mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
TV 2's samlede indkomst i 2. kvartal 2012 var 624 mio kr.
Det må give 2,496 mia om året (selv om tallet sikkert svinger hen over året).
Penge vi alle har betalt til TV 2 - ligesom til DR - bare af omveje hvor mange andre skal tjene på det også.
DR fik 3,554 mia kr i 2012.
Hvis vi nu leger at TV 2 Fri *fnis* er en rigtig tv-kanal så har TV 2 og DR ganske vist lige mange tv-kanaler, men ved DR får man også en ordentlig røvfuld FM- og DAB-radiokanaler, en bunke bands, orkestre og kor, koncerthus og rigtig meget andet.
Og uden fucking reklamer på hele lortet. Money well spent!
Ja, det kunne være rart med et helt liberalt marked. Jeg kan bare ikke se det kunne fungere i Danmark. Slet ikke når kanaler er nødt til at flytte ud af landet for at kunne løbe rundt.
Also, jeg er ikke økonom. Alt hvad jeg har skrevet kan være forkert.
Det må give 2,496 mia om året (selv om tallet sikkert svinger hen over året).
Penge vi alle har betalt til TV 2 - ligesom til DR - bare af omveje hvor mange andre skal tjene på det også.
DR fik 3,554 mia kr i 2012.
Hvis vi nu leger at TV 2 Fri *fnis* er en rigtig tv-kanal så har TV 2 og DR ganske vist lige mange tv-kanaler, men ved DR får man også en ordentlig røvfuld FM- og DAB-radiokanaler, en bunke bands, orkestre og kor, koncerthus og rigtig meget andet.
Og uden fucking reklamer på hele lortet. Money well spent!
Ja, det kunne være rart med et helt liberalt marked. Jeg kan bare ikke se det kunne fungere i Danmark. Slet ikke når kanaler er nødt til at flytte ud af landet for at kunne løbe rundt.
Also, jeg er ikke økonom. Alt hvad jeg har skrevet kan være forkert.
Thoroughbreed (24050) skrev:Sikke da noget vås! Tivoli har minimal fornyelse, har du været der en gang på et år, er det mere eller mindre det.
Hvad har det forøvrigt med public service at gøre?
De kan da hænge en post-it op. Vil sikkert nå ud til lige så mange som DRs public service.
Thoroughbreed (24050) skrev:Der er MEGET andet end underholdning på DR - f.eks viste de for ikke så længe siden mini-serien "Den Blå Planet" på det der dengang hed DR HD
- det var fandme licenspengene værd!
Det har bestemt ikke værdi af 2k. Og desuden fra sidste år, hvordan kan det retfærdiggøre dette års licens?
Thoroughbreed (24050) skrev:Okay, X Factor er ikke just prime-time newz, men bortset fra det - hvad sender DR ellers som er noget "lort"? Hvis vi holder det ude af billedet, hvad er der ellers at sætte en finger på?
DR der ude?
Aftenshowet?
Camilla Plum alle hendes programmer?
Sådan er kærligheden?
Blachman?
Bonderøven?
Der sikkert meget mere spænde i drs arkiver, det da heldigvis ikke alt de sender der sucks,
Jeg slipper også for reklamer på div streamingsites, som jeg betaler for, men kan droppe, hvis jeg ikke gider se på det længere. Jeg har brugt flere timer på netflix (som IMO er den mest nyskabende producent af indhold i lang tid) de sidste seks måneder end jeg har brugt på DR de sidste seks år.
Tiden og udviklingen er løbet fra DR, de ved det bare ikke.
Yderligerer, hvordan kan den Blå Planet være alle licenspengene værd? Det er en BBC produktion - en licenspligtig kanal, jeg faktisk ikke ville have det store problem med at betale til, de kan skrue noget fornuftigt tv sammen ved siden af det lort de også laver.
Mandrilaftalen var det sidste DR-program, jeg så, ellers har jeg moret mig mere over PIS og Klovn, af danske ting, der altså er produceret for TV2 ZULU, der tjener deres egne penge. Ja, de laver sgu da også noget lort, men i det mindste betaler man ikke for det.
Licensen stammer fra, at man mente, i 1926, at det var unfair, at alle skulle betale for at lytte til radio, et apperat, de færreste havde adgang til. Derfor licens - kun dem der brugte det, skulle betale.
Og nyheder har vist aldrig været objektive og de har DR-journalister heller ikke, en flok dyreleskende skabskommunister, alle sammen.
Tiden og udviklingen er løbet fra DR, de ved det bare ikke.
Yderligerer, hvordan kan den Blå Planet være alle licenspengene værd? Det er en BBC produktion - en licenspligtig kanal, jeg faktisk ikke ville have det store problem med at betale til, de kan skrue noget fornuftigt tv sammen ved siden af det lort de også laver.
Mandrilaftalen var det sidste DR-program, jeg så, ellers har jeg moret mig mere over PIS og Klovn, af danske ting, der altså er produceret for TV2 ZULU, der tjener deres egne penge. Ja, de laver sgu da også noget lort, men i det mindste betaler man ikke for det.
Licensen stammer fra, at man mente, i 1926, at det var unfair, at alle skulle betale for at lytte til radio, et apperat, de færreste havde adgang til. Derfor licens - kun dem der brugte det, skulle betale.
Og nyheder har vist aldrig været objektive og de har DR-journalister heller ikke, en flok dyreleskende skabskommunister, alle sammen.
Ikke helt - mig bekendt er PIS fra før 2004, vist endda også KLOVN - og til og med 2004 modtog TV2 licenspenge.
- edit -
P.I.S er fra 2001, KLOVN fra 2005 sorry
TV2 ZULU, der tjener deres egne penge. Ja, de
laver sgu da også noget lort, men i det mindste betaler man ikke for det.
Ikke helt - mig bekendt er PIS fra før 2004, vist endda også KLOVN - og til og med 2004 modtog TV2 licenspenge.
- edit -
P.I.S er fra 2001, KLOVN fra 2005 sorry
Hvad betyder dette logo som jeg har tegnet efter bedste evne i mspaint
http://peecee.dk/uploads/072013/Unavngivet.png
Er på siden af metaldelen på en USB-pind.
http://peecee.dk/uploads/072013/Unavngivet.png
Er på siden af metaldelen på en USB-pind.
Min bærbare bliver ekstremt varm. Næsten ligegyldigt hvad jeg bruger den til, så ender den med at lukke ned pga overophedning. Den trænger garanteret til rensning og nyt kølepasta, men spørgsmålet er, om den skal skiftes helt ud. Den er 3 år gammel. Det er en HP Pavilion dv6.
Hvis nu jeg ender med at skifte den helt ud, hvilken bærbar kan I så anbefale? Den skal helst kunne findes på Proshop.dk, ikke koste en jetjager, men må meget gerne kunne køre The Sims 3 og Guild Wars 2 :p Og så skal den helst ikke være HP eller have tendens til at brænde min harddisk af, som denne her har gjort engang.
Jeg skal ikke have den udskiftet lige nu og her, men det ville være rart med en fornemmelse for, hvad jeg skal punge ud med :)
Hvis nu jeg ender med at skifte den helt ud, hvilken bærbar kan I så anbefale? Den skal helst kunne findes på Proshop.dk, ikke koste en jetjager, men må meget gerne kunne køre The Sims 3 og Guild Wars 2 :p Og så skal den helst ikke være HP eller have tendens til at brænde min harddisk af, som denne her har gjort engang.
Jeg skal ikke have den udskiftet lige nu og her, men det ville være rart med en fornemmelse for, hvad jeg skal punge ud med :)
Jeg skal helt klart først have renset den og se, hvor stor forskel det gør. Men selv dengang jeg fik den, blev den meget varm. Og jeg tør ikke selv åbne den og rode i den :p så jeg vil se, om jeg kan indlevere den et sted, hvor de kan rense den (og skifte kølepasta?) som udgangspunkt. Og jeg tænker på at købe en Targus Chill Mat.
Eva:
Har selv haft en HP dv6 og en kammerat ditto
Mage til varmt skrammel skal man satme lede længe efter! Min er væk, og hans har brændt hans harddisk og batteri .. Få den udskiftet, har ikke andre råd :)
Har selv haft en HP dv6 og en kammerat ditto
Mage til varmt skrammel skal man satme lede længe efter! Min er væk, og hans har brændt hans harddisk og batteri .. Få den udskiftet, har ikke andre råd :)
Så vidt jeg kan google mig frem til lige nu, så er der noget helt galt med kølepastaen i denne her model. Men jeg vil ikke bruge 900 kr på at indlevere den til rensning og ny pasta, hvis jeg så alligevel skal have fingrene i en ny, fordi det ikke gjorde nogen forskel. Bah. What to do.
Jeg hentede noget, der hedder Speccy, der fortæller mig temperaturerne på CPU, motherboard, grafikkort og harddisk. Så vidt jeg har forstået, så er det når CPU'en rammer 90 grader, at computeren lukker ned. Da jeg så var på Skype og så noget på youtube på samme tid, kunne jeg se, at temperaturen kom op på 88 grader -.-
Min var en Core 2 Quad eller hva fa'en de hed for en 3-4 år siden
Min var en Core 2 Quad eller hva fa'en de hed for en 3-4 år siden
Elskov (24069) skrev:Jeg hentede noget, der hedder Speccy, der fortæller mig temperaturerne på CPU, motherboard, grafikkort og harddisk. Så vidt jeg har forstået, så er det når CPU'en rammer 90 grader, at computeren lukker ned. Da jeg så var på Skype og så noget på youtube på samme tid, kunne jeg se, at temperaturen kom op på 88 grader -.-
Kun 90? Min Acer nåede 100 og den slukkede stadig ikke..
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-...
Er det her en awesome bærbar?
http://www.proshop.dk/Baerbar/ASUS-DEMO-K95VJ-YZ04...
Og ved I, om det er nemt at komme til blæseren for rensning på denne her model? På den jeg har nu virker det som om, de har gemt blæseren så langt væk som muligt for at gøre det så besværligt, at man opgiver :p
Kan det gøres billigere? Jeg leder ikke efter en mega-hardcore gamer bærbar. Den skal bare kunne køre Guild Wars 2 og The Sims 3 :p men når man googler, så finder man kun lister over de mest hardcore gamer-laptops.
http://www.proshop.dk/Baerbar/ASUS-DEMO-K95VJ-YZ04...
Og ved I, om det er nemt at komme til blæseren for rensning på denne her model? På den jeg har nu virker det som om, de har gemt blæseren så langt væk som muligt for at gøre det så besværligt, at man opgiver :p
Kan det gøres billigere? Jeg leder ikke efter en mega-hardcore gamer bærbar. Den skal bare kunne køre Guild Wars 2 og The Sims 3 :p men når man googler, så finder man kun lister over de mest hardcore gamer-laptops.
Blæseren lader til at være nem at komme til at rense
http://laptopratingreview.com/reviews/asus-k95vj-r...
Problemet er nok nærmere de heatsinks hvor luften blæses ud igennem. Det er ikke i blæseren men på vej ud gennem køleribberne at skidtet sætter sig.
http://i.imgur.com/RDvjmnn.jpg
http://laptopratingreview.com/reviews/asus-k95vj-r...
Problemet er nok nærmere de heatsinks hvor luften blæses ud igennem. Det er ikke i blæseren men på vej ud gennem køleribberne at skidtet sætter sig.
http://i.imgur.com/RDvjmnn.jpg
Ronson (24074) skrev:http://laptopratingreview.com/reviews/asus-k95vj-review-full-fledged/
Han skriver virkelig mærkeligt. Afsnittet om grafikkortet forstod jeg ikke særligt meget af. Men det lød som om, at den ikke kan trække spil på medium settings... jeg havde håbet på medium :p
http://www.proshop.dk/Baerbar/ASUS-A56CB-XO204H-24...
er denne bedre eller værre end den jeg linkede til før? Oo Jeg har virkelig ikke forstand på grafikkort... eller nogen af de andre dele for den sags skyld...
er denne bedre eller værre end den jeg linkede til før? Oo Jeg har virkelig ikke forstand på grafikkort... eller nogen af de andre dele for den sags skyld...
Elskov (24078) skrev:Thoroughbreed (24077) skrev:#24076
Den er skam meget god - men var dit budget ikke 4.000? Eller har jeg misforstået noget?
Jeg har kun nævnt, at den ikke skal koste mere endspidsen af en jetjager16.000 :p men hvis det kan gøres billigere, så sig endelig til :D
For 15.000 kan du få en MBP eller en ordentlig Lenovo
http://www.proshop.dk/Baerbar/ASUS-A56CB-XO204H-24... er de mest interessante af dem du har linket imo. Men den primære forskel er størrelsen som du burde være bedst til at vurdere.
18,6" er virkelig en stor bærbar og giver meget begrænset mobilitet.
18,6" er virkelig en stor bærbar og giver meget begrænset mobilitet.
Jeg har ikke erfaring med vægttab, men jeg synes et forum tit kan være en god inspirationskilde, fx loseit. Altså som supplement til de ting du selv nævner.
Jeg kender en der smed 30 kg på 6-9 mdr ved hjælp af DDV - men det er vist halvdyrt at være medlem?
Jeg kender en der smed 30 kg på 6-9 mdr ved hjælp af DDV - men det er vist halvdyrt at være medlem?
mark interwebz jensen
Gad godt vide hvor man skal købe et .nu domæne med tilhørende webhotel. Unoeuro er udelukket.
Gad godt vide hvor man skal købe et .nu domæne med tilhørende webhotel. Unoeuro er udelukket.
Thoroughbreed (24086) skrev:#24084
Jeg har været medlem før og tabte ca 15 kg på omkring 4 måneder. Men jeg har taget de 7 kg på igen. I alt skal jeg nok tabe 35 kg, så jeg overvejer at melde mig ind i et helt år. Men du har ret, det er dyrt. Og en diætist er endnu dyrere, men jeg ved ikke, om det så ville være meget bedre.
Well, jeg skal have en mailserver op og køre ... Måske burde jeg selv se hvad serveren kan, ellers var det selvfølgelig en mulighed :D
Well, jeg skal have en mailserver op og køre ... Måske burde jeg selv se hvad serveren kan, ellers var det selvfølgelig en mulighed :D
mark jensen
Kan man med danske, EUpæiske og/eller USAiniske love (og hvilke) søge aktindsigt i, hvad Facebook har om én[, som de ikke oplyser på deres hjemmeside]? Kan man ligeledes (dog uden de USAiniske love) bede teleselskabet om at udlevere alt, hvad de har gemt som følge af logningbekendtgørelsen?
Kan man med danske, EUpæiske og/eller USAiniske love (og hvilke) søge aktindsigt i, hvad Facebook har om én[, som de ikke oplyser på deres hjemmeside]? Kan man ligeledes (dog uden de USAiniske love) bede teleselskabet om at udlevere alt, hvad de har gemt som følge af logningbekendtgørelsen?
Du har ret til at få udleveret alt hvad danske virksomheder har lagret om dig (Aktindsigt). De kan dog kræve at få deres reelle udgifter hertil dækket af dig.
Jeg dog ved ikke hvor meget man kan kræve af Facebook.
Du har ret til at få udleveret alt hvad danske virksomheder har lagret om dig (Aktindsigt). De kan dog kræve at få deres reelle udgifter hertil dækket af dig.
Jeg dog ved ikke hvor meget man kan kræve af Facebook.
Du kan nok forvente en reel regning.
De har jo udgifter til løn, maskiner, papir osv. når de skal have udskrevet dine oplysninger.
Men prøv at kontakte dem og så hold på at du har ret til at få alt hvad de har indsamlet om dig udleveret.
Du kan nok forvente en reel regning.
De har jo udgifter til løn, maskiner, papir osv. når de skal have udskrevet dine oplysninger.
Men prøv at kontakte dem og så hold på at du har ret til at få alt hvad de har indsamlet om dig udleveret.
Hmm...
Kiggede lige og kan kun findedette, men jeg er ret sikker på at du også har krav om aktindsigt overfor private firmaer.
[edit]
Denne forklarer det vist fint.
[/edit]
Jeg ville prøve at kontakte dem per telefon eller email og høre hvordan de vil udlevere dataene.
Det kan jo være lige så godt og endda billigere at få dem på email.
Hmm...
Kiggede lige og kan kun findedette, men jeg er ret sikker på at du også har krav om aktindsigt overfor private firmaer.
[edit]
Denne forklarer det vist fint.
[/edit]
Jeg ville prøve at kontakte dem per telefon eller email og høre hvordan de vil udlevere dataene.
Det kan jo være lige så godt og endda billigere at få dem på email.
terracide (24098) skrev:Daniel-Dane (24096) skrev:Stadig per brev?
Du skal dokumentere foresprøgelsen, så ja der skal papir til.
(en fax tæller også som papir)
Nope.
http://www.datatilsynet.dk/fileadmin/user_upload/dokumenter/Publikationer/Kend_din_ret_til_indsigt_-_Pjece.pdf skrev:Du kan bede om indsigt telefonisk, ved et brev
eller pr. e-mail.
http://peecee.dk/uploads/072013/hothothot.jpg
Med de her specs, hvor varmt kan det så blive, før noget går i stykker? :S Jeg troede, at når min computer lukker ned pga overophedning, så var det fordi, CPU'en ramte 90 grader, men den har lige været oppe og vende omkring 100 på både CPU'en og motherboardet, uden der skete noget.
Med de her specs, hvor varmt kan det så blive, før noget går i stykker? :S Jeg troede, at når min computer lukker ned pga overophedning, så var det fordi, CPU'en ramte 90 grader, men den har lige været oppe og vende omkring 100 på både CPU'en og motherboardet, uden der skete noget.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.