mboost-dp1
Vis lokal skærm på remote PC
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Hej gutter.
Jeg har 2 Windows PC'er.
Computer A er tilsluttet en projektor og har RealVNC server installeret.
Computer B har RealVNC viewer.
Jeg styrer normalt A fra B via VNC, men nu skal jeg egentlig bruge det modsatte.
Jeg skal have vist Bs skrivebord på projektoren. En slags reverse VNC.
- Det er ikke muligt at tilslutte kabel direkte fra projektor til B.
- Jeg vil helst undgå at skulle installere VNC server på B og skulle forbinde fra A da det bliver noget rod.
- Jeg vil helst ikke skulle forbinde fra B til A og arbejde på A da alt nødvendig software er installeret på B og det vil være noget rod at skulle installere på A. Som jeg desuden gerne vil holde så clean som muligt.
Windows understøtter noget network projector, så det optimale ville være hvis der fandtes noget software som kunne emulere dette på A. Jeg har dog ikke kunne finde sådan.
Ellers er jeg åben for mulige forslag. Helst gratis eller meget billig software.
Nogen idéer?
Jeg har 2 Windows PC'er.
Computer A er tilsluttet en projektor og har RealVNC server installeret.
Computer B har RealVNC viewer.
Jeg styrer normalt A fra B via VNC, men nu skal jeg egentlig bruge det modsatte.
Jeg skal have vist Bs skrivebord på projektoren. En slags reverse VNC.
- Det er ikke muligt at tilslutte kabel direkte fra projektor til B.
- Jeg vil helst undgå at skulle installere VNC server på B og skulle forbinde fra A da det bliver noget rod.
- Jeg vil helst ikke skulle forbinde fra B til A og arbejde på A da alt nødvendig software er installeret på B og det vil være noget rod at skulle installere på A. Som jeg desuden gerne vil holde så clean som muligt.
Windows understøtter noget network projector, så det optimale ville være hvis der fandtes noget software som kunne emulere dette på A. Jeg har dog ikke kunne finde sådan.
Ellers er jeg åben for mulige forslag. Helst gratis eller meget billig software.
Nogen idéer?
Hvad er der galt med remote desktop - en del af windows?... Fungerer uden det mindste problem ...
Aktiver det hvis det ikke allerede er aktiveret, skriv IP/computernavn og hey presto!
Aktiver det hvis det ikke allerede er aktiveret, skriv IP/computernavn og hey presto!
Jeg vil anbefale, at du bare bytter rundt på A og B - kein hexerei!
Det bliver 1400.- - og da jeg bor i Jylland skal du ikke tænke på det der moms noget.
Velbekomme!
#2 kigger lige på teamviewer.
#3 Remote desktop server er ikke en del af home premium. Derudover virker det ikke som forklaret. Hvis jeg forbinder til B fra A kan jeg ikke arbejde lokalt på A som er idéen.
#4 Som jeg skriver er dette ikke muligt. (Det er ikke muligt at tilslutte kabel direkte fra projektor til B.)
#3 Remote desktop server er ikke en del af home premium. Derudover virker det ikke som forklaret. Hvis jeg forbinder til B fra A kan jeg ikke arbejde lokalt på A som er idéen.
#4 Som jeg skriver er dette ikke muligt. (Det er ikke muligt at tilslutte kabel direkte fra projektor til B.)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.