mboost-dp1

Underlig harddisk.

Gå til bund
Gravatar #1 - Dreadnought
17. mar. 2008 21:14
Jeg var i sidste uge en tur i Norge, og havde slæbt den bærbare med. I Oslo fungerede den fint, men 200km længere nord på og 750m højere oppe skete der noget underligt. Under opstart knokler harddisken alt hvad den kan. Den startede først op i en blå skærm efter at have brugt godt 10min på at starte windows. Andet forsøg med normal opstart tog den en lille time før der kom et skrivebord. Jeg lod den stå og passe sig selv i endnu en time da den brugte stadig disken. Da jeg kom tilbage til den stod den med en blå skærm. En tur i fejlsikret og tilbage igen tager ca. 1½ time. Computeren er brugbar så længe man holder diskforbrug til minimum. Hvis jeg lader computeren stå ubenyttet i en længere periode kommer den med en blå skærm.

Jeg finder hurtigt ud af at det selvfølgelig er disken (Seagate ST9160821AS 120GB) der synderen og jeg gætter på at det er den tyndere luft i 800m højde der på en eller anden måde der har påvirket disken. Disken læser tilsyneladende korrekt, men bare ikke meget hurtigere end 1½MB/s. Det har taget mig to dage at tage backup. 11 DVD'er med Verify. :(

Nu skal jeg bare have fundet kvitteringen på disken så jeg kan få den byttet.

Nogen der har en ide om hvad der lige er gået galt? Det er lidt lige som om at diskens egen buffer er slået fra og at den nulstiller læsehovedet for hver læsning.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login