mboost-dp1

Har du et fladskærms TV (LCD/plasma)?

Gå til bund
Gravatar #1 - amokk
14. feb. 2005 10:23
Weeee! så er udregningen rettet... 24+4=28

der er sgu da ingen nørder der køber et LCD/plasma TV, de sidder jo ved deres skærm hele dagen alligevel :-)
Gravatar #2 - BurningShadow
14. feb. 2005 10:27
Har intet TV, og TV-Tuneren kan kun bruges, hvis jeg installere BeOS, da ikke engang driverne til Windows virker.
Men TV2 streamer, sååå ;)
Gravatar #3 - DjAlEx
14. feb. 2005 10:50
Har kun almindeligt fjernsyn og så en tft computerskærm uden tv tuner... Så det må blive en "nej"
Gravatar #4 - sguft
14. feb. 2005 10:52
tjah jeg har en TFT skærm med en ekstern TV tuner til, men eftersom jeg stortset aldrig ser fjernsyn faldt valget på den option istedet :)
Gravatar #5 - mrmorris
14. feb. 2005 10:57
#1 Helt enig, ville give mere mening at polle på hvor mange der har fladskærms MONITOR!
Gravatar #6 - hurlum
14. feb. 2005 11:00
Gravatar #7 - TYBO
14. feb. 2005 12:34
Dem som har 3G Telefoner har vel en :)
Eller er den lidt landt ude ?
Gravatar #8 - Erroneus
14. feb. 2005 14:59
#7 ha ha vil jeg sige, tror ikke venner vil blive glad hvis man inviterede dem over og så skal kampen ses på ens mobiltelefon :P
Gravatar #9 - CyberZink
14. feb. 2005 16:00
2stk.. 42" i stuen og 17" pcen.. også renger jeg med der kommer en 27-30" i soveværeslet snart :D
Gravatar #10 - Ronson ⅍
14. feb. 2005 16:36
Har endnu ikke set nogen billigere LCD-skærme der leverer et ordentligt billede på en normal analog antenneforbindelse, så jeg tror lige der går et par år eller 8 før jeg overhovedet kommer i nærheden af sådan noget TFT-LCD-TV (eventuelt samtidig med vi får noget digitalt tv-signal nogenlunde landsdækkende).

Kan selvfølgelig være tuneren i dem der fejler brutalt, men det ændrer jo ikke rigtig på sagen.

Jeg har heller ikke lige pengene til en lækker plasmaskærm, der leverer et markant flottere billede.

Så: nej..
Gravatar #11 - SKREWZ
14. feb. 2005 16:41
#6 -- Tak for at rette min opmærksomhed mod, at jeg nu hader B&O. :)

#7 -- Er det en del af definitionen af et fjernsyn, at det skal sluge signaler fra et analogt antennekabel? Ellers må du vel have ret?

Men ja. Jeg har selv et tvtuner-kort, og regner med at få sat noget streaming-stads op, så jeg også kan se fjernsyn fra lappen. Imidlertid haster det ikke. Jeg ser alligevel praktisk taget kun DR2 og Discovery, en gang imellem.

Discovery Channel, det er vi vel mange om at se, her?
Gravatar #12 - Disky
14. feb. 2005 17:16
Hvad med et punkt der hedder 'nej, men jeg vil gerne havde et' ?

hurlum:
Hvorfor give så meget for en kvalitet der overhovedet ikke følger med prisen ?
Gravatar #13 - CyberZink
14. feb. 2005 17:53
folk betaler for desinget.. og det er det der betyder noget. er selv storstyk med det.. har os b&o, Montana, Piet hein bord, 7ere stole og en svane stol... jeg ser det ik som at man betaler overpris... mere som en invistring... vis jeg vil sælge det igen er jeg sikker på jeg ka få en ordenlig pris for det igen.. som man fx.ikke kan med et tv fra bilka eller en stol fra Biva. :o)

Ps. Stavefejl er Gratis :)
Gravatar #14 - amokk
14. feb. 2005 18:01
#13 hvorfor købe noget, hvis man alligevel har tænkt sig at sælge det igen?
Gravatar #15 - Disky
14. feb. 2005 18:13
De møbler du har nævnt er kvalitet og stiger sikker i pris.
B&O er ikke kvalitet det er rent design, og chancen for det stiger i pris er ret lille.

P.s. En hardware designer jeg kender fra B&O har selv indrømmet at indmaden i deres produkter er middelmådig kvalitet. Men okay hvis man synes indpakningen er vigtigere end indmaden er det helt okay med mig.
Gravatar #16 - amokk
14. feb. 2005 18:47
#15 jep... da jeg var arbejdsdreng i expert, for 5 år siden, kunne vi se på databladende at der sad præcis samme billedrør i et nyt B&O TV til 14000kr og et Dantax TV til 2000 kr, og et 2 år gammelt Philips... Det var i slutningen af 1999 eller starten af 2000, at jeg satte en række nye B&O TV op, og hold kæft hvor havde jeg ondt af de kunder der ville købe dem... Det nye TV til 14000 kr havde ikke en gang 100Hz, de lavede også et TV med indbygget CD-drev i toppen... som kun kunne læse VCD... På dette tidspunkt kunne man købe en no name DVD afspiller til ca 1500 kr, men B&0 VIL bare være bagud i tiden, og introducere et TV med VCD afspiller, på et tidspunkt hvor DVD har været fremme i flere år.
Gravatar #17 - SKREWZ
14. feb. 2005 19:12
#13 -- Jeg ved ikke, om det er arrogant, men.. Du minder mig lidt om Patrick fra "American Psycho". Du er forfængelig med dine møbler, men.. Din signatur?

Ikke at jeg vil bebrejde dig, selvfølgelig. Patrick er, hvis jeg har forstået filmen korrekt, produktet af samfundet... Og kan derfor ikke rigtig gøres ansvarlig for sig selv.

#16 -- Men det ser godt ud! :D
(Indsæt nødvendige mængder af sarkasme)
Gravatar #18 - Fafler
14. feb. 2005 20:13
Eks'en tog fjernsynet med da hun skred... savner hverken det eller hende. Har tuner i computeren, men den bruger jeg heller ikke.
Gravatar #19 - buch
14. feb. 2005 20:46
har bare et helt almindeligt 32" fjernsyn, fra thomson. Synes ikke lige jeg ville, smide 30,000 efter sådan en skærm.

angående b&o så betaler man ikke for kvaliteten men designet:)
Gravatar #20 - CyberZink
14. feb. 2005 22:03
14# det har ikke noget med at købe for at vil sælge igen.. men vis jeg endag pluslig gerne vil ha et æg istedet for svanen kan jeg sælge den til en ok pris... da svanen ligger på ca. 15.000 brugt i flot stand... og jeg har selv givet 20.000 fra den helt ny... ja ved godt jeg taber 5k.. men så har jeg os et kvali møbel og ik bare en stol fra Biva.... plus jeg ser det lidt som en "hobby" det er samle objekter for mig.... men hvad ved jeg... jeg har os abb. på Bo bedre :D

15#
ja. møblerne stiger hver år. ved godt b&o ik stiger meget... men Brugt prisen er stadig høj på b&o. men ja vi kan meget hurtig blive enig om man bliver "snydt" med B&O.. men det er flot (syns jeg) :)

17# haha... det ka nok godt passe :) udover jeg ik lige slå folk ihjel med sømpistoler :D men ja er meget forfængelig med mine møbler :) vil heller ik ha dyr i min lejlighed.
Gravatar #21 - Disky
14. feb. 2005 23:02
Det er egentligt skræmmende hvor meget folk lader sig snyde af designet på ting, og gerne betale horrible beløb for det.

Svarer lidt til at score en fotomodel i byen, og så opdage næste morgen hendes intelligens ligger på niveau med et stykke brugt trækpapirs.
Gravatar #22 - m_abs
15. feb. 2005 03:14
You say that like it's a bad thing.
/ironi
Gravatar #23 - Tesnjak
16. feb. 2005 11:06
#16 og #21. Der er mange flere faktor der påvirker ens køb, det er ikke kun funktionalitet eller design, men også service, kvalitet og en lang række andre småting.. Nu har jeg selv en B&O og jeg købte den kun pga service. Det er det samme som DELL. De har dyre comps end normalt men deres service er i topform. Sker der noget med din comp, jamen så kommer teknikerne på besøg hos dig, og det er det samme med B&O, service er i topform; og design er sku da også lidt lækker. :D
Gravatar #24 - Jake_the_Snake
16. feb. 2005 12:18
#21 Disky.
Hvad mener du med at folk lader sig snyde af designet? Hvis man har pengene, ka´ li designet, og vil ha´ produktet - så køber man da...?
Men du er måske også typen der ikke kan forstå hvordan kunst kan være mere værd end udgifterne til materiale og timeløn på mindstesats?

Og din analogi med fotomodellen. Det er sgu da sådan det er for manges vedkommende. Du kan ikke få det hele. Men mange er da glade for deres model selvom hun ikke er skide intelligent.
Man kan jo også gå efter den grimme pige og næste morgen finde ud af hun er mensamedlem og sær... :-)
Gravatar #25 - Disky
16. feb. 2005 15:17
Når folk køber B&O forde da har penge og kan li designet, er det jo fordi det er et status symbol, mere end det er ønske om kvalitet.

Flere sager med kunst har entydigt bevist at det er snoberi.

Bare se når en 5 årig kan vinde en stor konkurrence, og de efterfølgende forsøger at fratage ham sejren.

Men hvis jeg skal havde anlæg osv, foretrækker jeg kvalitet end pæn indpakning.

Ligesom til jul, der er gaven vigtigere end indpakningen.

p.s. Måske er modellen køn, men efter en uge bliver man nok træt af at hun er dum som en dør.
En af mine bedste kvindelige venner er mensa medlem, og flot :-) SÅ det kan lade sig gøre.
Gravatar #26 - gasjack
16. feb. 2005 15:22
Rigtige nørder har da projektor - right?!
Gravatar #27 - Windcape
16. feb. 2005 15:38
#26 kun som dem har mange penge :D

Men istedet for "ser ikke tv" burde det ikke være "ejer ikke et TV"

eller noget ~)
Gravatar #28 - bjarkehingrumme
16. feb. 2005 15:44
#25 Mange mennesker (specielt kvinder) lægger i høj grad vægt på om tingene ser pæne ud selvom deres tekniske kvalitet er begrænset. Folk der interesserer sig for boligindretning og den slags bliver irriterede hvis tingene ikke matcher. Det er lidt lige som at betale overpris for godt værktøj selvom man kun laver småreparationer. man kunne sagtens gøre det med billigere værktøj men det FØLES bedre undervejs.

Og nej flere sager med kunst har IKKE "entydigt" bevist at det er snobberi. Selv om moderne kunst efter min mening ofte er uforståelig og uinterresant kræver mange former for kunst en stor teknisk kunnen og en god ide. At der forekommer snobberi er utvivlsomt rigtigt, men man kan sagtens være kunstentusiast uden at være snob.

On topic synes jeg da også at det er underligt at man ikke smider noget ordentlig grej i når designet i forvejen er så dyrt. At bruge 1000 kr mere på noget ordentlig indmad ville nok gøre underværker i forhold til den relative prisstigning.

B og O kan vist også lave kvalitet. Deres selvkalibrerende højtalere skulle være ret revolutionerende.
Gravatar #29 - amokk
16. feb. 2005 17:36
#28 "Deres selvkalibrerende højtalere skulle være ret revolutionerende."

Hvad er der revolutionerende, ved at smide nogle alt for små enheder i et alt for lille kabinet, som rent fysisk ikke kan lave den ønskede lyd, for derefter at forsøge at rette op på det ved at behandle signalet yderligere?

Folk må bare forstå at der er nogle fysiske grænser for lyden i en højttaler af en given størrelse, og så kan den altså ikke samtidig lyde perfekt og fylde 8 cm i bredden :-)
Gravatar #30 - Disky
16. feb. 2005 18:23
'kræver mange former for kunst en stor teknisk kunnen og en god ide' ?
Hvis det kræver teknisk kunnen at kunne forstå kunst er der da noget galt. Hvis man ser ægte kunst skal det netop bare sige WOW med det samme, og ikke først når man ser navnet på kunstneren.

B&O's selvjusterende højttalere er nok noget af det grimmeste man kan forestille sig, jeg har set højttalere i Aldi der var kønnere.
Gravatar #31 - bakerman
17. feb. 2005 09:58
Nu kan man jo godt få produkter hvor kvalitet og design følges ad. (er selvfølgelig en smags sag.)
Men tag et kig på Loewe's produkter: http://www.loewe-uk.com
Gravatar #32 - myl^
17. feb. 2005 10:35
Ville hellere vide hvor mange der efterhånden bruger TFT
Gravatar #33 - amokk
17. feb. 2005 10:40
#32 ville hellere have, at du læste en tråd før du skrev i den... DER ER blevet skrevet netop det som du skriver
Gravatar #34 - Trentors
17. feb. 2005 16:21
Hehe det er kun på newz.dk man kan have et punkt der hedder "Ser slet ikke TV" og så endda havde så mange der stemmer på det. Folk herinde kan ofte ikke kategoriseres som normale.... ;-)

Anyways, så er jeg enig i at det er for vildt hvor mange der går op i design fremfor teknisk kunnen. B&O er et fremragende eksempel men det gælder også f.eks. mobiltelefoner. Samsung (før D500 kom frem) var telefoner uden bluetooth, dårlige batteri og begrænsede funktioner (deres T9-ordbog kan ikke lære nye ord) men hey - De passer fint i en dametaske. ;-)
Gravatar #35 - amokk
17. feb. 2005 19:08
#34 lige mht. mobiltelefoner, fatter jeg ikke hvorfor producenterne ikke laver en telefon, som f.eks. blot er en 3310 eller lign, men som er designet totalt flot...

Jeg kender FANDME mange der kun har en ny nokia/ericsson/samsung osv. til flere tusinde, pga. dens design, og ALDRIG bruger nogen af de funktioner som den har.....

Jeg ved godt at nokia har deres 8910i som er lidt i den kategori, men det er mere i liebhaverafdelingen... Men deres 8210 fungere da i flere år som "den flotte, lille men skrabede telefon"
Gravatar #36 - Simm
20. feb. 2005 00:46
Hmm.. jeg har et 28" Phillips widescreen, jeg er ganske tilfreds med.. LCD-skærmene er stadig lige en tand for dyre til at jeg har lyst til at købe et.

Og så lige noget andet... Signalet der løber rundt i f.eks TDC's kabelnet.. er det ikke digitalt? jeg synes nogle af mine kanaler er pænere når jeg ser dem via Selectoren, end når jeg går udenom Selectoren
Gravatar #37 - amokk
20. feb. 2005 02:17
#36 der er både digitalt og analogt tv i deres kabelnet afaik.... plus der er internet (webspeed)
Gravatar #38 - IzNoGoUd
20. feb. 2005 16:31
Er der nogle som har tænkt på hvad sådan et fladt uhyre bruger i strøm 130W for et 37" og mit CRT 28" TV bruger 45-55W det er squ da ingen fordel ved at købe sådan et skod tv som er fladt koster en herregård bruger en herregård i strøm. Surt!

Nu ved jeg godt at min sammenligning ikke er korekt, men jeg kunne ikke finde data på et mindre end 37" Men aligevel så syntes jeg det er meget strøm det bruger!

Jeg forstår ikke at TFT til computeren bruger mindre end en ditto CRT? Hvorfor er det ikke sådan med flade TV?
Gravatar #39 - Disky
20. feb. 2005 19:49
Er det mig bekendt også hvis du kigger på en flad LCD skærm, en plasma skærm er en helt anden teknologi.
Gravatar #40 - jambazz
3. mar. 2005 08:20
min kollega påstår at hans 42" plasma tv bruger 250~300W i strøm, det er godt nok pebret!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login