mboost-dp1

Mekanisk tastatur

Gå til bund
Gravatar #51 - Mnc
29. sep. 2011 14:27
Retailers, Y U NO PUT UP PICTURES OF RELEVANT LAYOUT?
Gravatar #52 - JesperZ
29. sep. 2011 15:12
Mnc (51) skrev:
Retailers, Y U NO PUT UP PICTURES OF RELEVANT LAYOUT?

Tænker at det nok er noget ala dette og dette. Det får mig igen til at overveje at købe Das. Hvis der absolut skal stå noget på knapperne så skal det fandme være dansk! :p - Ikke nok med at Æ og Ø knapperne ser retarderet ud, så skal der også lige pilles ved ½, +, ´ og <. Selvom jeg ikke kigger på tastaturet alligevel når jeg skriver, så er det stadig irriterende at det er grimt. Ville af samme grund aldrig købe et med andre europæiske layouts. Er det bare mig der er kræsen med sådan noget, eller hvad?
Gravatar #53 - JesperZ
29. sep. 2011 15:42
Forhelvede.. Så sidder jeg og læser om Das bare for at være sikker på at jeg ved alt man skal vide inden et eventuelt køb, og så finder jeg ud af at den venstre windows-tast er blevet skiftet ud med en fn-tast så man kan bruge den sammen med andre knapper som medieknapper (play/pause, previous, next, osv). Kilde #1 og #2. Det er næsten en deal breaker for mig da jeg ofte bruger venstre windows-tast til at åbne programmer med.

KEYBOARD COMPANIES, Y U NO MAKE PERFECT KEYBOARDS?
Gravatar #54 - Alrekr
29. sep. 2011 15:45
Jeg kunne gå med til at fjerne den højre Windows-tast - men den venstre er essentiel. Den bruger jeg til at åbne Start, minimere programmer, låse computeren og maksimere/snappe vinduer. Det er så meget en dealbreaker for mig at den venstre er på plads..!
Gravatar #55 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
29. sep. 2011 18:52
Shit, tak for info! Har lige bestilt det, dog ikke afsendt - phew! Windowstasten kan jeg sgu ikke undvære, bruger den konstant! Run, lås, stifinder etc.
Gravatar #56 - JesperZ
29. sep. 2011 19:20
Det ser ud til at man kan remappe den hvis man er frisk på at lodde lidt. Det skulle tilsyneladende være en let operation.

Hvis man læser kommentarene til "artiklen" så kan man se at der er et par bivirkninger. For eksempel bliver der selvfølgeligt ikke sendt nogen scancode for den venstre windows-tast men kun for den højre, så hvis man har mapped den til noget andet bliver den venstre også automatisk mapped til det. Derudover skulle der så også være problemer med at bruge F-tasterne som medietaster (synes jeg dog er ligegyldigt, man kan altid bruge Autohotkey uanset).
Gravatar #57 - Mnc
30. sep. 2011 06:47
Venstre win-key ville være en gigantisk dealbreaker for mig.

Selv den højre vil være en dealbreaker HVIS det er et arbejdsmiljø.

Udelukkende fordi at RightWin+L (nemmeste combo, ved godt at begge virker lige godt) låser computeren når man skal ryge/pisee/æde/etc.
Gravatar #58 - JesperZ
30. sep. 2011 09:43
That's it... Jeg vælger Corsair K60, og hvis jeg ikke kan lide det er det nemmere at returnere end Das ville være (getdigital er jo tysk).
Gravatar #59 - Mnc
30. sep. 2011 10:06
Ser frem til reviews og "danske billeder". :)
Gravatar #60 - JesperZ
30. sep. 2011 10:37
Kan man indsende artikler til newz eller er det kun nyheder? Kunne selvfølgelig også bare lave en forumtråd men synes ikke det er nær så interessant :P
Gravatar #61 - Mnc
30. sep. 2011 10:47
Jeg ville nok bare gøre i stil med:
http://newz.dk/forum/tagwall/windows-phone-7-5-fir...
Og så skrive det der. De der er interesserede i keyboards vil vel så læse, og muligvis deltage i noget debat/stille uddybende spørgsmål/etc. :)
Gravatar #62 - JesperZ
1. okt. 2011 20:23
Fandt dette billede af Das keyboardet, og ser at det ikke ligner det på daskeyboard.com eller getdigital.de mht. fn vs windows tast. Jeg er derefter blevet i tvivl om det rent faktisk stadigt er således at der bruges en fn tast i stedet for venstre windows tast. De eneste kilder jeg kan finde på fn tasten er fra 2009 og 2010. Jeg har prøvet at se om jeg har kunnet finde nogle kilder på at windows tasten skulle være skiftet tilbage igen, men uden held. Er der nogle google hajer der er friske på at hjælpe? Jeg har skrevet til Das, men forventer selvfølgelig intet svar i weekenden, men vil gerne vide det hurtigst muligt så jeg evt kan bestille et Das søndag aften såfremt det har venstre windows tast igen.
Gravatar #63 - JesperZ
1. okt. 2011 22:47
http://www.getdigital.de/products/Das_Keyboard_Model_S/lng/en skrev:
All versions come with two Windows keys.

Går ud fra at det bekræfter det...
Gravatar #64 - JesperZ
3. okt. 2011 12:55
Das bestilt :)
Gravatar #65 - Alrekr
3. okt. 2011 13:18
JesperZ (64) skrev:
Das bestilt :)

Du er nødt til at give en anmeldelse når du har brugt det i et stykke tid.
Gravatar #66 - JesperZ
3. okt. 2011 13:40
Will do
Gravatar #67 - JesperZ
6. okt. 2011 11:01
Har lige prøvet det kort i dag, og umiddelbart kan jeg slet ikke mærke det tactile bump der skulle være i de brune switches. Men umiddelbart er det sgu et lækkert tastatur
Gravatar #68 - Mnc
6. okt. 2011 11:48
JesperZ (67) skrev:
umiddelbart kan jeg slet ikke mærke det tactile bump der skulle være i de brune switches

And you wanted reds switches
Gravatar #69 - JesperZ
6. okt. 2011 12:44
Mnc (68) skrev:
And you wanted reds switches

I don't get?!

Klager ikke, skriver bare et fact :P
Gravatar #70 - johanmw
6. okt. 2011 12:58
De tastaturer i linker til ligner godt nok meget sådan et gammeldags IBM standard tastatur - hvorfor køber/finder i i ikke bare sådan et? Og det er ikke flame, der er helt sikkert noget her jeg ikke forstår, som jeg godt kunne tænke mig at jeg gjorde :)
Gravatar #71 - izym
6. okt. 2011 12:59
johanmw (70) skrev:
De tastaturer i linker til ligner godt nok meget sådan et gammeldags IBM standard tastatur - hvorfor køber/finder i i ikke bare sådan et? Og det er ikke flame, der er helt sikkert noget her jeg ikke forstår, som jeg godt kunne tænke mig at jeg gjorde :)

Har du prøvet at undersøge hvad sådan et koster? Hvis man altså overhovedet kan finde et.
Gravatar #72 - johanmw
6. okt. 2011 14:47
#71 nej, overhovedet ikke... Synes bare de virker gammeldags. Personligt kan jeg meget bedre lide keyboards som apples(små taster, uden meget vandring).
Gravatar #73 - izym
6. okt. 2011 19:15
johanmw (72) skrev:
#71 nej, overhovedet ikke... Synes bare de virker gammeldags. Personligt kan jeg meget bedre lide keyboards som apples(små taster, uden meget vandring).

Man gik væk fra dem fordi de var for dyre at masseproducere. Teknologien er stadig overlegen.

Ærlig talt synes jeg Apple's tastaturer er utrolig dårlige at skrive på, sammenlignet med både mekaniske og ThinkPad tastaturer. Man har ikke rigtig nogen ordenlig fornemmelse for hvor henne fingrene er ifht. ved førnævnte tastaturer.

Desuden er N-Key-Rollover (eller i det mindste 6-Key-Rollover) yderst behageligt til gaming. Der er intet værre end når tasterne ikke reagerer på en vis combo, eller en tast bliver ved med at sende input selvom den er tilbage i startpositionen. Sidstnævnte har jeg selv oplevet meget med både wired og wireless Apple tastaturer.

EDIT: Sidstnævnte problem har sådan set ikke noget at gøre med N-Key-Rollover svjv.
Gravatar #74 - BlackFalcon
6. okt. 2011 19:18
johanmw (72) skrev:

Moderne mekaniske tastaturer er luksus-udgaver af deres almindelige tilsvarende. Rolls-Royce's om du vil. De slår dem i dicipliner som holdbarhed, skrivehastighed... og pris :)
Dog er det også subjektivt, ligesom nogle er ligeglad med om de kører i fiat eller mercedes. Apple har også engang lavet dem, så i princippet er det kendt teknologi bare nutidig og bedre.
Gravatar #75 - johanmw
6. okt. 2011 20:49
#73, ok det har jeg så ikke haft problemer med - spiller ikke på mine macs. Må dog sige jeg er uenig i at man ikke kan skrive hurtigt på macs keyboards. Jeg skriver meget hurtigere alm tekst, og skriver også hurtigere kode dem(lol).

Men på hvilken måde er teknologien overlegen, det forstår jeg ikke helt?
Gravatar #76 - Mnc
6. okt. 2011 21:12
johanmw: Det som der er værd at lægge mærke til er de switches der bruges til at registrere tastetryk, samt hvordan tasten vandrer.

Helt almindelige tastature bruger "rubber domes" hvilket kræver "en del" tryk for at presse ned, plus de skal vandre relativt langt (basically trykkes i bund) før tastetrykket registreres.
(Cherry) Switches kommer dog i flere forskellige udgaver, så man kan få et keyboard der passer til brug og hvad man foretrækker.

Se evt. #4

JesperZ: Det er også bare gas - jeg laver sjov med dig!
Gravatar #77 - johanmw
6. okt. 2011 21:42
#76 aha, så forstår jeg sgu lidt bedre, troede det var samme teknologi, og der så var forskel på tasternes størrelse. Whatever, måske jeg bare skulle læse lidt på det.
Gravatar #78 - izym
6. okt. 2011 21:54
På de fleste rubber dome keyboards går tasten faktisk i bund af sig selv. Dvs. der er intet "travel", så at sige. Det kan være dybt frustrerende.

Jeg vil dog tage scissor style swithches, som bl.a. Apple keyboards bruger, lidt i forsvar. De er væsentlig bedre end rubber dome keyboards IMO, men kommer dog ikke nær mekaniske.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login