mboost-dp1

uʍop/ǝpısdn

Gå til bund
Gravatar #1 - bbb2020
14. dec. 2012 18:37
Hvor tit er du ikke faldet over en nyhed, der har bragt smilet frem på dine læber, men som nok alligevel ikke har potentiale nok til at komme på forsiden af Newz.dk

Denne tråd er oprettet til netop denne slags nyheder.
Alt der kræves af dig som skribent er; en god, sigende overskrift og et link.

Du bedes dog følge de gængse retningslinjerne for Indsendelse af nyheder som gælder for Newz.dk

Især skal du være opmærksom på følgende:
•Nyheder af racistisk, stærkt politisk eller religiøs karakter hører ikke hjemme på newz.dk
•Nyhedsværdien af de indsendte nyheder bør ikke være ældre end 3 dage.
•Nyhederne skal så vidt mulig være relevante for en nørd - er du i tvivl så indsend gerne nyheden alligevel, så vil newz-crewet bedømme den.
Med dette menes, at er du i tvivl, så indsend nyheden via den normale procedurer. Det kunne jo være den kom på forsiden.

Nyheder der har været gennem den normale procedurer, men ikke har klaret nyhedsværdi-testen (slettede nyheder) er ikke tilladte.
Gravatar #2 - bbb2020
14. dec. 2012 18:39
27.000 underskrifter tvinger præsident Obama til at overveje byggeriet af en dødsstjerne.

TV2/nyhederne
Gravatar #3 - Chewy
14. dec. 2012 18:58
Jeg har højst sandsynligt misforstået dig.
Men vi skal poste nyheder, der ikke nødvendigvis egner sig til newz, men de skal overholde de samme krav som newz nyheder.
Hvad er forskellen?
Gravatar #4 - bbb2020
14. dec. 2012 22:58
Forskellen er typen af nyheder. Nyheder der er sjove, skøre, skæve underlige, interessante og som får dig til at smile, le eller undre dig den verden vi lever i, men som ikke har en egentlig nyhedsværdi der er en IT relateret site værdig, kan man jo poste i upside/down tråden.

Eksempelvis nyheden om nogle New Zealandske hunde, der har lært at køre bil, eller nyheden om en bankrøver iført en Mitt Romney maske, der røvede den samme bank som for 2 år siden blev røvet af en bankrøver iført en Hillary Clinton maske.

Derimod vil nyheden om, at Microsoft er ved at undersøge en exploit, hvor en hjemmeside, gennem IE (version 6 til 10) kan tracke brugerens musemarkør, selv når IE er minimeret eller ude af fokus, nok være en nyhed der er Newz værdig.

3 dags reglen tog jeg kun med, da jeg ikke rigtig vil kalde en 7 år gammel nyhedsartikel for en nyhed.

Jeg syntes bare det var fornuftig at overholde retningslinjerne for Newz.dk da vi nu er på Newz.dk, men egentlig er det jo ligegyldig hvad jeg syntes, da det jo ikke min tråd længere. Den tilhøre jer og så i kan jo med den, hvad i vil
Gravatar #5 - Slettet Bruger [3865383864]
14. dec. 2012 22:58
kan man ikke bare holde øje med "slettede nyheder"?
Gravatar #6 - Magten
14. dec. 2012 23:01
SlettetBruger (5) skrev:
kan man ikke bare holde øje med "slettede nyheder"?
Tjoo, men så kan man jo ikke diskutere dem :)
Gravatar #7 - OxxY
14. dec. 2012 23:15
Men vi har jo "hmm.." tråden :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login