mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Anders Feder (845) skrev:Hvis det ikke er tilfældet at børn af "unormale" forældre har nogen til at passe dem, hvordan kan de "unormale" gener så være blevet videreført helt frem til i dag?
Det er jo ikke sådan at alle de gener, der ligger til grund for handicappethed stammer fra menneskets oprindelse. Menneskets gener muterer og ændrer sig stadig, for at afprøve forskellige kombinationer, der måske virker bedre for artens overlevelse end de nuværende.
Når så selv de svageste gener kommer til at blive givet videre, snydes naturen til at tro, at de er nogle af de stærkeste, og så er det at hele evolutionen går fløjten
Tumleren (851) skrev:Når så selv de svageste gener kommer til at blive givet videre, snydes naturen til at tro, at de er nogle af de stærkeste, og så er det at hele evolutionen går fløjten
Hvordan kan man 'snyde' naturen? Hvad har under evolutionsteorien større autoritet end naturen?
Spørgsmål: Hvordan skal reklamen fra Maria Bingo forstås? Jeg hentyder til den hvor de siger til sidst noget med at deres nuværende gevinster er fine eller sådan noget. Jeg forstår slet ikke meningen med reklamen og jeg fatter ikke hvad de snakker om (slet ikke den idé den ene af dem skal fremvise).
gnarfsan (853) skrev:Jeg tror bare at jeg holder fast ved at vores samfund og den måde vi behandler sygdom etc. på er resultatet af en naturlig udvikling. Lad os se hvad der sker.
Men skal vi så tage forholdsregler for dette senere - og er de en del af den naturlige udvikling?
Kan ikke tro at den slags valg, som kan han pænt store konsekvenser, kan være en del af den "naturlige" udvikling.
Ronson (855) skrev:Kan ikke tro at den slags valg, som kan han pænt store konsekvenser, kan være en del af den "naturlige" udvikling.
Mange tænkere - f.eks. Søren Kierkegaard - mener at den slags valg og dilemmaer lige netop er essensen af menneskelig eksistens.
Anders Feder (856) skrev:Mange tænkere - f.eks. Søren Kierkegaard - mener at den slags valg og dilemmaer lige netop er essensen af menneskelig eksistens.
Selv hvis den filosofi er forsvarlig, er det forskelligt fra natural selection. Hele konceptet er en hypotese på udviklingen af arterne og de forskelligheder vi måtte have. "Unaturlig" indgreben fra menneskets side har intet med Darwin's teori at gøre. Og kan man bebrejde manden at han ikke har medtaget denne mulighed... Ingen af disse ting vi kan idag var muligt på hans tidspunkt.
(unaturligt i "" fordi ordet i selv kræver en mere præcis beskrivelse for at blive brugt korrekt... Hvad er naturligt og unaturligt? - De fleste kan nok blive enige om det er unaturligt hvis en ko kan flyve, men er det naturligt hvis man genetisk modificerer denne til at kunne flyve? Den genetiskte kode for vinger vil med stor sandsynlighed ligge i det man tidligere kaldte nonsense-dna.)
shantri (857) skrev:"Unaturlig" indgreben fra menneskets side har intet med Darwin's teori at gøre.
Det passer simpelthen ikke. Det er ikke noget der hedder unaturlig indgriben i evolutionsteorien. Mennesker nedstammer fra aberne (læs: naturen), remember?
Anders Feder (858) skrev:Det passer simpelthen ikke. Det er ikke noget der hedder unaturlig indgriben i evolutionsteorien. Mennesker nedstammer fra aberne (læs: naturen), remember?
Ingen du begiver dig ud på dybt vand. Håber jeg du har læst: On the Origin of species. Bemærk venligst jeg henfører til Darwins originale idé.
#859 Du vil da ikke påstå at have læst i 'On the Origin of Species' at menneskelig indgriben er hævet over evolutionen?
Anders Feder (860) skrev:#859 Du vil da ikke påstå at have læst i 'On the Origin of Species' at menneskelig indgriben er hævet over evolutionen?
Jeg beder dig venligst læse mit indlæg # 857 igen, og tænk om hvad du spørger om. Det hjælper ikke at lægge ord i min mund. Det viker som om der er opstået en misforståelse. Enten ved at du har læst og fortolket noget der ikke stod der, eller at jeg har formuleret mig på en måde, som har fået dig til at fortolke det anderledes end det var min intention.
shantri (857) skrev:"Unaturlig" indgreben fra menneskets side har intet med Darwin's teori at gøre. Og kan man bebrejde manden at han ikke har medtaget denne mulighed... Ingen af disse ting vi kan idag var muligt på hans tidspunkt.
Du lader til at sige at Darwin's teori ikke omfatter såkaldt unaturlig indgriben?
Spørgsmål:
Hvordan kan Danmark både være kendt for at have et af de mest EU-skeptiske befolkninger, mens vi samtidigt har langt mere tillid til EU end til vores nationale parlament (Folketinget), og at vi er den nation i Europa, der er mest positiv over globaliseringen?
Hvordan kan Danmark både være kendt for at have et af de mest EU-skeptiske befolkninger, mens vi samtidigt har langt mere tillid til EU end til vores nationale parlament (Folketinget), og at vi er den nation i Europa, der er mest positiv over globaliseringen?
vandfarve (865) skrev:vi ... har langt mere tillid til EU end til vores nationale parlament (Folketinget)
Passer det virkelig? Jeg ville tro at danskere havde langt mindre tillid til EU end Folketinget.
vandfarve (865) skrev:..., mens vi samtidigt har langt mere tillid til EU end til vores nationale parlament (Folketinget), ...
Kilde?
Kilder til spørgsmålet (se #865):
Ang. tilliden til EU's institutioner overfor tilliden det danske Folketing kan jeg se, at jeg ikke var helt præcis i min udtalelse. Den generelle befolkning har en større tillid til EU-institutionerne ift. deres parlamenter, mens Danmark her er en outlier, da vi faktisk har mere tillid til Folketinget end EP-institutionerne, mens danskerne faktisk har mindre eller samme tillid til den danske regering og de danske politiske partier ift. EU-institutionerne. Ligeledes skal det nævnes, at EuropaParlamentet nyder større tillid end Folketinget.
Kilde: Eurobarometer 70, den danske rapport, efteråret 2008
Derfor, vi danskere har større tillid til EP end FT, så hvordan holder det sammen, når vi er så relativt kritiske overfor EU?
http://ec.europa.eu/public_opinion/archives/eb/eb70/eb70_dk_exec.pdf skrev:Over 60 % of Danes feel that Denmark’s membership of the EU is a good thing. Even more feel that their country has benefited from its membership. On both aspects, the Danes are more positive towards their country’s EU membership than European citizens as a whole, and are only topped by 6 other countries on the list of most positive countries.
Overall, the Danes have a positive opinion of globalisation and the EU’s role in it. 73 % state that they feel globalisation equals opportunities and that Denmark is better able to benefit from these
opportunities because of its membership of the EU. On this question, the Danes are quite a bit more positive than European citizens in general. Both Danes and other Europeans are, however,
divided when it comes to the question of whether the EU is protecting us from the negative effects of globalisation.
Eurobarometer 70, hovedkonklusionerne fra den danske rapport, efteråret 2008
Ang. tilliden til EU's institutioner overfor tilliden det danske Folketing kan jeg se, at jeg ikke var helt præcis i min udtalelse. Den generelle befolkning har en større tillid til EU-institutionerne ift. deres parlamenter, mens Danmark her er en outlier, da vi faktisk har mere tillid til Folketinget end EP-institutionerne, mens danskerne faktisk har mindre eller samme tillid til den danske regering og de danske politiske partier ift. EU-institutionerne. Ligeledes skal det nævnes, at EuropaParlamentet nyder større tillid end Folketinget.
Kilde: Eurobarometer 70, den danske rapport, efteråret 2008
Derfor, vi danskere har større tillid til EP end FT, så hvordan holder det sammen, når vi er så relativt kritiske overfor EU?
Spørgsmål
Lad os sige at jeg har en butik der sælger et eller andet. Når antallet af bestilte enheder (ordrens størrelse) x stiger, så skal ordrens samlede pris f(x) stige samtidig med at prisen per enhed f(x)/x skal falde. Hvilken form har formlen for f?
(Sikkert virkeligt simpelt, men jeg har ingen anelse.)
Lad os sige at jeg har en butik der sælger et eller andet. Når antallet af bestilte enheder (ordrens størrelse) x stiger, så skal ordrens samlede pris f(x) stige samtidig med at prisen per enhed f(x)/x skal falde. Hvilken form har formlen for f?
(Sikkert virkeligt simpelt, men jeg har ingen anelse.)
Typisk sætter man op til 5 grænser hvor priserne falder. Eks:
1-4 = 1
5-14 = 0,9
15-49 = 0,85
osv.
Det gør det nemmere for kunderne at gennemskue.
Typisk sætter man op til 5 grænser hvor priserne falder. Eks:
1-4 = 1
5-14 = 0,9
15-49 = 0,85
osv.
Det gør det nemmere for kunderne at gennemskue.
Endnu simplere:
f(x) = ax + b
A er stk-pris, B er ekspeditionsgebyr. Så bliver det vist ikke simplere. ;-)
Du kan også stille en formel op for stk-prisen i stedet, så er det måske nemmere at overskue hvor det ender ved de store ordrer. Så kan formlen altid laves om fra f(x)/x til f(x) bagefter.
Endnu simplere:
f(x) = ax + b
A er stk-pris, B er ekspeditionsgebyr. Så bliver det vist ikke simplere. ;-)
Du kan også stille en formel op for stk-prisen i stedet, så er det måske nemmere at overskue hvor det ender ved de store ordrer. Så kan formlen altid laves om fra f(x)/x til f(x) bagefter.
Systran (876) skrev:Kan Terminator Salvation anbefales?
Både ja og nej. Det var en god actionfilm, men den lider af de klassiske Hollywood-"fejl".
Historien er lidt langt ude nogle gange og så er der de begivenheder, der bare får en til at undre sig. Eksemplerne er mange, men at der bliver foretaget en dobbelthjerteoperation midt ude i ørkenen (yeah right!), at hovedpersonen får en 2-5 cm. bred stålbjælke igennem brystkassen og overlever, at en vis terminator (glæd dig!) får flere tusinder grader varm flydende metal udover sig og overlever (Never gonna happen!), osv.
Hvis du derimod kan slå hjernen fra og ikke tænke så logisk eller naturvidenskabeligt i to timer, så er det en fed film!
#880 Efter at have gravet dybere i Google, så inkluderer den kun driverinformationen i Windows' driverdatabase. Der kopieres absolut ingenting. Men det er dog ikke alle driver.inf filer det kan gøres ved.
Spørgsmål!
Hvis man har en bærbar computer til at stå tændt i sengen, kan den så sætte ild til sengen?
Hvis ikke, hvordan får man så overbevist en forælder om at personen tager fejl?
Hvis man har en bærbar computer til at stå tændt i sengen, kan den så sætte ild til sengen?
Hvis ikke, hvordan får man så overbevist en forælder om at personen tager fejl?
pewbe (882) skrev:Hvis man har en bærbar computer til at stå tændt i sengen, kan den så sætte ild til sengen?
Ja.
Sandsynligheden er så en anden ting. Der er så pokkers meget der kan gå galt, så jeg vi hellere snakke om sandsynlighed, end "worst case scenario".
Jeg tror der er større sandsynlighed for at et lyn futter huset af.
Jeg tror sansynligheden for at computeren brænder af er en del større. Men de Li+ batterier der sidder i computere, har det absolut ikkegodt med varme, og det er netop dem der er sprunget og har antændt diverse materialer i visse tilfælde.
Men, sansynligheden for at der sker noget er reelt ret lille?
Hvordan kan jeg så overbevise en af mine venners forældre om det? :/
Hvordan kan jeg så overbevise en af mine venners forældre om det? :/
Ligemeget hvad, så er det idiotisk, at bruge sin bærbare i sengen, medmindre du har en plade den står på. :D
Ligemeget hvad, så er det idiotisk, at bruge sin bærbare i sengen, medmindre du har en plade den står på. :D
Jakob Jakobsen (887) skrev:Ligemeget hvad, så er det idiotisk, at bruge sin bærbare i sengen, medmindre du har en plade den står på. :D
Det ved jeg, men fuck den bærbare xD Den skal nok overleve :D
Jeg bruger sgu ofte min bærbar i sengen. Udblæsningen sørger jeg for er fri, så er der vist ingen ko på isen.
Dumt Spørgsmål: Hvor finder jeg et godt sted at købe en brugt computer? Kender tweakup, skal have mig en pc, så jeg kan spille lidt Eve, så det behøver ikke været et powerhouse, og når jeg siger billig, så er det sådan omkring en 4k, gerne mindre. Det kan også være en bærbar, men kan ikke lige gennemskue markedet for pc'er og hvad, der gider trække Eve Online.
Dumt Spørgsmål: Hvor finder jeg et godt sted at købe en brugt computer? Kender tweakup, skal have mig en pc, så jeg kan spille lidt Eve, så det behøver ikke været et powerhouse, og når jeg siger billig, så er det sådan omkring en 4k, gerne mindre. Det kan også være en bærbar, men kan ikke lige gennemskue markedet for pc'er og hvad, der gider trække Eve Online.
MiniatureZeus (893) skrev:http://www.wonderquest.com/windshield-dots.htm
Lad mig citere fra din egen kilde:
Rather than a straight black edge, the dot border blends the solid band into the clear glass
Altså en "pynteliste".
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.