mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
apapap (25850) skrev:Zombie Steve Jobs (25844) skrev:IT-ekspert Yvossen (25843) skrev:Er der en måde at få vinduer til at "snappe" til siderne og dermed tage halvdelen af skærmen som i Windows 7/8?
Er der en måde at få så hvis man dobbelt klikker på title bar, så maksimere den? (Som i Windows)
Os X er ret talentløst på det punkt, full screen kan give mig skørbug.
wut?
Hent bettertouchtool der kan du lave alt muligt gøgl inklusiv windows 7 window snapping. Jeg bruger 4 finger tap til maximer, du må så nok finde på noget andet.
Tak.
Nu kan jeg trække vinduet op i toppen af skærmen for at maksimere. Det kan jeg godt nøjes med.
Og programmet kan emulere 3-finger swipe med min 3. museknap, så nu virker back også.
OSX er helt klart bedre hvis man har en touchplade (som også kan fås til stationære computere).
Mht tilbageknap har jeg fået min non-Apple-mus til at virke med USB Overdrive.
Mht tilbageknap har jeg fået min non-Apple-mus til at virke med USB Overdrive.
Jeg bruger også noget der hedder Quicksilver. Jeg bruger den til at starte programmer, åbne mapper, afspille etc. etc. Det er lidt a la spotlight.
apapap (25850) skrev:Zombie Steve Jobs (25844) skrev:IT-ekspert Yvossen (25843) skrev:Er der en måde at få vinduer til at "snappe" til siderne og dermed tage halvdelen af skærmen som i Windows 7/8?
Er der en måde at få så hvis man dobbelt klikker på title bar, så maksimere den? (Som i Windows)
wut?
Hent bettertouchtool der kan du lave alt muligt gøgl inklusiv windows 7 window snapping. Jeg bruger 4 finger tap til maximer, du må så nok finde på noget andet.
Ah, ja, jeg ser hvordan BetterTouchTool er en del af OS X...
Ændrer ikke på, at OS X er jævnt talentløs på den front. Dog er Spotlight den bedste funktion nogensinde.
apapap (25854) skrev:min tilbageknap virker default, logitech mx 310
Min er en Steelseries Kana. I hvid selvfølgelig :). Den skal dog snart smides ud, for den er begyndt at fucke op når man dragger ting (også i Windows).
Jeg savner lidt det med snapping i siderne til skærmen, men full screen synes jeg virker udmærket (jeg bruger næsten aldrig maksimer), især hvis man har en touchplade så man nemt kan gå frem og tilbage mellem skrivebordene. Man kan også bruge en tastaturgenvej eller bruge Mission Control som jeg har lagt ind som hot corner, men multitouch er bare bedre!
Ronson (25832) skrev:Den kan godt køre det - men den taber pusten en gang i mellem. DVB-C-streaming fra min HDHomeRun var en af de primære årsager til jeg skiftede fra Rasp/XBMC til NUC/XBMC.
Hvordan er kanal-opsætning og guide egentlig? Læste mig lige frem til at HDHomeRun til XBMC ikke ligefrem er super plug'n'play, virker det ok via OpenELEC? Jeg er ligeglad med PVR, det skal nas'en nok klare, er bare om der er ordenlig live-TV.
Zombie Steve Jobs (25855) skrev:apapap (25850) skrev:Zombie Steve Jobs (25844) skrev:IT-ekspert Yvossen (25843) skrev:Er der en måde at få vinduer til at "snappe" til siderne og dermed tage halvdelen af skærmen som i Windows 7/8?
wut?
Ah, ja, jeg ser hvordan BetterTouchTool er en del af OS X...
Ændrer ikke på, at OS X er jævnt talentløs på den front. Dog er Spotlight den bedste funktion nogensinde.
Jeg bruger Quicksilver i stedet for spotlight.
Ronson (25858) skrev:Jeg kører via dvbviewer på min nas, så der er OOTB support. Slår bare pluginet til, sætter ip, bruger og kode og så er live tv, pvr, epg osv klar til brug.
Så jeg har ingen kanaler sat op i XBMC, det henter opsætningen fra dvbviewer.
Ok men hvor meget skal din nas så arbejde? Står den bare for at give kanal info videre eller skal streamen så ind over DVB-viewer? Skulle gerne være sådan at den kan streame 1-2 kanalers live tv, kan optage 1 kanal og så samtidig være responsiv til at streame noget musik eller tilgås via SMB ...
Alt går gennem NAS'en, selv om den selvfølgelig i teorien kunne pege direkte på HDHomeRun'en ved streaming - sådan fungerer det bare ikke.
Ved at dvbviewer har helt styr over tuneren så kan man også optage eller se minimum 2 ting ad gangen (mere end 2, hvis kanalerne deler MUX).
Da den hverken behøver transcode eller komprimere noget så tager det meget lidt CPU. På min N54L medatom CPU (wut?) skrabet AMD CPU bruger den ca. 15% mens den optager eller streamer én kanal.
Hvis jeg streamer på min mobil og transcoder bruger den 60% CPU ved SD og 95% ved HD.
Så ved transcoding kan du måske mærke det, men ellers ikke.
Og en anden fordel ved dvbviewer-løsningen er at det også kan bruges på mobiltelefon (planlægge optagelser via epg, se gamle optagelser, live-tv, transcoding af optagelser og live-tv)
Ved at dvbviewer har helt styr over tuneren så kan man også optage eller se minimum 2 ting ad gangen (mere end 2, hvis kanalerne deler MUX).
Da den hverken behøver transcode eller komprimere noget så tager det meget lidt CPU. På min N54L med
Hvis jeg streamer på min mobil og transcoder bruger den 60% CPU ved SD og 95% ved HD.
Og en anden fordel ved dvbviewer-løsningen er at det også kan bruges på mobiltelefon (planlægge optagelser via epg, se gamle optagelser, live-tv, transcoding af optagelser og live-tv)
Ronson (25861) skrev:Alt går gennem NAS'en, selv om den selvfølgelig i teorien kunne pege direkte på HDHomeRun'en ved streaming - sådan fungerer det bare ikke.
Da den hverken behøver transcode eller komprimere noget så tager det meget lidt CPU. På min N54L medatom CPU(wut?) skrabet AMD CPU bruger den ca. 15% mens den optager eller streamer én kanal.
Hele optage tingen etc. var pointen med at have det på nas'en, jeg havde bare troet at xbmc direkte kunne tale med homerun så nas'en ikke burde lege mellemmand, transcode er ikke noget problem, da det ikke skal bruges.
Så satser vi bare på at 15% også holder hos mig, så burde den kunne streame 4 kanaler og samtidig have overskud til at lave noget simpel filhåndtering mm.
kan det virkelig passe man ikke kan få et moderne (grafisk) turn based JRPG/RPG JRPG til pc (steam)?
Hovsa, ved ikke lige hvorfor den kom med 2 gange :D
Chikd of light ser rigtig spændende ud, ellers tænker jeg nyere Final Fantasy.
Men Controller-Support >_<
Chikd of light ser rigtig spændende ud, ellers tænker jeg nyere Final Fantasy.
Men Controller-Support >_<
Ingen nyere singleplayer Final Fantasy fås til PC (hvilken er grunden til jeg spiller konsol). Men der er lige kommet Final Fantasy VI og Final Fantasy VIII på Steam, de er dog ret gamle og især VI er ikke ældet specielt godt. Køb en Nintendo 3DS i stedet :).
Der er noget der hedder The Last Remnant som måske kunne være noget. Jeg tror dog ikke det er turbaseret desværre.
Der er noget der hedder The Last Remnant som måske kunne være noget. Jeg tror dog ikke det er turbaseret desværre.
Last remnant siger jeg nej tak til.
Det er ærgeligt, kunne godt have nuppet en omgang FFXIII i morgen efter tømmermænd.
Det er ærgeligt, kunne godt have nuppet en omgang FFXIII i morgen efter tømmermænd.
Japanere er ikke så glade for pc gaming åbenbart. Men du finder masser på de japanske konsoller (som du nok er klar over). Final Fantasy X HD er lige udkommet :) det er ganske udmærket.
Efter at je har stiftet bekendtskap med Steam BigPicture kunne jeg aldrig finde på at investere i en konsol.
Det er også en god idé, men når spillene ikke findes på pc, så kan man som pc gamer være nok så meget Master race og med høj IQ, det kan jeg bare ikke bruge til så meget. Men hvis du nu købte en håndholdt konsol, så kan du jo bruge den "på farten" også :) og du har dermed en funktion som BigPicture ikke kan levere (går jeg ud fra). Dog får du nok ikke AAA grafik.
Der er ingen der siger at man ikke kan have flere enheder.
Der er ingen der siger at man ikke kan have flere enheder.
Pengepungen, og konen, kan sige at man ikke kan have flere enheder.
Jeg kæmper i forvejen en hård kamp for at konstruere en teoretisk Server til Plex der er pæn nok til at kunne befinde sig i vores lille lejlighed.
Jeg kæmper i forvejen en hård kamp for at konstruere en teoretisk Server til Plex der er pæn nok til at kunne befinde sig i vores lille lejlighed.
SlettetBruger (25872) skrev:Pengepungen, og konen, kan sige at man ikke kan have flere enheder.
Jeg har kun brug for én enhed. Buuuuyaaaaah!
Hvis 3GS ikke fik iOS 7, så får iPhone 4 ikke iOS 8 og 4S får ikke iOS 9. I hvert fald hvis de følger samme mønster. Det er dog muligt at nogle af versionerne kommer til at hedde x.5 eller sådan noget (var det ikke sådan med 6.5?)
Edit: umiddelbart synes jeg godt du kunne købe den, du skal bare være opmærksom på at den har den "lille" skærm, så husk at teste i simulatoren for den store. Der er rygter om at iphone 6 kommer i en større skærmstørrelse, så det er lidt svært at sige hvordan situationen ser ud efter dennes udgivelse.
Edit: umiddelbart synes jeg godt du kunne købe den, du skal bare være opmærksom på at den har den "lille" skærm, så husk at teste i simulatoren for den store. Der er rygter om at iphone 6 kommer i en større skærmstørrelse, så det er lidt svært at sige hvordan situationen ser ud efter dennes udgivelse.
For motorkøretøjer ville jeg nok bruge ordet "detune", selvom 83 er glimrende.
Edit: og jeg er mega nysgerrig - hvorfor? Det er vel ikke noget du, gisp, tænker dig at gøre?
Edit: og jeg er mega nysgerrig - hvorfor? Det er vel ikke noget du, gisp, tænker dig at gøre?
Det var lige ordet ;)Zombie Steve Jobs (25885) skrev:For motorkøretøjer ville jeg nok bruge ordet "detune", selvom 83 er glimrende.
Jooo, måske.. Skal - måske - købe min første MC snart, men det er en 1200 ccm hvilket kan være lidt rigeligt at starte ud på :)
Ronson (25894) skrev:Er det alle jyder der prutter og bøvser konstant når man sidder og spiser med dem, eller er det bare størstedelen?
Har du nu brugt for meget tid i Kolding igen?
Ronson (25894) skrev:Er det alle jyder der prutter og bøvser konstant når man sidder og spiser med dem, eller er det bare størstedelen?
Jeg har oplevet en mand tage sin tallerken, sige han skulle skide, for så at sætte sig på toilettet med sin lasagne...
Mon alle sjællændere er sådan ?
Det kunne jo være han skulle hyggeskide. Så er det lidt trist at komme ud til en kold lasagne 45 minutter senere.Hængerøven (25898) skrev:Jeg har oplevet en mand tage sin tallerken, sige han skulle skide, for så at sætte sig på toilettet med sin lasagne...
Mon alle sjællændere er sådan ?
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.