mboost-dp1
Xbox fusk *Sæson 3 afsnit 1*
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Jep, hvem skulle have troet det, serien viste sig at være så populær, at det er blevet besluttet at genoptage succesen og indspille en 3. sæson.
Jeg har Mandags modtaget et brev fra retten i Odense, hvor jeg bliver opfordret til at møde op i retten i Odense d. 20/10 kl 10.05 og fremsætte mit krav.
Jeg har Mandags modtaget et brev fra retten i Odense, hvor jeg bliver opfordret til at møde op i retten i Odense d. 20/10 kl 10.05 og fremsætte mit krav.
http://newz.dk/forum/koeb-salg/s-xbox-113161/page1
jeg går ud fra at det er den der hentydes til.
jeg går ud fra at det er den der hentydes til.
Bachy (8) skrev:Jeg ved heller ikke hvor vild jeg er med at skulle til Odense, det koster mig knap 600kr tur/retur, hvis jeg vælger at møde op.
Men man ku selvf overveje at finde en stedfortræder ;)
Der er noget der hedder vidnegodtgørelse som ligger på 80 DKK (for de første 4 timer) + dækning af transportomkostninger. Evt. kan du ansøge om tabt arbejdsfortjeneste hvis du ikke er interesseret i de 80 DKK :-)
I de papirer jeg har fået fra retten, står der jeg ikke kan få refunderet mien rejseudgifter ;(
Desuden skal jeg afsætte en hel dag til det. Det eneste tog der kan nå at komme til Odense inden kl 10, afgår herfra 6.36, også skal jeg tilbage, dvs næste afgang mod Sønderborg var omkring kl 13, så er jeg her omkring kl 15.
Jeg tror jeg skal have mig en snak med retten, og se om der er en anden måde at gøre det på.
Desuden skal jeg afsætte en hel dag til det. Det eneste tog der kan nå at komme til Odense inden kl 10, afgår herfra 6.36, også skal jeg tilbage, dvs næste afgang mod Sønderborg var omkring kl 13, så er jeg her omkring kl 15.
Jeg tror jeg skal have mig en snak med retten, og se om der er en anden måde at gøre det på.
Alrekr (13) skrev:Du æder gåselever. Så nej.
Bare fordi han er snobbet, behøver han jo ikke at være rig...
ignuz (3) skrev:http://newz.dk/forum/koeb-salg/s-xbox-113161/page1
*læse-læse*
Bachy (8) skrev:Jeg ved heller ikke hvor vild jeg er med at skulle til Odense, det koster mig knap 600kr tur/retur, hvis jeg vælger at møde op.
D_V (10) skrev:Jeg giver gladeligt de første 100kr til transporten.
Jeg giver gerne de næste 100, hvis det betyder at du/han møder op.
Afsnit har nu været udsendt, og et kort resume følger her:
Jeg slap for at møde op, idet politiet tilbød at køre sagen for mig, og som sagt slap jeg derfor for at møde op.
Idag har jeg så modtaget brev fra retten i Odense, et temlig interessandt brev faktisk.
Carsten endte med at blive dømt til at skulle betale mig de 1350 kr retur, som han fuskede mig for, men han skal sku også betale de 7 andre som han også har fusket via nettet.
Jeg ved ikke om jeg må fortælle hvad der ellers sker for Carsten, men lad mig blot sige, han kommer ganske pænt til at fortryde hans fuskerier ;)
Hvad der angå det økonomiske, så er Carsten atså dømt til at betale mig mine penge tilbage. Dette har han fra rettens side fået 14 dage til at gøre, hvis ikke han gør det, anbefaler retten at jeg går fogedens vej.
Det var så afslutningen på Xbox fusk serien, vi håber ikke der kommer flere episioder :)
Jeg slap for at møde op, idet politiet tilbød at køre sagen for mig, og som sagt slap jeg derfor for at møde op.
Idag har jeg så modtaget brev fra retten i Odense, et temlig interessandt brev faktisk.
Carsten endte med at blive dømt til at skulle betale mig de 1350 kr retur, som han fuskede mig for, men han skal sku også betale de 7 andre som han også har fusket via nettet.
Jeg ved ikke om jeg må fortælle hvad der ellers sker for Carsten, men lad mig blot sige, han kommer ganske pænt til at fortryde hans fuskerier ;)
Hvad der angå det økonomiske, så er Carsten atså dømt til at betale mig mine penge tilbage. Dette har han fra rettens side fået 14 dage til at gøre, hvis ikke han gør det, anbefaler retten at jeg går fogedens vej.
Det var så afslutningen på Xbox fusk serien, vi håber ikke der kommer flere episioder :)
Nå, tror jeg fandt den:
Jeg hæfter mig ved at retsmøde var offentligt, og således er der (efter min fortolkning) intet til hinder for at du fortæller hvad straf Carsten har fået.
http://www.domstol.dk/Odense/retslister/Pages/Straffesager-uge44.aspx skrev:Straffesag, Tilståelsessager, Almindelige
31-10-2011 kl.11:30. Retssal 1. Rettens j.nr.:SS 7-1536/2011
Retsmødet er offentligt
Dommer: Torben Østergreen-Johansen
Sagen drejer sig om: Bedrageri - 5800 Nyborg -
Advokat: Georg Steensboe
Anklagemyndighed: PD
Politiets journalnr.: 2300-76141-00110-11
Jeg hæfter mig ved at retsmøde var offentligt, og således er der (efter min fortolkning) intet til hinder for at du fortæller hvad straf Carsten har fået.
http://www.domstol.dk/Odense/hvor/retssekretariat/Pages/default.aspx skrev:Straffesager er som udgangspunkt offentlige og kan overværes af alle. De sager, som behandles af retten, fremgår af dagens retsliste. Se retslisterne her.
Man skal være opmærksom på, at der både før og under afviklingen af en straffesag kan være truffet afgørelse om, at offentligheden ikke må være til stede (dørlukning), og at man derfor ikke har ret til at overvære sagen.
Det ser ud til at man kan Bestille en udskrift af alle retsafgørelser*, så kan ikke se der skulle være et problem i at du fortalte hvad Carsten skal igennem.
*Doc-dokument til download.
Alrekr (33) skrev:Det ser ud til at man kan Bestille en udskrift af alle retsafgørelser*, så kan ikke se der skulle være et problem i at du fortalte hvad Carsten skal igennem.
Fordi at parterne i sagen kan bestille udskrifter, er det ikke ensbetydende med at de må give oplysningerne videre.
Jeg ville nok lige tjekke det, inden jeg skrev noget.
Og bare for at vise endnu mere med min nysgerrighed:
Min lillebror læser til journalist og fortæller følgende:
Min lillebror læser til journalist og fortæller følgende:
Lilleknøs skrev:Det, der er relevant i sager, er om de er afgjort; hvis de er det, må man stort set altid offentliggøre dem. Det er et bærende princip, der hedder 'offentlighed i retssystemet'
Min lillebror ville ikke have kvaler overhovedet ved at offentliggøre dommen, hvis der ikke i brevet står at dommen er hemmelig. Han ville have journalistiske overvejelser ift. nødvendigheden i at fortælle svindlerens navn, men henviste til offentlighedslovens §2 (-ish) ang. årsag til at fortælle hvad straffen blev.
Han nævnte også at man jo kunne have mødt op i retten og referere derfra - forskellen ville kun være at Bachy har fået et brev fremfor at han selv mødte op.
Fordi det var så man kunne se hvor man kunne møde op, hvis man ville følge med i retssagen.
Han nævnte også at man jo kunne have mødt op i retten og referere derfra - forskellen ville kun være at Bachy har fået et brev fremfor at han selv mødte op.
Fordi det var så man kunne se hvor man kunne møde op, hvis man ville følge med i retssagen.
Nå, det lader til der er enighed om at jeg skal spytte ud med hvad der kommer til at ske for Carsten. Nu håber jeg ikke jeg overskrider nogle regler ...
Carsten prøver ikke den her tur for første gang, han er tidligere blevet dømt for noget af det samme som han blev dømt for denne gang, derfor ryger han 3 mdr ind bag tremmerne, samt skal tilbagebetale pengene til alle 8 personer han har fusket i den her omgang.
Udover det kommer der nok en regning for en tur i retten,
Det chokerede mig faktisk lidt, at se hvor organiseret han havde fusket, hver gang samme møsnter, han sætter en vare til salg, og sælger til højestbydene. Men han "dobbelt sælger" faktisk de tign han har til salg, og indkasserer også hos den som har budt næst højest, selvf. uden at ahve en vare at sælge.
Carsten prøver ikke den her tur for første gang, han er tidligere blevet dømt for noget af det samme som han blev dømt for denne gang, derfor ryger han 3 mdr ind bag tremmerne, samt skal tilbagebetale pengene til alle 8 personer han har fusket i den her omgang.
Udover det kommer der nok en regning for en tur i retten,
Det chokerede mig faktisk lidt, at se hvor organiseret han havde fusket, hver gang samme møsnter, han sætter en vare til salg, og sælger til højestbydene. Men han "dobbelt sælger" faktisk de tign han har til salg, og indkasserer også hos den som har budt næst højest, selvf. uden at ahve en vare at sælge.
Nu står der så lidt mere personlige ting om Carsten og hans situation, men det agter jeg slet ikke at komme ind på.
Men der er noget jeg egentlig synes er lidt sjovt og det er at jeg faktisk har en smule ondt af Carsten, det lyder mærkeligt, for han har jo fusket mig godt og grundigt ;)
Men der er noget jeg egentlig synes er lidt sjovt og det er at jeg faktisk har en smule ondt af Carsten, det lyder mærkeligt, for han har jo fusket mig godt og grundigt ;)
Spiderboy (47) skrev:Jeg kan ikke rigtig se nogen grund til at have ondt af Carsten.
1) Han vidste udmærket godt, at det han gjorde ikke var i orden.
2) Han har gjort det gentagne gange.
3 måneder i skyggen lyder som en passende lærestreg.
4 Det er gået ud over andre....
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.