Fremtidens multimediedesignere skal være bedre teknisk funderede, mener formanden for udvalget for multimediedesigneruddannelsen, Michael Jørgensen.
Men samtidigt er rammerne for ændringer stramme på grund af den gældende bekendgørelse. Det er ikke muligt at ændre på fordelingen af ECTS-point.
‘Vi er bundet af bekendtgørelsen, og det er vanskeligt at gå ud over den. Derfor vil vi lave en grundig renovering af uddannelsen. Det bliver et stort arbejde, men jeg tror, vi kan få skabt en uddannelse, der matcher nutiden,’ udtaler uddannelseschef Michael Jørgensen fra IBA Erhvervsakademi Kolding til Version2.
Uddannelsen skal dække fire fagområder, forretningskendskab, kommunikation, design og interaktion.
Der har lige fra uddannelsens begyndelse været kritik af den mængde teknisk ballast, de færdiguddannede har.
En mulighed for at højne de tekniske kundskaber efterfølgende er f.eks. at tage overbygningen ‘webudvikling’, som også datamatikere kan tage. En stor procentdel af de færdiguddannede multimediedesignere vælger da også den vej.