mboost-dp1

Xbox vs. PS3

Gå til bund
Gravatar #1 - Internet-Ekspert KopNudler
20. mar. 2012 10:42
Er godt klar over at dette er en uendelig diskussion.
Men står og overvejer indkøb af konsol, og ved at PS3 rent teknisk er de ekstra penge værd mht. specs, men Xbox virker bare som en bedre løsning når det kommer til online selvom det koster.
Og kinect virker noget bed end move.

Nogen der har erfaringer de vil dele?
Gravatar #2 - Slettet Bruger [97297501]
20. mar. 2012 10:46
KopNudler (1) skrev:
ekstra penge værd mht. specs,

Der er ligesåmange spil der ser pænere ud på PS3 som der er til Xbox. No diffrence.

Xbox har et lækkert interface der løbende bliver opdateret.
PS3's interface har set sådan ud som det gør siden lancering.

Mit valg ville være PS3, grundet flere JRPG titler. og Pixeljunk :D
Gravatar #3 - markjensen
20. mar. 2012 10:53
Jeg synes at interfacet på PlayStation 3 er bedre, men det er ikke noget der bør afgøre valget synes jeg.
Gravatar #4 - Internet-Ekspert KopNudler
20. mar. 2012 10:55
SlettetBruger (2) skrev:
Der er ligesåmange spil der ser pænere ud på PS3 som der er til Xbox. No diffrence.

Xbox har et lækkert interface der løbende bliver opdateret.

Mit valg ville være PS3, grundet flere JRPG titler. og Pixeljunk :D

Pixeljunk? Er ikke med på konsolmoden, har kun N64 og den originale PS :P
Gravatar #5 - Trentors
20. mar. 2012 11:17
Okay så du er tilsyneladende ikke gamer. Måske ville du have mere glæde af causal gaming ala Wii? Du spørger jo også ind til Move og Kinect så det understøtter dette.

PS3 har jo en fordel at den kan spille blu-ray når du nu får overstået din game-dille ;-)

Hvis du lykkedes at blive interesseret i spil på længere sigt så er PS3 også et bedre valg med en masse ekslusive spil, af høj kvalitet. Faktisk er de bedste spil for tiden ekslusive til PS3, såsom Uncharted, KillZone, God of War, Little Big Planet, Journey, Metal Gear Solid 4, Heavy Rain osv osv.
Gravatar #6 - Slettet Bruger [97297501]
20. mar. 2012 11:22
Pixeljunk. En serie af casual spil på PS store og PSP. Elskede dem :P Pixeljunk Monsters, bedste Tower defence jeg har spillet nogensinde.

Trentors (5) skrev:
Uncharted, KillZone, God of War, Little Big Planet, Journey, Metal Gear Solid 4, Heavy Rain

Witcher 2, Halo 4, FABLE, Ryse.

Ryse:

Og sådan kan man blive ved.
Det bedste er at finde ud af, hvad man vil ha ud af en konsol.
Gravatar #7 - fjols
20. mar. 2012 11:26
Jeg synes kinect er bedre end PS Move og Wii, pga. man ikke behøver en controller.
Gravatar #8 - Trentors
20. mar. 2012 11:29
OG jeg ville argumenter for det er dårligere fordi det ikke bygget op omkring en controller.

Det er IMO alt for simpelt. Helt grinagtigt bliver det med Harry Potter spillet hvor figurene løber rundt af sig selv. Det er et nyt low for rail-shooters.
Gravatar #9 - Alrekr
20. mar. 2012 11:32
Trentors (5) skrev:
PS3 har jo en fordel at den kan spille blu-ray når du nu får overstået din game-dille ;-)

Nu ved jeg ikke hvor god PS3 Slim er til Blu-Ray, men den gamle tykke gad altså ikke et specielt godt billede.

Anywho, du glemte inFamous i din liste over eksklusive titler.

Ang. Move/Kinect: Jeg mindes at the Gadget Show gav Move flere point end Kinect i en test - men det er to vidt forskellige oplevelser.

Kinect svarer til PlayStations gamle EyeToy, og kræver at du står et godt stykke fra fjernsynet. Til gengæld behøver du ikke en controller.

Omvendt er Move som Wii på steroider. Præcisionen overrasker virkelig én første gang. Og det at der er knapper gør, at man ikke behøver hænge skråt i luften for at få spillet til at gøre noget ;)

Jeg har i øvrigt en PS3 fat, hvis det skulle overraske nogen.
Gravatar #10 - trylleklovn
20. mar. 2012 11:33
PS3, fordi jeg aldrig har prøvet en xbox og alt det jeg har er bedre end det de andre har fordi jeg er bedst.
Gravatar #11 - Internet-Ekspert KopNudler
20. mar. 2012 11:34
Trentors (5) skrev:
Okay så du er tilsyneladende ikke gamer. Måske ville du have mere glæde af causal gaming ala Wii? Du spørger jo også ind til Move og Kinect så det understøtter dette.

Hvis du lykkedes at blive interesseret i spil på længere sigt så er PS3 også et bedre valg med en masse ekslusive spil, af høj kvalitet. Faktisk er de bedste spil for tiden ekslusive til PS3, såsom Uncharted, KillZone, God of War, Little Big Planet, Journey, Metal Gear Solid 4, Heavy Rain osv osv.

Er ikke konsolgamer, har altid gamet PC. Har boet sammen med en der havde en Xbox og savner lidt at sidde i sofaen og more mig mig et godt bilspil eller lign. med flere i samme rum. Kinect/Move er mest for kærestens skyld, da hun har besluttet at det bliver vi glade for. Og tror da også det er sjovt nok.
Gravatar #12 - Slettet Bruger [97297501]
20. mar. 2012 11:34
Metro interface er deliciousness
Gravatar #13 - Trentors
20. mar. 2012 12:42
SlettetBruger (6) skrev:
Witcher 2, Halo 4, FABLE, Ryse.

Ryse:

Og sådan kan man blive ved.
Det bedste er at finde ud af, hvad man vil ha ud af en konsol.

Det kunne man ;-) Men jeg valgte spil som ER udkommet og som har fået fantastiske anmeldelser. Ryse + Halo 4 er ikke udkommet endnu. Witcher 2 + Fable (3) har fået gode anmeldelser men ikke fantastiske og er forøvrigt ikke ekslusive til Xbox.
Gravatar #14 - punctilio
20. mar. 2012 12:54
Der er jo fordele og ulemper ved dem begge to. Har selv en Xbox, kunne bedre li controllerne til xbox(hvilket kan være ligemeget idag) og var stor fan af Gears of war. Fordelene ved PS3 self at du kan spille gratis over nettet (get hacket) og smide filmen/video ind på den.
Gravatar #15 - Slettet Bruger [97297501]
20. mar. 2012 13:03
Trentors (13) skrev:
er forøvrigt ikke ekslusive til Xbox.

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Witcher_2:_Assass... this one. og så er det det kommende Fable jeg tænkte på ^^

Fable var for mig højere end alle andre spil btw :D Stadig ikke mange spil der slår oplevelsen fra Fable 1. Alene for dét er Xbox værd at købe. Den kan nemlig hentes dertil.

Gravatar #16 - Alrekr
20. mar. 2012 13:08
Alrekr (9) skrev:
Nu ved jeg ikke hvor god PS3 Slim er til Blu-Ray, men den gamle tykke gad altså ikke et specielt godt billede.

Jeg har åbenbart en tyk tunge når jeg skriver. Der skulle stå:

"Nu ved jeg ikke hvor god PS3 Slim er til Blu-Ray, men den gamle tykke gav altså ikke et specielt godt billede."
Gravatar #17 - Dreadnought
20. mar. 2012 18:32
Alrekr (9) skrev:

Hvad snakker du om? Den giver da det samme billede som alle andre high-end blueray-afspillere gør. Jeg vil nærmere kigge på dine TV-indstillinger eller i sjældne tilfælde dit HDMI-kabel.

SlettetBruger (2) skrev:

LØGNER!!! Der er kommet interaktivt glimmer i baggrunden!!!!
Men nej, udviklingen af PS3'ens brugerflade er ikke revolutionerende. Sådan en simpel ting, som at cache listerne (musik, film, spil, osv.), når man bladrer hurtigt igennem, gider de jo ikke. Det er jo for fanden noget enhver med en anelse programmeringsskills, kan ordne på en eftermiddag.

Men jeg har en PS3 og er ret glad for den. Brugerfladen er væsenligt pænere og bedre end de andres, til trods for de åbenlyse mangler.

Jeg har prøvet både Kinect og Move, og kan ikke se hvad fanden man skal bruge det til. Hvis jeg vil bevæge mig, så kan jeg jo lige så godt gå udenfor. Det er sundere.
Gravatar #18 - apkat
20. mar. 2012 19:02
Alrekr (16) skrev:
"Nu ved jeg ikke hvor god PS3 Slim er til Blu-Ray, men den gamle tykke gav altså ikke et specielt godt billede."

wat?
Gravatar #19 - Daniel.S
20. mar. 2012 19:49
Ingen af dem er perfekte, jeg var selv vældig glad for min xbox indtil Microsoft besluttede sig for at indføre det nuværende "sims 3 - reklamer overalt" styresystem. Kan du leve med det vil jeg dog anbefale xboxen da controlleren er væsentlig bedre til voksne mennesker, samt online kommunikation/ spil fungerer fremragende.
Gravatar #20 - trylleklovn
20. mar. 2012 19:52
Daniel.S (19) skrev:
samt online kommunikation/ spil fungerer fremragende.

Det er rigtigt, det er en af de ting jeg savner på PS3, et godt, voksent og fornuftigt community, der forholder sig positivt og velformulerede. Der har Microsoft virkelig fået det bedste ud af gamercommunitiet.
Gravatar #21 - Alrekr
20. mar. 2012 20:22
Dreadnought (17) skrev:
Hvad snakker du om? Den giver da det samme billede som alle andre high-end blueray-afspillere gør. Jeg vil nærmere kigge på dine TV-indstillinger eller i sjældne tilfælde dit HDMI-kabel.

og

apkat (18) skrev:
wat?

Nu skal jeg uddybe: Jeg kan se "gryn" på billedet fra min PS3. Det har der været i lang tid. For 1½ måneds tid siden fik jeg så et anlæg fra Sony (BDV-E980w) med indbygget Blu-ray-drev. Der er ikke grynet billede - selvom det er de samme film. Og det er uanset om min PS3 er forbundet med fjernsynet direkte eller via anlægget. Desuden har jeg forsøgt at skifte indstillinger på min PS3, skiftet lidt rundt med HDMI-stik. Jeg er pænt sikker på at det er et problem med PS3ens HDMI-chip, som desuden er blevet ændret da Slim kom på markedet.
Gravatar #22 - Dreadnought
20. mar. 2012 20:30
gryn som i kamerastøj eller MPEG-støj?
Gravatar #23 - Alrekr
20. mar. 2012 20:57
Mest som i kamerastøj. Det er svært at forklare; det ligner at den prøver at opskalere (selvom det er slået fra) ved at erstatte manglende pixels med hvide/lyse pixels.
Gravatar #24 - apkat
20. mar. 2012 21:02
Alrekr (21) skrev:
Nu skal jeg uddybe: Jeg kan se "gryn" på billedet fra min PS3. Det har der været i lang tid. For 1½ måneds tid siden fik jeg så et anlæg fra Sony (BDV-E980w) med indbygget Blu-ray-drev. Der er ikke grynet billede - selvom det er de samme film. Og det er uanset om min PS3 er forbundet med fjernsynet direkte eller via anlægget. Desuden har jeg forsøgt at skifte indstillinger på min PS3, skiftet lidt rundt med HDMI-stik. Jeg er pænt sikker på at det er et problem med PS3ens HDMI-chip, som desuden er blevet ændret da Slim kom på markedet.

har jeg sku aldrig oplevet. men jeg sidder også i normal afstand fra mit tv så kan godt være jeg ikke kan se det.
Gravatar #25 - Dreadnought
20. mar. 2012 21:11
Slå altmuligt gejl fra på dit TV, så den ikke behandler billedet på nogen måde. (Phillips TV'er er som eksempel afsindigt ringe til det.) Og se hvordan det så bliver.
En anden mulighed er at slå Deep Colour fra på din PS3. Det kan være relevant.
Gravatar #26 - Alrekr
20. mar. 2012 21:52
Sidder ca. 3 meter fra min 40".

Jeg vil prøve det, men nu har jeg et anlæg til at klare det alligevel. Af hensyn til tråden her vil jeg dog lige teste det i morgen. Det skal siges at jeg har et Sony Z4500, som også gør ekstremt meget - men gør det samme ved indgangssignalet fra PS3 og surroundanlægget.
Gravatar #27 - Rockstar
21. mar. 2012 05:42
Xbox 360:
+ Bedre controller
+ Bedre community
+ Bedre online udvalg af spil
+ Mulighed for at installere hele spillet fra disken så den kun lige skal bruges til at verificere at du ejer spiller

PS3:
+ Bluray
+ Gratis at spille online
+ Mange har konsollen i DK
+ Mange Eksklusive Titler

Har begge konsoller og det er lige hvad jeg kan komme i tanke om af plusser ved begge.. Må heller komme afsted på job nu!
Gravatar #28 - Slettet Bruger [97297501]
21. mar. 2012 07:33
Rockstar (27) skrev:
Mange har konsollen i DK

Source på at der er flere end xbox?

Gravatar #29 - Norrah
21. mar. 2012 08:33
Seje menneske her en Ps3..
Argumentation End!
Gravatar #30 - Dreadnought
21. mar. 2012 09:23
Add:
PS3
+ Bedste controller.

I know. I'm a freak. Men jeg foretrækker en lille controller, ligsom jeg foretrækker en lille mus. Det er jo ikke hånden man spiller med men fingerene.
Gravatar #31 - Slettet Bruger [97297501]
21. mar. 2012 09:49
Pewbe, hvordan er det irellevant at han uden kilde påstår der er flere PS3'er? Er det almen viden?
Gravatar #32 - Kolklik
21. mar. 2012 09:52
#28 # 31
han siger ikke der er flere, blot at der er mange, og at det er et plus. Derved ikke sagt, at der ikke også kan være mange xboxe
Gravatar #33 - XorpiZ
21. mar. 2012 10:37
Dreadnought (30) skrev:
Add:
PS3
+ Bedste controller.

I know. I'm a freak. Men jeg foretrækker en lille controller, ligsom jeg foretrækker en lille mus. Det er jo ikke hånden man spiller med men fingerene.

wat. PS3'erens analoge sticks er forfærdelige. Er ens fingre bare en lille smule fugtige, så glider de af.
Gravatar #34 - trylleklovn
21. mar. 2012 11:07
#33 Well nu er det ikke os alle der laver parallelfisting af vores roommate imens vi spiller PS3.
Gravatar #35 - Dreadnought
21. mar. 2012 11:31
#33 Kampsveder du eller har du bare teflonfingre?
Gravatar #36 - XorpiZ
21. mar. 2012 11:33
Man ved man har ramt et ømt punkt, når folk går i defense-mode \o/
Gravatar #37 - trylleklovn
21. mar. 2012 11:51
Det var mit indlæg nr. 7001 på newz - derfor min tilbageholdenhed.
Gravatar #38 - Alrekr
21. mar. 2012 12:23
Det har jeg aldrig oplevet - har du slidt gummien af?
Gravatar #39 - XorpiZ
21. mar. 2012 12:35
trylleklovn (37) skrev:
Det var mit indlæg nr. 7001 på newz - derfor min tilbageholdenhed.

Så når du ikke holder dig tilbage, så parallelfister du din roomie?

Alrekr (38) skrev:
Det har jeg aldrig oplevet - har du slidt gummien af?

Det var ikke min PS3, så det ved jeg ikke. Jeg lagde ikke mærke til det.

Der var den der nubrede overflade, men efter en intens FIFA-aften, så gled fingrene. Det gør de ikke på xbox-controlleren, fordi den buer nedad, hvor de på ps3-controlleren buer opad.
Gravatar #40 - Alrekr
21. mar. 2012 12:57
XorpiZ (39) skrev:
Der var den der nubrede overflade

Så havde du ikke. Jeg har godt nok aldrig oplevet at fingrene gled af siden de skiftede plastik ud med gummi.
Gravatar #42 - Rockstar
21. mar. 2012 15:28
SlettetBruger (28) skrev:

Min eneste kilde er mine egne bekendtskaber over hele linjen.. kender meget få der har Xbox i forhold til PS3...
Det kan også mærkes ved at man kan låne spil til wii, ps2, ps3 og PC på det lokale bibliotek, men ikke Xbox spil.. Selv den lokale Bog & Idé fører alt andet end Xbox spil her hvor jeg bor...

Personligt foretrækker jeg dog min Xbox... Er dog begyndt at game mere på PC efter jeg anskaffede mig en der kunne trække noget
Gravatar #43 - Ronson ⅍
21. mar. 2012 16:00
Xbox er bedst.

Kilde: Mig

Begrundelse: Jeg ejer en.

Det er ca. sådan jeg læser trådens svar. Bortset fra valget afhænger af hvad folk ejer...
Gravatar #44 - Woller
21. mar. 2012 17:38
Rockstar (42) skrev:
SlettetBruger (28) skrev:

Min eneste kilde er mine egne bekendtskaber over hele linjen.. kender meget få der har Xbox i forhold til PS3...
Det kan også mærkes ved at man kan låne spil til wii, ps2, ps3 og PC på det lokale bibliotek, men ikke Xbox spil.. Selv den lokale Bog & Idé fører alt andet end Xbox spil her hvor jeg bor...

Personligt foretrækker jeg dog min Xbox... Er dog begyndt at game mere på PC efter jeg anskaffede mig en der kunne trække noget

Og jeg kender kun 3 der har en ps3, men 20+ med xbox 360.
I vejle kunne man ikke låne spil til ps 3 sidst jeg var der, (~1 år siden) men de havde til både xbox og xbox 360.
Ved ikke med fysiske butikker, køber altid spil på nettet, men intet af det du har sagt so far har haft nogen egentlig værdi da det er en alt for lille gruppe du har din viden fra.
Gravatar #45 - Trentors
21. mar. 2012 19:38
Ronson (43) skrev:
Xbox er bedst.

Det er ca. sådan jeg læser trådens svar. Bortset fra valget afhænger af hvad folk ejer...

Øh ja. Nørder (ja dette var engang et nørd-forum) har jo for vane at undersøge tingene til bunds inden de køber tingene. Så det ville da være rimelig mærkeligt at man var kommet frem til konklusionen at Xbox360 var bedst og man så købte en PS3.

Personligt var jeg die-hard Nintendo fan (indtil Wii ødelagde dette) og havde egentlig kun en PS2 imens jeg ventede på GameCube. Men jeg fandt ud af at PS2 havde i længden bedre spil en GC (modsat PS vs. N64).

Rent teknisk kunne man blive ved argumenterer dit og dat (PS3 er vinderen i denne generation men PS2 var det ikke i den foregående). Men det hele handler om spillene og igen så er der flest ekslusive spil til PS3. Mange af Xbox360 spillene kan jo også fås til PC så med disse to maskiner er man godt dækket ind.

Min mening. Men efter lang tids research og erfaring.
Gravatar #46 - Norrah
21. mar. 2012 19:45
Ronson (43) skrev:
Xbox er bedst.

Hey jeg begrundede det da med at andre folk ejede en.. Jeg er ikke cool nok til at eje en Ps3.. min er stjålet.
Gravatar #47 - apkat
21. mar. 2012 19:48
Trentors (45) skrev:

Personligt var jeg die-hard Nintendo fan (indtil Wii ødelagde dette) og havde egentlig kun en PS2 imens jeg ventede på GameCube. Men jeg fandt ud af at PS2 havde i længden bedre spil en GC (modsat PS vs. N64).

Nu du bringer N64 på banen. Køb sådan en, du bliver ikke skuffet. Oh wait, du har en. hvad fuck laver du så?!
Gravatar #48 - Rockstar
21. mar. 2012 20:33
Woller (44) skrev:

I vejle kunne man ikke låne spil til ps 3 sidst jeg var der, (~1 år siden) men de havde til både xbox og xbox 360.
Ved ikke med fysiske butikker, køber altid spil på nettet, men intet af det du har sagt so far har haft nogen egentlig værdi da det er en alt for lille gruppe du har din viden fra.

Jeg vil nu vove og påstå at jeg har et ret stort netværk af mennesker og det er kun de mest nørdede mennesker jeg kender der ejer Xbox ^^ PS3 er mere mainstream. De mange casual gamers vælger som regel PS3 da det er det eneste de kender og der er bluray i...
Jeg mener ikke Xbox har haft voldsom gennemslagskraft/hype i DK i forhold til PS3 og jeg giver dårlig markedsføring her i landet skylden...
Men streg gerne min personlige observation fra listen jeg skrev tidligere ^^
Gravatar #49 - Slettet Bruger [97297501]
21. mar. 2012 20:45
Rockstar (48) skrev:

Hvad så med den der:

Rockstar (48) skrev:
PS3 er mere mainstream.

og:

Rockstar (48) skrev:
Jeg mener ikke Xbox har haft voldsom gennemslagskraft/hype i DK i forhold til PS3 og jeg giver dårlig markedsføring her i landet skylden...

?

Gravatar #50 - Woller
21. mar. 2012 21:00
Rockstar (48) skrev:
Woller (44) skrev:

Jeg vil nu vove og påstå at jeg har et ret stort netværk af mennesker og det er kun de mest nørdede mennesker jeg kender der ejer Xbox ^^ PS3 er mere mainstream. De mange casual gamers vælger som regel PS3 da det er det eneste de kender og der er bluray i...

Om du så kender 3000 mennesker så er det stadig for lille en gruppe når vi bor flere millioner her i landet. I min vennekreds (som indeholder overraskende få nørder) er det xbox der er slået igennem, den ene af dem der har PS3 fortrød købet i samme øjeblik han fik en xbox controller i hånden hjemme ved mig.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login