mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Systran (20899) skrev:Måske. Men jeg har aldrig synkroniseret med hans pc, og han har aldrig gjort det på min. Skal vi prøve at afinstallere iTunes og geninstallere?
Ja, jeg tænker at det må være iTunes som har besluttet sig for at det er dig der skal logges ind. Og ellers kan det vel ikke skade at prøve?
Fodbold er lærerigt!
Som alle her på Newz ved, røg England i går ud af EM i straffesparkskonkurrence mod Italien. Det er dermed 6. gang at England taber en straffesparkskonkurrence ved en slutrunde ud af 7 mulige.
Hvis man antager at straffesparkskonkurrencer bliver afgjort tilfældigt, hvad er så sandsynligheden for at tabe 6 ud af 7 konkurrencer?
Som alle her på Newz ved, røg England i går ud af EM i straffesparkskonkurrence mod Italien. Det er dermed 6. gang at England taber en straffesparkskonkurrence ved en slutrunde ud af 7 mulige.
Hvis man antager at straffesparkskonkurrencer bliver afgjort tilfældigt, hvad er så sandsynligheden for at tabe 6 ud af 7 konkurrencer?
sgt.borup (20905) skrev:Finder man nogensinde en kur mod tinnitus ?
Ja, men det er bare et spørgsmål om moment.
Jeg ved ikke meget om det, men at dømme ud fra wiki, ville jeg nok først springe på en behandling, når sundhedsstyrelsen har godkendt den.
http://en.wikipedia.org/wiki/Tinnitus#Treatment
http://en.wikipedia.org/wiki/Tinnitus#Treatment
sgt.borup (20905) skrev:Finder man nogensinde en kur mod tinnitus ?
Kur nej (så skal vi i hvertfald hen til noget alla kunstig groning af en hel ny øresnegl der så kan erstatte den gamle). Undertrykkelse højst sandsynig. Hrm kan se de artikler i gravede frem siger noget om nye opdagelser inden for undertrykkelse. Det kunne sku være meget spændende at være med i :P
OxxY (20910) skrev:Kur nej (så skal vi i hvertfald hen til noget alla kunstig groning af en hel ny øresnegl der så kan erstatte den gamle). Undertrykkelse højst sandsynig. Hrm kan se de artikler i gravede frem siger noget om nye opdagelser inden for undertrykkelse. Det kunne sku være meget spændende at være med i :P
nu er tinnitus psykologisk betinget, det forefinder sig i det auditive cortex hvor det er hjernen som ikke forstår at filtrere den forkerte lyd fra.
Jeg havde en snak med en ørelæge på Tale&Høreinstituttet i Odense for nogle år siden (da min mor stadig arbejdede der).
I øret sidder der nogle fine små 'hår' som kan bøje-/knække ved høje lyde. Med LASER kan de beskadigede 'hår' fjernes, så de ikke sidder og 'sender' mere. Man vil ikke kunne fjerne Tinnitus 100%, men det skulle være muligt at nedsætte irritationen fra bestemte frekvensområder, så man kan få en tålelig (omend nedsat i det/de berørte frekvensområder) hørelse igen.
Ved ikke hvor langt denne behandlingsmetode er kommet, men det var hendes forklaring på mit spørgsmål om hvad Tinitus er.
--
"nu er tinnitus psykologisk betinget" - What?
I øret sidder der nogle fine små 'hår' som kan bøje-/knække ved høje lyde. Med LASER kan de beskadigede 'hår' fjernes, så de ikke sidder og 'sender' mere. Man vil ikke kunne fjerne Tinnitus 100%, men det skulle være muligt at nedsætte irritationen fra bestemte frekvensområder, så man kan få en tålelig (omend nedsat i det/de berørte frekvensområder) hørelse igen.
Ved ikke hvor langt denne behandlingsmetode er kommet, men det var hendes forklaring på mit spørgsmål om hvad Tinitus er.
--
Clauzii (20915) skrev:Jeg havde en snak med en ørelæge på Tale&Høreinstituttet i Odense for nogle år siden (da min mor stadig arbejdede der).
--
Jeg snakkede i sin tid med Henrik Ellesøe fra høreinstituttet her i Aalborg, han gav mig mere eller mindre følgende forklaring:
ganske vidst er det sansehår det indre øre som er knækkede, men det er ikke den primære grund til tinnitus, det er hjernen som ikke kan filtrere fejlsignalet fra og det er det man ønsker at fokusere på :-)
og så lig et 4. indlæg.. alle mennesker har tinnitus, men det er filtreringsevnen i hjernen som er altafgørende, det som i kalder for stilhed er i virkeligheden en illusion konstrueret af hjernen, den kan sagtens opfatte alt mulig andet støj, f.eks. fra blodårer osv, når hårene så knækker, så er fanden løs.
Kindle hackeri
Jeg har hacket min Kindle og kunne godt tænke mig at bruge den som vækkeur, så jeg har et par linux shell relaterede spørgsmål:
Bruger "sleep" shell kommandoen interrupts på en intelligent måde, så et timer script ikke ville æde en masse batteri?
Er der nogen, der kender et shell script, der kan bruges som vækkeur? Jeg har ikke kodet linux shell scripts i 15 år, så jeg er nok mere end almindeligt rusten.
Jeg har hacket min Kindle og kunne godt tænke mig at bruge den som vækkeur, så jeg har et par linux shell relaterede spørgsmål:
Bruger "sleep" shell kommandoen interrupts på en intelligent måde, så et timer script ikke ville æde en masse batteri?
Er der nogen, der kender et shell script, der kan bruges som vækkeur? Jeg har ikke kodet linux shell scripts i 15 år, så jeg er nok mere end almindeligt rusten.
fjols (20922) skrev:Hvorfor ikke bruge crontab til det?
Det kunne jeg vel også, men jeg vil gerne ende ud med lidt kortere kommandoer, så det ikke tager mig 5 minutter at tampe dem ind på kindlen.
Men en kombi måske.
Jeg tager den selv herfra. Tak!
fjols (20924) skrev:Et shell script der fjerner den gamle crontab og sætter den nye ind, hvor tidspunktet er et parameter måske? ;)
Exactly. Hvis ikke jeg kan finde scriptet, laver jeg det selv.
fjols (20924) skrev:Men hvorfor bruge din kindle til det i stedet for din tlf eller et rigtigt vækkeur?
Fordi jeg sover ekstremt tungt og har brug for flere vækkeure. Og også lidt fordi det kunne være meget sjovt at rode lidt med ;)
fjols (20930) skrev:Okay, takker, så kan jeg nok ikke presse banken så meget.
Pisse irriterende at have sådan noget lort hængende fra da man var ung og dummere ;)
yepp... Work hard, brug ingen penge, betalt lortet af, lev som en konge efterfølgende?
Brugernavn (20921) skrev:Bruger "sleep" shell kommandoen interrupts på en intelligent måde, så et timer script ikke ville æde en masse batteri?
Er der nogen, der kender et shell script, der kan bruges som vækkeur?
Sleep er bedst til ting man gør i løbet af en bestemt tid. 5 sekunder, 10 minutter, 1 time... Man kan beregne hvor lang tid der er til kl. 6:15 og så'n, meen...
Cron er bedst til ting der skal gøres mange gange med fast interval. Hvert 5. minut, mandag-fredag kl. 6:15... Det kan måske bruges.
Men så er der også "at":
at -f playwakeupsound.sh -v 6:15
Vupti.
fjols (20926) skrev:Er der nogen der har dumme forbrugslån? I så fald, hvad betaler I i årlig rente?
Synes mine 12,8% virker meget vilde.
fjols (20930) skrev:Okay, takker, så kan jeg nok ikke presse banken så meget.
Pisse irriterende at have sådan noget lort hængende fra da man var ung og dummere ;)
Min bank siger at forbrugslån har en rente på 8,25% - 15,75%. Især hvis lånet er stort nok er der nok mulighed for at presse lidt.
Hvis du vil arbejde lidt for sagen er der også dette trick: Spørg andre banker hvad de kan tilbyde. Få det skriftligt. Overvej om du helst vil have den bank, eller beholde den du har. Hvis du gerne vil beholde din bank, så fortæl om det tilbud du har fået, der er god chance for at de hellere vil matche end miste dig som kunde.
Brugernavn (20925) skrev:Fordi jeg sover ekstremt tungt og har brug for flere vækkeure. Og også lidt fordi det kunne være meget sjovt at rode lidt med ;)
Få én, som sprøjter vand i hovedet på dig. Det vågner man af.
Daniel-Dane (20936) skrev:Få én, som sprøjter vand i hovedet på dig. Det vågner man af.
This is relevant
http://newz.dk/forum/tagwall/jeg-er-ham-84763#44403 skrev:...Der godt ved at der er en del lækre måder en kvinde kan vække én på om morgenen - men jeg ville sku ikke lige placeret sprøjteorgasme i den kategori - men den er mindst lige så effektiv.
Qw_freak (20938) skrev:hvordan laver jeg en streng i android java der indeholder netop det tegn?
Jeg er ingen Java haj, men jeg ville gætte på noget i stil med
string yourString = "so called \"air quotes\"";
Altså at du bare escaper (\") det ind, hvor du skal bruge det.
Mark "Knapper" Jensen:
Jeg kunne godt tænke mig en nyere Android telefon, men jeg vil gerne have en med fysiske knapper, som på min gamle HTC Desire. Og alle nye telefoner kommer med elendige-lorte-touch-nej-snittede-du-mig-lige-så-må-jeg-nok-lige-trykke-home-for-dig-wannabe-knapper. Har man opgivet fysiske knapper for at spare en ti'er på en telefon til 3000,-?
Jeg kunne godt tænke mig en nyere Android telefon, men jeg vil gerne have en med fysiske knapper, som på min gamle HTC Desire. Og alle nye telefoner kommer med elendige-lorte-touch-nej-snittede-du-mig-lige-så-må-jeg-nok-lige-trykke-home-for-dig-wannabe-knapper. Har man opgivet fysiske knapper for at spare en ti'er på en telefon til 3000,-?
Dreadnought (20942) skrev:Har man opgivet fysiske knapper for at spare en ti'er på en telefon til 3000,-?
Jeg tror nu ikke kun det er derfor. Jeg foretrækker kapacitive knapper. De kan ikke slides og de er ikke endnu en mekanisk del, der kan fejle.
Retarderede WP7 vil ikke update til 7.8, på trods af, at opdateringen er klar til min model "Lumia 800 059N112 Update available"
Hvorfor?
Zune virker ikke på min PC, windows phone 7 connector siger bare "hurr durr no update available" har prøvet alt muligt lamt og at resette device, uden resultater. Hvorfor, fucking MS, kan det ikke bare virke, hvor svært er det at udrulle en skide opdatering? Retards.
Edit: Og Nokia Support ved ikke noget, ikke engang om softwarens basiske funktioner... Herp derp!
Hvorfor?
Zune virker ikke på min PC, windows phone 7 connector siger bare "hurr durr no update available" har prøvet alt muligt lamt og at resette device, uden resultater. Hvorfor, fucking MS, kan det ikke bare virke, hvor svært er det at udrulle en skide opdatering? Retards.
Edit: Og Nokia Support ved ikke noget, ikke engang om softwarens basiske funktioner... Herp derp!
Fjolle (20945) skrev:Det er fordi de ikke har udgivet 7.8 endnu. Den kommer først en gang efter WP8 er udkommet.
Det du har er tango. Har ingen ide om hvorfor den ikke vil opgradere.
Tango Mango 7.8, whatever, men det lader til, at andre med den produktkode heller ikke kan opdatere.
Mark jensen mangler batteri
http://peecee.dk/uploads/062012/2012-06-28_17.25.2...
hvad hedder den type batterier?
http://peecee.dk/uploads/062012/2012-06-28_17.25.2...
hvad hedder den type batterier?
LR[diameter][Tykkelse]
LR2032 er for eksempel 20mm i diameter og 3,2mm tykt.
Så det skulle være til at måle sig frem til.
LR2032 er for eksempel 20mm i diameter og 3,2mm tykt.
Så det skulle være til at måle sig frem til.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.