk Jensen

Jeg var nede i Fona her den anden dag og ville købe Dogville på blu-ray. Kunne jeg det? Nej, det kunne jeg ikke. Så fuck dig, nu er jeg nødt til at piratkopiere den.

Fremragende film ;)

Ring dog til Zentropa og sig du gerne vil købe den, men hvor?
Gravatar #22741 - Zombie Steve Jobs
10. okt. 2014 09:59
Asyl- og flygtningedebatten og de svin, der er folkevalgte politikere
Gravatar #22742 - Slettet Bruger [1760462138]
10. okt. 2014 14:26
Gravatar #22743 - Slettet Bruger [1760462138]
10. okt. 2014 15:44
Boxers reklame om teknikallergi på newz.dk...

https://dl.dropboxusercontent.com/u/3243656/mispla...
Gravatar #22744 - Zombie Steve Jobs
10. okt. 2014 17:39
IT-ekspert Yvossen (22743) skrev:
Boxers reklame om teknikallergi på newz.dk...

https://dl.dropboxusercontent.com/u/3243656/mispla...

Hvor er det fedt, at de sælger deres lort på den måde: Det er ok, at du er totalt talentløs, køb vores gejl, hvis din iq ikke overstiger din kropstemperatur.
Gravatar #22745 - milandt
10. okt. 2014 21:04
@mark, skal vi se film sammen en dag? :)
Gravatar #22746 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
10. okt. 2014 21:43

Uuuuuh, en date!
Gravatar #22747 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
10. okt. 2014 22:23

Det vil han gerne!
Gravatar #22748 - markjensen
10. okt. 2014 22:26
Dennis, er du da også Dogville-fan?

Jan, hvis du er jaloux, kan vi da også bare se den!
Gravatar #22749 - milandt
10. okt. 2014 22:43
Jeg har faktisk ikke set den, men har da set andre gode film af Lars von Trier, så jeg er frisk :) kom glad Mark?
Gravatar #22750 - Slettet Bruger [1254964853]
11. okt. 2014 06:55
Jeg tager med, så kan vi game FFXIII efterfølgende
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login