mboost-dp1
Biler?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
<STRONG>nu er det HELDIGVIS ikke ret tit at man ser 2 billeder side om side med 110km/t som IKKE vil flytte sig</STRONG><STRONG>...</STRONG>
<STRONG></STRONG>
Goddag motorvejsharmonikasammenstød, hvis det er billeder af Sung Hi Lee ;)
Pistacie.
argh.. jeg skal bare have mig en staveplade til jul!
( eller måske skulle jeg holde op med at sidde og snakke med grafikeren samtidig med at jeg poster på newz.dk)
..fessor..
( eller måske skulle jeg holde op med at sidde og snakke med grafikeren samtidig med at jeg poster på newz.dk)
..fessor..
#100 > Nej, men du må overskride fartbegrænsningen med en bestemt procentdel, kan ikke lige huske præcist hvor høj den er (20-30% ... ??) og ingen har nævnt noget med 180 km/t !
Jeg har lige taget kørekort for 1 månede siden, og jeg husker tydeligt spørgsmålet til teorien. Nej, du må ikke overskride hastighedsbegrænsningen når du overhaler. Selvfølgelig er der ingen der siger noget til at du sparker den ~15 km højere op end du må, men efter loven må du ikke.
Jeg har lige taget kørekort for 1 månede siden, og jeg husker tydeligt spørgsmålet til teorien. Nej, du må ikke overskride hastighedsbegrænsningen når du overhaler. Selvfølgelig er der ingen der siger noget til at du sparker den ~15 km højere op end du må, men efter loven må du ikke.
<STRONG>#97 Disky: </STRONG>
"Jo min micra kan kører 180 km/t har prøvet det i tyskland.
Snakken går IKKE på +/- 10% men på fart idioter, som dem der tidligere har pralt med de kører >150"
Er det bare mig eller sidder du og modsiger dig selv ret kraftigt der ? :)
Hektor: ya :)
"Jo min micra kan kører 180 km/t har prøvet det i tyskland.
Snakken går IKKE på +/- 10% men på fart idioter, som dem der tidligere har pralt med de kører >150"
Er det bare mig eller sidder du og modsiger dig selv ret kraftigt der ? :)
Hektor: ya :)
pistacie:
Tag lige og læs tidligere indlæg, specielt fra ham plastic manden (pvc).
Læs lige det MILO skriver, som jeg sagde man må IKKE overskride begræsningerne.
Milo:
Det glæder mig færselsloven stadigvæk ikke tillader fartbøller.
tybo:
Nej jeg modsiger ikke mig selv.
Hvad er det som du ikke forstår ?
Tag lige og læs tidligere indlæg, specielt fra ham plastic manden (pvc).
Læs lige det MILO skriver, som jeg sagde man må IKKE overskride begræsningerne.
Milo:
Det glæder mig færselsloven stadigvæk ikke tillader fartbøller.
tybo:
Nej jeg modsiger ikke mig selv.
Hvad er det som du ikke forstår ?
<STRONG>Disky</STRONG>: du kalder dem som køre over 150 for fart idioter og så har du selv kørt 180.
tybo:
Okay jeg skærer det lige ud i pap så du også er med :)
Jeg specificerer UDTRYKKELIGT at det var i tyskland, hvor man for det første må køre så stærkt på bestemte motorveje, og hvor de er bygget til det.
I danmark er begrænsningen nu 110 km/t mange steder pga. deres beskaffenhed.
At køre hurtigere i Danmark er sindsygt, i tyskland er vejene lavet til det og det er tilladt.
Kan du se den store forskel ?
Okay jeg skærer det lige ud i pap så du også er med :)
Jeg specificerer UDTRYKKELIGT at det var i tyskland, hvor man for det første må køre så stærkt på bestemte motorveje, og hvor de er bygget til det.
I danmark er begrænsningen nu 110 km/t mange steder pga. deres beskaffenhed.
At køre hurtigere i Danmark er sindsygt, i tyskland er vejene lavet til det og det er tilladt.
Kan du se den store forskel ?
Næh det kan jeg ikke.
Faren for at køre galt på tyske motorveje med 180km't er den samme som at gøre det på de danske.
Faktisk synes jeg at de danske motorveje er i bedre stand end de tyske.
Faren for at køre galt på tyske motorveje med 180km't er den samme som at gøre det på de danske.
Faktisk synes jeg at de danske motorveje er i bedre stand end de tyske.
enig.. der er flere steder i flensborg hvor du må kører 120 på motorvejen, men afkørslerne er kun 150m lange og svinger 120grader ned til en underliggende gade... ( til venstre vel og mærke)
er man så glad for sine ventilere skiver bremser ? JA!
en go kombination mellem tyske/danske regler ville sgu være nice!
..fessor..
enig.. der er flere steder i flensborg hvor du må kører 120 på motorvejen, men afkørslerne er kun 150m lange og svinger 120grader ned til en underliggende gade... ( til venstre vel og mærke)
er man så glad for sine ventilere skiver bremser ? JA!
en go kombination mellem tyske/danske regler ville sgu være nice!
..fessor..
synes godt nok de tyske motorveje er bedre end de danske.
de danske er fulde af buler og generelt bare ujævne.
de danske er fulde af buler og generelt bare ujævne.
lol - troede den her disk var død.
Nuvel: de danske motorveje er lavet til 130 og op til 150 km/t (visse strækninger) - grunden til at nogle ikke mener man kan sætte fartgrænsen op er fordi man forventer at folk så istedet for at køre 110 + 20 km/t vil køre 130 + 25 km/t og dvs man laver ikke loven om pga man forventer folk bryder loven (GG venstre :& - næsten ligeså godt som argumentet mod at forbyde svamp på skolerne er at det går imod kommunalstyret...).
In summary: Ingen motorvejs strækninger kan ikke klare 130 km/t.
PS: Hektor: ok godt så - fordi boligmangelen er konstant og trafikproblemet er temporært så holder min analogi ikke? Nej måske ikke, men kan ikke se det hjælper dig i din argumentation.
Nuvel: de danske motorveje er lavet til 130 og op til 150 km/t (visse strækninger) - grunden til at nogle ikke mener man kan sætte fartgrænsen op er fordi man forventer at folk så istedet for at køre 110 + 20 km/t vil køre 130 + 25 km/t og dvs man laver ikke loven om pga man forventer folk bryder loven (GG venstre :& - næsten ligeså godt som argumentet mod at forbyde svamp på skolerne er at det går imod kommunalstyret...).
In summary: Ingen motorvejs strækninger kan ikke klare 130 km/t.
PS: Hektor: ok godt så - fordi boligmangelen er konstant og trafikproblemet er temporært så holder min analogi ikke? Nej måske ikke, men kan ikke se det hjælper dig i din argumentation.
<STRONG># 80 Polyvinylchlorid</STRONG>
"ja du er da også en klovn hvis du ligger dig i overhalingsbanen med 120 så køre jeg sgu også konsekvent helt op bag dig"
For det første kører du temmelig usikkert hvis du lægger dig helt op bag i mig, det skaber en farlig situation, hvis jeg 'pludselig' har behov for at bremse.
For det andet så jeg er altså tvunget til at køre fra Jylland til Sjælland med 70 i timen bag en trailer fordi du skal have overhalingsbanen til dig og de andre der synes i på mystisk vis har fortjent retten til at sætte jeres og vores andres liv på spil?
"kører du 120 og vil overhale på motorvejen så kig i bakspejlet inden du trækker ud... for jeg kommer måske med 200 ... "
Jeg kigger skam alt det jeg kan, men når der er en hastighedsforskel på næsten 100km/t hjælper det ikke så meget. Bittesmå prikker bliver lynhurtigt til biler efter man er trukket ud.
"så kig i bakspejlet inden du trækker ud... for jeg kommer måske med 200 ... "Tjah - så må du hellere vedligeholde dine bremser, for jeg og mange andre overhaler stadig.
Din holdning er altså at fordi du skal have lov til at køre som du vil, så skal vi andre skride væk fra motorvejen/overhalingsbanen?
Og til alle jer andre der også kører for stærkt.. En dag går det galt! Tænk på at hastighedsforøgelsen sænker jeres handlingstid og øger bremselængden betydeligt - men det er vel ikke noget problem, i kan jo tackle alle situationer på den rigtige måde?
"ja du er da også en klovn hvis du ligger dig i overhalingsbanen med 120 så køre jeg sgu også konsekvent helt op bag dig"
For det første kører du temmelig usikkert hvis du lægger dig helt op bag i mig, det skaber en farlig situation, hvis jeg 'pludselig' har behov for at bremse.
For det andet så jeg er altså tvunget til at køre fra Jylland til Sjælland med 70 i timen bag en trailer fordi du skal have overhalingsbanen til dig og de andre der synes i på mystisk vis har fortjent retten til at sætte jeres og vores andres liv på spil?
"kører du 120 og vil overhale på motorvejen så kig i bakspejlet inden du trækker ud... for jeg kommer måske med 200 ... "
Jeg kigger skam alt det jeg kan, men når der er en hastighedsforskel på næsten 100km/t hjælper det ikke så meget. Bittesmå prikker bliver lynhurtigt til biler efter man er trukket ud.
"så kig i bakspejlet inden du trækker ud... for jeg kommer måske med 200 ... "Tjah - så må du hellere vedligeholde dine bremser, for jeg og mange andre overhaler stadig.
Din holdning er altså at fordi du skal have lov til at køre som du vil, så skal vi andre skride væk fra motorvejen/overhalingsbanen?
Og til alle jer andre der også kører for stærkt.. En dag går det galt! Tænk på at hastighedsforøgelsen sænker jeres handlingstid og øger bremselængden betydeligt - men det er vel ikke noget problem, i kan jo tackle alle situationer på den rigtige måde?
Jeg kører efter forholdende.. og hvis jeg kan komme til det så kører jeg stærkt.
Jeg har ikke noget problem med folk der kører pænt og overhaler osv, men hvis jeg kan komme til at køre hurtigt, så gør jeg det :/
Jeg har ikke noget problem med folk der kører pænt og overhaler osv, men hvis jeg kan komme til at køre hurtigt, så gør jeg det :/
Du SKAL under en overhaling tage hensyn til bagfra kommende billister ligegyldigt om de bryder reglerne eller ej så sorry pvc skal have en bøde men det gir ikke andre ret til at overtræde reglerne.
Ligegyldigt hvor urimeligt det lyder så vil i være den part der primært er skyld i ulykken hvis i hiver ud foran ham selvom det er ham der kører for hurtigt.
Ligegyldigt hvor urimeligt det lyder så vil i være den part der primært er skyld i ulykken hvis i hiver ud foran ham selvom det er ham der kører for hurtigt.
Rejser ofte med de offentlige transportmidler, og finder det direkte befriende når at jeg får lov til at tage de gamles bil istedet for. Men de 10-20K i nævner i forsikringer er da fuldstændig horrible. GF-Forsikring kan gøre det for ca 6000 om året så fremt at man har haft kørekort i 3 år eller kørt i anden bil i 1-2 år. Men den af jer der i bor i Vejle Amt og er under 25 tilmeld jer Respekt for fart (www.respekt.dk)og få danmark billigste forsikring. Jeg var afsted her tidligere på året og når jeg skal ud og ha en bil så ringer jeg rundt til forsikring selvskaberne. Jeg får så en række priser, de sidste jeg så ringer til er Alka for at høre deres prsi, så henviser jeg til kurset og nævner den laveste pris jeg har fundet, og bang,m den pris -250,- skal jeg så betale for at forsikre min bil hos dem, så jeg sparer yderligere 250 Kr.
Men offentlige transport midler blev opfundet som en dårlig undskyldning for at slippe af med billismen.
Men offentlige transport midler blev opfundet som en dårlig undskyldning for at slippe af med billismen.
Og det med at kører efter forholdene er ikke noget der lader sig gøre. Kunne alle mennesker finde ud af det var der ikke behov for færdselsloven.
#121 Praetorian:
"Men offentlige transport midler blev opfundet som en dårlig undskyldning for at slippe af med billismen."
Øhh ... nå ... det vil sige, at de familier, der ikke har råd til bil, ganske enkelt ikke skal have mulighed for at bevæge sig mellem landsdele; at børn af de familier skal _gå_/cykle op til 20 kilometer, for at komme i skole og så videre?
Javel ja ...
"Men offentlige transport midler blev opfundet som en dårlig undskyldning for at slippe af med billismen."
Øhh ... nå ... det vil sige, at de familier, der ikke har råd til bil, ganske enkelt ikke skal have mulighed for at bevæge sig mellem landsdele; at børn af de familier skal _gå_/cykle op til 20 kilometer, for at komme i skole og så videre?
Javel ja ...
Det mangler vel at blive nævnt at den eneste grund til at der er fartbegrænsning på motorvejen idag er pga oliekrisen i 70'erne (ie blev lavet for at spare olie).
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.