mboost-dp1

Er det generelt fedest at være først eller bedst?

Gå til bund
Gravatar #1 - Ronson ⅍
15. jul. 2007 18:05
FØRST! Da number one!
Gravatar #2 - Digital
15. jul. 2007 18:09
Klart fedest at være bedst til noget, fx nogen der ved hvem der var den første der stod på skatebord? nej tror jeg ikke men vi alle ved jo hvad den bedste hedder.... det korte af det lange er bedst er fedest. først er noget trist noget, den første bliver altid slået.
Gravatar #3 - PingoKiller
15. jul. 2007 18:12
#2 nej, den første bliver aldrig slået. man kan ikke komme før den der kom først.
Gravatar #4 - carb
15. jul. 2007 18:14
Jeg går målrettet efter tilfreds.
Gravatar #5 - <3Thinkpads
15. jul. 2007 18:37
Jeg begynder sjældent på noget da jeg ved at jeg vil fejle, så kan man ligeså godt lade være..
Gravatar #6 - kowabonga
15. jul. 2007 18:43
hvis vi snakker sex er det nok fedest at være bedst - høhø!
Gravatar #7 - BurningShadow
15. jul. 2007 18:44
Det er da klart fedest at være bedst, men hvis man samtidig kan være først, så skader det vel heller ikke :)
Gravatar #8 - Hundestejle
15. jul. 2007 18:45
De to begreber er i høj grad gensidigt korreleret. De bedste er vel også oftest dem som kommer først.

Jeg valgte dog alligevel bedst.
Gravatar #9 - Azuria
15. jul. 2007 18:49
Tour De France viser vel bedst, at være den første er ikke ensbetydende med at være den første.
Gravatar #10 - lassemelbye
15. jul. 2007 19:39
Da jeg læste denne poll tænke, hva fanden?. Men det er ret interessant. Stemte først. Tænk på YouTube og Google Video, YouTube kom først, så de er fedste :)
Men i nogen situationer har de vist sig at være omvendt. Google Search kom et stykke tid efter Yahoo, men Google er klart bedst
Gravatar #11 - Spiderboy
15. jul. 2007 19:57
Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is, never try.

Homer Simpson
Gravatar #12 - Windcape
15. jul. 2007 19:59
Begge dele! sålænge jeg vinder
Gravatar #13 - rackbox
15. jul. 2007 20:10
Uha... Svært valg...

Når man kommer først med noget, så har man det jo som oftest med at patentere til højre og venstre for at sikre at ikke andre skulle komme til at blive "bedst". Men der er tale om to helt forskellige ting.

"Først" handler om idéer, intuition og i nogle tilfælde vilje. Den "første" er bedst til at tænke nyt og komme i gang.

"Bedst" handler om præstationer og dygtiggørelse. Den "bedste" er bedst til at udvikle og fastholde.

Den "første" vil dog altid være "bedst" til at komme først.

Jeg tror, efter mit eget offentlige tankespind, at jeg stemmer "bedst"...
Gravatar #14 - Cyrack
15. jul. 2007 20:12
Tja, first er sjældent bedst. Der imod fast-second plejer at være den bedste (i hvert fald inden for IT/Teknik) da nr. to kan lære af den første fejl og undgå dyre fejl.

Stemte bedst, for det er jeg :-D
Gravatar #15 - zorika
15. jul. 2007 21:23
Haha, first FTW!... Tag bare ens sexliv, der er det den første, som vinder og rent faktisk har fået mening, i de sidste 2 minuter og 32,5 sekunder... desuden er jeg bedst, men indenfor et kort tidsrum.. LÆR' DET BITCHES >:D
Gravatar #16 - NFX
15. jul. 2007 21:30
Well... Jeg stemte "først".
For det var det der stod først. Ren apati :)
Gravatar #17 - TYBO
16. jul. 2007 06:19
Mangler en....det er vel FEDEST at være STØRST :)
Gravatar #18 - [Phr3ak]
16. jul. 2007 07:49
Jeg synes ikke om denne afstemning,
Da det efter min overbevisning ikke handler om nogle af disse ting for at have et godt liv.

Men set med et IT-synspunkt, så stemte jeg bedst.
Da jeg mener en korrekt udført opgave er bedre end en hurtig løst opgave.
Gravatar #19 - knasknaz
16. jul. 2007 11:23
Folk er altid latterligt hurtige til at skifte til den næste (komplet uafprøvede) version af Windows? Måske de skulle kigge på den her poll en ektra gang? ;)
Gravatar #20 - pulven
16. jul. 2007 12:20
Først selvfølgelig!

Det er sku da ikke særligt fedt at være "bedst" til at være på månen eksempelvis.. :)
Gravatar #21 - übermench
16. jul. 2007 12:24
Det er bedst at være sidst, for så kan man spare energi - og der er ikke høje forventninger til én, så man kan slappe af.

Og kvinder kan jo heller ikke lide at man er først og hurtigst færdig, de kan lide den langsomme.
Gravatar #22 - Simm
16. jul. 2007 13:14
Bedst.. Hastværk er lastværk, medmindre vi snakker sport ;)
Gravatar #23 - acdcpige
16. jul. 2007 14:07
Klart det er da bedst at være bedste !
Gravatar #24 - acdcpige
16. jul. 2007 14:09
:) jeg mener selvfølgelig bedst at være DEN bedste
Gravatar #25 - dub
16. jul. 2007 16:28
Homer ramte mere præcist da han sagde følgende
Trying is the first step towards failure

Jeg stemte Først. Elsker at råbe "Wohoo!! Jeg kom først!"
Gravatar #26 - sodhi
16. jul. 2007 17:39
Tour De France viser vel bedst, at være den første er ikke ensbetydende med at være den første.

Uhh.. What? :) Hvordan viser tour de france det?

Klart fedest at være bedst til noget, fx nogen der ved hvem der var den første der stod på skatebord? nej tror jeg ikke men vi alle ved jo hvad den bedste hedder.... det korte af det lange er bedst er fedest. først er noget trist noget, den første bliver altid slået.

Ja, eller -- hov? Hvem var den første mand på månen? - Hvem var den bedste mand på månen? Eller, hvem lavede den første bil kontra hvem laver den bedste bil? Først / Bedst afhænger i stor grad af emnet det omhandler.
Gravatar #27 - trylleklovn
16. jul. 2007 17:41
BANANA PHONE
Gravatar #28 - simonsweb
16. jul. 2007 18:04
Udentvil bedst ;) Hvis man køber nyt grej heletiden for at være den første kommer man jo hurtigt af med de 10.000 kr. :D :P
Gravatar #29 - wazari
16. jul. 2007 18:12
haha syret. tror jeg indsendte det her poll forslag i efteråret 2006 :D
Men helt klart bedst. Der er selvfølgelig en hvis ære i at være den første til at udføre en eller anden ting, men vil til hver en tid hellere være den som gør det bedre end alle andre. ^___^
Gravatar #30 - Lakrids
17. jul. 2007 15:43
Sjovt at #27 er blevet rated "Sjov" i stedet for irrelevant. Men det er også fair: Straks kommer man til at tænke på sangen og begynder at grine, selvom det (så vidt jeg kan se) intet har med denne tråd at gøre? :) gg
Gravatar #31 - luuuuu
17. jul. 2007 16:09
jeg vil sige det er fedest at være den bedste blandt de første, fordi det er altid de første personer der på en eller anden måde er fuldstændig hardcore til hvad det nu er vi snakker om.

se hacking fx.

de første hackere og phreakere i usa var da klart de fedeste, også selvom de måske ikke var så sofistikerede, havde store botnets eller tjente ligeså mange penge som de bedste gør nu til dags. men de havde stilen!

de første skatere var klart de fedeste, de opfandt pool-skating og udviklede alle de fede tricks, det var dem der lagde fundamentet for en nu vildt populær (og efterhånden utroligt kedelig) sportsgren og livsstil.

de første til gøre alle de store ting bliver som regel set som pionerer, helte, legender og den slags, hvor efternølerne er dem der bare prøver at skore penge på den ide og de ting der bliver skabt af heltene og legenderne.

så som jeg skriver, skal man være blandt de første og hvis man har muligheden (og evnerne) også være den bedste blandt de første. :)
Gravatar #32 - Spand
18. jul. 2007 09:02
Stemmer i alt: 2048 \o/
Gravatar #33 - TWFH
18. jul. 2007 09:23
Foretrækker helt sikkert 'bedst' - så er der trods alt mulighed for, at hun gider igen *host*.
Gravatar #34 - BurningShadow
18. jul. 2007 09:25
Det er vel generelt fedest at være overvægtig?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login