mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Jeg stoppede med at kryptere mine filer da jeg fandt ud af, at en hat lavet af stanniol dækkede samme behov.
OxxY (27002) skrev:Mark "Nøgler" Jensen
Er der nogen der ved om der er stor forskel i hvad det koster at få lavet ekstra nøgler? Eller skal man bare hoppe frisk ned til det nærmeste sted?
Mener det koster 20-40 kr i Bygma at få lavet en ekstra nøgle
PHP-Ekspert Thoroughbreed (27003) skrev:OxxY (27002) skrev:Mark "Nøgler" Jensen
Er der nogen der ved om der er stor forskel i hvad det koster at få lavet ekstra nøgler? Eller skal man bare hoppe frisk ned til det nærmeste sted?
Mener det koster 20-40 kr i Bygma at få lavet en ekstra nøgle
Du foreslår altid butikker jeg nærmest ikke engang ved hvad er. Hvad er der galt med Bauhaus, Silvan etc? :p
OxxY (27004) skrev:Du foreslår altid butikker jeg nærmest ikke engang ved hvad er. Hvad er der galt med Bauhaus, Silvan etc? :p
Overhovedet ikke - Bygma er da også landsdækkende? ANER ikke hvor den nærmeste Bauhaus er ... Og Silvan ligger også et stykke væk ...
Den lokale cykelsmed laver btw også nøgler, jeg mener han tog 30 kr stykket
OxxY (27004) skrev:
Du foreslår altid butikker jeg nærmest ikke engang ved hvad er. Hvad er der galt med Bauhaus, Silvan etc? :p
Hvad fanden er en Bauhaus
De fleste kæde-forretninger og låsesmede tager ~30 kr. for en 5-stiftet nøgle og ~40 kr. for en 6-stiftet nøgle, mens hælebarerne er lidt billigere. Det er i hvert fald de priser jeg ser rundt omkring. Du får samme kvalitet skæring af nøglen, så i forhold til hvor lidt der er at spare, så synes jeg at du bare skal tage ind til det/den nærmeste byggemarked/låsesmed/hælebar og få det klaret.
Husk at føle på nøgleemnet efter kvaliteten inden du bestiller nøglen. Visse emne-producenter bruger letmetaller, som bliver slidt meget hurtigt. Nøglen bør være i tung, så holder den bedst.
De fleste kæde-forretninger og låsesmede tager ~30 kr. for en 5-stiftet nøgle og ~40 kr. for en 6-stiftet nøgle, mens hælebarerne er lidt billigere. Det er i hvert fald de priser jeg ser rundt omkring. Du får samme kvalitet skæring af nøglen, så i forhold til hvor lidt der er at spare, så synes jeg at du bare skal tage ind til det/den nærmeste byggemarked/låsesmed/hælebar og få det klaret.
Husk at føle på nøgleemnet efter kvaliteten inden du bestiller nøglen. Visse emne-producenter bruger letmetaller, som bliver slidt meget hurtigt. Nøglen bør være i tung, så holder den bedst.
Har lige skiftet lås i huset, mest for at have samme nøgle over alt, men må sige at de kopier jeg havde fra Bygma var en meget bedre kvalitet, end de originale.
Har oplevet at nøglen bøjede let ved almindeligt brug (og bøjede meget hvis man direkte prøvede at bøje den) - det kunne man ikke ved kopierne ...
... nu har jeg dog en Ruko, og den har jeg intet dårligt at sige om
Har oplevet at nøglen bøjede let ved almindeligt brug (og bøjede meget hvis man direkte prøvede at bøje den) - det kunne man ikke ved kopierne ...
... nu har jeg dog en Ruko, og den har jeg intet dårligt at sige om
God service? Hvis de har lavet kopien ordentligt, så efterlades der en smule grater. Dem skal man pudse væk første gang, ellers er der risiko for at de kan sætte sig i cylinderen og gøre den ubrugelig efterfølgende.
Hvis de ikke har lavet kopien ordentligt, så binder nøglen; det føles som om man skal bruge mange kræfter på at dreje nøglen.
Hvor i Odense skal jeg ikke have lavet nøgler fremover? Husk på avancen; ifølge http://www.totallaase.dk/shop/noegleemner-196c1.ht... kan man få nøgleemner ned til 4,50 kr. inkl. moms, i den mest simple version. Når du betaler 25-35 kr. (500-700 % avance) til forretningen, så skal produktet altså bare være i orden!
God service? Hvis de har lavet kopien ordentligt, så efterlades der en smule grater. Dem skal man pudse væk første gang, ellers er der risiko for at de kan sætte sig i cylinderen og gøre den ubrugelig efterfølgende.
Hvis de ikke har lavet kopien ordentligt, så binder nøglen; det føles som om man skal bruge mange kræfter på at dreje nøglen.
Hvor i Odense skal jeg ikke have lavet nøgler fremover? Husk på avancen; ifølge http://www.totallaase.dk/shop/noegleemner-196c1.ht... kan man få nøgleemner ned til 4,50 kr. inkl. moms, i den mest simple version. Når du betaler 25-35 kr. (500-700 % avance) til forretningen, så skal produktet altså bare være i orden!
gramps (27010) skrev:#27008
Det er ikke sådan avance fungere. At "lave" nøglen er servicen, ikke nøgleelementet alene.
Du skal derfor medregne lønnen i den tid det tager at skære? nøglen, før du kan regne avancen ud.
Og så skal det vel ikke tage mere end 5-10 før det bliver en service frem for en indtjenings kilde.
gramps (27010) skrev:God service? Hvis de har lavet kopien ordentligt, så efterlades der en smule grater. Dem skal man pudse væk første gang, ellers er der risiko for at de kan sætte sig i cylinderen og gøre den ubrugelig efterfølgende.
En lås indeholde stifter af hærdet stål der med tiden slider på en nøgle (alt efter kvaliteten selvfølgelig), så hvis en ny nøgle bliver slebet heelt ned til den gamle (vi snakker vistnok 1/20mm), vil den nye nøgle rent faktisk heller ikke passe særligt godt.
Derfor er efterslibning en god (gratis de tre gange jeg har brugt det) service ;)
Og klart, en computerfil med et helt specifikt serienummer - og vupti er der 200 ens kopier.
Nej vel :D
Hængerøven (27011) skrev:Det er ikke sådan avance fungere.
De fem butikker hvor jeg har arbejdet regner ellers avancen ud på den måde. Salgspris - indkøbspris = avance (selvfølgelig uden moms - hvilket jeg glemte i min oprindelige udregning). Og nej, det var ikke små butikker, men landsdækkende kæder.
Der er ganske vist to forskellige avancer, brutto- og nettoavance, men i min erfaring er ordet avance en forkortelse for bruttoavance. Nettoavancen er ikke nem at regne ud, da den afhænger af alle de omkostninger der er med en vare, f.eks. løn til personale, varme, el. Kvickly og Netto kan have samme bruttoavance på f.eks. hakkede tomater, mens Netto har en højere nettoavance da de stiller dåserne ind i papkasserne og Kvickly insisterer på at de skal stables uden papkasser.
Hængerøven (27011) skrev:Du skal derfor medregne lønnen i den tid det tager at skære? nøglen, før du kan regne avancen ud.
Sidst jeg skar en nøgle tog det 1½ minut. En almindelig studiemedarbejder får vel 110 kr. for et ufaglært arbejde. Det koster altså forretningen 4,50 kr. i materiale + 2,75 kr i løn at lave en nøgle. Hvis vi runder op, så koster det altså forretningen 10 kr. at skære en nøgle. En service vil jeg ikke ligefrem påstå at det er.
Dertil kommer afskrivning af maskinen som koster 7.000-10.000 kr. fra ny. I værste tilfælde kommer det til at tage 715 nøgler før maskinen er betalt hjem (inkl. løn og emner, eks. fejlskæringer, servicering, reservedele som f.eks. afpudseren), i bedste tilfælde 319 nøgler. For en almindelig forretning, som er bare nogenlunde kendt og med nogenlunde kundeflow, er det klaret på forholdsvis kort tid (under tre år).
Hvilke nøgler har du? 5, 6, 12 stift? Det lyder som om du har 12-stiftede.
gramps (27013) skrev:De fem butikker hvor jeg har arbejdet regner ellers avancen ud på den måde. Salgspris - indkøbspris = avance (selvfølgelig uden moms - hvilket jeg glemte i min oprindelige udregning). Og nej, det var ikke små butikker, men landsdækkende kæder.
Det er også sådan man udregner avance på et produkt..
Så hvis du køber et nøgle element fra dem til 25-35 kr så har du ret..
Hvis jeg køber (forsimplet) for 500,000 mursten, og betaler en mure 400,000 for at sætte et hus sammen, og jeg så sælger det til 1 million..
Har jeg så en avance på 500,000 på mine mursten, eller 100,000 på huset?
gramps (27013) skrev:En almindelig studiemedarbejder får vel 110 kr. for et ufaglært arbejde.
Du har vist ikke prøvet at være arbejdsgiver :) en løn på 110kr betyder ikke at medarbejderen koster 110kr i timen, det er nok tættere på de 200, grundet ting som forsikring, feriepenge, og lignende.
gramps (27013) skrev:Sidst jeg skar en nøgle tog det 1½ minut
Ja, men den skal findes frem, og du skal ekspederes, og alt dette kommer unægteligt til at tage mere end bare 1½ minut.. så at sige medarbejderen er optaget i 5 minutter er ikke overdrevet, og så ender prisen på sådan en nøgle på 21kr. (og normalt tager man som du selv er inde på, nedskrivningen på maskinen med)
Selve skæringen tager ½ minut. Læg dertil ekspedition og at finde nøglen frem. At sige at medarbejderen er optaget i fem minutter er stærkt, stærkt overdrevet. Tag ned i din lokale Silvan/Bygma/Bauhaus/isenkræmmer/whatever og bed dem om at skære en nøgle til dig, og tag tid på det. Hvis de tager fem minutter om at finde en nøgle, skære den og tage betaling for den, så er de godt nok for langsomme (eller du fordrejer dine data for at få bedre tal, ved at tage lang tid om at vælge nøglerne).
De gange hvor jeg har skåret nøgler har jeg alligevel stået ved en kasselinje eller kundeservicedesk, og har ikke haft bedre ting at tage mig til. Min løn skulle dækkes uanset om der blev solgt nøgler eller ej; en af mine ledere sagde specifikt at nøgler var ren bonus for forretningen og at det ikke var noget der, som sådan, hjalp til i min løn.
Selve skæringen tager ½ minut. Læg dertil ekspedition og at finde nøglen frem. At sige at medarbejderen er optaget i fem minutter er stærkt, stærkt overdrevet. Tag ned i din lokale Silvan/Bygma/Bauhaus/isenkræmmer/whatever og bed dem om at skære en nøgle til dig, og tag tid på det. Hvis de tager fem minutter om at finde en nøgle, skære den og tage betaling for den, så er de godt nok for langsomme (eller du fordrejer dine data for at få bedre tal, ved at tage lang tid om at vælge nøglerne).
De gange hvor jeg har skåret nøgler har jeg alligevel stået ved en kasselinje eller kundeservicedesk, og har ikke haft bedre ting at tage mig til. Min løn skulle dækkes uanset om der blev solgt nøgler eller ej; en af mine ledere sagde specifikt at nøgler var ren bonus for forretningen og at det ikke var noget der, som sådan, hjalp til i min løn.
Nu skære vi vores egne nøgler over på mit arbejde :), og bliver jeg sat til at skære en nøgle på 30 sekunder, bliver det noget være sjusk. (Det er ikke meget galt med 30 sekunder,bare for at få sat sig, og få fæstnet nøglen i maskinen.
Jeg synes det er lidt frækt at du siger jeg 'fordrejer" mine data. VI sidder og gisner ud fra erfaringer, det er ikke ligefrem empiriske datasæt vi sidder og deler? men sjus ud fra hukommelsen
Men hvis det er knald go kasse af skære nøgler, og du kan sælge dit produkt med en avance på over 500%, så er det da dig der er en hat for ikke at være kommet igang ? smid den biks op, du har lige fundet en guldgruppe!
Jeg synes det er lidt frækt at du siger jeg 'fordrejer" mine data. VI sidder og gisner ud fra erfaringer, det er ikke ligefrem empiriske datasæt vi sidder og deler? men sjus ud fra hukommelsen
Men hvis det er knald go kasse af skære nøgler, og du kan sælge dit produkt med en avance på over 500%, så er det da dig der er en hat for ikke at være kommet igang ? smid den biks op, du har lige fundet en guldgruppe!
gramps (27015) skrev:en af mine ledere sagde specifikt at nøgler var ren bonus for forretningen og at det ikke var noget der, som sådan, hjalp til i min løn
hvilket sikkert også er rigtigt nok.. Hvis salget af nøglen bare går lige op med udgifterne til din løn, vil det jo være en god ting at give sig til i din "down time"
Men i det tilfælde ville avancen være 0.- og det ville stadig for butikken være et fornuftigt salg, fordi, og kun fordi, de slipper for at betale dig for intet at lave.
Så selv uden en avance på 500%+ kan det hjælpe til at retfærdiggøre din løn, af rent logistiske grunde!
Mærke?
--
@Nøglekopier
Fuck jer, nu bliver jeg nødt til at køre i Bygma i morgen, og få taget en kopi af min nøgle. Inklusiv tidstagning og billede af kvitteringen selvfølgelig!
Mærke?
--
@Nøglekopier
Fuck jer, nu bliver jeg nødt til at køre i Bygma i morgen, og få taget en kopi af min nøgle. Inklusiv tidstagning og billede af kvitteringen selvfølgelig!
PHP-Ekspert Thoroughbreed (27019) skrev:Inklusiv tidstagning og billede af kvitteringen selvfølgelig!
Der ventes spændt!
Hængerøven (27016) skrev:Jeg synes det er lidt frækt at du siger jeg 'fordrejer" mine data. VI sidder og gisner ud fra erfaringer, det er ikke ligefrem empiriske datasæt vi sidder og deler? men sjus ud fra hukommelsen
Sjus ud fra de tider jeg kunne hente ud fra kassen. Nogle gange var der to minutter mellem to ekspeditioner, andre gange et minut. Ved en normalfordeling svarer det til 1½ minut mellem hver ekspedition.
Mht. fordrejning af data, så var min pointe blot, at hvis du går i Bygma og bruger 4 minutter på at vælge nøgle, men starter stopuret fra du begynder at kigge på nøgler, så kan du fordreje data på den måde. Ikke at du generelt fordrejer data i denne diskussion.
Hængerøven (27016) skrev:smid den biks op, du har lige fundet en guldgruppe!
Næh. Problemet er ikke avancen, men kvantum. Det er dælme mange nøgler man skal lange over disken, også med 500 % avance, før der er råd til noget som helst.
Hængerøven (27016) skrev:(Det er ikke meget galt med 30 sekunder,bare for at få sat sig, og få fæstnet nøglen i maskinen.
Jeg stod op. Nøgleemnerne ligger i skuffen lige ved siden af. Med landet og fjederen tager det maksimalt 10 sekunder at sætte nøglerne fast, kør en gang frem, en gang tilbage, puds grater af. Jeg har aldrig hørt om at kunderne kom tilbage for at klage over nøglerne, og jeg bad rent faktisk kunderne direkte om at gøre det.
gramps (27021) skrev:Mht. fordrejning af data, så var min pointe blot, at hvis du går i Bygma og bruger 4 minutter på at vælge nøgle, men starter stopuret fra du begynder at kigge på nøgler, så kan du fordreje data på den måde. Ikke at du generelt fordrejer data i denne diskussion.
Det var da også en super mærkelig ting at blande ind i snakken.
Ja man kan altid fordreje sine gæt, men gå bare udfra jeg er et ærligt menneske, og ikke prøver at indregne ting som at "kigge på negle" i den tid jeg mener det tager at skære en nøgle. Jeg snakker om den tid ud udpeger emnet til at du går der fra med emnet i lommen.
Nu har jeg ikke skåret mange nøgler endnu, men jeg kan ikke gøre det på 30 sekunder, og slet ikke hvis der skal slås et mærke på nøglen også.
gramps (27021) skrev:Jeg stod op. Nøgleemnerne ligger i skuffen lige ved siden af. Med landet og fjederen tager det maksimalt 10 sekunder at sætte nøglerne fast,
jovist, nu har jeg dog aldrig set et byggemarked hvor maskinen stod ved disken, så hvis den gør det hvor du arbejdede spares der selvfølgelig lidt tid, dog kunne jeg forestille mig de andre kunder ville være trætte af larmen.
Men det kommer alt sammen væk fra min pointe. Alle udgifter i forbindelse med produktet skal medregnes før en avance kan findes. det indebære ting som løn, transport, materiale, som er specifikt forbundet med varen.
Hængerøven (27022) skrev:slet ikke hvis der skal slås et mærke på nøglen også.
Det gjorde vi ikke.
Hængerøven (27022) skrev:dog kunne jeg forestille mig de andre kunder ville være trætte af larmen.
Den larmede ikke mere end en skruemaskine. Fantastisk stykke finmekanik, sådan set. Bare en skam at spånen fløj alle andre steder hen end ned i opsamlingsskålen.
Hængerøven (27022) skrev:før en avance
Brutto eller netto? I min erfaring er ordet avance altså bruttoavancen. Eftersom jeg oprindeligt beregnede bruttoavancen ud, så blander du for meget ind i det.
Jeg vil fastholde, at det ikke udelukkende er en service at tilbyde. I min tid steg prisen på nøglen tre gange, min løn steg én gang (mindre end nøglen endda), indkøbsprisen var den samme, og vi lavede flere nøgler. Det er markedet der styrer fuldstændigt, også der.
gramps (27023) skrev:Det gjorde vi ikke.
Nej okay :) Jeg har nu mærke på alle mine nøgler, ellers ville det være uoverskueligt.
gramps (27023) skrev:Den larmede ikke mere end en skruemaskine.
Ville vel stadig være træls :P
gramps (27023) skrev:Brutto eller netto? I min erfaring er ordet avance altså bruttoavancen. Eftersom jeg oprindeligt beregnede bruttoavancen ud, så blander du for meget ind i det.
Ja brutto avancen. Men når produktet er en handling af din ansatte, er lønnen altså en del af produktet.
Du ville, som sagt før, have helt ret, hvis du købte et emne uden at få det skåret.
bruttoavance, (it. brutto + fr. avance), avance uden fradrag af virksomhedens almindelige omkostninger.
Derfor skal ting som husleje, varmeregning, varehuset el brug, og sådanne ting ikke medregnes. Men som sagt, du betaler ikke kun for emnet, men også at få det skåret, og lige netop derfor skal lønnen medregnes.
En massørbiksen har jo hellere ikke 6000% avance på deres olie, fordi de tager 600kr i timen for at få en massør til at gnubbe det på din krop.
Hængerøven (27024) skrev:Jeg har nu mærke på alle mine nøgler, ellers ville det være uoverskueligt.
Vi solgte de der farvede plastikhætter. Jeg tror kun jeg solgte en enkelt pakke i min tid i den butik. De fleste kunder valgte en nøgle med mønster på så de kunne kende forskel.
Hængerøven (27024) skrev:Derfor skal ting som husleje, varmeregning, varehuset el brug, og sådanne ting ikke medregnes. Men som sagt, du betaler ikke kun for emnet, men også at få det skåret, og lige netop derfor skal lønnen medregnes.
Hvis min leder stadig var her i dag kunne jeg have spurgt ham efter et citat, men det er lidt for sent nu. Hans, og kædens, holdning var nu, at det var en gratis service ift. min aflønning. Jeg stod der alligevel, så om jeg trillede tommelfingre eller skar en nøgle var et fedt ift. den løn jeg skulle have.
gramps (27025) skrev:. Hans, og kædens, holdning var nu, at det var en gratis service ift. min aflønning. Jeg stod der alligevel, så om jeg trillede tommelfingre eller skar en nøgle var et fedt ift. den løn jeg skulle have.
Det har jeg også været inde på. Der er en fordel i det, hvis du er ansat til at lave ingenting.
I det lokale byggemarked har de ansatte sgu ikke tid til at "bare stå der alligevel" :)
Men hvis du alligevel bare stod der, og de derfor slipper for at betale dig for ingenting, er det vel immervæk over i nettoavancen det skal medregnes, det at du står og laver ingenting, er jo ikke en del af nøgleemnets formidling.
Se på det som et par bukser du skal have lagt op. Brutto avancen bliver også mindre hvis der skal sættes en mand til at svinge en sytråd inden du køber dem. selv om han var på arbejde alligevel.
Mark Jensens mor vil leje film
Men vil ikke betale et fast abonnement, og i stedet betale når filmen ses. Findes der tjenester til den slags, primært danske film?
Men vil ikke betale et fast abonnement, og i stedet betale når filmen ses. Findes der tjenester til den slags, primært danske film?
praktikant muffe AKA pewbe (27027) skrev:Mark Jensens mor vil leje film
Yousee play.. der tror jeg vist man kan betale per film
Ronson ⅍ (27029) skrev:PHP-Ekspert Thoroughbreed (27019) skrev:#27018
Mærke?
3 x Seagate Barracuda 7200.14
1 x WD Green
HALLOOOOO vi er på newz..... vi skal have alder, billeder, smart data samt navnet på din først fødte..... :) Derefter fortæller vi dig hvor meget mere du kunne tjene på DBA for vi alle er IT wizards....
Nøgler
Bygma kunne ikke lave en kopi af min nøgle. De har ikke udstyret til at lave Ruko serie 1200 -.-'
Bygma kunne ikke lave en kopi af min nøgle. De har ikke udstyret til at lave Ruko serie 1200 -.-'
PHP-Ekspert Thoroughbreed (27031) skrev:Nøgler
Mærkeligt, for det er jo udgiftsfrit at skære en nøgle.. Sikke en avance de snyder sig selv for
Hvorfor helvede er der aromaer i alt det the vi har på arbejde? Det smager jo ligesom at stikke tungen ned i en parfumeflaske.
PHP-Ekspert Thoroughbreed (27031) skrev:Nøgler
Mig bekendt er der visse krav mht. skæring af serie 1200 (12 stift) som Ruko har sat op. Blandt andet at man kun må skære kopier hvis kunden køber originalen i butikken.
Jeg er bange for at du skal have den grønne kode-nøgle med til en låsesmed.
gramps (27036) skrev:Mig bekendt er der visse krav mht. skæring af serie 1200 (12 stift) som Ruko har sat op. Blandt andet at man kun må skære kopier hvis kunden køber originalen i butikken.
Jeg er bange for at du skal have den grønne kode-nøgle med til en låsesmed.
Hvad bilder de sig ind? Nu kan jeg ikke lave research for Newz så!
ignuz (27039) skrev:Mark jensen er doven
Kan man forvente at man kan hente technical preview af windows 10 nu her også opdatere løbende og til sidst til den endelige version uden at skulle formatere undervejs?
Nej.
Du kan højst sandsynligt opdatere undervejs i Preview perioden. En endelig opgradering formegentlig kræve reinstallation ligesom Windows 8 gjorde efter Preview.ignuz (27039) skrev:Mark jensen er doven
Kan man forvente at man kan hente technical preview af windows 10 nu her også opdatere løbende og til sidst til den endelige version uden at skulle formatere undervejs?
Jeg tror nu det er legit nok: http://www.dailymail.co.uk/news/article-2038439/Pe... dailymail er vist nok englands svar på ekstrabladet men alligevel
Ronson ⅍ (27043) skrev:Tor - ja. Ingen ide om hvad onion world er?
Så vidt jeg kan læse mig til, så er det udtryk for .onion siderne...
Er der noget interresant at komme efter, eller det bare uban legends maskeret som temli hemli viden...?
Altså udover handel med kriminelle ting.
Hvordan kan paven/de andre høje nisser gradbøje bibelen og lave deres egen fortolkning af den? Kan de ikke se hvor tåbeligt det er?
"If a man lies with a male as with a woman, both of them have committed an abomination; they shall surely be put to death; their blood is upon them."
For helvede da.
... og i øvrigt, har Jesus/Gud/whatever sagt, at man skal have mærkeligt tøj på for at forkynde deres ord? Eller er det bare et "job perk"?
"If a man lies with a male as with a woman, both of them have committed an abomination; they shall surely be put to death; their blood is upon them."
For helvede da.
... og i øvrigt, har Jesus/Gud/whatever sagt, at man skal have mærkeligt tøj på for at forkynde deres ord? Eller er det bare et "job perk"?
Ronson ⅍ (27048) skrev:
Om der er noget at komme efter kommer jo an på din grund til at bruge tor. Hidden wiki linker til masse kriminelle .onion-sider.
Det er også hvad jeg kan læse mig til, tænkte bare der var mere at finde end kriminelle ting, nu når der snakkes så meget om "deep web".... :)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.