mboost-dp1
Tråden til GODE TIPS OG TRICKS
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Overskriften sige vel det hele.
Ved stegning af bacon på pande :
Istedet for at stå og fedte med at tage en skive ud af pakken ad gangen og få plads til det på panden, så kan man :
Klippe hele pakken op, rulle den sammen den ene vej og så den anden vej, tage plastiken af og så smide alle pacon skiverne på panden på en gang, og så skille dem, sprede dem og fordele dem med en spatel og en gaffel.
Fordele:
Hurtigere.
Ingen fedtede fingere.
Alle skiver er færdig samtidigt.
PS: Ovenstående kan serveres med et glas Cola.
Ved stegning af bacon på pande :
Istedet for at stå og fedte med at tage en skive ud af pakken ad gangen og få plads til det på panden, så kan man :
Klippe hele pakken op, rulle den sammen den ene vej og så den anden vej, tage plastiken af og så smide alle pacon skiverne på panden på en gang, og så skille dem, sprede dem og fordele dem med en spatel og en gaffel.
Fordele:
Hurtigere.
Ingen fedtede fingere.
Alle skiver er færdig samtidigt.
PS: Ovenstående kan serveres med et glas Cola.
Alternativt:
Læg pakken i fryseren. Gem den til noget hvor bacon ikke har den store rolle, fx. en gryderet hvor du gerne vil have et hint af bacon-smag.
I stedet tager du en rigtig bacon. Altså et stykke sideflæsk som er røget. Ikke tilsat røg-aroma - RØGET!
Skær nogle skiver af - jeg foretrækker 2-3 mm tykke skiver. Fjern evt. brusk. Jeg fjerner også huden, da den godt kan blive lidt sej.
I stedet for at stege på fuldt blus indtil baconen stort set er væk, så steg det som et almindeligt stykke kød. Kort sagt, skru ned til middel varme, op stop med at stege når det er mørt.
Det er perfekt til fx. stuvet spidskål. Eller sammen med stegt æg (fx. spejlæg), kidney beans i tomatsovs og ristet brød. Eller i/på en æggekage. Eller i en sandwich. Eller i en burger. Eller bare til at smugspise i køkkenet mens man laver den ret kæresten har bestilt, som man ikke selv er den store fan af.
I stedet bare at skære i skriver, kan man også fortsætte og lave små tern. En sandwich med bacontern i stedet for -skiver er lidt nemmere at spise, men det er også et rigtigt godt krydderi til mange ting, fx. næsten alle slags suppe.
Læg pakken i fryseren. Gem den til noget hvor bacon ikke har den store rolle, fx. en gryderet hvor du gerne vil have et hint af bacon-smag.
I stedet tager du en rigtig bacon. Altså et stykke sideflæsk som er røget. Ikke tilsat røg-aroma - RØGET!
Skær nogle skiver af - jeg foretrækker 2-3 mm tykke skiver. Fjern evt. brusk. Jeg fjerner også huden, da den godt kan blive lidt sej.
I stedet for at stege på fuldt blus indtil baconen stort set er væk, så steg det som et almindeligt stykke kød. Kort sagt, skru ned til middel varme, op stop med at stege når det er mørt.
Det er perfekt til fx. stuvet spidskål. Eller sammen med stegt æg (fx. spejlæg), kidney beans i tomatsovs og ristet brød. Eller i/på en æggekage. Eller i en sandwich. Eller i en burger. Eller bare til at smugspise i køkkenet mens man laver den ret kæresten har bestilt, som man ikke selv er den store fan af.
I stedet bare at skære i skriver, kan man også fortsætte og lave små tern. En sandwich med bacontern i stedet for -skiver er lidt nemmere at spise, men det er også et rigtigt godt krydderi til mange ting, fx. næsten alle slags suppe.
Det er når man er blevet ramt af en brandmand.
Der er en teoretisk forklaring på hvorfor urin skulle gavne, og nogle siger da også at det hjælper lidt på smerten. Varmt vand er dog bedre. Og eddike er endnu bedre. Og selv det taget i betragtning, så har adskillige undersøgelser svært ved at påvise nogen brugbar effekt af eddike.
Men hvis det er en havhveps man er ramt af, så er det så slemt, at selv disse tvivlsomme metoder er værd at prøve (anbefales enda), mens man venter på ambulancen. (Tip: Hvis det er i Danmark, er det ikke en havhveps.)
Det er når man er blevet ramt af en brandmand.
Der er en teoretisk forklaring på hvorfor urin skulle gavne, og nogle siger da også at det hjælper lidt på smerten. Varmt vand er dog bedre. Og eddike er endnu bedre. Og selv det taget i betragtning, så har adskillige undersøgelser svært ved at påvise nogen brugbar effekt af eddike.
Men hvis det er en havhveps man er ramt af, så er det så slemt, at selv disse tvivlsomme metoder er værd at prøve (anbefales enda), mens man venter på ambulancen. (Tip: Hvis det er i Danmark, er det ikke en havhveps.)
Milandt ang. dit profilbillede, er det bacon du har i bukserne eller du bare glad for at se os igen?
Alrekr (12) skrev:#10: Det gælder også, at hvis tværsummen enten giver 3 eller 6, så går 3 op i tallet. Jeg formoder, at så længe tværsummen giver et tal deleligt med 3, så går 3 op i tallet.
Det er korrekt.
Og hvis tværsummen er så stort, at det ikke er åbenlyst, så tager du jo bare tværsummen af tværsummen for at tjekke. :-)
Hvis du skal dæmpe en konflikt, som er eksaleret til et skænderi, så prøv at føre parterne væk fra stedet, hvor skænderiet foregik (selvfølgelig ikke samme sted hen).
Når folk kommer i et skænderi, bliver deres ophidselse naturligvis forbundet med modparten, men faktisk også til deres fysiske lokation. Så at komme væk fra området, hjælper dem med at falde til ro igen.
Dette virker især godt til børn og unge.
Når folk kommer i et skænderi, bliver deres ophidselse naturligvis forbundet med modparten, men faktisk også til deres fysiske lokation. Så at komme væk fra området, hjælper dem med at falde til ro igen.
Dette virker især godt til børn og unge.
Du har misforstået det, terracide. Jeg trollede én gang på hol uden at henvise til newz.dk, hvorimod andre newz'ere og hol'er har direkte henvist til newz.dk.
Jeg kan egentlig godt lide makrelsalat. Men hvis du ligesom jeg synes det er noget surt stads så prøv Mayo fra Rema 1000 (og kun Rema 1000, lader det til). Det er godt nok lavet af Graasten men jeg synes det smager markant anderledes.
PROTIP®©™: En sjælden gang i mellem er man uheldig og får en sur en - den bliver også sur et par dage efter den er blevet åbnet.
PROTIP®©™: En sjælden gang i mellem er man uheldig og får en sur en - den bliver også sur et par dage efter den er blevet åbnet.
Der var engang hvor vi havde "1-på-prøve" i Expert til 599,-
Så fik man f.eks. et tv leveret og installeret på prøve.
Hvis man ikke ville have det alligevel så var pengene som sådan spildt, men hvis man gerne ville beholde det så blev det trukket fra apparatets pris. Sådan stod det beskrevet på hjemmesiden og folderne i butikkerne.
Med andre ord så kunne man score en omgang gratis "levering og installering" hvis man lagde mærke til hvor dårligt det var beskrevet. Meningen var selvfølgelig at det skulle koste apparat + 599,-
Officielt er det afskaffet, nok efter jeg gjorde vores konsulent opmærksom på det, men man kan sikkert være heldig at finde en sælger der ikke er klar over det.
Men øh, I har det ikke fra mig.
Så fik man f.eks. et tv leveret og installeret på prøve.
Hvis man ikke ville have det alligevel så var pengene som sådan spildt, men hvis man gerne ville beholde det så blev det trukket fra apparatets pris. Sådan stod det beskrevet på hjemmesiden og folderne i butikkerne.
Med andre ord så kunne man score en omgang gratis "levering og installering" hvis man lagde mærke til hvor dårligt det var beskrevet. Meningen var selvfølgelig at det skulle koste apparat + 599,-
Officielt er det afskaffet, nok efter jeg gjorde vores konsulent opmærksom på det, men man kan sikkert være heldig at finde en sælger der ikke er klar over det.
Men øh, I har det ikke fra mig.
newz-Wraith (24) skrev:Klip enderne af pølser inden de bliver stegt, så er der mindre sandsynlighed for at de sprækker mm... og med ender mener jeg næsten ingenting.. altså kun lige den lille 'dut' i enden skal væk.. ikke mere..
Alternativt kan man også prikke et par huller i pølsen med en gaffel.
Spiderboy (27) skrev:Alternativt kan man også prikke et par huller i pølsen med en gaffel.
Nej, for hvem fanden gider overhovedet at spise pølseender?
Thoroughbreed (28) skrev:Nej, for hvem fanden gider overhovedet at spise pølseender?
Din mor!
Ooooh see what I did there?
Spiderboy (27) skrev:Alternativt kan man også prikke et par huller i pølsen med en gaffel.
Men gør det FØR de kommer på panden...
Står du og mangler en møtrik kan man ofte bruge et stykke ståltråd (Gerne rimelig tyk.. afhænger af skruen) og lave en "fjeder" med en indre diameter en smule mindre end skruen den skal på, så kan den skrues på med en tang/fingrene..
Eddike er desuden en super lugt fjerner og fjerner meget let lugten af sure fødder og røv fra f.eks sko, møbler
reefermadness (38) skrev:Eddike er desuden en super lugt fjerner
Jeg kan lige tilføje lidt til dem som synes eddike stinker:
Hvis stuen lugter af tobak, sure tæer eller hvad det nu er, så hjælper det sjældent at lufte ud. Stanken sidder i møbler, tæpper, gardiner osv.
Stil en skål eddike frem. Det vil erstatte den tidligere stank med en ny stank af eddike. Og hvad hjælper det så? Jo ser du, eddike-lugten kan nemlig GODT fjernes ved at lufte ud. Bare du fjerner skålen først. Vupti.
Alrekr (37) skrev:I stedet for at anskaffe noget dyrt antikalkrengøringsmiddel (til når elkedlen eller kaffemaskinen begynder at strejke), så brug eddike.
Det kan også bruges til at fjerne kalkpletter fx. på badeværelset.
Moderne antikalk-stuffs til badeværelset er gele, som fint kan blive hængene på en kalkplet til den er opløst. Eddike derimod er særdeles flydende og fordamper.
Læg lidt toiletpapir eller køkkenrulle over kalken, og hæld/spray så eddike på. Tada. Billigere, nemmere (fordi det erstatter mange forskellige produkter) og formentlig mere miljøvenligt. Og så er der ikke sundhedsskadelig parfume i. (Og så kan man jo diskutere hvor sundhedsskadeligt parfumen i typiske rengøringsmidler er, men det gider jeg ikke lige nu.)
NightZtorm (41) skrev:=reefermadness (40) skrev:røv i din sofa ?
?
Eddike er desuden en super lugt fjerner og fjerner meget let lugten af sure fødder og røv fra f.eks sko, møbler
Render du rundt med møbler på føderne eller hva?
reefermadness (44) skrev:NightZtorm (41) skrev:=
?Eddike er desuden en super lugt fjerner og fjerner meget let lugten af sure fødder og røv fra f.eks sko, møbler
Render du rundt med møbler på føderne eller hva?
and you still don't get it...
Ok nu har vi vidst udpenslet min ringe evne til at formulere mig præcist, jeg mente selvfølgelig at sko lugter af sure tæer og at møbler lugter af røv. Det burde sådan en skarp knægt som dig opfange med det samme.
Also tips or GTFO!
Er din tobak tør?
Smid et lille stykke kartoffel ned i din tobakspung!
Also tips or GTFO!
Er din tobak tør?
Smid et lille stykke kartoffel ned i din tobakspung!
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.