mboost-dp1

Trademark trolling

Gå til bund
Gravatar #1 - Windcape
1. maj 2012 18:36
Se hvad jeg fik i dag: http://dl.dropbox.com/u/1744224/Windows%20Phone%20...

Der er åbenbart nogen som mener at ordet "tv guide" er trademarked. (Hvordan, det er to ord?).

Latterligt at sådan en klage kan komme igennem, når de ikke engang har vedlagt bevis.
Gravatar #2 - arne_v
1. maj 2012 18:38
Windcape (1) skrev:
Der er åbenbart nogen som mener at ordet "tv guide" er trademarked. (Hvordan, det er to ord?).

Et trademark behøver ikke være et enkelt ord. Det kan godt være flere ord.

Så du skal næppe basere dit forsvar på at det er to ord.
Gravatar #3 - Daniel-Dane
1. maj 2012 18:42
Gravatar #4 - PoulErik
1. maj 2012 19:39
In the world of Windows ....
Gravatar #5 - Barkane
1. maj 2012 22:54
Du er ikke den skarpeste kniv i skuffen. En app på Android der hedder det samme som i WP vil få den samme behandling.
Gravatar #6 - arne_v
1. maj 2012 23:37

Nu har jeg læst doc.

Medmindre de trademark registrations er fup, så har du nok et problem og kan blive nødt til at omdøbe din app.

Alternativt hvis han ikke har trademark i Danmark og det er teknisk muligt at restricte app til Danske brugere, så var det måske et smuthul (jeg kender ikke noget til reglerne på MarketPlace).
Gravatar #7 - arne_v
1. maj 2012 23:46

Hvis du er rigtig fræk så foreslår du dem at de køber en WP app af dig (de har kun iPhone/Android/iPad) og lade betalingen være en kombination af kontanter og ret til navnet for apps på skandinaviske sprog.
Gravatar #8 - Zeales
2. maj 2012 02:43
Jeg vil ikke lige hvad Microsoft giver dig af muligheder for at svare igen, men for en sikkerhedsskyld så hiv fat i en advokat.

Jeg kan anbefale Claus Barrett Christiansen, jeg har selv tidligere brugt ham.

http://www.bechbruun.com/da/Mennesker/CLB
Gravatar #9 - PoulErik
2. maj 2012 05:47
Spuce (5) skrev:
Du er ikke den skarpeste kniv i skuffen. En app på Android der hedder det samme som i WP vil få den samme behandling.

Det kommer da an på hvordan google vil håndtere klagen.
Som Windcape også siger, er det latterligt at sådan en klage kommer igennem.

Desuden er der mange TV Guide app's til Android.

@Windcape
Jeg ville lave navnet om til TV Gudinde. Og så bare sørge for at beskrive det med TV Guide så det kommer når man søger.
- Du må gerne beskrive noget med TV Guide, du må bare ikke bruge det som et navn.
Gravatar #10 - PoulErik
2. maj 2012 05:53
PoulErik (4) skrev:
In the world of Windows ....

Det var nu ikke for at provokere eller hovere.

Det er bare latterligt, når software udvilking handler mere om at trække de andre ned, frem for at være innovativ.

Det ender jo med, at den største udgift ved softwareudvikling, er advokat udgifter.
Gravatar #11 - Cloud02
2. maj 2012 06:03
OG hvad er det præcist det har med Windows at gøre?
Gravatar #12 - PoulErik
2. maj 2012 06:41
Fordi MS er onde, og de elsker patenter og advokater.
Gravatar #13 - Brugernavn
2. maj 2012 06:44
Ingen virksomhed er hævet over loven. Hverken Google eller MS. Desuden er Google ikke et hak bedre. De banner Youtube videoer, bare der er den mindste udsigt til ballade over deres indhold. Og det er helt uden retssager eller begrundelser.
Gravatar #14 - PoulErik
2. maj 2012 06:49
#13 Ja Ja.
Appstores eller hvad de nu hedder, er vel endnu en start til enden, på et frit internet.
Gravatar #15 - <3Thinkpads
2. maj 2012 06:50
I loled, TV Guide er et generisk trademark i min optik. Spørgsmålet er blot at bevise det.
Gravatar #16 - PoulErik
2. maj 2012 06:51
PoulErik (9) skrev:
Desuden er der mange TV Guide app's til Android.

Måske kun 2 : Den rigtige, og så "Yousee TV Guide". - måske yousee har kørt en sag.
Gravatar #17 - XorpiZ
2. maj 2012 06:57
PoulErik (12) skrev:
Fordi MS er onde, og de elsker patenter og advokater.

Haha. Det er jo som at være tilbage i børnehaven. :D
Gravatar #18 - Ronson ⅍
2. maj 2012 07:01
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login