mboost-dp1
Ban af spammer
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- newz.dk
http://newz.dk/~erik2344/ratingtotal/7
ser ud til at han sætter skumle links ind i sine indlæg. smart nok egentlig.
milandt (3) skrev:http://newz.dk/~erik2344/ratingtotal/7
Lugter af en, som gerne vil have noget page rank til sit websted.
Indlæg med en negativ rating burde renderes på en måde som ikke giver nogen rank. Der er flere måder at gøre det på.Spiderboy (8) skrev:Lugter af en, som gerne vil have noget page rank til sit websted.
- Lad være med at lave dem til links men lav blot teksten så brugere der absolut vil se kan kopiere det til adresselinien.
- Sæt nofollow på linket.
- Send linket gennem en redirector og sæt redirectoren i robots.txt
#13 - Et kompromis kunne være at nye brugere og brugere med dårlig karma fik no follow på deres links... Bare mine 2 cents..
Bare fordi man er ny bruger, så er man ikke nødvendigvis et pikhovede.
Derfor ville jeg nok foreslå, at man holder sig til negativ karma.
EDIT:
Det kræver dog lidt... (Kan ikke huske hvem det er, som er codemonkey, så SCA betyder ham)
1) Karma virker ikke, SCA skal fikse det.
2) SCA skal implementere det her.
3) SCA skal finde tid til at lave noget som helst på newz.dk
EDIT2:
Det var så lidt. ;)
Derfor ville jeg nok foreslå, at man holder sig til negativ karma.
EDIT:
Det kræver dog lidt... (Kan ikke huske hvem det er, som er codemonkey, så SCA betyder ham)
1) Karma virker ikke, SCA skal fikse det.
2) SCA skal implementere det her.
3) SCA skal finde tid til at lave noget som helst på newz.dk
EDIT2:
qw_freak (16) skrev:tak Mnc....
Det var så lidt. ;)
#19 - Insinuerer du at newz.dk er en omgang PHP spaghetti :) ?
Vedkommende jeg nævner i #15 har tidligere udtalt at han er 100% alene om at kode til newz.dk.
Hvor længe han har været det, det ved jeg så ikke. Jeg mener, at der tidligere har været flere kodere.
Der var en m-something der var ret go' til at svare på henvendelser via forummet, og ofte var ret kvik til at rette bugs.
Vedkommende jeg nævner i #15 har tidligere udtalt at han er 100% alene om at kode til newz.dk.
Hvor længe han har været det, det ved jeg så ikke. Jeg mener, at der tidligere har været flere kodere.
Der var en m-something der var ret go' til at svare på henvendelser via forummet, og ofte var ret kvik til at rette bugs.
kasperd (26) skrev:Hvis udviklerne mener der er ændringer som kan laves på fem minutter, så kan det i hvert fald hurtigt blive det.
Det var mere møntet på at man skulle bruge flere timer, bare på at finde rundt i koden..
Kan vi få nogle kvalificerede bud på følgende:
* Hvor mange timers kodning ligger der i at lave et system som newz.dk?
* Kunne et sådant website eksistere udelukkende afhængigt af frivillig arbejde (nyhedsindsendelse + kodning)?
* Juridisk (plagiering)?
Der er tidligere været fremsat holdninger om hvor lidt der skulle til, hvor nemt det ville være osv. Spørgsmålet er om det er tilfældet?
* Hvor mange timers kodning ligger der i at lave et system som newz.dk?
* Kunne et sådant website eksistere udelukkende afhængigt af frivillig arbejde (nyhedsindsendelse + kodning)?
* Juridisk (plagiering)?
Der er tidligere været fremsat holdninger om hvor lidt der skulle til, hvor nemt det ville være osv. Spørgsmålet er om det er tilfældet?
BlackFalcon (35) skrev:* Hvor mange timers kodning ligger der i at lave et system som newz.dk?
Afhænger meget af ambitions niveaut.
Noget tilfældigt kode som stort set virker men hvor der altid lige r noget der skal fixes og det er besværligt hvrgang der skal tilrettes noget?
Den rigtige måde?
Afhænger også af om man vil lave det fra bunden af.
Man snupper PHP, PECL, PEAR, jQuery og skriver resten selv?
Man tilretter og udvider et eksisterende system (Drupal, Xoops etc.)?
Mn du ville vel gerne have nogle tal.
Min RNG siger:
hacke fra bunden af: 500-1000 timer
engineere fra bunden af: 3000-5000 timer
hacke tilrette: 250-500 timer
engineere tilrette: 2000-3000 timer
BlackFalcon (35) skrev:* Kunne et sådant website eksistere udelukkende afhængigt af frivillig arbejde (nyhedsindsendelse + kodning)?
Sagtens.
Der er store projekter som udvikles af frivillige.
Men det er ikke helt nemt at holde retningen og aktvitetsniveauet oppe over flere år.
Chancen for at at sådant site ville overleve >3 år er ikke stor.
BlackFalcon (35) skrev:* Juridisk (plagiering)?
Det er næppe plagiering med et web site, hvor man kan diskutere nyheder.
Ligheder i navnet og layoutet for et sådan site vil kunne give anledning til påstand om plagiering.
arne_v (38) skrev:
Min RNG siger:
hacke fra bunden af: 500-1000 timer
engineere fra bunden af: 3000-5000 timer
hacke tilrette: 250-500 timer
engineere tilrette: 2000-3000 timer
[...]
Men det er ikke helt nemt at holde retningen og aktvitetsniveauet oppe over flere år.
[...]
Ligheder i navnet og layoutet for et sådan site vil kunne give anledning til påstand om plagiering.
Jeg er helt enig i dine analyser og betragtninger.
Jeg ville være bekymret for hvem der faktisk skulle skrive nyhederne.
Ved plagiering tænkte jeg også bl.a. på karma/rating-systemet som folk generelt virker glade for, og som er relativt unikt for newz.dk
Jeg ville dog gerne se lidt konkurrence for at rokke lidt ved newz.dk, men vurderer også selv, at projektet vil være svært at udføre.
BF: Brugergodkendte nyheder. :P Og 2 ratings. En karma & en 'fanboyism', således at fanboyism ikke vægter Mac vs windows vs linux stemmer. Altså at windows folket ikke kan "blokkere" for en mac nyhed, og i den dur.
Anyway, jeg åbner bare kraniet og hælder idéer ud. Det er ingenlunde gennemtænkt. :D
Anyway, jeg åbner bare kraniet og hælder idéer ud. Det er ingenlunde gennemtænkt. :D
snesman (41) skrev:Er der ikke nogen der sidder i en virksomhed med fri adgang til virksomhedsregnskaber? Gad godt vide hvad der faktisk bliver genereret af kroner...
Du kan se en smule af deres tal her:
Newz Media: http://proff.dk/regnskab/newz-media-aps/vamdrup/-/...
Newz.dk: http://proff.dk/regnskab/newz.dk-aps/vamdrup/-/101...
arne_v (43) skrev:Der er hundredevis af forskellige up & down vote systemer derude.
Up & down er bare ikke lige så godt som Newz'. Og det mener jeg - et indlæg kan sagtens være godt, selvom det ikke har nogen relevans for en diskussion. Det tages der højde for i vores ratings.
newz.dk har valgt ratings der svarer til indholdet, og ikke folks personlige meninger.arne_v (47) skrev:Jeg har længe ment at systemet med to vurderinger:
Informativ -- når folk giver informationer/fakta/wikipedia links, etc.
Interassant -- når der gives interassante meninger eller links
Sjov -- morsomt
Relevant -- relevant i forhold til nyheden der diskutteres
Gentagelse -- siger vel sig selv
Irrelevant -- offtopic
Flamebait -- terracide (oh wait!)
Det er meget bedre. Og fordi at karma systemet faktisk bruges til noget på newz.dk, er det endnu bedre.
Karmasystemer som f.eks. på stackoverflow er ikke særlig nyttigt til et forum, hvor man ønsker at læse indlæg kronologisk.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.