mboost-dp1
Yndlings nørdudtryk
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Jaaaaa, nu var det så jeg skulle fyre en moralprædikken af om hvordan den slags udtryk udelukkende bliver brugt af de dersens useriøse cs-ga(y)mers og ikke bør røres med en ildtang af en ægte nørd.
Men jeg ynder nu at bruge diverse pop forkortelser af og til, ikke mindst for også at kommunikere med disse gamers eller sågar de personer jeg omgås.
Jeg stemte selv for wtf men de er alle gode og fantastiske muligheder for at få ældre menneske til at gå i wtf-mode.
Prøv fks. at råbe stfu efter politiet eller pwnd efter en gammel dame der er punkteret.
edit: ahh hvem husker ikke "WTF MATE!?" fra "the end of the world"-flash ^^
Men jeg ynder nu at bruge diverse pop forkortelser af og til, ikke mindst for også at kommunikere med disse gamers eller sågar de personer jeg omgås.
Jeg stemte selv for wtf men de er alle gode og fantastiske muligheder for at få ældre menneske til at gå i wtf-mode.
Prøv fks. at råbe stfu efter politiet eller pwnd efter en gammel dame der er punkteret.
edit: ahh hvem husker ikke "WTF MATE!?" fra "the end of the world"-flash ^^
bruger ofte lol, wtf, omg, brb, stfu og pwnd i daglig tale .....
edit: ah ja og selvfølgelig n00b :D
bruger ofte lol, wtf, omg, brb, stfu og pwnd i daglig tale .....
edit: ah ja og selvfølgelig n00b :D
Jeg bruger kun wtf, brb og omg på irc, og bruger så absolut ikke nogen af dem i levende live.. :)
Men endte med at stemme wtf, da det er den jeg bruger oftest.
Men endte med at stemme wtf, da det er den jeg bruger oftest.
omg og brb er nok de eneste jeg bruger når jeg snakker med nørd venner uden at det er for at spille sjov :) altså hvor jeg udtaler "omg" eller siger brb istedet for be right back og oh my god. men stemte nuuuuuuuuuub, for det elsker jeg at kalde folk der er nwbs :)
btw, en dag kommer jeg til at snakke li'så 1337 som Dork & Loltroll
> http://www.sub.se/wowstrip/006.gif <
btw, en dag kommer jeg til at snakke li'så 1337 som Dork & Loltroll
> http://www.sub.se/wowstrip/006.gif <
omg... der var sgu et udtryk jeg ik havde set før, dér... Så kan jeg bare sige pwnd, n00b til mig selv... ROFLMAO...
til jer der nu tænker WTF?!? kan jeg sige at jeg bare tænker at jge skulle RTFM når jeg ser udtrykket "andet" - hvad betyder det i nørd-sammenhæng?
edit: hvis pr0n havde været på listen, havde jeg valgt dette
til jer der nu tænker WTF?!? kan jeg sige at jeg bare tænker at jge skulle RTFM når jeg ser udtrykket "andet" - hvad betyder det i nørd-sammenhæng?
edit: hvis pr0n havde været på listen, havde jeg valgt dette
Mangler man ikke et alternativ, hvis man ikke bruger den slags udtryk overhovedet. Jeg har ind imellem brugt wtf, men generelt synes jeg ikke der er nogen grund til, at bruge dem.
Jeg kan derimod overhovedet ikke klare folk der siger "lol", "rofl" ol. i den virkelige verden. Jeg får røde knopper af det, og synes det lyder som en 12-årig, der er til sit første LAN-party, og skal prøve at lyde "1337".
Det er i orden at bruge dem på irc osv, der kan man i det mindste sætte dem på ignore. Det er ikke altid så nemt i den virkelige verden.
Jeg kan derimod overhovedet ikke klare folk der siger "lol", "rofl" ol. i den virkelige verden. Jeg får røde knopper af det, og synes det lyder som en 12-årig, der er til sit første LAN-party, og skal prøve at lyde "1337".
Det er i orden at bruge dem på irc osv, der kan man i det mindste sætte dem på ignore. Det er ikke altid så nemt i den virkelige verden.
Hehe, ærgligt for dem der bruger w00t, wtf ol. mest... i kommer ikke så meget ud eller stod i bare bagerst i intelligenskøen?
ej, sry gays, jeg mener guys, vi kan stadig godt lide jer...
Rock on!
ej, sry gays, jeg mener guys, vi kan stadig godt lide jer...
Rock on!
Hmmm... Kom til at trykke lol inden jeg havde set RTFM. Sidder ved support-telefon til dagligt, så den må KLART være en vinder. Sammen med STFU. Havde en kaffekop med teksten STFU & RTFM påskrevet på et tidspunkt. Damn, det ville løse 95% af problemerne hvis de gad det. Og hvis de så også kunne huske deres passwords, så ville jeg fandme have en nem dag :D. Det ville være teh win.
Jeg syntes nu også der mangler OMGWTFBBQFishsticks. Det er jo klart et af de mest brugte udtryk...
Nåja, men så må jeg jo hellere stemme på RTFM, hehe
Nåja, men så må jeg jo hellere stemme på RTFM, hehe
ROFLCOPTER!!!
Jeg er helt sikkert mest til rtfm, og det skyldes at jeg er den mest "nørdede" i min omgangskreds. Der kommer alt for ofte lamme spørgsmål der kun har ét svar. RTFM!
Jeg er helt sikkert mest til rtfm, og det skyldes at jeg er den mest "nørdede" i min omgangskreds. Der kommer alt for ofte lamme spørgsmål der kun har ét svar. RTFM!
Når folk skriver "lol" så ser jeg ikke et ord, men en mand der er ved at drukne... :)
Det er skide irriterende, det begyndte bare lige pludselig. Tvangstanker? Måske.
Under alle omstændigheder synes jeg ikke så godt om alle de der forkortelser, medmindre de bliver brugt med måde, hvilket der ikke er særligt mange mennesker der kan finde ud af.
Hvis jeg skriver med nogen der bruger mange af den slags forkortelser, så begynder jeg helt automatisk og ubevidst at føle vedkommende ikke har så mange brikker at rykke rundt med oppe ovenpå, og jeg kan ikke rigtigt tage ham seriøst. Men jeg er nok også bare gammel og konservativ...
Det er skide irriterende, det begyndte bare lige pludselig. Tvangstanker? Måske.
Under alle omstændigheder synes jeg ikke så godt om alle de der forkortelser, medmindre de bliver brugt med måde, hvilket der ikke er særligt mange mennesker der kan finde ud af.
Hvis jeg skriver med nogen der bruger mange af den slags forkortelser, så begynder jeg helt automatisk og ubevidst at føle vedkommende ikke har så mange brikker at rykke rundt med oppe ovenpå, og jeg kan ikke rigtigt tage ham seriøst. Men jeg er nok også bare gammel og konservativ...
Hmm, er jeg den eneste der ikke ved hvad disse udtryk betyder?
lol kender jeg. wtf, gætter jeg på "what the fuck" ellers ikke rigtig nogen anelse.
lol kender jeg. wtf, gætter jeg på "what the fuck" ellers ikke rigtig nogen anelse.
hmmm... Jeg kan höre paa mange af jer at i siger i har brugt nogle af disse udtryk i daglig tale.
Jeg vil haabe for jer at i siger höjt hvad udtrykket betyder i stedet for bare at sige lol eller wtf eller en af de andre forkortelser... owned kan man godt sige höjt, men man kan ikke sige en forkortelse höjt. Fx kan man ikke sige lol höjt (uden at evt. bidrage med et grin) for I ved sku da allesammen hvad det betyder. Det er bare forkortelser, saa jeg vil mene pollen gik paa hvad nörders yndlingsudtryk var PAA SKRIFT!
Jeg vil haabe for jer at i siger höjt hvad udtrykket betyder i stedet for bare at sige lol eller wtf eller en af de andre forkortelser... owned kan man godt sige höjt, men man kan ikke sige en forkortelse höjt. Fx kan man ikke sige lol höjt (uden at evt. bidrage med et grin) for I ved sku da allesammen hvad det betyder. Det er bare forkortelser, saa jeg vil mene pollen gik paa hvad nörders yndlingsudtryk var PAA SKRIFT!
Skæg poll.
PS: http://pommikone.ma.cx/kuvia/2004_tammikuu/roflmao...
PS: http://pommikone.ma.cx/kuvia/2004_tammikuu/roflmao...
Præcis... hvis man har spillet wow (world of warcraft), vil ens ynglinsudtryk hurtigt blive ftw, eftersom det udtryk bliver brugt utrætteligt.. jeg stemte dog n00b da det er det ord jeg ynder at at bruge mest, til at kaste efter folk der sutter til wow.. ;)
Men hvis man skal gå til yderligheder som inkarneret wow-nørd, så ville et ord som "bur" måske mere være på sin plads :)
Bur = lol (oversat fra alliance til horde sprog ;) )
Præcis... hvis man har spillet wow (world of warcraft), vil ens ynglinsudtryk hurtigt blive ftw, eftersom det udtryk bliver brugt utrætteligt.. jeg stemte dog n00b da det er det ord jeg ynder at at bruge mest, til at kaste efter folk der sutter til wow.. ;)
Men hvis man skal gå til yderligheder som inkarneret wow-nørd, så ville et ord som "bur" måske mere være på sin plads :)
Bur = lol (oversat fra alliance til horde sprog ;) )
Er helt enig med Cloud02.
Jeg kender en masse der dårligt nok havde været på internettet men allerede lært lol at kende.
Spørgsmålet er om vi kan kalde det nørd for rigtig mange kender jo mindst et par stykker.
Hvis der er nogen der gerne vil se flere forkortelser med forklaringer så kan jeg henvise til:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_internet_slan...
btw #30
lol.. lol.. jeg drukner.. lol
Jeg kender en masse der dårligt nok havde været på internettet men allerede lært lol at kende.
Spørgsmålet er om vi kan kalde det nørd for rigtig mange kender jo mindst et par stykker.
Hvis der er nogen der gerne vil se flere forkortelser med forklaringer så kan jeg henvise til:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_internet_slan...
btw #30
lol.. lol.. jeg drukner.. lol
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.