mboost-dp1

Mekanisk tastatur

Gå til bund
Gravatar #1 - JesperZ
19. sep. 2011 14:02
Jeg søger et mekanisk tastatur til gaming (primært FPS) og skrivning. Lad os bare sige at gaming og skrivning er lige vigtige.

Jeg har allerede kigget på følgende:

Steelseries 6Gv2, som jeg valgte fra pga Steelseries har fjernet venstre windows tast og så skulle sorte Cherry MX ikke være de bedste til skrivning. Prisen er ellers rigtigt god.

Das Keyboard Model S Ultimate, som jeg valgte fra da det ikke skulle være godt til FPS pga dets blå Cherry MX hvor man ikke kan hvile fingrene på tasterne og de skal løftes helt op før man kan trykke dem ned igen. Prisen er lidt høj, men det tiltaler mig også at der ikke står noget på knapperne.

Razer BlackWidow, som jeg valgte fra da mange tilsyneladende oplever fejl ved tasterne efter ½-1 års brug. Det skulle også bruge blå Cherry MX ligesom Das, så det har vel samme ulemper mht FPS. Prisen er ellers attraktiv.

Har læst at tastaturer med røde Cherry MX skulle være gode til både gaming og skrivning, men har svært ved at finde nogle hvor prisen ikke ender op over 1000 kr. Det tastatur jeg leder efter skal helst ikke være tenkeyless da jeg bruger numpad, men hvis der findes et godt tenkeyless tastatur til en god pris kan jeg jo blive nødt til at investere i en numpad ved siden af. Foretrækker dog at det ikke bliver nødvendigt. Hvis jeg har taget fejl af nogle af de tastaturer jeg allerede har kigget på er rettelser selvfølgelig velkomne.

Håber der er nogle der kan hjælpe, tak :)
Gravatar #2 - Slettet Bruger [667814767]
19. sep. 2011 14:04
"Das keyboard" Er newzbrugernes foretrukkende

Gravatar #3 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
19. sep. 2011 14:08
Hvad fanden er Cherry MX?
Gravatar #4 - JesperZ
19. sep. 2011 14:11
Thoroughbreed (3) skrev:
Hvad fanden er Cherry MX?

http://www.overclock.net/keyboards/491752-mechanic...
Gravatar #5 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
19. sep. 2011 15:22
Nyt dumt spørgsmål

Hvorfor vælge et "gammeldags" mekanisk keyboard?
Gravatar #6 - Brugernavn
19. sep. 2011 15:45
Fordi det er bedre at skrive på.
Gravatar #7 - JesperZ
19. sep. 2011 15:54
Corsair Vengeance K60 kunne være en mulighed. Det har røde Cherry MX. Det er dog ikke kommet i DK endnu. Er der nogle der ved noget om hvornår det kommer? Kan ikke umiddelbart finde ud af det via Google...
Gravatar #8 - Slettet Bruger [667814767]
19. sep. 2011 19:56
Zhadow (6) skrev:
Fordi det er bedre at skrive på.

LOL nej, du kan bestemt skrive hurtige på et tastatur som Dinovo hvor knapperne kun er nogen mm høje frem for DAS keyboard.

DAS Keyboard er bare awesome
Gravatar #9 - Alrekr
19. sep. 2011 19:57
Der er måske et tastatur som passer dig herinde.
Gravatar #10 - Brugernavn
19. sep. 2011 20:00
SlettetBruger (8) skrev:
LOL nej, du kan bestemt skrive hurtige på et tastatur som Dinovo hvor knapperne kun er nogen mm høje frem for DAS keyboard.

Jeg er helt uenig. Lydfeedback giver færre fejltryk for en øvet bruger.
Gravatar #11 - Slettet Bruger [667814767]
19. sep. 2011 20:08
Der er stadig masser af lyd når det går hurtig unge mand.
Gravatar #12 - Brugernavn
19. sep. 2011 20:15
Jo, tak, jeg kan godt skrive hurtigt. Men det er bare ikke det samme på et fladt keyboard.
Gravatar #13 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
19. sep. 2011 20:29
... Forstår stadig ikke hvorfor mekanikken er opkaldt efter et kirsebær o_O

Men synes personligt at jeg skriver hurtigst på keyboards som DiNovo eller Illuminated

- savner dog mit gamle Cordless Desktop Pro, let buet og muligvis mekanisk?
Gravatar #14 - JesperZ
19. sep. 2011 21:00
Alrekr (9) skrev:
Der er måske et tastatur som passer dig herinde.

Har været inde på den side før, og den er rigtigt lækker hvis man er amerikaner. Desværre har de ingen tastaturer med EU layout af dem jeg var interesseret i, hvis de overhovedet har nogle med EU layout.

Lige nu er Das Keyboard Model S Ultimate Silent det jeg hælder mest til. Ellers kunne Corsair Vengeance K60 også være interessant, men kan heller ikke gå og vente i evigheder på at det kommer. Og så vidt jeg ved har de ikke engang annonceret hvornår det kommer til DK.
Gravatar #15 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
19. sep. 2011 21:31
Kan man overhovedet få DAS i danmark?
Gravatar #16 - BlackFalcon
20. sep. 2011 05:58
Check evt. denne tråd for mere inspiration.

Jeg fravalgte selv 6gv2 pga. manglende win-tast i venstre side. Jeg tog chancen med et BlackWidow på trods af de relativt mange dårlige bruger-oplevelser, som du også er inde på (fejl m.m.). Det har heldigvis ikke svigtet mig endnu, og jeg har da også læst at det skulle næsten være overstået i dens nuværende hardware-revision.

De blå cherry mx'er som er i BlackWidow standard-udagven er stupide at spille FPS med, hvis du bare er en lidt seriøs gamer. Det tager alt for lang tid at løfte tasten helt. Men de har netop udgivet en "stealth edition" med brune taster. Jeg tror at de med deres vandring, er ganske glimrende til at spille FPS og skrive på.
Gravatar #17 - Mnc
20. sep. 2011 06:18
JesperZ (1) skrev:
valgte fra da det ikke skulle være godt til FPS pga dets blå Cherry MX hvor man ikke kan hvile fingrene på tasterne og de skal løftes helt op før man kan trykke dem ned igen

some don't like the fact that the release point is above the actuation point. This can cause some trouble with double-tapping.

Jeg tror du skal kigge nærmere på Brown's:
Cherry MX Brown switches are considered a middle ground between typing and "gaming" switches. They have a light, tactile feel half way through the key press that lets you know the switch has activated. This gives you an indication of what you can release the switch. The switch is considered a middle ground because the reset point & actuation point are close enough together than you can "float" at that point, enabling you to double tap faster.

Kilde :P
JesperZ (4) skrev:
http://www.overclock.net/keyboards/491752-mechanical-keyboard-guide.html#post6009482
Gravatar #18 - JesperZ
20. sep. 2011 12:16
BlackFalcon (16) skrev:
De blå cherry mx'er som er i BlackWidow standard-udagven er stupide at spille FPS med, hvis du bare er en lidt seriøs gamer. Det tager alt for lang tid at løfte tasten helt. Men de har netop udgivet en "stealth edition" med brune taster. Jeg tror at de med deres vandring, er ganske glimrende til at spille FPS og skrive på.

Ja men det er vist ikke kommet til DK endnu, og hvis jeg alligevel skal vente så kan jeg jo lige så godt vente på Corsair kommer med deres til DK, som jo har røde Cherry MX og nok det bedste til mit formål.

I følge getDigital.de så kommer deres Das Silent (EU) heller ikke på lager før i slutningen af måneden så mon ikke jeg bør vente i hvert fald til oktober før jeg bestiller noget.

Så har jeg 3 tastaturer at tage i betragtning:
Corsair Vengeance K60 - Fordele: Røde Cherry MX, pænt, let at gøre rent. Ulemper: Dyrt.
Das Keyboard Model S Ultimate Silent - Fordele: Pænt, blanke taster. Ulemper: Dyrt, brune Cherry MX.
Razer BlackWidow Stealth - Fordele: Billigt. Ulemper: Rygter om dårlig kvalitet, brune Cherry MX, ikke så pænt som K60 og Das.

Nu skriver jeg brune Cherry MX under ulemper fordi de røde er at foretrække og ikke fordi jeg mener de brune er dårlige.
Gravatar #19 - JesperZ
20. sep. 2011 15:13
Skrev en mail til Corsair i går og fik svar i dag.

Corsair Customer Service skrev:
We will have Nordick version by 3rd week of Oct.

Sweet.. Er rimeligt hooked på det tastatur lige nu :)
Det kommer i øvrigt til at koste $99 på det amerikanske marked, så vil gætte på at det kommer til at koste ca. 7-800 DKK hvilket også er en smule billigere end Das tastaturet.
Gravatar #20 - BlackFalcon
20. sep. 2011 15:43
JesperZ (18) skrev:
Nu skriver jeg brune Cherry MX under ulemper fordi de røde er at foretrække og ikke fordi jeg mener de brune er dårlige

IMHO er det modsat. Bare lige for at være sikker du har læst dette:

http://www.overclock.net/keyboards/491752-mechanical-keyboard-guide.html#post6009482 skrev:

Cherry MX-Red's are another switch that can be considered a "gaming" switch. It's essentially a lighter version of the MX Black, requiring less force to actuate. Some people do not find this switch that good for typing or gaming because it is so light, but others rave for this fact

Cherry MX Brown switches are considered a middle ground between typing and "gaming" switches.
Gravatar #21 - Alrekr
20. sep. 2011 15:55
Corsair har en nordpiksk udgave klar snart? Aha...
Gravatar #22 - JesperZ
20. sep. 2011 15:57
#20 Ja men alle andre "on the interwebz" siger noget andet.

#21 Indeed :P
Gravatar #23 - BlackFalcon
21. sep. 2011 04:51
JesperZ (22) skrev:

Enlighten me please :-)
Gravatar #24 - JesperZ
21. sep. 2011 08:45
BlackFalcon (23) skrev:
JesperZ (22) skrev:

Enlighten me please :-)

Du kan lige så godt google som jeg kan. Kig hvor som helst hvor der bliver snakket om røde cherry mx og deres formål.

De røde er jo blot en lettere udgave af de sorte. Den primære forskel på de røde og de brune er at de røde er linear og de brune er tactile. Jeg skal ikke kunne stå og sige hvad det har af betydning for skrivning og gaming, men af hvad jeg kunne se alle steder der blev snakket om det var det de røde der var mest hyped.
Gravatar #25 - Mnc
21. sep. 2011 08:53
Jeg kan bare ikke se, hvordan nedenstående passer sammen med, at du prioriterer røde switche...
JesperZ (1) skrev:
Lad os bare sige at gaming og skrivning er lige vigtige.

Hvis skrivning stadig er vigtigt for dig, så burde det jo netop være Browns, som var vejen at gå.
Gravatar #26 - JesperZ
21. sep. 2011 09:26
Mnc (25) skrev:
Jeg kan bare ikke se, hvordan nedenstående passer sammen med, at du prioriterer røde switche...

Hvis skrivning stadig er vigtigt for dig, så burde det jo netop være Browns, som var vejen at gå.

Jeg prioriterer røde switche fordi de fleste siger at de er bedre end brune til begge dele, af hvad jeg har kunnet se på diverse fora.

De har gaming fordelene fra de sorte men er ikke nær så svære at presse ned hvilket skulle gøre dem gode til skrivning også. Men jeg vil da lige undersøge det lidt nærmere og lave en pros & cons liste for de røde og de brune.
Gravatar #27 - Mnc
21. sep. 2011 09:45
Så vidt jeg har kunnet læse mig frem til, så er det bedst med tactile switches til at skrive med, e.g. Clear/Blue, og til at game skulle det være bedst med mere flydende switches såsom Red/Black.

Browns (og til dels Clear) er så mellemvejen, hvor der er lidt tactile feedback så de stadig er til at skrive på, men også fint kan bruges til gaming.

Browns kræver omkring ~45g pres, men kræver op til 55g hvis du taster i bund.
Reds har mindre feedback og kræver 45g hele vejen.
Clears kræver lidt mere, 55-65g, og svarer ifølge overclock.net, mere til et almindeligt tastatur, end så mange andre switche. (hvad angår hvor meget der skal til for at trykke tasten ned)

Anywho...
Cherry Red skrev:
Some people do not find this switch that good for typing or gaming because it is so light, but others rave for this fact. Light or Stiff is always a matter of preference

Lyt mindre til forums, og mere til hvad du foretrækker. Derefter kan du så finde sammenligninger, og finde ud af hvilken switch der er bedst for dig, og ikke hvilken switch der er bedst for resten af internettet. :P
Gravatar #28 - Mnc
21. sep. 2011 09:56
Jeg kigger forresten selv lidt på dette:
http://www.getdigital.de/products/Filco_Majestouch...
da jeg ikke synes at kunne finde nogle bedre alternativer.

Det er for mig krav, at backspace, return, right-shift og sådan noget, ser ud som de gør på det billede.

Bare lidt øv at jeg ikke synes at kunne finde G7 eller andre "non-flashy" gaming keyboards, med dansk (fysisk) layout, som på ovenstående billede.
Gravatar #29 - JesperZ
21. sep. 2011 09:57
Men jeg vil tro at brune og røde føles lige lette at trykke ned så det det kommer an på er i virkeligheden om jeg foretrækker tactile eller linear. Har ikke prøvet et mekanisk tastatur før så har ingen idé om hvad jeg foretrækker. Tror muligvis begge vil være lige gode for mig, men jeg tror jeg foretrækker Corsair keyboardet udséendesmæssigt i forhold til Das keyboardet, så det bliver nok det jeg ender med at vælge.
Gravatar #30 - JesperZ
21. sep. 2011 09:59
Mnc (28) skrev:
Jeg kigger forresten selv lidt på dette:
http://www.getdigital.de/products/Filco_Majestouch...
da jeg ikke synes at kunne finde nogle bedre alternativer.

Det er for mig krav, at backspace, return, right-shift og sådan noget, ser ud som de gør på det billede.

Bare lidt øv at jeg ikke synes at kunne finde G7 eller andre "non-flashy" gaming keyboards, med dansk (fysisk) layout, som på ovenstående billede.

Du kan købe Filco hos Keyboard Company... De har nogle med svensk layout så vidt jeg husker. Så skal du jo blot bytte rundt på Ä og Ö for at det ligner et dansk (udover at Æ = Ä og Ø = Ö selvfølgelig).
Gravatar #31 - Mnc
21. sep. 2011 10:19

+1 Internet

Havde godt luret lidt på keyboardco.com, men da de kun havde listed 4 danske keyboards opgav jeg deres site... Jeg havde slet ikke tænkt over, at svensk ville være cirka det samme. :D
Gravatar #32 - JesperZ
21. sep. 2011 11:09
#31 Har også overvejet det tastatur men kan ikke se hvorfor jeg skulle vælge det fremfor et Das Silent?
Gravatar #33 - Mnc
21. sep. 2011 11:36
Det var heller ikke ment som et forslag til dig, men til mig selv. Jeg kigger selv lidt efter nyt keyboard, men har i et år eller to, ikke kunnet finde noget som jeg syntes om.

Dette (peecee) er en deal breaker for mig, per mine krav i #28.

Jeg har p.t. denne gamle sag. :) Jeg ville have købt et nyt af samme slags, hvis det ikke var fordi, at de ikke er blevet lavet i årevis.
Gravatar #34 - JesperZ
21. sep. 2011 12:20
Der findes jo også EU udgaver af Das.

Ultimate EU
Professional UK
Professional DE
Gravatar #35 - Mnc
21. sep. 2011 12:44
Mjah, ville bare gerne undgå tysk/UK taster.

Svensk er noget nærmere det danske layout, så det kan gå an i mangel af bedre.
Das er dog lidt billigere.
Gravatar #36 - JesperZ
21. sep. 2011 12:50
Mnc (35) skrev:
Mjah, ville bare gerne undgå tysk/UK taster.

Og løsningen er at købe Ultimate udgaven :D
Gravatar #37 - Mnc
21. sep. 2011 13:07
JesperZ (36) skrev:
Og løsningen er at købe Ultimate udgaven :D

Jamen så kan jeg jo slet ikke se hvad der skal være hvor, når klokken er alt for mange. :P
Kigger normalt ikke på tastaturet, men vil stadig gerne have at tasterne har bogstaver, tal & tegn. :P
Gravatar #38 - JesperZ
21. sep. 2011 13:45
Mnc (37) skrev:
Jamen så kan jeg jo slet ikke se hvad der skal være hvor, når klokken er alt for mange. :P
Kigger normalt ikke på tastaturet, men vil stadig gerne have at tasterne har bogstaver, tal & tegn. :P

Man lærer jo at memorere det 100% hvis man aldrig har muligheden for at kigge, og så er det jo lidt liret at de fleste andre ikke kan bruge dit tastatur :D

Det er i hvert fald derfor jeg er interesseret i det :P
Gravatar #39 - Mnc
21. sep. 2011 14:34
JesperZ (38) skrev:
og så er det jo lidt liret at de fleste andre ikke kan bruge dit tastatur :D

Jeg skal da ikke kunne udelukke, at jeg tidligere at haft overvejet tastaturet, af selvsamme årsag. :P
Gravatar #40 - BlackFalcon
21. sep. 2011 16:07
JesperZ (24) skrev:

Du kan lige så godt google som jeg kan. Kig hvor som helst hvor der bliver snakket om røde cherry mx og deres formål.

De røde er jo blot en lettere udgave af de sorte. Den primære forskel på de røde og de brune er at de røde er linear og de brune er tactile. Jeg skal ikke kunne stå og sige hvad det har af betydning for skrivning og gaming, men af hvad jeg kunne se alle steder der blev snakket om det var det de røde der var mest hyped.

Nu er det ikke for at være en pest, men du kommer herind som førstegangskøber af et mekanisk tastatur for at få råd og tips. Det virker dog meget som om du allerede har besluttet dig ;(. Jeg har givet dig noget info på baggrund af erfaring, og når du så blankt afviser at illustrere baggrunden for din holdning, så virker du sku lidt arrogant - no offense :). Men hvis du ikke kan lide svarene, ja så ved jeg ikke om du bør spørge...! Jeg har researchet relativt meget på området, og for at please dig netop søgt på sætningen "best cherry keys for writing", og det er ikke de røde der dukker op i resultat-listen. Nu har jeg linket dig til adskillige websites, der beskriver hvorfor jeg mener de brune er bedst til dit formål. Your move :)

Desuden
http://www.tomshardware.co.uk/mechanical-switch-keyboard,review-32205-2.html skrev:
Cherry MX Red: Apart from a few followers, these keyboards have found few buyers. They are bordering on extinction as a result of a high rate of typographical errors.

JesperZ (38) skrev:
Man lærer jo at memorere det 100% hvis man aldrig har muligheden for at kigge

Jeg er sikker på, at hvis det var så nemt, så ville flertallet af keyboards være uden skrift... Det er især svært at huske tegn man kun bruger sjældent. Det er en gimmick, men fair nok, hvis du ønsker at prale lidt for vennerne, så go for it. :D
Gravatar #41 - Mnc
21. sep. 2011 17:08
BlackFalcon (40) skrev:

JesperZ (38) skrev:
Man Nørder lærer jo at memorere det 100% hvis man aldrig har muligheden for at kigge

Jeg er sikker på, at hvis det var så nemt, så ville flertallet af keyboards være uden skrift... Det er især svært at huske tegn man kun bruger sjældent.

There you go. :)

BF: Jeg tror de fleste aktive brugere på forummet kan fortælle dig hvordan man skriver stort set alle tegn, der er afbilledet på et alm. dansk keyboard. :)
Kan du selv komme på nogle tegn, som du ikke lige på stående fod, kan huske hvor sidder? Jeg tvivler. :)
Gravatar #42 - JesperZ
21. sep. 2011 21:13
BlackFalcon (40) skrev:
Nu er det ikke for at være en pest, men du kommer herind som førstegangskøber af et mekanisk tastatur for at få råd og tips. Det virker dog meget som om du allerede har besluttet dig ;(. Jeg har givet dig noget info på baggrund af erfaring, og når du så blankt afviser at illustrere baggrunden for din holdning, så virker du sku lidt arrogant - no offense :). Men hvis du ikke kan lide svarene, ja så ved jeg ikke om du bør spørge...!

Jeg har ikke besluttet mig. Jeg skriver min mening, og har skam allerede nævnt i #1 at rettelser er velkomne hvis jeg har taget fejl. Derimod synes jeg du er meget hurtig til at dømme mig og grunden til hvorfor jeg skriver hvad. Så kan man så diskutere hvem af os der er mest arrogant.

BlackFalcon (40) skrev:
Jeg har researchet relativt meget på området, og for at please dig netop søgt på sætningen "best cherry keys for writing", og det er ikke de røde der dukker op i resultat-listen. Nu har jeg linket dig til adskillige websites, der beskriver hvorfor jeg mener de brune er bedst til dit formål. Your move :)

De "bedste" til at skrive er jo næsten uden konkurrence de blå, men det kan jeg jo ikke bruge til noget siden jeg søger nogle der er gode til både skrivning og gaming. Jeg har selv brugt flere timer på at læse diverse artikler og forumtråde, hvor jeg har læst ganske mange holdninger og facts. Hvorfor skulle din ene post ud af de tusind jeg har læst gå hen og overbevise mig? Du har jo netop ingen erfaring med hverken røde eller brune, men har ligesom jeg blot læst om dem. At du har et mekanisk tastatur med blå cherry mx gavner ikke din troværdighed i denne diskussion eftersom jeg allerede har sorteret de blå fra i mine overvejelser. "No offense".

http://www.tomshardware.co.uk/mechanical-switch-keyboard,review-32205-2.html skrev:
Cherry MX Red: Apart from a few followers, these keyboards have found few buyers. They are bordering on extinction as a result of a high rate of typographical errors.

A few? De røde er ganske eftertragtede og produktionen er faktisk steget væsentligt i løbet af det sidste år, netop på grund af den høje efterspørgsel. Specielt på det asiatiske markede er de røde meget populære.

On topic:
For lige at opsummere hvorfor jeg prioriterer røde højest og dernæst brune, er det fordi at jeg har fået forståelsen at de blå er bedst til skrivning og ikke så gode til gaming (FPS specielt) pga deres høje release point. Dernæst skulle de sorte være de bedste til FPS/gaming men ikke gode til skrivning pga at de er hårde at trykke ned. Så er der er brune der ligesom de blå er tactile men har et lavere release point hvilket gør dem bedre til gaming, og til sidst de røde der ligesom de sorte er linear men er lette at trykke ned. Konklusionen på dette er at for mig kan det være et fedt om de er røde eller brune. Det der gør at jeg så vælger at prioritere de røde højere er at et relativt højt antal brugere på diverse fora skriver at de røde faktisk er bedre i praksis men at de kan være svære at få fatte i og dermed også dyrere. Hvis jeg kan få et tastatur med de røde til samme pris eller billigere (Corsair tastaturet) end et med de brune (Das tastaturet), så kan jeg ikke se hvorfor jeg ikke skulle gøre det.

Hvis jeg har misforstået noget så er jeg åben overfor rettelser, men hvis ikke så gider jeg ikke høre på mere tuderi over at jeg har dannet min egen mening ud fra antagelser jeg tror er korrekte. Du har endnu ikke kommet med en reel grund til at jeg skal glemme de røde, så fra mit synspunkt er de røde stadig de bedste for mig.
Gravatar #43 - Mnc
22. sep. 2011 06:30
JesperZ (42) skrev:
Så er der er brune der ligesom de blå er tactile men har et lavere release point hvilket gør dem bedre til gaming, og til sidst de røde der ligesom de sorte er linear men er lette at trykke ned.

Fra de tech images der er at finde, er de brune ikke "ligesom de blå", da deres feedback er betydeligt mindre, og kun er nok til at de fortsat kan bruges til typing.
De røde derimod er 'pure gaming' switches, og har intet feedback, hvilket er hvorfor mange skønner dem "gaming/non typing" switches.

JesperZ (42) skrev:
Jeg har ikke besluttet mig. Jeg skriver min mening, og har skam allerede nævnt i #1 at rettelser er velkomne hvis jeg har taget fejl.

I denne del må jeg give BF ret, du virkede til at have besluttet dig på forhånd.
JesperZ (42) skrev:
Derimod synes jeg du er meget hurtig til at dømme mig og grunden til hvorfor jeg skriver hvad. Så kan man så diskutere hvem af os der er mest arrogant.

Muligvis fordi du skriver "hjælp" og dernæst "jeg skal have dette tastatur", hvor du godt kunne have sagt at du har researchet på andre sider sideløbende, og truffet en beslutning der ud fra.
Nogle ville måske mene at det ikke var så vigtigt at oplyse, men når du ikke gør det, så har vi ikke andet at dømme ud fra, end at du havde besluttet dig på forhånd.

Og da jeg kan se at du har været aktiv på forummet før, så synes jeg ikke at det er fear at angribe pipfuglen på den måde, når han kommer med en observation. Jeg synes ikke at han har opført sig arrogant førhen, og mener heller ikke at han gør det i dette tilfælde.

Hvis han misforstår dig, så er det fordi du ikke har udtrykt dig klart nok til at starte med. :)
Gravatar #44 - BlackFalcon
22. sep. 2011 09:03
Jeg sidder bestemt ikke i et support-forum for at være arrogant. :) Jeg mener egentlig jeg har dokumenteret alle mine udsagn med links og eksempler, mens du holder kortene (kilderne) helt tæt til kroppen. Jeg vil hellere end gerne lære noget via din research, og hvis du fra start havde fremlagt alle de oplysninger du har samlet, kunne jeg sikkert også have sat mig i din situation. Som det blev nævnt ovenfor, tror jeg også at du søger noget ret unikt, og at du er villig til at se helt bort fra nogle af de almene ulemper. Til at starte med kunne vi vel ikke vide, om du blot var forblændet af billeder og ivrighed :). Når alt kommer til alt, så siger du selv at du baserer dine holdninger på hvad andre har skrevet.

Mnc (41) skrev:
Kan du selv komme på nogle tegn, som du ikke lige på stående fod, kan huske hvor sidder? Jeg tvivler. :)

De to accent-tegn (ikke apostrof) kan jeg ikke i hovedet huske kombinationen til, men ellers har du ret :)
Gravatar #45 - Mnc
22. sep. 2011 09:51
BlackFalcon (44) skrev:
De to accent-tegn (ikke apostrof) kan jeg ikke i hovedet huske kombinationen til, men ellers har du ret :)

Altså dem oven på é og è...
Jeg ved hvor de sidder, man kan sgu eller aldrig huske hvilken der er med shift, og hvilken der er uden... Men hvis jeg kigger på tasten, så skal jeg kigge på andre tal-taster for at finde ud af, om jeg skal bruge shift eller ej. Og så er det hurtigere at prøve sig frem. 50/50. :D
Gravatar #46 - Alrekr
22. sep. 2011 11:14
´ får man ved at trykke på tasten. ` får man ved også at trykke på Shift. Husk på at vi på dansk langt oftere bruger ´ (én, idé etc) end `, som vel mest er der for LaTeX og fremmedsprog.
Gravatar #47 - Mnc
22. sep. 2011 11:17
Nice huskeregel, havde jeg slet ikke tænkt over. :)
Gravatar #48 - Alrekr
22. sep. 2011 11:22
Mnc (47) skrev:
Nice huskeregel, havde jeg slet ikke tænkt over. :)

Er det så nu jeg skal sige, at jeg kom i tanke om det som jeg skulle huske på hvordan det ved med shift og ikke-shift? :P
Gravatar #49 - Mnc
22. sep. 2011 11:30
Det er vel underordnet. Så længe jeg nu bedre kan huske forskel. :D
Gravatar #50 - JesperZ
29. sep. 2011 14:21
Dette får mig til at genoverveje om det er det tastatur jeg skal have.

Godt nok bruger jeg meget sjældent F-knapperne osv, og K60 har slet ikke makroknapper, men stadig. Ved sgu ikke hvad jeg skal synes.

Tilgengæld er det nu bekræftet at det bliver billigere end Das tastaturet, da Komplett har det til 879 kr fra den 17. oktober.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login