I slutningen af sidste år opstod der en fejl i TDC’s CMS til deres webshop, som betød, at en Nokia 2690 blev sat til salg for 0 kroner uden abonnement. Inden fejlen blev opdaget, var der solgt 98 telefoner. Det skriver Version2.
Telefonerne blev købt af 70 forskellige personer, men nu vil TDC have penge for telefonerne i form af, at kunderne skal tegne et abonnement til 99 kroner/md. Vil man ikke det, skal telefonen afleveres tilbage.
I tidligere sager om forkerte priser på en vare i en webbutik, er det ofte kunden, som har fået ret, da sælger kun kan kræve handlen annulleret, hvis kunden har handlet i ond tro.
Netop det faktum, at varen i dette tilfælde har kostet 0 kroner uden abonnement, får TDC til at mene, at alle bør kunne se, der var tale om en fejl, og derved har man handlet i ond tro, hvis man købte en af telefonerne.
Ifølge TDC har halvdelen af de berørte kunder afleveret telefonerne tilbage. Vælger resten ikke at tegne et abonnement eller levere telefonen tilbage, vil TDC få dem spærret via deres IMEI-nummer.