mboost-dp1
Er det i orden med det voksende strømforbrug for grafikkort?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Undlader, at stemme!
Der mangler ganske enkelt et punkt, der hedder noget i stil med:
"Nej, men indtil det er teknisk muligt at undgå er det OK!"
Jeg syntes dog godt, at det kunne stå mere tydeligt på produkterne ;)
Der mangler ganske enkelt et punkt, der hedder noget i stil med:
"Nej, men indtil det er teknisk muligt at undgå er det OK!"
Jeg syntes dog godt, at det kunne stå mere tydeligt på produkterne ;)
Jeg stemmer på naturlig udvikling.
Så længe de bygger grafikkort på den måde som de gør idag, så vil de jo blive varmere jo højere ydelsen bliver.
Men mon ikke de finder på en anden måde at lave tingene på?
Så længe de bygger grafikkort på den måde som de gør idag, så vil de jo blive varmere jo højere ydelsen bliver.
Men mon ikke de finder på en anden måde at lave tingene på?
#3 De finder nok ikke en anden måde at lave tingene på før der er et markede der efterspørger det.
Det er jo ikke kortproducenterne der står med regningen, når deres kort bruger 3 MW. Så så længe folk køber kort med et stort effektforbrug, så tror jeg bare producenterne fortsætter, det er jo både nemmest og billigst.
Det er jo ikke kortproducenterne der står med regningen, når deres kort bruger 3 MW. Så så længe folk køber kort med et stort effektforbrug, så tror jeg bare producenterne fortsætter, det er jo både nemmest og billigst.
jeg synes også de skulle tage sig sammen.. et grafikkort med et effektforbrug på 100W er helt uacceptabelt
stemte de måtte finde et bedre design.
personligt skal jeg ALDRIG have en grafikkort der ikke er passivt kølet..
og når jeg nu er igang er intels kurs mod over 100W for CPU'er også miljøsvinerri
stemte de måtte finde et bedre design.
personligt skal jeg ALDRIG have en grafikkort der ikke er passivt kølet..
og når jeg nu er igang er intels kurs mod over 100W for CPU'er også miljøsvinerri
Hvis det er Nvidias forbrug på 100W du refererer til, så ER kun en prototype endnu... Det er meget normalt at de ligger noget højere end de færdige produkter (Den kommer nok ikke ned på fx 50W)
Hvis det er Nvidias forbrug på 100W du refererer til, så ER kun en prototype endnu... Det er meget normalt at de ligger noget højere end de færdige produkter (Den kommer nok ikke ned på fx 50W)
de største af de største grafikkort og CPUs har altid været nogle strømslugere...
tænk på athlon thunderbird, bruger langt mere strøm end nyere athlons som yder mere...
tænk på voodoo 5, som havde molex stik til strøm, nyere kort klarer sig uden og yder bedre...
så det er ikke et spørgsmål om en ensrettet udvikling, men om et fænomen som opleves i high end klassen af gfx kort og CPUer... de få % som køber i denne klasse, er nok ikke med til at ændre statistikken synderligt... de fleste køber jo ikke et gfx kort til 3500, men nøjes med et til 1500 som ikke bruger så meget strøm og stadig er hurtigere end topmodellen for 1 år siden, som i øvrigt også slugte masser strøm
tænk på athlon thunderbird, bruger langt mere strøm end nyere athlons som yder mere...
tænk på voodoo 5, som havde molex stik til strøm, nyere kort klarer sig uden og yder bedre...
så det er ikke et spørgsmål om en ensrettet udvikling, men om et fænomen som opleves i high end klassen af gfx kort og CPUer... de få % som køber i denne klasse, er nok ikke med til at ændre statistikken synderligt... de fleste køber jo ikke et gfx kort til 3500, men nøjes med et til 1500 som ikke bruger så meget strøm og stadig er hurtigere end topmodellen for 1 år siden, som i øvrigt også slugte masser strøm
#2 og #3 enig, den med design burde skiftes ud med teknologi istedet.
Man kan ikke lave et high-end kort og så sige man vil skrotte alt det der gør det et high-end kort.
Det hedder value og mainstream, hvilket der også kommer nok af.
Så indtil der kommer nyt synes jeg bare de skal forsætte.
Edit: #6 og #7 ifølge en test så var ~110W dens idle tilstand, hvor Radeon 9800 XT var ~120W Tilgengæld kom nvidia op på ~220W og 9800 XT kun op på ~180W. Hvor vidt det passede ved jeg så ikke.
Man kan ikke lave et high-end kort og så sige man vil skrotte alt det der gør det et high-end kort.
Det hedder value og mainstream, hvilket der også kommer nok af.
Så indtil der kommer nyt synes jeg bare de skal forsætte.
Edit: #6 og #7 ifølge en test så var ~110W dens idle tilstand, hvor Radeon 9800 XT var ~120W Tilgengæld kom nvidia op på ~220W og 9800 XT kun op på ~180W. Hvor vidt det passede ved jeg så ikke.
Mainstream grafikkort burde ikke stige strømforbrug. Tvært imod, hvorfor skulle de ikke falde? Behovet for ydelse har stået næsten stille længe, mens grafikkortene bliver bedre og bedre.
Folk, som har behov for ekstra ydelse, må selvfølgelig betale prisen. Både i indkøb, strømforbrug mv. Men jeg går ud fra, at dette drejer sig om mainstream.
Folk, som har behov for ekstra ydelse, må selvfølgelig betale prisen. Både i indkøb, strømforbrug mv. Men jeg går ud fra, at dette drejer sig om mainstream.
Det er da helt naturligt, eftersom folk generelt vil have performance, før man har udviklet andre dele færdigt. Tænk hvis man skulle vente på de havde udviklet lavere strømforbrug og effektiv/støjsvag køling, før et grafikkort kom på markedet. Selv om det måske ville være smart, så er der jo MANGE mennesker der ikke kan vente på den slags. Og det er jo klart.
Jeg har det bare sådan at så længe et nyt grafikkort skal lyde og bruge strøm som en gennemsnitlig industristøvsuger kan jeg fint klare mig med et ATI Rage 3D baseret på mach64 chippen... pasiv køling, lavt energiforbrug og kan fint trække en framebuffer på 1280x1024 :-)
(og hvis det endelig skal være så fungere blackbox også fint i 1600x1200 med det kort)
Til gamere kan jeg da godt se at det er nødvendigt med et superkort, men er det ikke træls når ens computer larmer af lort når man bare vil høre lidt musik?
(og hvis det endelig skal være så fungere blackbox også fint i 1600x1200 med det kort)
Til gamere kan jeg da godt se at det er nødvendigt med et superkort, men er det ikke træls når ens computer larmer af lort når man bare vil høre lidt musik?
WE WAN'T MORE POWER :D
De kølere jeg skal have i min computer skal helst være på et niveau hvor de kan sende en Jumbojet af startbanen :D
De kølere jeg skal have i min computer skal helst være på et niveau hvor de kan sende en Jumbojet af startbanen :D
Jeg mener det er en "farlig" udvikling! da mere strøm = mere varme, mere varme = mere kølning, mere kølning = mere "støj" = mere "støj" flere underlige hardwarefejl.(hvis dit lydkort har summet fordi du havde en kabinet køler eller noget ved siden af, så tænk på hvordan din CPU ville have det med al den elektroniske støj!)
Man skulle se på om man ikke kunne finde alternativer i stedet for hele tiden at putte flere Mhz og mere strømforbrug på.
Man skulle se på om man ikke kunne finde alternativer i stedet for hele tiden at putte flere Mhz og mere strømforbrug på.
jeg mangler at kunne stemme på:
Jeg er ligeglad for der sidder en skruetvinge på min elmåler.
ej det var jo klart det bare var forsjov.... :D
Jeg er ligeglad for der sidder en skruetvinge på min elmåler.
ej det var jo klart det bare var forsjov.... :D
Hej denne link fører ind til et spil hvor jeg får guld hver gang nogen går ind på den vil i gerne hjælpe mig.... og så kunne i måske selv spille med..... :)http://www.outwar.com/page.php?x=2141838
#23 du er vist ikke for klog!!!
jeg har en svag anelse om at der i betingelserne for dit spil står at man ikke må smide linket ud på diverse fora og newsgroups... det plejer der i hvert fald at gøre sådanne steder... så hvad laver du her? vær glad for du ikke bliver reported for at spamme newz.dk med dit pis, så tror jeg nok de piller din account ned...
og hvor stor tror du selv chancen er for at nogen går ind på den når du hverken kan skrive så det er forståeligt, eller lave et link man kan klikke på?
jeg har en svag anelse om at der i betingelserne for dit spil står at man ikke må smide linket ud på diverse fora og newsgroups... det plejer der i hvert fald at gøre sådanne steder... så hvad laver du her? vær glad for du ikke bliver reported for at spamme newz.dk med dit pis, så tror jeg nok de piller din account ned...
og hvor stor tror du selv chancen er for at nogen går ind på den når du hverken kan skrive så det er forståeligt, eller lave et link man kan klikke på?
#24 Hvor stor tror du chancen er for at de(Outwar) rent faktisk opretholder de regler?
Havde prøvet at reportere samt få flere til at reportere en bruger der gentageligt spammede det. Der skete intet.
Efter en uges tid eller noget fik jeg endelig tdc til at kontakte hustandens ejer af internettet og gøre ham opmærksom på det.(Sagde de i det mindste) Selvom chancerne for at de gjorde noget alligevel ser ud til at være 1 til million siden han fortsatte.
Så der er desværre ikke meget at gøre andet end ignorere det eller selv tage det op i egen hånd :(
Havde prøvet at reportere samt få flere til at reportere en bruger der gentageligt spammede det. Der skete intet.
Efter en uges tid eller noget fik jeg endelig tdc til at kontakte hustandens ejer af internettet og gøre ham opmærksom på det.(Sagde de i det mindste) Selvom chancerne for at de gjorde noget alligevel ser ud til at være 1 til million siden han fortsatte.
Så der er desværre ikke meget at gøre andet end ignorere det eller selv tage det op i egen hånd :(
Godt nok kan vi kræve at alt vores hardware skal blive hurtigere... men det skal altså være samtidig med at hardware´en skal bruge mindre strøm. Vi skal jo spare på strømen... Det kan jo ikke passe at påmeget lang sigt skal ens el-regning blive dyre... Bare fordi at ens hardware er blevet hurtigere...
Et faldende strømforbrug er jo en naturlig udvikling, det er nødvendigt for at reducere varmeudviklingen, så jeg kan ikke rigtigt følge jer for at være ærlig. Ja, det er meget, men det skal nok falde.
Ser man på hvor meget ekstra man betaler for den strøm som ens gfxkort sluger, så kunne man ligeså godt gå ud og tage et lån til et nyt gfx kort (der så ikke brugte ligeså meget strøm) og betale det langsom af, ud af de penge som er sparet på elregnigen. Det ville måske ikke gå helt op, men folk tænker ikke på at de faktisk efterhånden betaler betaler 3 gange så meget for grafikkortene i dag, som man gjorde for bare et par år siden, plus at strømforbruget er mindst ligeså mange gange størrer. Vil slet ikke tænke på hvad man til slut egentlig kommer til at betale for det kort.. uha, uha!
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.