mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Zombie Steve Jobs (23946) skrev:Er det kun mig der bliver lidt forstyrret af den meget mandige tommelfinger med glimmer-neglelak på 4. billede?
http://www.computerworld.dk/galleri/sugru2013
Er mere forstyret over:
(CC BY-SA 2.0)
Copyright: Miia Ranta
Mark Jensen vil have mere grafik
Nyt grafikkort!
Hvad skal man købe? Pt har jeg 2 x NV 285 GTX (i?) og de er ved at være noget gamle og kedelige, jeg tænker ikke jeg skal ud i sli igen, medmindre der findes et eller andet fantastisk tilbud derude på 2 x et eller andet, der når en moderne GPU i ydelse. hvilket nok er så sandsynligt som. øh. Skattelettelser.
Jeg har ikke rigtig fulgt med i udviklingen, men det skal vel trække BF3/4 nogenlunde, jeg er dog ikke nogen ULTRA-whore.
Så, hvor er vi, det skal være NV da jeg er skadet af AMtiD fra 90'erne, tænker vel i omegnen af 2500 kroner.
Halp.
Nyt grafikkort!
Hvad skal man købe? Pt har jeg 2 x NV 285 GTX (i?) og de er ved at være noget gamle og kedelige, jeg tænker ikke jeg skal ud i sli igen, medmindre der findes et eller andet fantastisk tilbud derude på 2 x et eller andet, der når en moderne GPU i ydelse. hvilket nok er så sandsynligt som. øh. Skattelettelser.
Jeg har ikke rigtig fulgt med i udviklingen, men det skal vel trække BF3/4 nogenlunde, jeg er dog ikke nogen ULTRA-whore.
Så, hvor er vi, det skal være NV da jeg er skadet af AMtiD fra 90'erne, tænker vel i omegnen af 2500 kroner.
Halp.
Qw_freak (23960) skrev:Mark "The Linguist" Jensen
Hvad er den engelske ækvivalent til udtrykket: "Tak for sidst"?
Den positive udgave selvfølgelig.
Thanks for last!
øh.
Tror ikke der findes en direkte ækvivalent.
Thank you for a nice/pleasant/productive/interesting X (evening, day, weekend, meeting etc)?
I had a nice/pleasant/productive/interesting X (evening, day, weekend, meeting etc)?
It was a pleasure meeting you?
Linket i #62 skrev:tak for sidst » thank you for last night / Friday / weekend (osv.)
Hvad kan man få for en brugt Sound Blaster Audigy 2 ZS (PCI) i dag? 100 kr? En ramme Carl's Special dåseøl?
Elskov (23967) skrev:Jeg har ingen forstand på skærme, men jeg vil gerne have en ny til computeren. Er denne noget ved i forhold til prisen? Jeg har et gavekort til Elgiganten, så jeg vil gerne finde noget der, men det må stadig gerne være billigt.
Jeg går personligt LANGT udenom alt der står Acer på. Jeg ved ikke om det stadigt er sådan, men jeg ville nok kigge på noget lign. Link.
Edit; Nu læste jeg ikke lige noget med El-Giganten. Jeg vender tilbage :p
Edit edit: Hvad med sådan noget?
Hånter (23968) skrev:Jeg går personligt LANGT udenom alt der står Acer på. Jeg ved ikke om det stadigt er sådan, men jeg ville nok kigge på noget lign. Link.
Edit; Nu læste jeg ikke lige noget med El-Giganten. Jeg vender tilbage :p
Edit edit: Hvad med sådan noget?
Okay, det virker heller ikke så dyrt, selvom det nok ikke bliver i denne måned :p (når man ikke lige havde medregnet betaling af et halvt års DR-licens, så er der ikke så meget tilbage xD) Så jeg har god tid. Men den overvejer jeg i hvert fald :)
Skriv en check på beløbet og frys den ind i stor pose pis. (og send den til DR, naturligvis. Mulgivis kan du skide i den også, smag og behag)
Skriv en check på beløbet og frys den ind i stor pose pis. (og send den til DR, naturligvis. Mulgivis kan du skide i den også, smag og behag)
Ronson (23971) skrev:Hvad skulle det hjælpe at sende pis og lort til DR?
Slår du også bilforhandleren ihjel fordi han opkræver registreringsafgift?
DR har ikke bestemt at licens skal opkræves, det har de politikere vi selv har valgt ind.
Fordi mord og en pose fyldt med pis er det samme. Når de sender pis og lort til os er det mindste man kan gøre vel at sende noget tilbage.
De kunne jo lade være med at gå efter laveste fællesnævner og lave noget indholdsmæssigt solidt? De får deres penge, uagtet seertal.
Du køber en bil du får en bil, betaler afgift, der i princippet skal gå til vedlighehold af infrastruktur. DR er der bare. Om du vil det eller ej. Jeg vil ikke. Har aldrig betalt en krone i licens og kommer aldrig til det, for jeg anvender det ikke, det er et umoralsk foretagende der konkurrerer med private virksomheder for noget, der på alle måder er offentlige midler.
Jeg ved ikke hvad DR har med loven at gøre? Ikke noget udover at Medieaftalen er et næsten 100 år gammelt levn fra Statsradiofonien, som betyder, at du af en eller anden årsag skal betale for stupide underholdningsprogrammer, du aldrig kommer til at se.
Du køber en bil du får en bil, betaler afgift, der i princippet skal gå til vedlighehold af infrastruktur. DR er der bare. Om du vil det eller ej. Jeg vil ikke. Har aldrig betalt en krone i licens og kommer aldrig til det, for jeg anvender det ikke, det er et umoralsk foretagende der konkurrerer med private virksomheder for noget, der på alle måder er offentlige midler.
Jeg ved ikke hvad DR har med loven at gøre? Ikke noget udover at Medieaftalen er et næsten 100 år gammelt levn fra Statsradiofonien, som betyder, at du af en eller anden årsag skal betale for stupide underholdningsprogrammer, du aldrig kommer til at se.
Jeg tænker bare at når du sender lort og pis for 1.200 kr (eller hvor meget det nu er) så må en afgift på 50.000-500.000 kr resultere i en helt ekstrem handling fra din side.Zombie Steve Jobs (23972) skrev:Ronson (23971) skrev:Hvad skulle det hjælpe at sende pis og lort til DR?
Slår du også bilforhandleren ihjel fordi han opkræver registreringsafgift?
DR har ikke bestemt at licens skal opkræves, det har de politikere vi selv har valgt ind.
Fordi mord og en pose fyldt med pis er det samme.
DR er bestemt High Quality i Danmark.
Men 220kr om måneden er alligevel en del - for at lytte til P2 i en halv time om morgenen.
Men 220kr om måneden er alligevel en del - for at lytte til P2 i en halv time om morgenen.
Det er da idioti at sammenligne biler og licens.
Du kan sagtens købe en bil og undgå at betale mange af afgifterne, så må du bare ikke køre på vejen med den.
Har du et licenspligtigt apparat som reelt alle i Danmark har, så skal du betale uanset om du bruger DR eller ej.
Du kan sagtens købe en bil og undgå at betale mange af afgifterne, så må du bare ikke køre på vejen med den.
Har du et licenspligtigt apparat som reelt alle i Danmark har, så skal du betale uanset om du bruger DR eller ej.
Jeg kan ikke se forskellen. Hvis du ønsker at eje et af de omfattede aparater/produkter som privatperson så skal du betale medielicens. Hvis du ønsker at køre i din privatejede bil på de danske veje så skal du betale nævnte afgifter.
Så er der alle mulige specielle regler og ting og sager som gør at man kan betale mindre licens eller mindre afgift, men det er jo irrelevant for sammenligningen.
Så er der alle mulige specielle regler og ting og sager som gør at man kan betale mindre licens eller mindre afgift, men det er jo irrelevant for sammenligningen.
Er lige meget, da den tekniske mulighed er der.
Ja men hvem siger du bruger din telefon til se eller hører noget fra dr på den har et andre formål, det. Bare fordi noget er teknisk muligt gør det, det ikke til logiske slutning at så gør man det!
Jeg kan også stjæle en bil, det er teknisk muligt for det, det betyder sku ikke jeg skal straffe forud! ligesom med licens betal før du måske bruger vores produkter.
Bilen betaler du jo for at kunne bruge på vejen.
Min internet forbindelse betaler jeg sku ikke for at kunne hører radio.
Jeg betaler dog licens fordi jeg tit bruger drs produkter, men det er sku ulogisk og omvendt.
Er lige meget, da den tekniske mulighed er der.
Ja men hvem siger du bruger din telefon til se eller hører noget fra dr på den har et andre formål, det. Bare fordi noget er teknisk muligt gør det, det ikke til logiske slutning at så gør man det!
Jeg kan også stjæle en bil, det er teknisk muligt for det, det betyder sku ikke jeg skal straffe forud! ligesom med licens betal før du måske bruger vores produkter.
Bilen betaler du jo for at kunne bruge på vejen.
Min internet forbindelse betaler jeg sku ikke for at kunne hører radio.
Jeg betaler dog licens fordi jeg tit bruger drs produkter, men det er sku ulogisk og omvendt.
Ronson (23980) skrev:Jeg kan ikke se forskellen.
1. Du kan GODT eje en bil uden at skulle betale afgifter.
2. Du kan IKKE eje et licenspligtigt apparat uden at skulle betale licens.
Skal den skæres mere ud?
mark jensens projektor bruger unødig strøm
Er det muligt at indstille sin projektor til at kun vise et billede når der er aktivitet på skærmen?
Det er en Acer x110 som er sat til en computer med XP.
Er det muligt at indstille sin projektor til at kun vise et billede når der er aktivitet på skærmen?
HrJakobsen (23985) skrev:mark jensens projektor bruger unødig strøm
strømindstillinger der slukker skærmen efter X antal inaktive minutter.
Kan man godt eje en bil og bruge den som alle andre på de danske veje uden at betale afgift?Jakob Jakobsen (23984) skrev:Ronson (23980) skrev:Jeg kan ikke se forskellen.
1. Du kan GODT eje en bil uden at skulle betale afgifter.
2. Du kan IKKE eje et licenspligtigt apparat uden at skulle betale licens.
Skal den skæres mere ud?
Mener du så også at har man købt alle komponenter hjem til at samle en radiomodtager, men ikke samler det, så skal man stadig betale medielicens?
Nej vel. Godt så. Fint.
Så er der specielle tilfælde for både medielicens og biler.
Så er vi tilbage ved at det sagtens kan bruges i min sammenhæng.
Ronson (23987) skrev:Mener du så også at har man købt alle komponenter hjem til at samle en radiomodtager, men ikke samler det, så skal man stadig betale medielicens?
Så du sammenligner en gruppe elektronikkomponenter med en bil uden nummerplader?
En bil som du kan bruge i din have, på din mark eller køre på bene med, uden at skulle betale afgifter.
En radio må du ikke eje, uden at betale livens, uanset om du aldrig nogen sinde hører DR på den.
Synes ikke det lyder så svært at forstå.
Jeg forstår stadig ikke hvordan det kom ind i sammenligningen? Hvad har det overhovedet med noget at gøre?
Hvis en eller anden ønsker at købe en bil til privat brug på offentlig vej så skal vedkommende som udgangspunkt betale en helvedes høj afgift.
Hvis en eller anden har et licenspligtigt apparat så skal vedkommende betale et relativt ligegyldigt beløb.
Hvis dette relativt ligegyldige beløb resulterer i at der sendes ekskrementer med posten (prøv dog at sende en liter mælk i stedet), så må det helvedes høje beløb resultere i noget virkeligt grumt og grænseoverskridende. Som f.eks. mord.
Fatter du det nu? Jeg orker virkelig ikke at skære det tydeligere ud.
Hvis en eller anden ønsker at købe en bil til privat brug på offentlig vej så skal vedkommende som udgangspunkt betale en helvedes høj afgift.
Hvis en eller anden har et licenspligtigt apparat så skal vedkommende betale et relativt ligegyldigt beløb.
Hvis dette relativt ligegyldige beløb resulterer i at der sendes ekskrementer med posten (prøv dog at sende en liter mælk i stedet), så må det helvedes høje beløb resultere i noget virkeligt grumt og grænseoverskridende. Som f.eks. mord.
Fatter du det nu? Jeg orker virkelig ikke at skære det tydeligere ud.
Nej jeg fatter absolut ikke sammenligningen.
Med bilen skal du kun betale hvis du vil bruge den på vejen.
Med radioen skal du betale ligemeget hvad.
Frivilligt vs. ikke frivilligt.
Nej jeg fatter absolut ikke sammenligningen.
Med bilen skal du kun betale hvis du vil bruge den på vejen.
Med radioen skal du betale ligemeget hvad.
Frivilligt vs. ikke frivilligt.
Du kan købe en bil til fx. løb uden at skulle betale registreringsafgift.
Du kan selv vælge om du vil betale afgiften så du kan bruge den på offentlig vej.
Du kan ikke købe et TV/radio uden at skulle betale licens. Også selvom TV'et aldrig kommer til at blive brugt til at se DR's kanaler, eller hvis radioen aldrig bliver tunet ind på P3.
Du kan købe en bil til fx. løb uden at skulle betale registreringsafgift.
Du kan selv vælge om du vil betale afgiften så du kan bruge den på offentlig vej.
Du kan ikke købe et TV/radio uden at skulle betale licens. Også selvom TV'et aldrig kommer til at blive brugt til at se DR's kanaler, eller hvis radioen aldrig bliver tunet ind på P3.
Jakob Jakobsen (23990) skrev:Frivilligt vs. ikke frivilligt.
Qw_freak (23986) skrev:HrJakobsen (23985) skrev:mark jensens projektor bruger unødig strøm
strømindstillinger der slukker skærmen efter X antal inaktive minutter.
Det løser problemet halvt. Der findes en funktion som hedder autosluk som slukker projektoren efter 15 minutter uden input. Problemet er bare at den slukker helt og derfor skal tændes med fjernbetjeningen igen. Jeg leder efter en mulighed for at lade den stå for sig selv og selv tænde/slukke alt efter om der sker noget på computeren. Jeg ved dog ikke om dette er muligt.
Det er flot, KopNudler. Nu er det skrevet 100 gange i tråden og ingen i tråden har nogensinde været i tvivl om bilafgiften afhænger af hvordan den skal bruges.
Men det er flot du vil gentage det.
Det ændrer dog absolut intet i min sammenligning, der går på en bil hvor der betales af afgift af kontra medielicensen.
Sådan, så lykkedes det mig at skære det ud så endnu flere tosser (burde) kunne forstå det.
Also, hvis der er flere der vil nævne noget om bilafgifter så er det altså nu I har chancen. Det har ingen relevans, men det er åbenbart vigtigt for folk at komme ud med denne viden.
Den første der skriver noget som folk ikke vidste i forvejen om bilafgifter vinder et nænsomt blæs fra lingu.
Sæt i gang.
Men det er flot du vil gentage det.
Det ændrer dog absolut intet i min sammenligning, der går på en bil hvor der betales af afgift af kontra medielicensen.
Sådan, så lykkedes det mig at skære det ud så endnu flere tosser (burde) kunne forstå det.
Hence "relativt".pewbe (23991) skrev:Ronson (23989) skrev:Hvis dette relativt ligegyldige beløb
Vi kan ikke alle være rige.
Also, hvis der er flere der vil nævne noget om bilafgifter så er det altså nu I har chancen. Det har ingen relevans, men det er åbenbart vigtigt for folk at komme ud med denne viden.
Den første der skriver noget som folk ikke vidste i forvejen om bilafgifter vinder et nænsomt blæs fra lingu.
Sæt i gang.
Det er muligt jeg gentog, men kun fordi du ikke ser ud til at forstå hvor den forklaring peger hen. Og bare for at prøve at forklare igen så gentager jeg:
En bilafgift vælger du, du kan eje bil (Og bruge den til noget uden for offentlig vej.) uden at betale afgift.
Licens er tvunget, du kan ikke eje et TV/radio uden at skulle betale licens.
Det er muligt jeg gentog, men kun fordi du ikke ser ud til at forstå hvor den forklaring peger hen. Og bare for at prøve at forklare igen så gentager jeg:
En bilafgift vælger du, du kan eje bil (Og bruge den til noget uden for offentlig vej.) uden at betale afgift.
Licens er tvunget, du kan ikke eje et TV/radio uden at skulle betale licens.
Hvordan vælger man om man vil betale afgift, hvis man som privatperson vil købe en bil til kørsel på offentlig vej?
Som menneske vælger du også om du vil bo og eje dine licenspligtige apparater i Danmark eller et andet land uden denne form for licensbetaling.
Det ændrer dog ikke på noget. Der er mange mulige scenarier, lad os holde os til det mest almindelige.
Som menneske vælger du også om du vil bo og eje dine licenspligtige apparater i Danmark eller et andet land uden denne form for licensbetaling.
Det ændrer dog ikke på noget. Der er mange mulige scenarier, lad os holde os til det mest almindelige.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.