mboost-dp1
Tjekkisk tegnefilm fra 80'erne
Er der nogen her der er så gamle, at de kan huske en tegnefilm der blev brugt som pausefyld på DR1 i tidernes morgen?
Filmene var af ret kort varighed, og var meget simple. Skærmen forestillede tegnerens arbejdsbord, og hovedfiguren blev tegnet ud fra en hvid streg, som gik vandret over skærmen.
Handlingen gik over hvad tegneren tegnede, og den lille hidsige "streg-figur" kommenterede dem på hans eget volapyk sprog.
Jeg mener at huske de er af tjekkisk oprindelse, men er ikke sikker. Nogle der kan huske noget konkret om filmene?
Filmene var af ret kort varighed, og var meget simple. Skærmen forestillede tegnerens arbejdsbord, og hovedfiguren blev tegnet ud fra en hvid streg, som gik vandret over skærmen.
Handlingen gik over hvad tegneren tegnede, og den lille hidsige "streg-figur" kommenterede dem på hans eget volapyk sprog.
Jeg mener at huske de er af tjekkisk oprindelse, men er ikke sikker. Nogle der kan huske noget konkret om filmene?
Var det ikke den tids tvshop med skjult pruducktplacement der var så maget røre om... Jeg husker specielt en episode hvor stregen blev til en hammer, hvilket nogen syntes var en reklame for Pink Floyds "The Wall". Husker også en episode med stregen der blev til en haj og derefter spiste manden med sommerfuglene.
Ellers er det bare mig der har drikket for mange fyraftensøl... det kan jeg kun beklage!
Ellers er det bare mig der har drikket for mange fyraftensøl... det kan jeg kun beklage!
Jeg husker det ikke som værende fyldt med product placement.. Men jeg prøver sgu lige at skrive til DR.
Hvis jeg får svar, skriver jeg det her - for future reference :)
Tak for jeres bidrag.
Hvis jeg får svar, skriver jeg det her - for future reference :)
Tak for jeres bidrag.
Er det ikke den der for ikke så lang tid siden blev genbrugt i en reklame på tv, for Home eller sådan noget?
http://www.varesenews.it/cartoonforum/inglese/arti...
Her skal i se. "La Linea" på italiensk, eller bare "Stregen" på dansk. Herligt gensyn :-)
Her skal i se. "La Linea" på italiensk, eller bare "Stregen" på dansk. Herligt gensyn :-)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Gå til bund