mboost-dp1
Udlægning af kabler...
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Hola!
Jeg står i den situation at jeg har et rum, hvor jeg har x strømstik, x stikdåser af forskellige størrelser samt x stykker elektronik.
Mit spørgsmål går på om der findes et stykke software hvor jeg simpelt kan lege med forskellige placeringer af de elektroniske apparater, samt placering af de forskellige stikdåser?
Jeg står i den situation at jeg har et rum, hvor jeg har x strømstik, x stikdåser af forskellige størrelser samt x stykker elektronik.
Mit spørgsmål går på om der findes et stykke software hvor jeg simpelt kan lege med forskellige placeringer af de elektroniske apparater, samt placering af de forskellige stikdåser?
Så sætter du det hele sammen og isolere for x.
Så har du dit svar.
In other news, jeg syntes ikke dit spørgsmål er heeelt så veludformet at jeg kan udlede hvad du spørger om!
Tænker du på interiørt design? Eller what the fuck er det du er ude efter? Fordi et program til at holde styr på elektronisk udstyr og placeringer i forhold til stikdåser?
Så har du dit svar.
In other news, jeg syntes ikke dit spørgsmål er heeelt så veludformet at jeg kan udlede hvad du spørger om!
Tænker du på interiørt design? Eller what the fuck er det du er ude efter? Fordi et program til at holde styr på elektronisk udstyr og placeringer i forhold til stikdåser?
Daniel-Dane (2) skrev:Hvis du har lige så mange strømstik som stykker elektronik, så burde det være lige til.
SlettetBruger (3) skrev:#2 FU ville ha påpeget det samme
Præcis samme slags (åbenlyse) joke LIGE efter hinanden, selvom tråden er 50 minutter gammel.Norrah (4) skrev:Så sætter du det hele sammen og isolere for x.
Så har du dit svar.
Hmm.
Hvad har deres alder med dét, at blive voksen at gøre?
Ligeledes; hvem har bildt dem ind, at jeg med 'ung' hentydede til alder?
Gratulation!
Ligeledes; hvem har bildt dem ind, at jeg med 'ung' hentydede til alder?
Gratulation!
@2
Jeg har flere strømstik end jeg har stykker elektronik. Men mangler samtidig stik til mine apparater.
Derfor må der være en mere effektiv måde at sætte tingene til på.
Oprindeligt blev tingene bare sat til en ad gangen, uden nogen videre tanke på hvad der var mest effektivt...
@3
Mange tak, jeg vil kigge nærmere på dem :-)
Dog vil jeg helst undgå blyant og papir, da mine skitser meget hurtigt går hen og bliver uoverskuelige, så snart jeg begynder at lave mange ændringer..
@4
Ok, skærer det ud i pap :-)
Jeg har et værelse (størrelse er irrelevant på nuværende tidspunkt).
I det værelse er der 2 stik (outlets).
Samt x antal forskellige stikdåser (har ikke overblik over hvor mange på nuværende tidspunkt).
Og derudover
2 stks. bærbar
1 stks. TV
1 stks. PS3
1 stks. Youse Digitalboks
1 stks. signalforstærker til antennesignalet
1 stks. forstærker
1 stks. mixerpult
4 stks. opladere
1 stks. lampe
og måske et enkelt eller to stykker elektronik jeg ikke lige kan komme i tanke om.
Som nævnt ovenfor er de ikke sat til med nogen former for tanke for effektivitet eller "simplicity".
Og da jeg samtidig godt kunne tænke mig at flytte rundt på min PS3 og Digiboks så tænkte jeg at det ville være en god ide at få orden på alle mine kabler istedet for bare at investere i flere stikdåser.
Jeg kan huske at Nordic benytter et stykke software til at planlægge lyssætningen på bl.a. Orange og Grøn scene på roskilde inden de tager afsted.
I dette stykke software kunne man frit vælge imellem forskellige ikoner der symboliserede forskellige typer lamper, kabler, dæmpere etc. Og derudover også generiske ikoner som man selv kan definere egenskaber for.
Det er dog et stykke software til flere tusinde kroner. Og er bare generelt overkill til hvad jeg skal bruge det til. Derfor tænkte jeg at der måtte være et mere simpelt program jeg kunne bruge...
jeg tænkte noget ala dette:
http://www.homedesignersoftware.com/interior/
Bare udelukkende med fokus på el..
(Jeg har lige set at det program jeg linker til indeholder noget simpelt el opsætning, så kigger lige nærmere på det. Men fortsæt endelig med at komme med forslag)....
Hvis du har lige så mange strømstik som stykker elektronik, så burde det være lige til.
Jeg har flere strømstik end jeg har stykker elektronik. Men mangler samtidig stik til mine apparater.
Derfor må der være en mere effektiv måde at sætte tingene til på.
Oprindeligt blev tingene bare sat til en ad gangen, uden nogen videre tanke på hvad der var mest effektivt...
@3
Visio..
Google sketchup
Blyant og papir
Mange tak, jeg vil kigge nærmere på dem :-)
Dog vil jeg helst undgå blyant og papir, da mine skitser meget hurtigt går hen og bliver uoverskuelige, så snart jeg begynder at lave mange ændringer..
@4
Så sætter du det hele sammen og isolere for x.
Så har du dit svar.
Ok, skærer det ud i pap :-)
Jeg har et værelse (størrelse er irrelevant på nuværende tidspunkt).
I det værelse er der 2 stik (outlets).
Samt x antal forskellige stikdåser (har ikke overblik over hvor mange på nuværende tidspunkt).
Og derudover
2 stks. bærbar
1 stks. TV
1 stks. PS3
1 stks. Youse Digitalboks
1 stks. signalforstærker til antennesignalet
1 stks. forstærker
1 stks. mixerpult
4 stks. opladere
1 stks. lampe
og måske et enkelt eller to stykker elektronik jeg ikke lige kan komme i tanke om.
Som nævnt ovenfor er de ikke sat til med nogen former for tanke for effektivitet eller "simplicity".
Og da jeg samtidig godt kunne tænke mig at flytte rundt på min PS3 og Digiboks så tænkte jeg at det ville være en god ide at få orden på alle mine kabler istedet for bare at investere i flere stikdåser.
Jeg kan huske at Nordic benytter et stykke software til at planlægge lyssætningen på bl.a. Orange og Grøn scene på roskilde inden de tager afsted.
I dette stykke software kunne man frit vælge imellem forskellige ikoner der symboliserede forskellige typer lamper, kabler, dæmpere etc. Og derudover også generiske ikoner som man selv kan definere egenskaber for.
Det er dog et stykke software til flere tusinde kroner. Og er bare generelt overkill til hvad jeg skal bruge det til. Derfor tænkte jeg at der måtte være et mere simpelt program jeg kunne bruge...
jeg tænkte noget ala dette:
http://www.homedesignersoftware.com/interior/
Bare udelukkende med fokus på el..
(Jeg har lige set at det program jeg linker til indeholder noget simpelt el opsætning, så kigger lige nærmere på det. Men fortsæt endelig med at komme med forslag)....
Hvis du kun har 2 outlets, kan mulighederne da være begrænset? Især hvis man tager indretningen af dit rum med i vurderingerne.
Uanset hvordan du sætter det sammen, vil du altid have samme antal stik til rådighed tilsammen. Så skal du blot fordele dem rigtigt ud, hvilket ikke vil tage mange forsøg, hvis det da ikke lykedes i første omgang.
Kan dog ikke hjælpe dig med at finde et program...
Uanset hvordan du sætter det sammen, vil du altid have samme antal stik til rådighed tilsammen. Så skal du blot fordele dem rigtigt ud, hvilket ikke vil tage mange forsøg, hvis det da ikke lykedes i første omgang.
Kan dog ikke hjælpe dig med at finde et program...
@11
I know, men det virker. Og har ikke mulighed for at lægge ekstra strøm ind..
@13
Det ser tilgengæld ud til at være en jackpot. Selvom jeg ville have foretrukket hvis det var lidt mere simpelt. Men tak, det skal nok få jobbet gjort...
Og kører det alt sammen på en enkelt fase, som højst kan klare 10 ampere?
I know, men det virker. Og har ikke mulighed for at lægge ekstra strøm ind..
@13
Det ser tilgengæld ud til at være en jackpot. Selvom jeg ville have foretrukket hvis det var lidt mere simpelt. Men tak, det skal nok få jobbet gjort...
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.