mboost-dp1

Upper case letter...

Gå til bund
Gravatar #1 - smiley
17. dec. 2011 22:53
Nu er Apple også begyndt at kræve at man bruger et stort bogstav i sin kode. Nogen der ved om man kan undgå det eller lave det om et sted?

Uden at jailbreake sin telefon, vel og mærket.
Gravatar #2 - Chewy
18. dec. 2011 01:06
Hvilken kode?
Gravatar #3 - smiley
18. dec. 2011 01:12
Skulle nok have været mere specifik.

Man bruger den på iTunes og ens iPhone når man vil købe eller bare skal opdatere ens apps.

Har endevendt mine security indstillinger, men kan ikke finde nogen måde at omgå kravene. Der er nok ikke noget at gøre ved det, men ville lige høre folk om de havde en idé.
Gravatar #4 - KaW
18. dec. 2011 03:26
Brug noget andet end iTunes til at ligge musik på din iPhone?
Gravatar #5 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
18. dec. 2011 04:37
Begyndt på?!... Da jeg oprettede min iTunes konto skulle jeg have et uppercase, et lowercase og et tal ... Og det er Over et halvt år siden nu?
Gravatar #6 - trylleklovn
18. dec. 2011 08:01
Nu begynder forsikringsselskabet fandme at sige at en hængelås ikke er godt nok til at låse ens hus, nogen tips til hvordan man kan omgå dette??
Gravatar #7 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
18. dec. 2011 08:22
trylleklovn (6) skrev:
Nu begynder forsikringsselskabet fandme at sige at en hængelås ikke er godt nok til at låse ens hus, nogen tips til hvordan man kan omgå dette??

Jeg har hørt noget om et firma der hedder RUKO, mener vist at de har en løsning på problemet! Noget med en indbygget hængelås ... Har dog ikke selv prøvet det, da mine hasper fungerer ganske fint!
Gravatar #8 - smiley
18. dec. 2011 09:08

Spøjst, er først nu de er bedt mig om at gøre det.

Jeg er fint villig til at tage chancen med et "unsafe" password. I don't give a shit.
Gravatar #9 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
18. dec. 2011 09:14
Smiley (8) skrev:

Spøjst, er først nu de er bedt mig om at gøre det.

Jeg er fint villig til at tage chancen med et "unsafe" password. I don't give a shit.

Well, imho er det ligemeget hvilke tegn du bruger, det er mere længden :)
(Correctbatteryhorsestaple)
Gravatar #10 - smiley
18. dec. 2011 09:21

Lige præcis. Det ekstra tryk skal jeg nok overleve, det er mere en principsag.
Gravatar #11 - trylleklovn
18. dec. 2011 10:32
Hvad er det lige der er princippet her?

Det er da ret konkret for Apple, hvis din konto bliver misbrugt så er det dem der har problemet. De kan sikkert se et dramatisk fald i antallet konti, der bliver misbrugt ved at have et krav om mindst et stort bogstav.

Værre er det med f.eks. danskespil.dk, hvor man, så vidt jeg husker, udelukkende må have et password på mellem 6-8 tegn.
Gravatar #12 - smiley
18. dec. 2011 12:19

Princippet er at andre skal bestemme hvad dit password skal være.
Foruden det, så er det som Thoroughbreed siger, et langt password er bedre end et kompliceret et, så sådan som jeg ser det, så er det mere usikkert at begrænse folk til de krav.
Hvor mange folk tager bare et ord og smider deres årstal ind bagi eller foran?

Anyway... Hvorvidt du synes min pet-peeve er relevant eller ej er totalt ligegyldigt, jeg stilte et spørgsmål og der er åbenbart ingen løsning. Dine kommentarer er som sædvanlig ligegyldige og har ingen værdi, ellers tak.
Gravatar #13 - Magten
18. dec. 2011 12:21
Smiley (12) skrev:
Mange... Rigtig rigtig mange..

Gravatar #14 - Alrekr
18. dec. 2011 12:27
Smiley (12) skrev:
Princippet er at andre skal bestemme hvad dit password skal være.
Foruden det, så er det som Thoroughbreed siger, et langt password er bedre end et kompliceret et, så sådan som jeg ser det, så er det mere usikkert at begrænse folk til de krav.

Ovenstående er relevant.
Smiley (12) skrev:
Anyway... Hvorvidt du synes min pet-peeve er relevant eller ej er totalt ligegyldigt, jeg stilte et spørgsmål og der er åbenbart ingen løsning. Dine kommentarer er som sædvanlig ligegyldige og har ingen værdi, ellers tak.

Ovenstående er flamebait.

WHAT TO RATE?!
Gravatar #15 - trylleklovn
18. dec. 2011 12:31
Nu har jeg prøvet at regne lidt på det. hvis jeg har et password, lowercase, udenlukkende bogstaver, på 6 tegn, så får jeg det til omkring 500 mio muligheder.

Hvis jeg så tilføjer muligheden for caps, så stiger antallet af mulige kombinationer til omkring 30 mia.

Hvis jeg i stedet blot tilføjede muligheden for et ekstra tegn, altså 7 bogstaver, stadig lower case, så ville antallet af muligheder kun stige til omkring 13 mia.

Så muligheden for caps i koden er en let måde at øge antallet af mulige koder uden at kodeordet behøver være længere.

(der tages forbehold for regnefejl)
Gravatar #16 - Alrekr
18. dec. 2011 12:35
trylleklovn (15) skrev:
(der tages forbehold for regnefejl)

Du glemmer entropi.

http://xkcd.com/936/
Gravatar #17 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
18. dec. 2011 12:35
Trylle >

Jovist, men mange bruteforce tabeller bruger både upper og lower, så den vil køre koderne igennem alligevel ...

Nu har jeg ikke lige linket, men der er en fin stribe på xkcd den der xcxxxczxc-noget ...

- correcthorsebatterystaple -
Gravatar #18 - trylleklovn
18. dec. 2011 12:40
Det er sandt, det ændrer dog ikke på at benyttes der caps tilfældige steder i et langt password forøger det stadig antallet af mulige passwords. og at det er en "billig" måde at øge antallet af mulige passwords på, som desuden da vist er et standard krav på de fleste andre services, med god grund.
Gravatar #19 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
18. dec. 2011 12:45
trylleklovn (18) skrev:
Det er sandt, det ændrer dog ikke på at benyttes der caps tilfældige steder i et langt password forøger det stadig antallet af mulige passwords. og at det er en "billig" måde at øge antallet af mulige passwords på, som desuden da vist er et standard krav på de fleste andre services, med god grund.

Personligt synes jeg at det er træls ...

Min kode er f.eks. etellerandet - og det har den været i 100 år ...

Så begyndte sider at kræve et tal: etellerandet1
Så skulle der være store bogstaver: Etellerandet
Så begge dele: Etellerandet1

- det resulterer i at jeg taster min kode forkert 40% af gangene, for i mit hovede er koden stadig etellerandet - det giver nemlig mening!

(er dog begyndt nogle steder med en kode skrevet i l33t-speak ... Den har dog heller ikke store bogstaver)
Gravatar #20 - smiley
18. dec. 2011 13:01
Uanset antallet af ekstra kombinationer, så kan det umuligt være svært at lave et script eller program der afprøver kombinationer af de 2000 mest brugte ord og så et tal fra 01-99. Hvis du yderligere smider de mest brugte for og efternavne ind, så skulle det da vist være endnu nemmere.

Jeg kan ikke se at det skulle være nødvendigt eller bedre på nogen led at inkludere upper case letters. Hvad er det næste, at man kræver et symbol? For det er jo herre mange flere muligheder!

Der er ingen der tænker over at der bare vil være yderligere password tendenser.

Det hele er relevant. Jeg er træt af hypotetiske indlæg der bliver fyret af bare for at sætte spørgsmål til ting der er irrelevant for emnet. Hvad er formålet? At man kan tænke to skridt længere end en dørkam og har behov for at vise verden det?
Hvis man har behov for at imponere nogen så er den bedste metode at åbne munden når man rent faktisk har noget brugbart at bidrage med og ellers bare holde det for sig selv.

Det er en kedelig tendens der går igen iblandt alle og klovnen er mere end almindelig forfalden til at gøre det.
Gravatar #21 - Alrekr
18. dec. 2011 13:26
Smiley (20) skrev:
Det hele er relevant.

I din verden, måske. Men husk på at jeg langt fra er ligesom dig. Jeg læser den første del som aldeles relevant, men hold kæft en gang flamebait du smider ud til sidst.
Gravatar #22 - smiley
18. dec. 2011 13:51

Hans første indlæg er en sarkastisk nedladende flamebait. Hans andet indlæg er en irrelevant hypotese der igen er nedladende overfor min holdning i forhold til et problem jeg gerne vil have løst. Det hele er i hans sædvanlige stil som han frit må ytre når han vil, præcis som jeg må ytre at jeg synes at hans indlæg er uvelkomne og typiske for hans stil.

Opinions are like assholes, everyone has one, but there's no need to flaunt either, at every chance you get.

Gravatar #23 - Alrekr
18. dec. 2011 14:00
Smiley (22) skrev:
Hans første indlæg er en sarkastisk nedladende flamebait.

Og derfor ratede du det irrelevant?

Anyways, selvfølgelig må du skrive hvad du vil. Men jeg ved stadig ikke hvad dit indlæg skal rates som. Relevant eller Flamebait. Omend din holdning efterhånden har overbevist mig om at du ikke er interesseret i Relevant-ratings overhovedet.
Gravatar #24 - smiley
18. dec. 2011 14:02

Synes du det var relevant for spørgsmålet?
Gravatar #25 - Alrekr
18. dec. 2011 14:16
Smiley (24) skrev:

Synes du det var relevant for spørgsmålet?

Næ. Men du synes det var flamebait - og ratede irrelevant. Made me go hmm..
Gravatar #26 - smiley
18. dec. 2011 14:31

Det var næppe hans intention at irritere mig eller gøre mig sur. Det var bare en dumsmart bemærkning med samme effekt, men ikke en opfordring til en pisse konkurrence.

pewbe fx, anser mine holdninger om trylleklovn som værende flamebait, men min intention er ikke at starte en debat med klovn. De var ret tydeligt formuleret til at fortælle klovn at jeg er ikke en fan af hans indlæg og at de typisk er ligegyldige for emnet.

Gravatar #27 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
18. dec. 2011 15:01
Well, så skal alle danskere bare bruge æ, ø og å ... Det er kun på nordiske tastature ... *sigh*
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login