mboost-dp1

Windows, Linux, BSD, Solaris mm.

Gå til bund
Gravatar #1 - oleo
13. jun. 2005 18:44
Bare af ren interesse :
Hvordan er din private "foran en computer tid" fordelt på de forskellige OS's ?
Evt. hvilke programmer kører du ?
Gravatar #2 - oleo
13. jun. 2005 18:50
99% Linux.
1% Windows.

JEdit
Opera / Firefox
Thunderbird
The Gimp
XMMS
Mutella / LimeWire
GRip
K3B
Gravatar #3 - XorpiZ
13. jun. 2005 18:58
100% Windows

FF
Notepad
mirc
Winamp
MSN
Visual studio 2005 express (C# edition)
Gravatar #4 - Deternal
13. jun. 2005 19:20
99.8% Linux
0.2% windows

Mest kørte:
Gedit, Eclipse, Firefox, Evolution, Blam, Gaim, VLC, BMP, Gterm, X-Chat, gftp, nautilus.

Ofte kørte:
OO.o Writer, OO.o Calc, K3b, xcdroast, mplayer, realplayer (helix), gpdf, azureus.

Lidt mindre ofte:
EOG, GIMP, Epiphany, OO.o Impress, GXmame, cedega.
Gravatar #5 - The-Lone-Gunman
13. jun. 2005 20:02
#1 - God idé til en tråd.
---------------------------

100% Windows
Primært fordi jeg næsten kun bruger min bærbare, og der er krav fra skolen om at vi skal køre Windows (og MS Office). Hvorfor? Fordi at "Linux er en sikkerhedstrussel".

Jeg har dog planer om at sætte den op til dual-boot med Ubuntu her en af dagende (har jo sommerferie), og jeg skal aligevel have formatteret... da Windows hele tiden crasher :)

Edit: Jeg har du fundet ud af at grunden til Windows crashede, var fordi jeg brugte en pænt gammel driver til mit netkort, som der åbenbart er en fejl i, efter at have opdateret denne så burde det virke.
Jeg installere dog stadig Ubuntu :P

Mest brugte programmer:
UltraEdit-32 (kode/text editor)
Winamp
MS Word
Firefox
Thunderbird
MSN
FileZilla (FTP program)
RadioCenter 2005
Media Player Classic
Reversi ;)

Alle programmer jeg kunne erstatte/bruge under et Linux-system.
Gravatar #6 - DUdsen
13. jun. 2005 20:35
98% windows
2% linux mest konsol.
Firefox
winamp
gvim/vim verdens bedste text editor.
Hydrairc
Thundebird
PSI(qt baseret jabber klient)
Ud over winamp, hydrairc og thunderbird er det prgrammer jeg oprindeligt brugte på linux, og det ville heller ikke værre et problem for mig at gå tilbage til linux.
Gravatar #7 - west
13. jun. 2005 21:32
/me klapper TLG på ryggen af medlidenhed.
/me synes DUdsen skal passe på med af skrive 98% Windows - man læser det nemt som noget andet :O ;)

/me kører ca. 50/50 Windows (arb) og Mac OS. ( * TLG klapper mig på ryggen af medlidenhed ? ;] * )

Windows Commander, Gvim, Firefox, Adium, Safari, Mac Mail, Outlook (yuck), Itunes .... Bash ?
Og Garageband forresten. Ganske cool lille gadget =)
Gravatar #8 - jeldtoft
13. jun. 2005 21:35
100% Windows
0% Linux
MSN Messenger
mIRC
Ventrilo
WMP
Filezilla (Er faktisk imponeret over det program)
notepad
IE

Jeg kører windows fordi det virker, ser godt ud, og det meste er kompitabelt med det. Skifter måske til linux den dag til opfylder mine krav.

PS. Kommentarer til mine argumenter gider jeg ikke høre på, da det altid går ud på at angribe microsoft herinde. (Ikke for at blame)
Gravatar #9 - NevaKee
13. jun. 2005 21:50
For tiden må man krybe til korset og sige:
75% Windows
25% Linux

Bruger
Gaim (en multi messenger)
Notepad++
iTunes
FireFox
Thunderbird
bsplayer
Gravatar #10 - BurningShadow
13. jun. 2005 23:27
95% Syllable
ColdFish (Musikafspiller)
Chat (ææææ... chat-client ;) )
ABrowse (WebBrowser)
AEdit (Tekst-editor i retningen af wordpad)
AView (Billede fremviser)
Whisper Alpha1 pre-release (Email - er ved at skifte til)
MediaPlayer (Videofspiller)
ssh (så jeg kan sludre med min server)

5% Windows
FireFox (ABrowse crasher på newz.dk og google.dk - problemet er ved at blive løst)
FoxMail (Email - Er ved at skifte fra)
Gravatar #11 - drbravo
14. jun. 2005 14:40
100% windows
0% OS/2

mest brugte programmer?
IE, Winamp, Radiocenter2005, Mediaplayer Classic og spil
Gravatar #12 - Mifan
16. jun. 2005 06:55
100% Linux

Neverwinter Nights
Blender
GIMP
FF
GAIM
16. jun. 2005 14:41
99,5% Linux
0.5% Windows

Bruger kun windows en sjælden gang i mellem, når jeg skal spille lidt DAOC. Det er ca. en gang hver anden måned!
Gravatar #14 - mikbund
16. jun. 2005 23:02
99.99% linux
rest % windows

Windows er kun når jeg gamer, hvilket aldrig sker. Min PC kan ikke engang starte op i windows i tiden. Vidst noget med en beskadiget regdatabase.

De mest gængske programmer jeg bruger i linux:(KDE)
mozilla-Firefox
mozilla-thunderbird
gaim
xmms
gmplayer/kplayer
kile
quanta
ssh
Azureus
Eterm
OpenOffice
kghostview(til at se mine compilede tex docs)
nano
Gravatar #15 - drbravo
16. jun. 2005 23:12
[joke]

1000% solitare + minesweeper! :O
Gravatar #16 - DUdsen
17. jun. 2005 11:03
#15 KDE versinonen af minesweaper er da klart den bedste ikke sandt, sande minesweaper gamere bruger KDE, hvis man bruger MS dybt foraeldede minesweaper er man fuldstendigt og totalt bare for vildere til grin!!!!!!1
Gravatar #17 - Cyrack
17. jun. 2005 12:35
99% linux
1% windows (dog pt. noget højere da jeg er ved de gamle, og de har ikke helt samme entutiasme for linux som mig (læs: MS fanboy/girl)

Mest brugte programmer:
bash
firefox
tvtime
kopete
kate
thunderbrid
konsole
+ det løse

bruger nok halvdelen af min tid ved maskinen i shell, helt klart den letteste måde at styre min boks på.
Gravatar #18 - drbravo
17. jun. 2005 12:39

Sjovt - i windows behøver jeg næsten ikke at 'styre' - jeg bruger den bare - den virker jo.. :D
Ingen behov for styring ;)
Gravatar #19 - Yasw
17. jun. 2005 12:45
#18 - Jeg foretrækker selv at styre mit system, fremfor at blive styret af systemet ;)

100% GNU/Linux

Eller SSH'er da engang imellem til et par BSD-boxe, men uden rigtig at lave noget, så det tæller jeg ikke med.

Bruger mest:
aterm
bash
vi(m)
irssi
bitlbee
mutt
Liferea
Firefox
Kile
pan
xmms/mpg321/moc/amarok/mplayer (leger lidt med forskellige medieafspillere, uden at bruge en fast)
Gravatar #20 - oleo
17. jun. 2005 12:47
#18 Det er fordi Windows er som et brætspil, hvor man bare kan flytte på brikkerne. *nix er som en computer bør være, her kan bede computeren om at udføre et stykke arbejde for en.

Ideen med denne tråd var på ingen måde at diskutere/flamme de forskellige OS's.

Jeg håber derfor ikke kommentaren her til #18 bliver opfattet som andet end sjov. Det er bare svært at lade være.
Gravatar #21 - drbravo
17. jun. 2005 13:08

Jeg burde måske have brugt andre ord - det var ment som en joke :s
Gravatar #22 - oleo
17. jun. 2005 13:11
#21 der er også bare fis ;-)
Gravatar #23 - DUdsen
17. jun. 2005 16:27
#18 Det er den typiske windows-bruger's myte om linux konsollen nemlig at det kun er en erstatning for windows kontroll center, og ikke e integeret del af hele UI'et, altså at man åbner tabs i firefox, skifter sangt i xmms og startet bilede-fremvisere, og filmvisere fra konsollen.
Altså istedet for de 10 små apps der ligger i windows task bar så har man sin konsol hvor man kan justere lydstyrke og hvad man ellers har behov for at tilpasse.
Eller mener du at du bare starter et program under windows og så lader det passe sig selv?
Gravatar #24 - SKREWZ
18. jun. 2005 01:03
90% Debian GNU/Linux
fluxbox
konqueror
kmail
psi
xmms
ssh
vncviewer
... gælder proftpd? :)

5% Debian GNU/Hurd
hurd console
xfree86
apt-get (!)

5% Windows XP
BF1942
Warcraft 3

Så jah. Jeg har en tripple-boot maskine.
#5 --
Primært fordi jeg næsten kun bruger min bærbare, og der er krav fra skolen om at vi skal køre Windows (og MS Office). Hvorfor? Fordi at "Linux er en sikkerhedstrussel".
Kors! ``Linux er en sikkerhedstrussel'' gør mig arrig. Giv mig en IP, og lad mig vise dem, at Windows er en sikkerheds/brist/!

Hvad siger du til en newz.dk-artikel, hvor vi mange, som er blevet voldtaget i uddannelsessystemet, kan bidrage med vores voldsomme IT-sikkerhedsmæssige overgreb?

#19 -- kender du noget til migrering til mutt fra kmail?
Gravatar #25 - Cyrack
18. jun. 2005 07:35
#18 - drbravo

Sjovt - i windows behøver jeg næsten ikke at 'styre' - jeg bruger den bare - den virker jo.. :D
Ingen behov for styring ;)

Og med styre mener jeg "lave systemvedligeholdelse/systemændringer": Min installation er kun 5 måneder gammel, og jeg har endnu ikke haft tid til at sætte den helt perfekt op, derfor bruger jeg stadig en del tid på at finde de rigtige programmer for mig :-) Fx er jeg ved at lave en minimal installation af KDE, men det tager lidt tid, når man skal have fundet de programmer man rent faktisk bruger...
Gravatar #26 - Yasw
18. jun. 2005 10:37
#24 - "kender du noget til migrering til mutt fra kmail?"

Ikke lige fra kmail, men du skal sætte en del mere op med mutt end du sikkert er vant til. mutt har ikke indbygget pop3 eller smtp support, hvilket der derfor skal eksterne programmer til. mutt er ikke andet end en mailreader, der kan læse mails hentet ned og sende mails videre til eksterne programmer til at sende mails (sendmail).
Gravatar #27 - SKREWZ
18. jun. 2005 13:22
#26 -- O.k.
Gravatar #28 - DUdsen
18. jun. 2005 17:19
#26 #27 derud over hedder det ikke read the fine manual men read the fine source, når man har med mutt at gøre, det er ikke altid helt ligetil at sætte den op, og du kommer ikke uden om også at skulle sætte dig ind i, fetchmail procmail og esmptp(den er nem) også.
Mange bruger en rigtig MTA-server som postfix, sendmail eller exim istedet for esmtp og fetchmail men fetchmail/esmtp er mere klient-lignende.
Generelt set burde det ikke værre så svært at gå fra kmail til mutt da kmail vist bruger mbox formatet, med en ekstre fil pr mailbox til kmail specifikke ting, så mutt vil svjv kunne læse dine kmail foldere direkte.
Det vil sige du skal nok ind i kmail's conf dir og kopiere filerne over manuelt og du skal også sætte mutt op manuelt
Gravatar #29 - Fafler
21. jun. 2005 12:16
80% Debian GNU/Linux
Ved ikke hvad de oftest brugte programmer er, men dem der kører nu er...
IceWM
GNOME Terminal
Firefox
gaim
X-Chat
kmail
knode
vncviewer
xmms
aumix
vmware
mc
nano
ncftp
mplayer
kphone

10% Windows 2000
Softwaren til min PIC brænder
Diablo II

5% Solaris 8
Mozilla
xmms

5% "Dos" (Windows 98, hvor GUI'en er pillet af)
Gamle spil.
Gravatar #30 - Raenil
21. jun. 2005 14:59
100% Windows
MS Office
MS Messenger
MS Internet Explorer
MS Virtual PC
MS Exchange Server
MBS Navision
MS SQL-server
Netop Remote Control
Remote Desktop
VLC Media Player
Gravatar #31 - SKREWZ
21. jun. 2005 15:15
#30 -- Tillidsfuld, hva'?
Gravatar #32 - kimx
21. jun. 2005 17:30
60% GNU/linux
40% Windows XP

GNU/linux:
FF
Thunderbird
GAIM
Diverse små spil.
pico/nano

Windows XP:
FF
Thunderbird
MS Office 2003
Azureus
MSN Messenger
Diverse virus og adware scannere.
Gravatar #33 - Raenil
21. jun. 2005 18:01
Det er ikke af religiøse årsager - min arbejdsplads er bare gift med Microsoft. Vi lever af at sælge og videreudvikle Microsoft løsninger. Og ja, jeg stoler (efterhånden) på dem...

:-)
Gravatar #34 - SKREWZ
21. jun. 2005 19:48
#32 -- Bare for at nitpicke:
Diverse virus og adware scannere.
Medmindre udsagnet ændres til:
Diverse virus- og adware scannere.
mener du, at du har diverse vira kørende... Hvilket -- AFAIK -- er statistisk sandsynligt, med Windows XP. :)

#33 -- Det er o.k. med mig (!).

Så længe du er fornuftigt kritisk, som de fleste af deltagerne i denne tråd er. (Og ja -- jeg gætter, at VLC ikke er tilfældigt).
Gravatar #35 - hundeboll
21. jun. 2005 20:12
... Jeg tror SKREWZ er på vej til at blive vores nye hektor
Gravatar #36 - SKREWZ
21. jun. 2005 21:00
#35 -- Den slags ære kan jeg da ikke tilskrives. ``Hektor'' er snarere en slags æresbevisning, end en forsvunden Internet-identitet. :)

Men, altså: Den der var bare for god, til at lade slippe forbi. :)
Gravatar #37 - Gruesome
21. jun. 2005 22:53
OT

Kan da saa fortaelle at Hektor ikke er helt doed. Han poster stadig paa slashdot :).

http://slashdot.org/~Hektor_Troy

Ikke fordi jeg manisk stalker eller noget, men loeftede bare et oejenbryn da jeg saa en Hektor skrive om Rainbow Six og sin gamle clan EKG...

[/useless information]

[Edit]
Hrm, taenkte ikke lige over at Hektor maaske ikke har lyst til at linkes til her inde... Hvis nok folk synes det ikke er passende, saa maa en admin jo slette mit indlaeg.
Gravatar #38 - DUdsen
22. jun. 2005 11:34
#37 Hektor prins af troja er en gammel kriger, der første gang blev optaget op skift af Homer engang i oldtiden, han er så tilsyneladene genoptstået på internettet men det er vel så nermest normalt.
Gravatar #39 - kimx
25. jun. 2005 16:11

Jeg forsøger at undgå at køre vira, men man ved jo aldrig :)

Det er utroligt hvad en bindestreg betyder for meningen af en sætning.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login