mboost-dp1
Why you should never have more than 9 tabs open
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
God pointe - men øøøøh, jeg har ofte 50-70+ tabs åbne, og Firefox crasher fa'me aldrig o_O
Men det med at den bliver sløv, eller at flashplayer-delen tager ~ 8-900 MB ram, det kender jeg >_<
God pointe - men øøøøh, jeg har ofte 50-70+ tabs åbne, og Firefox crasher fa'me aldrig o_O
Men det med at den bliver sløv, eller at flashplayer-delen tager ~ 8-900 MB ram, det kender jeg >_<
Jeg vil ligesom Hånter spørge: Hvad bruger du alle de faner til? Og er det nødvendigt at have dem åbne hele tiden eller er det bare dovenskab?Thoroughbreed (2) skrev:God pointe - men øøøøh, jeg har ofte 50-70+ tabs åbne, og Firefox crasher fa'me aldrig o_O
Jeg har som regel kun 5-10 faner åbne, medmindre der er en serie af artikler jeg skal læse eller der har været mange interessante nyheder i min rss reader. Jeg hader at stå ved en eller anden og han så skal rode >30 faner igennem for at finde det han ville vise mig..
Hvis man er en Thoroughbreed, kan man med fordel installere udvidelsen "Tab Menu" i Chrome. Så får man en pæn drop-down liste med alle tabsne i.
Eller bare bruge Firefox?..
Men hvis i har fulgt lidt med i Jeg er ham ... tråden, så ville i vide at jeg for nyligt ryddede op i mine faneblade fra ~100 til ~30 ...
Når jeg kommer hjem kan jeg prøve at lave en liste ;)
Eller bare bruge Firefox?..
Men hvis i har fulgt lidt med i Jeg er ham ... tråden, så ville i vide at jeg for nyligt ryddede op i mine faneblade fra ~100 til ~30 ...
Når jeg kommer hjem kan jeg prøve at lave en liste ;)
That's an unproductive and pointless practice and everyone should stop it immediately.
Så fordi han ikke selv kan kapere mere, så mener han, at vi alle skal stoppe med det. God start.
But when you have so many tabs open that you can't see anything but the favicons, you'll waste lots of time hunting down that one elusive page.
Jeg kan have 40-80 åben (midlertidigt i et par timer) og stadig vide hvad der er hvad. Favicon laver fint overblik.
With nine open, you can see the page titles easily.
Hvis han skal side og læse alle sine tabs igennem, kan jeg godt forstå, at han ikke kan lide at have mange tabs.
Jeg skal have 43+ tabs åben før titlerne forsvinder helt, på en 1080p skærm.
your browser is tracking your history. As long as you can remember one or two keywords, you can easily hunt it down when you want it.
Hvorfor søge, når man bare kan have den åben?
Og hvad hvis man ikke kan huske hvad der stod?
Dozens of open tabs signifies either procrastination on a truly epic scale or a chronic inability to focus on an immediate task at hand. Either way, it's not the sign of someone working efficiently.
Man kigger jo for det meste kun på én tab ad gangen alligevel, jeg kan ikke rigtigt se hvad han prøver at sige her.
Det er jo ikke fordi os med mange tabs skifter hvert 3. sekund og læser 5 artikler på én gang.
Ja ... Ja det har jeg
Eller, lige nu er jeg på Newz igennem min iPhone - og her har jeg pt. kun 19 tabs åbne ^_^
Ja ... Ja det har jeg
Eller, lige nu er jeg på Newz igennem min iPhone - og her har jeg pt. kun 19 tabs åbne ^_^
Newz.dk - Forum
Newz.dk - Denne tråd
EDB Priser (Et hukommelseskort)
Noget om en VDF-file crator (Mani Admin plugin til CS:S)
Mani Admin plugin til CS:S
Raspberry PI Forum
Raspberry PI Forum-tråd
Newz.dk forum-tråd
OSR Online
Minimallyminimal.com
27bslash6.com
Flastpanels.dk
http://whyevolutionistrue.files.wordpress.com/2011...
TSL Restored Content Mod
http://mindschmootz.net/wp-content/uploads/2010/02...
DPI/pixel converter
EDB Priser (nogle RAM)
En side om hvordan man hacker den whitebox der følger med SamKnows
elextra.dk
Instructables.com - hvordan man laver en laser ud af et DVD-drev og en mini-maglite
https://pbs.twimg.com/media/A6hyxDuCEAM8Ej5.jpg
http://4.bp.blogspot.com/-3iUd1StwSI8/T7sqXvTWlDI/...
En side om Multimon (til Linux)
En side om POCSAG-decoder (til Linux)
Raspberry PI - Verified Peripherals
iFixit.com - dual harddisk i en MBP (den blev lukket da jeg opdagede den)
EDB Priser (Oversigt over Logitech tastaturer)
EDB Priser (Logitech MK260)
Raspberry PI - Verified Peripherals (USB Remotes)
Thepihut.com - cables
el-supply.dk (5mm hide LED)
agent008.dk - et ur der kan filme i HD
Alliedmods.net / Forum
tweaktown.com - Review af Samsung 840 PRO series SSD
developer.valvesoftware.com - Source Dedicated Server
developer.valvesoftware.com - CS:GO Dedicated Server
-------------
ebay.co.uk - noget til bilen
ebay.co.uk - mere til bilen
ebay.co.uk - en lille ting mere til bilen
-------------
7 faneblade som kæresten bruger
-------------
I alt:
46 faneblade lige pt.
Bogmærker er såmænd fint nok ... Men kombineret med min hukommelse, ja så slipper der sgu mere igennem et sort hul ;)
Bogmærker er såmænd fint nok ... Men kombineret med min hukommelse, ja så slipper der sgu mere igennem et sort hul ;)
I mit sidste job havde jeg sjældent så få tabs åbne.Thoroughbreed (2) skrev:jeg har ofte 50-70+ tabs åbne
Dengang crashede alle browsere konstant. Men det er blevet bedre. Det er meget længe siden jeg har oplevet at Firefox crashede. Jeg ved ikke med sikkerhed om det er fordi jeg har lidt færre tabs åbne nu eller om det er fordi browserne er blevet bedre. Jeg tror mest på det sidste.Thoroughbreed (2) skrev:Firefox crasher fa'me aldrig
Jeg slår nu også regelmæssigt flash plugin processen ned. Hvad angår RAM forbruget er min fornemmelse at det gør en kæmpe forskel om man har 2 eller 4 GB RAM. Ikke fordi browserne bruger mindre, men fordi de 2GB ekstra simpelthen bare betyder at der ikke skal swappes nær så meget.Thoroughbreed (2) skrev:Men det med at den bliver sløv, eller at flashplayer-delen tager ~ 8-900 MB ram, det kender jeg
Bookmarks gemmer ikke tilstand af siden. Og i dag er der tonsvis af sider som gør brug af tilstand i større eller mindre omfang. Desuden er der situationer hvor man vælger at efterlade et faneblad åben fordi man gerne vil kunne kigge på siden mens man er offline, eller fordi man har en forventning om at sidens indhold kan ændre sig og man har brug for den nuværende version lidt endnu.Yvossen (13) skrev:Må jeg introducere dig til et koncept vi kalder bookmarks?
Det jeg savner mest i håndtering af faneblade er at browseren vil lade være med at bruge CPU tid på andre faneblade end det der pt. er valgt. Som udgangspunkt skal scripts vente på at køre indtil fanebladet er valgt. Igangværende downloads af resurser må selvfølgelig gerne fortsætte. Men hvis afsluttede downloads af resurser ville resultere i scripting, så må det vente.
Man skal selvfølgelig kunne give specifikke faneblade lov til at kunne køre i baggrunden. Og det ville også være fint om browseren havde en enkelt lavprioritet tråd som kan afvikle scripts på baggrundsfaneblade uden at det påvirker interaktiv brug af det nuværende faneblad eller respons på resten af systemet.
også er der os som gør sårdan her: https://dl.dropbox.com/u/17458891/screenshot/multi...
også være en af dem som kan huske vilke tabs der lægger på vilken pladsering, når man begynder at kommer over 9 tabs :-P
også være en af dem som kan huske vilke tabs der lægger på vilken pladsering, når man begynder at kommer over 9 tabs :-P
Personligt har jeg intet problem med at huske hvilke tabs der er hvor, selv når jeg går amok og har 30-40 faner åbner.csstener (16) skrev:også være en af dem som kan huske vilke tabs der lægger på vilken pladsering, når man begynder at kommer over 9 tabs :-P
Jeg synes bare det er spild af ressourcer.
Magten (17) skrev:Jeg synes bare det er spild af ressourcer.
er det også lukker de fleste faner når jeg ikke skal bruge dem...syndes bare lige at jeg ville sige at findes folk som godt kan finde ud af at holde styr på mere end 9 faner
Er det så 9 tabs pr. skærm, eller i alt? ;)
Jeg har næsten altid en 20-30 tabs åben på min primære skærm og så en håndfuld på den sekundære skærm, og trækker dem frem og tilbage alt efter hvilken skærm jeg lige pt. skal bruge den på.
Men jeg starter altid ud med én tab (google) og arbejder ud fra det i løbet af dagen :)
Jeg har næsten altid en 20-30 tabs åben på min primære skærm og så en håndfuld på den sekundære skærm, og trækker dem frem og tilbage alt efter hvilken skærm jeg lige pt. skal bruge den på.
Men jeg starter altid ud med én tab (google) og arbejder ud fra det i løbet af dagen :)
@ #21
Tjek Fences ud..
Det er genialt til at organisere ikoner, og ikke mindst, gemme dem af vejen...
http://www.stardock.com/products/fences/
Tjek Fences ud..
Det er genialt til at organisere ikoner, og ikke mindst, gemme dem af vejen...
http://www.stardock.com/products/fences/
Stardock er mega awesome - og så laver de også spil ^^)
Stardock er mega awesome - og så laver de også spil ^^)
@Topic:
Jeg er ikke enig med at det er mere effektivt at holde det på 9. Jeg bruger mine tabs som en slags "to-do-liste". Når jeg så er færdig med noget, så lukker jeg tabben og så var det det. Jeg slipper for at have en separat liste med ting jeg skal ordne osv., og hjemmesiden er typisk rigeligt til at minde mig om hvad det egentlig var jeg skulle gøre med det.
Jeg er ikke enig med at det er mere effektivt at holde det på 9. Jeg bruger mine tabs som en slags "to-do-liste". Når jeg så er færdig med noget, så lukker jeg tabben og så var det det. Jeg slipper for at have en separat liste med ting jeg skal ordne osv., og hjemmesiden er typisk rigeligt til at minde mig om hvad det egentlig var jeg skulle gøre med det.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.