mboost-dp1
Underlige ting i film/serier
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Lad mig starte; I Terra Nova E1 ser man, som i så mange film, en der skære noget elektronik ud, der sidder under huden. Hvor skal en sender (som det jo sikkert er), der er placeret under huden, dog have en (oftest rød, i øvrigt) lysdiode der blinker?
Jeg mener come on, ffs, det er jo ikke meningen at folk skal fjerne den, så hvorfor skal den have en fucking lysdiode?
Jeg mener come on, ffs, det er jo ikke meningen at folk skal fjerne den, så hvorfor skal den have en fucking lysdiode?
Nå, jeg troede at det var røg.
Du ved, når røgen siver ud, så holder det op med virke, det er fordi der er røgen der får det til at virke.
Nå, jeg troede at det var røg.
Du ved, når røgen siver ud, så holder det op med virke, det er fordi der er røgen der får det til at virke.
Star Trek 11 ("reboot"-filmen). Phasers.
I 10 film og 4-5 serier har phasers lavet stråler. Det ligner laser-stråler, men er en strøm af nadion-partikler.
Pludselig er det korte bursts i stedet for stråler. Err, okay så. Disse bursts rikochetterer ... wait, what? Det er ikke phasers, det er pistoler. Ikke særligt sci-fi agtigt.
Ordet "phaser" kom oprindeligt af "PHoton mASER". Altså en "maser" som udleder lys - kort sagt "laser". Og det ville nok have heddet noget med "laser", hvis publikum den gang vidste mere om lasers potentiale. (Og måske deres eksistens.)
Senere blev det så lavet om til at i stedet for fotoner bruger de "nadions", et fiktivt partikel.
Og nu er det så bursts af stråler, som kan rikochettere.
I 10 film og 4-5 serier har phasers lavet stråler. Det ligner laser-stråler, men er en strøm af nadion-partikler.
Pludselig er det korte bursts i stedet for stråler. Err, okay så. Disse bursts rikochetterer ... wait, what? Det er ikke phasers, det er pistoler. Ikke særligt sci-fi agtigt.
Ordet "phaser" kom oprindeligt af "PHoton mASER". Altså en "maser" som udleder lys - kort sagt "laser". Og det ville nok have heddet noget med "laser", hvis publikum den gang vidste mere om lasers potentiale. (Og måske deres eksistens.)
Senere blev det så lavet om til at i stedet for fotoner bruger de "nadions", et fiktivt partikel.
Og nu er det så bursts af stråler, som kan rikochettere.
i Star Trek voyager Episode 4x05 spørger seven of nine Vincent Kim om han vil i seng med hende, da hun er villig til at udforske den del af det at være menneske......
og han svarer nej......han afslår at dyrke sex med Seven Of Nine- det giver INGEN mening.
og han svarer nej......han afslår at dyrke sex med Seven Of Nine- det giver INGEN mening.
Faktisk hedder han Harry Kim, og har rang af Ensign. Deraf Ensign Kim, ikke "Vincent Kim".
Men du har sgu ret, det giver ingen mening.
Faktisk hedder han Harry Kim, og har rang af Ensign. Deraf Ensign Kim, ikke "Vincent Kim".
Men du har sgu ret, det giver ingen mening.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.