mboost-dp1
Hvilket antivirus-program bruger du?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
#82, så er det jo heldigt, som det også blev sagt længere oppe i tråden, at Mac OSX på de nye Mac's kan køre windows sideløbende med Mac OSX
- selvom jeg personligt ville kalde det blasfemi at installere noget så grimt som Windows på en mac :-)
God weekend til alle - også windowsbrugere :-)
- selvom jeg personligt ville kalde det blasfemi at installere noget så grimt som Windows på en mac :-)
God weekend til alle - også windowsbrugere :-)
#107 som jeg skrev i mit Oprindelige inlæg så har jeg ikke haft en eneste god erfaring med Norton siden windows 3.1, fra 3.11 og op til i dag har Norton enten krævet for maget af maskinen, eller lukkede vira ind på maskinen, nogle gange har den selv aktiveret viraen. Syntes det er meget uheldigt for et AV program
Jeg er netop skiftet til Avast, selvom jeg tidligere stemte AVG. Jeg måtte lige fri mine forældres computer for en trojan, som AVG hverken havde opdaget eller kunne fjerne, så den blev sendt til tælling.
#111 Jeg har rent faktisk lige prøvet at køre i et ½år uden AntiVirus, der var kun instaleret ad-aware på min maskine, kørte udelukkene med FireFox og ThunderBird(har router med firewall), og da jeg så efter et ½år kørte trend, ingen vira.
Min konklution blev at AV er ikke et must når man køre med FF og TB, men er stadivæk tilrådeligt, hvis man har vigtige ting liggene på ens comp. da hvis der skulle komme en vira på maskinen ville den også blive overført når man tager backup
Min konklution blev at AV er ikke et must når man køre med FF og TB, men er stadivæk tilrådeligt, hvis man har vigtige ting liggene på ens comp. da hvis der skulle komme en vira på maskinen ville den også blive overført når man tager backup
Det er ret sjovt at køre OSX og Windows PC'en ved siden af hinanden på mit skrivebord: PC'en har ca. den dobbelte mængde regnekraft, kraftigere grafikkort og hurtigere harddiske end min lille bitte ikke særligt frygtindgydende Mac Mini. Alligevel er Mac'en kvikkere, fordi den ikke skal bruge tid på anti-virus.
Når man har kørt med det i et stykke tid, så er det svært at tage Windows seriøst som arbejdsværktøj, selvom jeg desværre er lidt afhængig af et par programmer derpå. Det er faktisk helt absurd hvor meget tid der går for de supportere jeg kender på at håndtere virusproblemer. Man får pludselig meget ekstra tid til arbejdet når man ikke skal håndtere virus på den ene eller anden måde.
Spam derimod...
Når man har kørt med det i et stykke tid, så er det svært at tage Windows seriøst som arbejdsværktøj, selvom jeg desværre er lidt afhængig af et par programmer derpå. Det er faktisk helt absurd hvor meget tid der går for de supportere jeg kender på at håndtere virusproblemer. Man får pludselig meget ekstra tid til arbejdet når man ikke skal håndtere virus på den ene eller anden måde.
Spam derimod...
Bruger ikke antivirus programmer, men undgår virus ved at følge nogle simple principper: Bruger Firefox, bruger webmail, Windows er fuldt opdateret og konfigureret så der er et minimalt antal åbne porte.
Og eksekverbare filer downloaded fra steder jeg ikke stoler på, får lige en online scan før de eksekveres.
Men jeg helt bevidst over at det ikke nødvendigvis giver 100% sikkerhed at følge disse principper, men giver et antivirus program måske det? Man kommer muligvis en tøddel nærmere de 100%, men prisen er for høj IMO. Under alle omstændigheder må man tage sine forholdsregler så man kan klare et eventuelt datatab uden at græde alt for pinligt.
Og eksekverbare filer downloaded fra steder jeg ikke stoler på, får lige en online scan før de eksekveres.
Men jeg helt bevidst over at det ikke nødvendigvis giver 100% sikkerhed at følge disse principper, men giver et antivirus program måske det? Man kommer muligvis en tøddel nærmere de 100%, men prisen er for høj IMO. Under alle omstændigheder må man tage sine forholdsregler så man kan klare et eventuelt datatab uden at græde alt for pinligt.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.