mboost-dp1
Hvilket kontormiljø arbejder du i?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Er studerene på htx og arbejder i et køkken på et plejehjem.... har ikke noget kontor så tror jeg ..
#10 ditto.
Da jeg i sin tid, sad på 2 mandskontor sukkede jeg lidt efter mit helt eget - men efter en del år, at have været på storkontor, så kan jeg sagtens se fordelene ved det. Man har langt mere fingeren på pulsen, og dynamikken behager mig virkelig.
Det skal siges at også vores chefer, og for den sags skyld en del af vores direktører også sidder på flermandskontorer - hvis de skal snakke hemmeligt, må de booke et lokale, ligesom alle os andre.
Da jeg i sin tid, sad på 2 mandskontor sukkede jeg lidt efter mit helt eget - men efter en del år, at have været på storkontor, så kan jeg sagtens se fordelene ved det. Man har langt mere fingeren på pulsen, og dynamikken behager mig virkelig.
Det skal siges at også vores chefer, og for den sags skyld en del af vores direktører også sidder på flermandskontorer - hvis de skal snakke hemmeligt, må de booke et lokale, ligesom alle os andre.
Kontorlokale, hvor jeg i skrivende stund er alene, men hvor vi normalt er 2-3 personer.
Det er en fordel at have kolleger lige ved sin side, man snakker lidt mere sammen, og kan hjælpe hinanden oftere. På andre tidspunkter ville jeg dog ønske jeg havde et rum for mig selv. Når man sidder og koncenterer sig om f.eks. et stykke programkode, og skal holde mange bolde i luften på en gang, så kan det være ganske forstyrrende med telefoner der ringer omkring ørene på en, og folk der stiller spørgsmål i tide og utide.
Det er en fordel at have kolleger lige ved sin side, man snakker lidt mere sammen, og kan hjælpe hinanden oftere. På andre tidspunkter ville jeg dog ønske jeg havde et rum for mig selv. Når man sidder og koncenterer sig om f.eks. et stykke programkode, og skal holde mange bolde i luften på en gang, så kan det være ganske forstyrrende med telefoner der ringer omkring ørene på en, og folk der stiller spørgsmål i tide og utide.
Ejet kontor, hvilket er herligt. Det er rart at have fred til at fordybe sig, uden hele tiden at skulle tage stilling til spørgsmål om vejret, fodbold, film osv.
>Åbent, 4 persoenr, hvilket er ret lækkert, bortset fra som #12 siger, at det kan være forstyrrende når folk taler i telefon eller med hinanden.
Mindre virksomhed med 10 ansatte i et åbent miljø.
Rart at kunne følge med i hvad der sker i viksomheden, selv om det selvfølgelig også kan være forstyrrende når man sidder med noget vigtigt, hvor man skal koncentrere sig lidt.
Jeg er også blot studerende og har derfor ikke verdens fedeste check hver måned, så der er ikke nogen der rynker på næsen over at jeg ikke er lige så effektive som mine kolleager :D
Jeg sidder btw som udvikling/support.
Rart at kunne følge med i hvad der sker i viksomheden, selv om det selvfølgelig også kan være forstyrrende når man sidder med noget vigtigt, hvor man skal koncentrere sig lidt.
Jeg er også blot studerende og har derfor ikke verdens fedeste check hver måned, så der er ikke nogen der rynker på næsen over at jeg ikke er lige så effektive som mine kolleager :D
Jeg sidder btw som udvikling/support.
Lyder varmt :D (antaget at rummet er lille, og hvis det var CRT skærme :-p)
Lyder varmt :D (antaget at rummet er lille, og hvis det var CRT skærme :-p)
#3/#23
Jeg gætter på at det har noget med aktiemarkedet at gøre.
Sidder selv i et 3 mands it-kontor fyldt med skærme, PC'ere, PDA'er, mobiler, GPS'er og en masse gadgets :)
Arbejder for et større dansk tøjfirma og vi er omkring 130 personer på hovedkontoret delt op i flere åbne kontormiljøer med 20-30 personer i hvert.
Jeg gætter på at det har noget med aktiemarkedet at gøre.
Sidder selv i et 3 mands it-kontor fyldt med skærme, PC'ere, PDA'er, mobiler, GPS'er og en masse gadgets :)
Arbejder for et større dansk tøjfirma og vi er omkring 130 personer på hovedkontoret delt op i flere åbne kontormiljøer med 20-30 personer i hvert.
ja mit kontor er så til hverdag en byggeplads.. da jeg er håndværker .. så ja vi er vel vel altis et sted mellem 10 - 40 man .. alt efter hvor trvlt der er ... og synes d er hyggeligt med mange folk ... så kan man jo have d sjovt med så igen jo færre jo mere får man lavet ! men kunne aldrig arbejde på nogle af alle de kontorlandskaber jeg går og bygger !!
Læser arkitektur, på ja, arkitektskolen, og der sidder vi på tegnesale med, hvad er vi på min ...hmm? ca. 20 m/k i den ene afdeling af rummet.
Dog er de forskellige afdelingers bygninger MEGET forskellige, da vi har skole i nogle gamle militære bygninger (dem bag operaen på holmen).
Dog er de forskellige afdelingers bygninger MEGET forskellige, da vi har skole i nogle gamle militære bygninger (dem bag operaen på holmen).
50/50 hjemme/kontoret. Kontoret er godt for det sociale og alle obligatoriske møder, hjemme er godt når der rent faktisk skal noget fra hånden.
Inden jeg tog eksamens fri var det på et 6 mandskontor, meget hyggeligt. Hvad jeg kommer tilbage til ved jeg ikke helt, da der blev rykket rundt på afdelingen da jeg tog afsted.
Men det er nu rart med nogle relevante (for det arbejde man laver)og dygtige kollegaere man skal snakke sammen med, for ofte kan man lige meget hvor klog man selv tror man er, lære en hulens masse af sine kollegaere.
Men det er nu rart med nogle relevante (for det arbejde man laver)og dygtige kollegaere man skal snakke sammen med, for ofte kan man lige meget hvor klog man selv tror man er, lære en hulens masse af sine kollegaere.
(dem bag operaen på holmen
Ja jeg kan godt se, det kan være svært at få det til at give mening... Hvor om alting er var det en superringe joke, jeg fik fyret af dér.
Jeg ved ikke om jeg skal indrømme at jeg i første omgang ikke tænkte over at operaen lå på holmen... Kunne ikke se sammenhængen, hehe.
#30 themuss
du vil ligefrem påstå at den ligefrem er joke status værdig?
#36 holmen
In this case a mayor, couldn't see the forest for all the trees. Men jeg lader dig gå denne gang.
Fordi det kræver en ret twisted hjerne for at overhovedet at udtænke tanken til at tænke de tanker at det kunne tænkes han overhovedet kunne finde på ikke at tænke over hvor tåbelig en tanke det var at skrive denne monstrositet han havde udtænkt.
Hvor om alting er var det en superringe joke, jeg fik fyret af dér.
du vil ligefrem påstå at den ligefrem er joke status værdig?
#36 holmen
Kunne ikke se sammenhængen
In this case a mayor, couldn't see the forest for all the trees. Men jeg lader dig gå denne gang.
Fordi det kræver en ret twisted hjerne for at overhovedet at udtænke tanken til at tænke de tanker at det kunne tænkes han overhovedet kunne finde på ikke at tænke over hvor tåbelig en tanke det var at skrive denne monstrositet han havde udtænkt.
Hallo... Vidste ikke at største delen af nørderne herinde fra var kontormus :p
Jeg selv er håndværker... Nærmere betegnet smed...
Jeg selv er håndværker... Nærmere betegnet smed...
Vi er 7 stykker på samme kontor.
4 udviklere, 1 salgsdirektør, 1 studentermedhjælp og 1 adm. direktør. Der er så yderligere en direktør på den modsatte side af gangen, som sidder alene.
Os udviklere sidder tæt op ad hinanden med lidt afstand til de øvrige - det fungerer perfekt.
4 udviklere, 1 salgsdirektør, 1 studentermedhjælp og 1 adm. direktør. Der er så yderligere en direktør på den modsatte side af gangen, som sidder alene.
Os udviklere sidder tæt op ad hinanden med lidt afstand til de øvrige - det fungerer perfekt.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.