mboost-dp1

Webmail sikkerhed

Gå til bund
Gravatar #1 - kasperd
12. okt. 2011 12:34
Her er en interessant artikel om hvordan en person fik hijacket sin gmail account, hvordan den blev misbrugt, og hvad der skulle til for at få den tilbage.

http://www.theatlantic.com/magazine/archive/2011/1...

Undervejs i artiklen var der nogle enkelte ting som jeg syntes lød forkert, men der kom uddybende forklaringer senere, så jeg kan anbefale at man læser slutningen med.
Gravatar #2 - Daniel-Dane
12. okt. 2011 12:45
TL;DR - Folk bitcher over, hvor dumme og naive de er.
Gravatar #3 - Alrekr
12. okt. 2011 22:31
“I see that you’ve got it!” he said. “The zeal of the convert. People in the business think about the risks all the time, but normal people don’t, until they’ve gotten a taste of the consequences of failure.”

Minder mig om en data recovery ekspert her fra landet. Han talte om backup og sagde, at der findes to slags mennesker: Dem som bruger backup. Og dem som aldrig har mistet noget.

Jeg bruger også to-faktor sikkerhed på Google og Facebook (fordi man kan). Lastpass til alle mine passwords (begyndte jeg på efter newz-hacket), og forskellige passwords overalt. Sidst jeg lod Lastpass tjekke mit portfolio efter fik jeg ~95 %. Nu ligger den på 70 %.

<spam>
Hvis du har Lastpass og vil tjekke dine passwords, klik her!
</spam>
Gravatar #4 - Alrekr
12. okt. 2011 22:51
Alrekr (3) skrev:
Nu ligger den på 70 % 81.5 %.
Gravatar #5 - kasperd
12. okt. 2011 23:30
Alrekr (3) skrev:
Dem som bruger backup. Og dem som aldrig har mistet noget.
Jeg kan se hvad det er han vil sige med den opdeling. Og han har nok næsten ret.

Personligt har jeg prøvet at miste nogle få data dengang jeg var 14. Siden har jeg været væsentligt bedre end gennemsnittet til at tage backup. Jeg har oplevet harddiske der fejlede, de fleste af den slags oplevelser har dog været andre personer der kom til mig når deres disk havde fejlet. Jeg har ikke selv mistet noget af betydning pga. diskfejl. En enkelt gang var jeg nødt til at restore min systempartition fra backup pga. en diskfejl. Derefter begyndte jeg at bruge raid, og jeg har fået andre til det samme. Da jeg indså at raid ikke er nogen erstatning for backup lavede jeg min egen backupsoftware og satte det til at automatisk backupkopiere mine vigtigste data dagligt. Siden har min personlige email signatur lydt "Rigtige mænd skriver deres egne backupprogrammer".

Jeg tror dog ikke at hans opdeling er 100% korrekt. Der findes garanteret personer som har mistet data og stadig ikke har lært at tage backup. Der findes nok også et meget lille antal personer som har disciplinen til at tage backup selvom de ikke har prøvet at miste noget endnu.

At jeg efter at have lavet min personlige backupsoftware fik et job hvor jeg kom til at arbejde professionelt med backupkopiering var til dels tilfældigt. Men jeg fik da ry for at være fuldstændig paranoid omkring enhver risici for at miste data, og jeg har en del af æren for at der var båndbackups da denne hændelse indtraf tidligere på året.
Gravatar #6 - Daniel-Dane
13. okt. 2011 04:54
Yay. Jeg er en rigtig mand! :D
Gravatar #7 - Alrekr
13. okt. 2011 08:51
#5: Hans opdeling skulle jo være nem at forstå - og så skulle han sælge sit produkt.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login