mboost-dp1
TV2: Så let er det at bryde ind i din computer
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-66363943:tv...
Man skal bare "åbne" en e-mail, mens man sidder i en varevogn. Så klapper fælden.
Tak TV2. Godt journalistisk arbejde.
Man skal bare "åbne" en e-mail, mens man sidder i en varevogn. Så klapper fælden.
Tak TV2. Godt journalistisk arbejde.
Det var et vanvittigt ringe indslag og når TV2's journalister får lov at bringe sådan noget her, så viser det at troværdigheden og den faglige stolthed på TV2 nyhederne er helt væk.
Først var der Rasmus Tantholdt som ikke helt kunne finde ud af hvor og hvornår der var krig og nu er der så en Magnus Bjerg som ikke kan finde ud af IT-sikkerhed og bruger en 14-årig dreng som "ikke vil kalde sig selv for nørd" som hovedkilde.
TV2 Nyhederne er et underholdnings- og spændingsprogram. Det har ikke noget med aktualitet at gøre. Det er fiktion.
Jeg har gjort det magtesløse indignerede danskere nu gør. Skrevet en klage på deres Facebook væg:
https://www.facebook.com/tv2nyhederne/posts/431477...
Først var der Rasmus Tantholdt som ikke helt kunne finde ud af hvor og hvornår der var krig og nu er der så en Magnus Bjerg som ikke kan finde ud af IT-sikkerhed og bruger en 14-årig dreng som "ikke vil kalde sig selv for nørd" som hovedkilde.
TV2 Nyhederne er et underholdnings- og spændingsprogram. Det har ikke noget med aktualitet at gøre. Det er fiktion.
Jeg har gjort det magtesløse indignerede danskere nu gør. Skrevet en klage på deres Facebook væg:
Din post er hermed liket.. Imponerende, at dit Facebook indlæg er af så meget højere kvalitet, end hvad TV2 leverer.
XorpiZ (6) skrev:Jeg har ikke set videoen, men drejer historien sig om, at ham den 14-årige har sendt DarkComet til en journalist, der har startet filen på sin computer... og så kommer journalisten frem til, at der er tale om hacking?
Det ved vi ikke. Man ser bare journalistens Outlook, hvor den viser, at han har fået post fra knægten, og i næste klip er hans computer blevet inficeret.
Hubert (11) skrev:Nu var CSIS med i indslaget og mon ikke de kunne hjælpe lidt til med at få højnet sikkerhedsniveauet bare en smule hos tv2.
Næppe. Men de sælger garanteret et program, der kan hjælpe dig mod hackere.
Det virker som om et fornuftigt menneske rent faktisk har taget den rystende dårlige journalistik alvorlig, og kommer her med en ret faglig modargumentation.
- og så undrer tv2 sig over at deres seertal daler...
-edit- seer nu at det fornuftige menneske er herfra - hvem havde dog gættet det :)
vil dele det, så det forhåbentligt bliver læst af andre!
Det virker som om et fornuftigt menneske rent faktisk har taget den rystende dårlige journalistik alvorlig, og kommer her med en ret faglig modargumentation.
- og så undrer tv2 sig over at deres seertal daler...
-edit- seer nu at det fornuftige menneske er herfra - hvem havde dog gættet det :)
vil dele det, så det forhåbentligt bliver læst af andre!
Kan du be- eller afkræfte at der kom en besked hos modtageren ([email protected]) om at en e-mail blev afvist? Jeg husker en diskussion for et par uger siden om Apple som slettede mails, hvor det pure blev afvist at Google gjorde noget som helst andet end at smide mails i Spam. Min holdning var og er det sidste, men det her virker relevant for den diskussion.
Jeg sendte arkivet afsted til min forsøgskanin som havde en Gmail konto. Lykken var dog kort, for inden mailen overhovedet ankom i offerets indbakke, så blev den afvist af Google’s mailserver. Der var ikke så meget at tage fejl af:
Final-Recipient: rfc822;[email protected]
Action: failed
Status: 5.5.0
Diagnostic-Code: smtp;552-5.7.0 Our system detected an illegal attachment on your message. Please
552-5.7.0 visit http://support.google.com/mail/bin/answer.py?answe... to
552 5.7.0 review our attachment guidelines. f9si1012441wiy.82 – gsmtp
Angrebet er altså blevet stoppet inden det overhovedet nåede frem til offeret og hans mailklient. Bemærk at Google ikke har afvist mailen fordi den indeholdt en Darkcomet bagdør, men alene fordi den indeholdt et arkiv som rummede eksekverbar kode.
Kan du be- eller afkræfte at der kom en besked hos modtageren ([email protected]) om at en e-mail blev afvist? Jeg husker en diskussion for et par uger siden om Apple som slettede mails, hvor det pure blev afvist at Google gjorde noget som helst andet end at smide mails i Spam. Min holdning var og er det sidste, men det her virker relevant for den diskussion.
@ #16
Dengang var der ingen der blev notificeret. Hverken afsender eller modtager.
I dette tilfælde bliver afsenderen notificeret om at mailen ikke er nået frem. Og så må det være op til afsenderen at få sendt den igen, på en måde der får mailen til at gå igennem.
Jeg husker en diskussion for et par uger siden om Apple som slettede mails, hvor det pure blev afvist at Google gjorde noget som helst andet end at smide mails i Spam.
Dengang var der ingen der blev notificeret. Hverken afsender eller modtager.
I dette tilfælde bliver afsenderen notificeret om at mailen ikke er nået frem. Og så må det være op til afsenderen at få sendt den igen, på en måde der får mailen til at gå igennem.
gramps (21) skrev:#20
Selvfølgelig er det en mulighed. Men hvor langt skal man gå for at "beskytte" brugeren? Apple valgte at slette mails med indholdet "barely legal teen". Google sletter åbenbart mails som har en eksekverbar fil vedhæftet uanset hvad der er i den fil.
Tror ikke et spamfilter der skriver tilbage præcis hvorfor noget blev afvist ville fungere ret længe
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.