mboost-dp1

Er kvaliteten af indlæg faldet efter at newz.dk har startet konkurrencer?

Gå til bund
Gravatar #1 - FeedMe
18. apr. 2010 11:36
Jeg synes efterhånden at newz.dk minder mere og mere om de usle TECH-spalter i diverse blade og aviser. Som om at det filter der førhen var GRUNDEN til at man læste her er ved at forsvinde.

Man skal ikke tro at jeg synes newz.dk er 100% faldet af på den, men måske synes jeg det er kommet ned på 72% hvor de grimme blade ligger på 22%. Før var newz.dk 95%.

En ting er at der er nyheder som ikke lige interesserer en. Men der er nyheder, som end ikke opfylder kriterierne for at være en nyhed. Der er gået sensationsjournalistik i meget af det der bliver indsendt i forbindelse med konkurrencer og jeg synes det ødelægger siden.

Man kan konstatere at konkurrencerne VIRKER. Det får folk til at sende ind. Men uden samme kritik som før.

Hvad synes i andre?
Gravatar #2 - cyandk
18. apr. 2010 11:41
Mange nyheder er lort, og der for lidt nyheder om astronomi.

There, i said it
Gravatar #3 - Windcape
18. apr. 2010 11:42
Hvilken konkurrence? Sender folk bare ikke ind randomly som de plejer?
Gravatar #4 - Windcape
18. apr. 2010 11:46
http://newz.dk/om-os/statistik/1

De 2 første er staff, cycloneb sender hovedsageligt Mac nyheder ind, og ekstra mange denne her månede. Og så er det staff og "her og der" indsendere.

http://newz.dk/om-os/statistik/15

Samme som før, tblaster har sendt en masse nyheder ind, alle af god kvalitet, og interessant stof.

Hmn er staff, og arne_v deltager vist ikke i nogen konkurrence (Tvivler på at newz.dk sender præmier til USA)

What's your point?
Gravatar #5 - Rasmus064
18. apr. 2010 12:08
Jeg synes ikke der er noget galt med nyheds kvaliteten.
Der er rigtigt nok der er nogen lidt anderledes nyhed når der er konkurrencer, men synes ikke de er dårlige.

En af de fedeste ting ved newz.dk er at man selv kan gøre noget ved den faldene nyhedskvalitet.

Der er sådan en fin lille knap ting i venstre sidde som hedder Del dine opdagelser. Der kan du selv skrive nyhederne så de passer bedre til dine forventninger.
Gravatar #6 - FeedMe
18. apr. 2010 12:57
Windcape (3) skrev:
Hvilken konkurrence? Sender folk bare ikke ind randomly som de plejer?

Jeg antager at du bare laver sjov. Men konkurrencen jeg taler om kan du se ude til venstre på newz.dk's side. De giver nogle kasser med film væk - hver nyhed man får godkendt virker som en lotteriseddel.
Gravatar #7 - Windcape
18. apr. 2010 13:03
Jeg sender bare nyheder ind for at opretholde et højt nok niveau af karma til at flamebaite pedantiske hippier der fortjener det :-)

Eller hvis der er emnet der virker interessant at diskuttere på forumet.
Gravatar #8 - FeedMe
18. apr. 2010 14:13
Windcape (7) skrev:
Jeg sender bare nyheder ind for at opretholde et højt nok niveau af karma til at flamebaite pedantiske hippier der fortjener det :-)

Eller hvis der er emnet der virker interessant at diskuttere på forumet.

Haha. Respekt for det. Jeg før det samme - udover at jeg ikke indsender nyheder. Men jeg troller det dumme og taler om det jeg synes er ok.
Gravatar #9 - arne_v
18. apr. 2010 18:10

Jeg tror helt ærligt ikke at ret mange er påvirket af den/de konkurrencer.
Gravatar #10 - FeedMe
18. apr. 2010 18:55
arne_v (9) skrev:

Jeg tror helt ærligt ikke at ret mange er påvirket af den/de konkurrencer.

Det tror jeg helt ærligt de er.
Hvis newz.dk redaktionen ikke selv troede at det fik folk til at 'skabe værdi' herinde - så lod de være. Problemet er bare at det tit ikke er kvalitet der kommer ud af det - men kvantitet.
Gravatar #11 - LinguaIgnota
18. apr. 2010 19:09
Jeg synes, du er fuld af smørgult tis, men jeg må alligevel komplimentere dig for dine enorme boller. Der skal en hel særlig mentalitet til at klage over andres frivillige arbejde, når man ikke selv har bidraget med noget som helst:
http://newz.dk/~feedme skrev:
Nyheder i alt:
0

Det er forresten langt nemmere at oprette en tråd, end det er at få godkendt en nyhed. Heldigvis, aye? ;)
Gravatar #12 - arne_v
18. apr. 2010 19:10
Staff har hele tiden sendt ind. Windcape og mig har ikke ændret indsendelsespolitik.

Hvem mener du har ændret indsendelsespolitik?
Gravatar #13 - vandfarve
18. apr. 2010 19:11
arne_v (12) skrev:
Hvem mener du har ændret indsendelsespolitik?

Herren over Dem, hr. Arne.

Ikke at jeg brokker mig, men det har været rimeligt tydeligt, at Lingie har gået efter guldet - og tabt. Ha!
Gravatar #14 - LinguaIgnota
18. apr. 2010 19:17
Det var i sidste måned, pikfjæs. Get with the times.

Jeg gider slet ikke de korrupte lortekonkurrencer mere. I hvert fald ikke indtil jeg ligger syg igen og ikke kan finde på andet at lave.
Gravatar #15 - vandfarve
18. apr. 2010 19:33
LinguaIgnota (14) skrev:
Det var i sidste måned, pikfjæs. Get with the times.

Uha, truer du mig?
Gravatar #16 - arne_v
18. apr. 2010 19:42
vandfarve (13) skrev:

Ikke at jeg brokker mig, men det har været rimeligt tydeligt, at Lingie har gået efter guldet - og tabt. Ha!

Hm. Han har godt nok 29 nyheder i karmalog. Sært - jeg kan ikke huske at have set nyheder indsendt af ham.
Gravatar #17 - Systran
18. apr. 2010 20:02
arne_v (16) skrev:
vandfarve (13) skrev:

Hm. Han har godt nok 29 nyheder i karmalog. Sært - jeg kan ikke huske at have set nyheder indsendt af ham.

Nu sparker du vist bare til en, der ligger ned. Men du kan jo se hvilke nyheder, han har sendt ind (under fanen "indsendte nyheder" *tada.wav*) og se, om de ringer en klokke.
Gravatar #18 - arne_v
18. apr. 2010 20:21

9.-13. marts indsendte han et større antal nyheder i "internet generelt" og "mobil" kategorien.

Ikke mange af dem som jeg har lagt mærke til.

Jeg kan derfor heller ikke vurdere kvaliteten.

Men det er ihvertfald ikke et aktuelt "problem".
Gravatar #19 - Systran
18. apr. 2010 20:29
I øvrigt:

Overskriften skrev:
Er kvaliteten af indlæg faldet efter at newz.dk har startet konkurrencer?

Hvorfor skulle indlæggene dog være af ringere kvalitet, fordi der er en konkurrence kørende?
Gravatar #20 - arne_v
18. apr. 2010 20:40

Den implicitte påstand er vel at for at have større vinderchancer i konkurrencen, så indsendes nyheder som man ellers ikke ville have indsendt (og at sådanne gennemsnitligt er af dårlige kvalitet end dem som man under alle omstændigheder ville have indsendt).
Gravatar #21 - Systran
18. apr. 2010 20:45
arne_v (20) skrev:

Den implicitte påstand er vel at for at have større vinderchancer i konkurrencen, så indsendes nyheder som man ellers ikke ville have indsendt (og at sådanne gennemsnitligt er af dårlige kvalitet end dem som man under alle omstændigheder ville have indsendt).

Ja, men det er nyhederne og ikke indlæggene.

Men du mener, at indlæggene, altså nyhedskommentarerne, vil være af samme kvalitet som den "dårlige nyhed". Det kan selvfølgelig også godt være.
Gravatar #22 - arne_v
18. apr. 2010 20:48

Jeg tror at overskriften er en fejl. Brødteksten snakker kun om nyheder.
Gravatar #23 - mazing
18. apr. 2010 20:48
#21 "nyhedsindlæg" ;)
Gravatar #24 - Systran
18. apr. 2010 20:57
arne_v (22) skrev:

Det var netop også fejlen, jeg ville påpege. Oh well.

#topic
Diskussionen var i øvrigt også oppe og vende sidst, der var en nyhedskonkurrence for et års tid eller to siden.

I princippet er det jo ligegyldigt hvor mange nyheder, der bliver sendt ind eller hvilken kvalitet de er i, hvis ikke de bliver godkendt af staff.

Jeg synes dog, man bør læse korrektur på sine nyheder. (Det gælder også staff!).
Gravatar #25 - FeedMe
18. apr. 2010 21:07
LinguaIgnota (11) skrev:
Jeg synes, du er fuld af smørgult tis, men jeg må alligevel komplimentere dig for dine enorme boller. Der skal en hel særlig mentalitet til at klage over andres frivillige arbejde, når man ikke selv har bidraget med noget som helst:
http://newz.dk/~feedme skrev:
Nyheder i alt:
0

Det er forresten langt nemmere at oprette en tråd, end det er at få godkendt en nyhed. Heldigvis, aye? ;)

Det du siger er at fordi jeg ikke sender nyheder herind - så kan jeg ikke have fat i noget væsentligt?

Mon ikke det er bedre at være fuld af smørgult tis end at der vælter grøn galde ud af urinkalden og i øvrigt samtlige huller i ens kadaver? Mon ikke det er dig der er forkert på den ;) ved ingen - men dit argument holder ikke.
Gravatar #26 - FeedMe
18. apr. 2010 21:08
Systran (19) skrev:
I øvrigt:

Hvorfor skulle indlæggene dog være af ringere kvalitet, fordi der er en konkurrence kørende?

Da konkurrencerne er incitamentgivende til at få kørt artikler igennem, som ellers ikke skulle have været med.
Gravatar #27 - FeedMe
18. apr. 2010 21:10
Systran (24) skrev:
arne_v (22) skrev:

Det var netop også fejlen, jeg ville påpege. Oh well.

#topic
Diskussionen var i øvrigt også oppe og vende sidst, der var en nyhedskonkurrence for et års tid eller to siden.

I princippet er det jo ligegyldigt hvor mange nyheder, der bliver sendt ind eller hvilken kvalitet de er i, hvis ikke de bliver godkendt af staff.

Jeg synes dog, man bør læse korrektur på sine nyheder. (Det gælder også staff!).

Dette er en væsentlig ting. Og det er kun ved diskussion at vi kan finde ud af om der er et problem, som godkenderne bør have i deres tanker når de godkender/ikke-godkender.

Og ja. Der bør læses mere korrektur på historier og i visse tilfælde bliver der heller ikke fuldt ordentligt op på dem - men er nu mere sjældent.
Gravatar #28 - mazing
18. apr. 2010 21:11
Jeg kan godt følge #1. Hvis man filtrerede alt mobil, gadgets/ny hardware, social stuff(facebook, twitter), apple og diverse andre ting fra der ikke rigtig siger mig noget længere, så er der faktisk ikke så meget tilbage, desværre.

Om der tidligere var flere "nørd" nyheder, om mine interesser bare har forandret sig, eller noget tredje, skal jeg ikke kunne sige.
Gravatar #29 - vandfarve
18. apr. 2010 21:11
FeedMe (26) skrev:
Da konkurrencerne er incitamentgivende til at få kørt artikler igennem, som ellers ikke skulle have været med.

Af hvem? Det er stadig staff, der skal godkende nyhederne, og medlemmerne burde ikke have lavere standarder under en konkurrence - snarere tværtimod burde deres standarder faktisk være højere, hvis standarderne overhovedet skulle ændre sig.
Gravatar #30 - mazing
18. apr. 2010 21:20
vandfarve (29) skrev:
Af hvem? Det er stadig staff, der skal godkende nyhederne, og medlemmerne burde ikke have lavere standarder under en konkurrence - snarere tværtimod burde deres standarder faktisk være højere, hvis standarderne overhovedet skulle ændre sig.

Quote fra lign. tråd for en måneds tids siden:
pernicious skrev:
En mulighed er at indsende nyheder, som der p.t. sker ekstra meget af, idet vi afvikler en nyhedskonkurrence. Dette giver ofte nogle indspark til typer af nyheder, vi måske ikke altid bringer, hvilket jeg mener er sundt nok at prøve, for at se hvad reaktionen er.

http://newz.dk/forum/newz-dk/nyhedskvaliteten-1000...
Gravatar #31 - vandfarve
18. apr. 2010 21:24
#30 Jeg bukker mig altid i støvet for den, der har de største Google-nosser.

I stand corrected.
Gravatar #32 - FeedMe
18. apr. 2010 21:31
vandfarve (29) skrev:

Staff har vel interesse i at få lagt nyheder ud på siden. Nyheder er værdi. Og de kan muligvis ikke både være frivillige artikkelskrivere, administratorer og dobbelttjekke konkurrenceliderlige menneskers nyheder hele tiden.

På samme tid har staff lyst til at komme af med alle de film de efterhånden ikke har plads til :D
Gravatar #33 - arne_v
18. apr. 2010 21:31
Systran (24) skrev:

vandfarve (29) skrev:

Hvis nyheds kvalitet kunne måles objektivt, så ville der være en fast grænse.

Men det kan man ikke, så der er et vist tilfældigheds element. Flere dprlige nyheder der indsendes gør det mere sandsynligt at der bliver bragt dårlige nyheder.

(men som sagt har jeg ikke set problemet)
Gravatar #34 - arne_v
18. apr. 2010 21:32
mazing (28) skrev:
Jeg kan godt følge #1. Hvis man filtrerede alt mobil, gadgets/ny hardware, social stuff(facebook, twitter), apple og diverse andre ting fra der ikke rigtig siger mig noget længere, så er der faktisk ikke så meget tilbage, desværre.

Om der tidligere var flere "nørd" nyheder, om mine interesser bare har forandret sig, eller noget tredje, skal jeg ikke kunne sige.

Alderen !!!!
Gravatar #35 - arne_v
18. apr. 2010 21:33
FeedMe (25) skrev:

Det du siger er at fordi jeg ikke sender nyheder herind - så kan jeg ikke have fat i noget væsentligt?

Du kan sagtens have ret i påstanden.

Men at kritisere andres frivillige indsats scorer måske ikke så meget respekt.
Gravatar #36 - vandfarve
18. apr. 2010 21:41
FeedMe (32) skrev:
Staff har vel interesse i at få lagt nyheder ud på siden. Nyheder er værdi. Og de kan muligvis ikke både være frivillige artikkelskrivere, administratorer og dobbelttjekke konkurrenceliderlige menneskers nyheder hele tiden.

Men de har også interesse i at holde niveauet, så dine argumenter er lige så gode som mine. Nyheder har ingen værdi, hvis brugerne ikke vil have dem og faktisk mener, at de tilfører flere skadelige elementer end bringer gode.

Så nej.
Gravatar #37 - FeedMe
18. apr. 2010 21:52
arne_v (33) skrev:
vandfarve (29) skrev:

Hvis nyheds kvalitet kunne måles objektivt, så ville der være en fast grænse.

Men det kan man ikke, så der er et vist tilfældigheds element. Flere dprlige nyheder der indsendes gør det mere sandsynligt at der bliver bragt dårlige nyheder.

(men som sagt har jeg ikke set problemet)

Nyheders kvalitet kan i et vist omfang føres objektivt. Der findes nogle almindelige nyhedskriterier man kan følge. Ligeledes bør overskrift være forenelig med indhold og ikke bare "fangende og dum".

Jeg synes ikke det vil være helt forkert hvis der var nogle tests der skulle kunne klares for at en nyhed kom op. For jeg synes det lader til at nogen laver et par nyheder og selv synes de er ok - men når man læser dem er der tit en del mangler.
Gravatar #38 - FeedMe
18. apr. 2010 21:54
arne_v (35) skrev:
FeedMe (25) skrev:

Du kan sagtens have ret i påstanden.

Men at kritisere andres frivillige indsats scorer måske ikke så meget respekt.

Du er da vist en mærkelig en.

Burde det ikke score mindst lige så meget respekt at jeg interesserer mig for sidens kvalitet og bringer den til diskussion? Som hvis jeg sendte dårligt behandlede nyheder op på siden?
At jeg måske i virkeligheden tager ting ind som indlæg i stedet for at sende denne ting på som nyhed?
Gravatar #39 - arne_v
18. apr. 2010 21:56

Du må gerne beskrive dine nyheds-kriterier detaljeret, så vi andre har mulighed for at teste seneste nyheder og nyheder for n år siden mod dem.
Gravatar #40 - FeedMe
18. apr. 2010 21:57
vandfarve (36) skrev:
Men de har også interesse i at holde niveauet, så dine argumenter er lige så gode som mine. Nyheder har ingen værdi, hvis brugerne ikke vil have dem og faktisk mener, at de tilfører flere skadelige elementer end bringer gode.

Så nej.

Så jo.

Du antager at staff og brugerne har samme ideer til indhold. Er ikke sikkert vi har det.

Problemet er at mange af de nyheder som jeg angriber er 'marginalnyheder'. Ting som næsten ser relevante ud og som nogen har behandlet ok. Men som hvis man spurgte sig selv rigtigt - IKKE skulle med herinde. Nyheder hvor man uden at læse dem kan gætte på at dér og dér og dér er der nogle kæmpe fejl - og når man så læser dem, så har man ret.

Se f.eks nyheden om harddiske. Den er en skændsel.
Gravatar #41 - arne_v
18. apr. 2010 21:59

Ideen med stedet her er at brugerne indsender nyheder.

Vi kan vel godt være enige om at der ikke er blevet færre gode nyheder.

Antallet af nyheder om dagen er heller ikke steget voldsomt.

Mangler der god enyheder, så må det nødvendigvis skyldes at de gode nyheder ikke bliver indsendt.

Så kan man vælge:
A) indsende de god enyheder
B) bede staff om at godkende færre nyheder

A er noget mere produktivt end B.
Gravatar #42 - arne_v
18. apr. 2010 22:02
FeedMe (40) skrev:
Problemet er at mange af de nyheder som jeg angriber er 'marginalnyheder'. Ting som næsten ser relevante ud og som nogen har behandlet ok. Men som hvis man spurgte sig selv rigtigt - IKKE skulle med herinde. Nyheder hvor man uden at læse dem kan gætte på at dér og dér og dér er der nogle kæmpe fejl - og når man så læser dem, så har man ret.

Post dine kriterier, så kan vi jo vurdere.

FeedMe (40) skrev:

Den største skændsel i den tråd er vel dig som mener at nyheden ikke er relevant, fordi den ikke oplyser om det som du interesserer dig for.
Gravatar #43 - FeedMe
18. apr. 2010 22:02
arne_v (41) skrev:

Ideen med stedet her er at brugerne indsender nyheder.

Vi kan vel godt være enige om at der ikke er blevet færre gode nyheder.

Antallet af nyheder om dagen er heller ikke steget voldsomt.

Mangler der god enyheder, så må det nødvendigvis skyldes at de gode nyheder ikke bliver indsendt.

Så kan man vælge:
A) indsende de god enyheder
B) bede staff om at godkende færre nyheder

A er noget mere produktivt end B.

Det du siger er altså at hvis jeg har en mail-konto og ikke får særlig meget ønsket post - men der også er et par spammails imellem......så skal jeg hellere A: Bede folk jeg kender om at sende flere mails til mig end B: Lave et spamfilter så jeg KUN får de mails jeg skal have?

Gravatar #44 - arne_v
18. apr. 2010 22:04

Hvis din email provider lader færre spam mail slippe igennem fordi der faktisk er nogle gode email, så JA.

Det er dog næppe tilfældet. Men det betyder jo bare at din analogi er ubrugelig.
Gravatar #45 - FeedMe
18. apr. 2010 22:06
arne_v (42) skrev:
Post dine kriterier, så kan vi jo vurdere.

FeedMe (40) skrev:

Den største skændsel i den tråd er vel dig som mener at nyheden ikke er relevant, fordi den ikke oplyser om det som du interesserer dig for.

Jamen jeg INTERESSERER MIG FOR DET! Skændselen er folk som dig der ikke forstår hvad jeg siger. Jeg er fuldstændig HDD-o-fil. Derfor er det rart med en nyhed om harddiske, som ikke bare er lort.

Men kritierne er vanligvis
Aktualitet: Det er overholdt for artiklen om harddiske.
Væsentlighed: Overholdt
Identifikation: Nej. Artiklen antager et meget ensidigt syn på harddiske.
Sensation: Er vel overholdt.
Konflikt: Her skal der være mulighed for en vis kritik - noget som artiklen på ingen måde har. Den udråber bare en tilfældig disk - no explanation - no nothing.

Så på de helt almindelige kritierier for nyheder fejler den på 2 ud af 5 kernekriterier.
Gravatar #46 - FeedMe
18. apr. 2010 22:08
arne_v (44) skrev:

Hvis din email provider lader færre spam mail slippe igennem fordi der faktisk er nogle gode email, så JA.

Det er dog næppe tilfældet. Men det betyder jo bare at din analogi er ubrugelig.

Ideen var at der KUN skulle komme rigtige mails til mig - og at jeg er tilfreds med at der kun kommer 1 om dagen - hvis det er hvad der bliver sendt. Resten kan jeg være foruden.
Gravatar #47 - arne_v
18. apr. 2010 22:09

Ja. Men newz.dk lever af læsere af nyheder. Du lever ikke af at modtage email. Stor forskel.
Gravatar #48 - FeedMe
18. apr. 2010 22:12
arne_v (47) skrev:

Ja. Men newz.dk lever af læsere af nyheder. Du lever ikke af at modtage email. Stor forskel.

Jamen du vil åbenbart hellere bide mærke i om analogien holder 100% end i hvad det er jeg siger til dig.

Men du siger noget interessant. Newz.dk lever af sine læsere.

Og hvis tendensen fortsætter - jamen så vil jeg da hellere læse ekstrabladet. For de har de samme cheasy tech-nyheder + nøgne damer. Så kan newz.dk ikke være med mere.

Men synes at newz.dk i sin tid havde den kvalitet at det meste der kom på siden var godt og at det netop IKKE var ekstrabladet. Hvis newz.dk mister sin identifikation, så mister de deres læsere og så DØR newz.dk
Gravatar #49 - zin
18. apr. 2010 22:37
#FeedMe:
Det du siger er altså at hvis jeg har en mail-konto og ikke får særlig meget ønsket post - men der også er et par spammails imellem......så skal jeg hellere A: Bede folk jeg kender om at sende flere mails til mig end B: Lave et spamfilter så jeg KUN får de mails jeg skal have?

Hørt om blacklisting? :-)
Gravatar #50 - arne_v
18. apr. 2010 22:53
FeedMe (45) skrev:
Den udråber bare en tilfældig disk - no explanation - no nothing.

Har du læst artiklen????

De forklarer rimeligt detaljeret, hvordan de beregner overall performance.

Og så vælger de #1 på den liste.

Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login