mboost-dp1

WiFi vs BT batteriforbrug

Gå til bund
Gravatar #1 - BetaLyte
12. jan. 2012 12:06
Kære newzere,

Nu sidder jeg og skal bruge svar på et spørgsmål, og hvilket bedre sted at søge et svar end her på trains.dk newz.dk?

Det måske lidt underlige spørgsmål lyder:
<TL;DR>
Hvad bruger mindst batteri - Bluetooth eller WiFi?
</TL;DR>

Jeg har nemlig endelig fundet en app til min s60, der kan lade mig styre mig computer (VLC osv.) fra telefonen, og der er mulighed for både WiFi og BT.
Det bruges primært til pause/play, spole osv. når jeg ser film, så det er ikke fordi der er en konstant datastrøm, hvilket måske godt kunne have en betydning for i hvert fald BT.

Jeg syntes ikke rigtig at kunne finde noget materiale om det, så måske er der nogle kloge hoveder her, der har noget insight?

Alle mine kærlige nytårshilsner til Jer!
Gravatar #2 - ISCS
12. jan. 2012 12:28
BetaLyte (1) skrev:
Jeg syntes ikke rigtig at kunne finde noget materiale om det

Hmm

WiFi bruger generelt mere strøm, tilgengæld for dens stærkere signal og højere bitrate.

Gravatar #3 - BetaLyte
12. jan. 2012 14:40
Ja, det er jo flot! Aner ikke hvorfor jeg ikke fik fundet det selv, havde søgt efter "... battery usage", og det gav ikke de store hits.
Fik åbenbart bare stirret mig blind på det.

Men fedt, mange tak for det!
Gravatar #4 - Mnc
13. jan. 2012 09:16
Hvis du har et kontrolinterface af en art, så ville jeg klart bruge BT.
Du har ikke rigtigt brug for WiFi's hastighed medmindre du skal overføre PC'ens skrivebord eller lignende tungt.

Man behøver næppe 54 Mbit for at sende "VLC, skip to the next file". ;)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login