mboost-dp1
Time lapse
Er der ikke nogle der har lyst til at dele noget hjemmelavet time lapse med os andre? Mangler nemlig nogle ideer.
Jeg kan (naturligt nok) starte med mit eget
http://www.chipsguiden.dk/timelapse/
Jeg kan (naturligt nok) starte med mit eget
http://www.chipsguiden.dk/timelapse/
Nu er det jo ikke film jeg optager, men billeder. Bruger mine forældres Canon A60 da jeg desværre er still-billede-kamera-løs for tiden.
Ved 7'eren tog jeg et billede hvert 20. sekund, og den samlede video har jeg sat til 30 billeder i sekundet. Kameraet blev sat til Av (på f/2.8) så den selv styrer lukkertiden, så kunne jeg både få dagslys og nat med.
Bruger PSRemote til at styre kameraet.
Billederne i timelapse 1-6 er samlet i Jasc Animation Shop, men det er gået op for mig at nyeste experimental release af VirtualDub også understøtter JPEG så den brugte jeg til 7'eren og forventer at bruge den i fremtiden.
På den måde springer jeg et skridt over, så jeg ikke skal igennem langsomme Animation Shop (hvor jeg laver en video der alligevel skal gennem VirtualDub bagefter).
Ved 7'eren tog jeg et billede hvert 20. sekund, og den samlede video har jeg sat til 30 billeder i sekundet. Kameraet blev sat til Av (på f/2.8) så den selv styrer lukkertiden, så kunne jeg både få dagslys og nat med.
Bruger PSRemote til at styre kameraet.
Billederne i timelapse 1-6 er samlet i Jasc Animation Shop, men det er gået op for mig at nyeste experimental release af VirtualDub også understøtter JPEG så den brugte jeg til 7'eren og forventer at bruge den i fremtiden.
På den måde springer jeg et skridt over, så jeg ikke skal igennem langsomme Animation Shop (hvor jeg laver en video der alligevel skal gennem VirtualDub bagefter).
---edit--- Ronson var lidt hurtigere og kom med en bedre forklaring :)
#4 rent teknisk sætter han jo hastigheden ned :)
#6 Time lapse er når du optager noget i en anden hastighed en det skal afspilles i.
f.eks. så står der ved video7 at den har taget 7 eller 8 timer at lave. Men selve video har en spilletid på 50sek. 50 sekunders video er lig med 50sek*25fps=1250 frames. De er så delt ud over 8 timer. med andre ord så har Ronson taget et billede hvert (8*60*60)/1250= 23,04 sek. for derefter at sætte dem sammen til en video sekvens.
#4 rent teknisk sætter han jo hastigheden ned :)
#6 Time lapse er når du optager noget i en anden hastighed en det skal afspilles i.
f.eks. så står der ved video7 at den har taget 7 eller 8 timer at lave. Men selve video har en spilletid på 50sek. 50 sekunders video er lig med 50sek*25fps=1250 frames. De er så delt ud over 8 timer. med andre ord så har Ronson taget et billede hvert (8*60*60)/1250= 23,04 sek. for derefter at sætte dem sammen til en video sekvens.
#12: Ja har overvejet de typer der tror de kan genkendes. Men tålmodighed? Har du ikke tålmodighed til at trykke på en knap og beskæftige dig med noget andet i et par timer..?
Det hele ville jo være meget lettere hvis man havde en bærbar, så kunne man timelaps'e alt.
Det hele ville jo være meget lettere hvis man havde en bærbar, så kunne man timelaps'e alt.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Gå til bund