mboost-dp1

Hvordan kommunikerer du oftest med andre over nettet?

Gå til bund
Gravatar #1 - BurningShadow
16. maj 2007 18:14
AltME efterfulgt af Email på andenpladsen.
Newz er stortset det eneste forum jeg bruger.

Jeg har stemt "Andet", da AltME helt klart er det jeg bruger mest.

Jeg bruger kun IRC når jeg tager mig sammen til at arbejde lidt på min IRC client (den skal jo også testes).
Jeg bruger næsten aldrig IM (sker måske med nogle måneders mellemrum).
Det er flere år siden at jeg har benyttet et chatrum.
Voicechat er ikke noget jeg gør brug af.
Gravatar #2 - mathiass
16. maj 2007 18:17
Newz.dk er den eneste kontakt jeg har med omverdenen. Udover når jeg køber dåsemad ind omkring d. 1. i måneden.
Gravatar #3 - Windcape
16. maj 2007 18:21
IRC, da jeg er oldschool :p MSN er for poptøser.

MSN bruger jeg mest til kontakt med klienter, hvis de skal sende filer eller lign.

Alt chat foregår på IRC. Udvikler kanaler på freenode (open source ting har rigtige gode communities, hvilket man vist ikke kan sige om MS ting). Og small-talk på quakenet.
Gravatar #4 - Ronson ⅍
16. maj 2007 18:55
Min rækkefølge
1. IM (ICQ/MSN)
2. Forum
3. Email
4. IRC
Gravatar #5 - jokke
16. maj 2007 19:00
IRC er klart nummer 1 her..

Bruger måske 7 timer om dagen på det. (Før jeg fik arbejde var det nok tæt på 10-11 stykker.

Derefter MSN, og Email.
Gravatar #6 - kba
16. maj 2007 19:16
#3 Enig!
Har været på IRC siden jeg var omkring tolv, så det er efterhånden blevet til en 6 års tid. :)

Er hele tiden på IRC når jeg er hjemme, og hvis jeg keder mig i toget, så er det jo heldigt at jeg også har IRC på mobilen. :-D
Gravatar #7 - Slettet Bruger [1526037411]
16. maj 2007 19:24
Jeg kommunikere mest med mine venner via instant messaging, og mest med kunder via e-mail. Voice chat bruger jeg når jeg skal snakke med bekendte der er udenlans og igennem diverse forummer holder jeg mig opdateret indenfor den pågældende "kategori".

Chatrum er vist et stykke tid siden :)
Gravatar #8 - MiniatureZeus
16. maj 2007 19:57
Bruger mest email, da man så er fri for at svarer med det samme, men er dog altid online på MSN, enten på PC eller på mobil, men ikke altid jeg gider svarer... Især ikke når man får 30 beskeder på en dag hvor der står "Hvad laver du *GG* *SS* 10hi (: "..

Prøvede engang at bruge IRC men fangede det aldrig rigtig, blandt andet fordi jeg ikke umiddelbart kunne komme på fra skolen... Dog var det rigtig sjovt den tid jeg var derinde, og folk er jo helt utrolig gæstfrie og søde!
Gravatar #9 - Spiderboy
16. maj 2007 20:06
Jeg bruger mest Instant Messaging (MSN-protokollen).
Gravatar #10 - Cloud02
16. maj 2007 20:38
Jeg vist godt du kan finde en internetbutik der kan levere til døren og så bare lade det stå ude foran din dør.
Gravatar #11 - Simm
16. maj 2007 20:46
IM og email ;)
Gravatar #12 - siliankaas
16. maj 2007 21:06
IRC, er det ikke kun noget hakkere bruger? ;-)
Gravatar #13 - Simm
16. maj 2007 21:35
#8 "...Dog var det rigtig sjovt den tid jeg var derinde, og folk er jo helt utrolig gæstfrie og søde!"

Det er folk som regel på chats synes jeg. Hvis man ellers snakker pænt. Der er altid idioter sådan et sted. Men i stedet for at kaste sig ud i diskussioner, så skal man bare ignorere dem.. så kravler de i deres lille hul igen.
Gravatar #14 - ajust
16. maj 2007 22:39
Jeg må nok stemme Voice chat, da jeg _altid_ er på vt når min comp er tændt. Om jeg så gamer, eller bare snakker med mine IRL mates på venten, ja så er jeg på. Og hold kæft hvor det suger på min forbindelse :D.

Derefter: IM, forum, IRC og mail.

#12 Jo og gamere.. Det største IRC-netværk hedder #quakenet, og er fyldt med cs-geeks :D
Gravatar #15 - Wikzo
16. maj 2007 22:48
Jaaaah, min afstemning er blevet lagt op ^_^

Bruger mest forum, dernæst Gaim (MSN) og så e-mail.
Gravatar #16 - I.F.F.
16. maj 2007 22:49
trillian med ICQ og MSN
Gravatar #17 - -xero-
16. maj 2007 22:50
Instant Messaging
helt klart det jeg bruger mest

bruger det aldrig, kun til aktivering af fora el lign

IRC
har det installeret, men bruger det aldrig

Voice chat
har brugt en del skype engang da jeg spillede dota (wc tft bnet)
og andet sjov, men er længe siden (mit headset gik i stykker)

Forum
nok det jeg bruger næst mest efter IM.. er vel aktiv på 3-4 foraer, og skriver i dem alle næsten dagligt

Andet
pas!!??

Chatrum
skal vi nok tilbage til 2000 dengang jeg sad og stenede ofir-chat xD
Gravatar #18 - Hundestejle
17. maj 2007 00:12
MSN, blogging og lidt Skype når der skal tales længe med mor.
Gravatar #19 - X-PanDer
17. maj 2007 00:54
#17 Næsten ALLE de svar du har givet, passer uhyggelig præcist på mig også! :O Er ikke lige aktiv på alle fora jeg er tilmeldt, men resten passer perfekt.
Gravatar #20 - TYBO
17. maj 2007 05:55
Bruger Ventrilo.
Hvorfor sidde og skrive når man kan snakke ?
Gravatar #21 - RHO
17. maj 2007 07:45
Bruger mest MSN til at kommunikere over selv om IRC er tændt.... De der voicechat ting det er mest til opgave koordinering og diskution af ting i den forbindelse.....
Gravatar #22 - Wlah
17. maj 2007 12:30
Fordi man ikke kan tale i munden på hinanden, eller rette 'stavefejl' :p
Gravatar #23 - Beta
17. maj 2007 20:59
WoW-Chatten... i guess
Gravatar #24 - rackbox
17. maj 2007 21:50
Mail er nok det medie, jeg bruger mest til kommunikation på nettet, hvis man måler på antallet af sendte/modtagne beskeder og antallet af modtagere/afsendere.

Dernæst kommer MSN Messenger. Det er mest af nød, da jeg ikke er glad for interfacet. Faktisk ville jeg hellere bruge google talk, som jeg benytter sammen med "de udvalgte få" :-P

IRC er jeg kun på, fordi jeg har en kammerat, som udelukkende bruger IRC.

Voice chat? Gælder IP telefoni med her? Hehe!
Gravatar #25 - TYBO
18. maj 2007 06:58
#22: Hvorfor kan man ikke det ?
Vi snakker da tit i munden på hinanden og sviner hinanden til hvis man snakker i en brændert :)
Gravatar #26 - Zombie Steve Jobs
18. maj 2007 08:15
Mail/IRC/IM på en delt førsteplads men i prioriteret rækkefølge.
Forums (alt muliget bizart fra foto/kunst/musik/hardware/linux og andet computer relateret til forums om tysk militærhistorie. Newz er det eneste sted, jeg er flere gange om ugen. De andre kan der gå år mellem besøg)
Skype til tider, men synes det er belastende, og jeg kan alligevel overhovedet ikke koncentrerer mig om en samtale, når jeg sidder foran computeren, eller, det kan jeg, jeg formår bare ikke at svare med andet end en serie af be- eller afkræftende lyde.
Gravatar #27 - MiniatureZeus
18. maj 2007 09:00
hehe kom lige i tanke om en add-on jeg havde til msn (plus) for noget tid siden, som automatisk svaret på beskeder.
Der havde jeg så sat til. Så når folk (for det meste piger) spurgte "hvorn går det?" så svaret den automatisk tilbage med "Jo det går nu fint, godt nok har min hund lige spist min søsters hamster, og min far kom til at hælde klorin i kattens vandskål, så den er vidst død nu, og desuden så har min lillebror lige shavet bollerne for første gang idag! Men altså jo det går ret godt!"
Damn det var sjovt at se reaktionen, som normalt kom noget tid efter.. Nogen de blokkeret mig bare :P
Gravatar #28 - mu
18. maj 2007 11:12
Jeg mangler et punkt der hedder :

"Jeg kommunikerer ikke med andre mennesker"
Gravatar #29 - Odin
18. maj 2007 12:58
Jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal afgoere hvilket jeg bruger mest, jeg snakker i snit +1 time om dagen i skype. Jeg tvivler pa jeg skriver mere end 30 beskeder om dagen pa msn.
Gravatar #30 - froksen
20. maj 2007 16:24
Det var en af de sværere afstemninger synes jeg.. Har lidt samme problem som #29. Hvordan pokker, for jeg skriver en del over MSN og Jabber, men for er også meget kraftig forum brugere.. så enlig burde jeg have svaret

1. MSN/Jabber og Forum
2. IRC
3. E-mail
4. Voice Chat
Gravatar #31 - Derfor
20. maj 2007 17:53
For det meste over MSN, men jeg er dog også flittig til at bruge skype :)
Gravatar #32 - biesbjerg
21. maj 2007 12:03
XML RPC... Jeg er rimelig nørdet.
Gravatar #33 - zin
21. maj 2007 19:47
1: IRC (Dog faktisk DC, men.. :p)
2: IM
3: E-mail og resten.
Chatrum er.... Ja.. Arto? :D
Gravatar #34 - Mnc
22. maj 2007 12:01
Jeg stemte IRC, men jeg bruger dagligt både IRC, IM & forums
Gravatar #35 - Chillyskye
22. maj 2007 13:57
1)
Jeg har helt klart min MSN som primære kommunikationsvej.
Så stemte selvfølgelig IM.

2)
Dog sidder jeg ofte på Team Speak eller Ventrilo, primært i forbindelse med mit virke som raidleader i WoW. Det er noget nemmere at råbe af folk med munden, når man har sine hænder beskæftiget med noget andet :D (Her skal ikke tænkes i skumle baner)

3)
Jeg bruger dog en del mails da jeg har meget kundekontakt på mit job, og det er ikke altid man kan fange folk på telefonen, ej heller altid at en besked er til én person alene, så er det rart at kunne sende en mail.
(Privat bruger jeg ikke mail overhovedet, kun indgående når man signer på en ny side eller lign. og skal hente sin verify kode)

4)
Min aktivitet på fora afspejles meget godt af min aktivitet her på newz. Jeg er en ivrig læser af mange fora rundt omkring på nettet, men er ikke altid så god til at følge med helt fremme, så nyheder er gerne daggamle når jeg ser dem, og derfor er mit bese ofte blevet ytret af en anden før mig. Så det bliver ikke så meget skriveri på fora.
Det er normalt også kun ting jeg selv brænder for, jeg finder relevant at kommentere.

5)
IRC - Hvor er det længe siden jeg har sat mine ben (fingre) i en IRC kanal. Det er sådan lidt i perioder at jeg kan få et flip og sidder og skriver diverse bots og andet halløj, men IRC har aldrig rigtig fanget mig i længere tid af gangen.
Dengang jeg sad på DC (DC++), brugte jeg chatdelen (IRC'en) blot for at lave et eller andet mens man ledte efter sin warez, men det er slut nu, BitT har overtaget på den kant.

6)
Chatrum - Var en ivrig bruger af Netstationen som det hed/hedder (ved ikke om det findes længere), og senere Jubii Chat (Skibet). Men det er flere år tilbage, var da meget hyggeligt dengang, men som med sandkasser og flyverdragter er det noget man vokser fra.
Gravatar #36 - blackthorne_dk
22. maj 2007 14:37
Kommunikerer primært over Skype, men vælger IM da jeg skriver ret meget med folk her.

Det er rart med en enkelt klient der både kan ringe og skrive, og når man programmerer er det ret rart at Skype kan cut'n'paste store kodestumper uden at jeg skal knække dem over.

Til voice er den også ret smart, specielt når man sidder 300km fra kontoret, og arbejder med printere, som ind i mellem skal rebootes remote :)

I privaten bruger jeg ca alt. IRC, Skype, MSN, Mail.

Generelt har jeg vidst lidt for mange kommunikations kanaler at holde øje med :|

Ud over det bruger jeg en lille smule mails, primært
Gravatar #37 - hammedhaaret
23. maj 2007 12:17
hmm... efter jeg har fået ubuntu er jeg, besynderligt nok, begyndt at bruge irc en hel del (:
Gravatar #38 - lost-viking
23. maj 2007 16:34
Jeg stemte Instant messeging.. men det er forkert.. for bruger faktisk team speak mere.. hvilket jeg er nød til da jeg spille en del Battlefield 2.. Men efter team speak (Voice chat) så komemr MSN (Instant Messeging).. og så IRC..
Gravatar #39 - BurningShadow
23. maj 2007 18:38
Hmm, afstemningen før, kunne næsten ikke få lov til at komme igang, før den blev udskiftet, men den her skal vi åbenbart have i over en uge?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login