mboost-dp1
For store reklamer!
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- newz.dk
Kære newz
Jeg forstår at I skal have nogle indtægter, men de her store reklamer, som gør det umuligt at fjerne så snart man har en mindre skærm, såsom en mobil, er utrolig belastende. Det går udover ens oplevelse af sitet at man bliver så irriteret. Brugbarheden forsvinder. Kan I i det mindste finde en bedre løsning for os på mobiler, så vi kan lukke for det? Jeg tænker at dét at kunne komme ind på sitet er en vigtig feature, ret mig hvis jeg tager fejl.
Sitet er jo helt orange lige nu, det er simpelthen for meget. Jeg kan umuligt være den eneste som har denne holdning.
Jeg forstår at I skal have nogle indtægter, men de her store reklamer, som gør det umuligt at fjerne så snart man har en mindre skærm, såsom en mobil, er utrolig belastende. Det går udover ens oplevelse af sitet at man bliver så irriteret. Brugbarheden forsvinder. Kan I i det mindste finde en bedre løsning for os på mobiler, så vi kan lukke for det? Jeg tænker at dét at kunne komme ind på sitet er en vigtig feature, ret mig hvis jeg tager fejl.
Sitet er jo helt orange lige nu, det er simpelthen for meget. Jeg kan umuligt være den eneste som har denne holdning.
#2 og fjols, løsningen er jo ikke adblock, jeres indlæg løser jo intet. Det kan ikke passe at man skal have plugins for at kunne se dette site. Det skal løses af newz.dk.
Og hvis man kommer til at klikke uden for content, altså i siderne, ja så ryger du da væk fra sitet.
Se disse billeder og sig det ikke er for meget (desktop):
http://billedeupload.dk/images/WMs8n.png
http://billedeupload.dk/images/C5AXF.png
Og hvis man kommer til at klikke uden for content, altså i siderne, ja så ryger du da væk fra sitet.
Se disse billeder og sig det ikke er for meget (desktop):
http://billedeupload.dk/images/WMs8n.png
http://billedeupload.dk/images/C5AXF.png
Siden fungerer fint for deres kunder - faktisk tror jeg at kunderne er meget glade for at størstedelen af siden nu er brugbar, helt uden spildplads.
Der er selvfølgelig den detalje at kunderne, ifølge Newz-crewets eget udsagn, ikke er os brugere men derimod annoncørerne, dvs. Microsoft.
Og de lægger så sandelig ikke skjul på det - de vil blive ved med at skide os i munden så længe vi accepterer det.
Hvis du ikke synes om det, så blokér reklamerne eller bliv væk fra siden.
Der er selvfølgelig den detalje at kunderne, ifølge Newz-crewets eget udsagn, ikke er os brugere men derimod annoncørerne, dvs. Microsoft.
Og de lægger så sandelig ikke skjul på det - de vil blive ved med at skide os i munden så længe vi accepterer det.
Hvis du ikke synes om det, så blokér reklamerne eller bliv væk fra siden.
På en mobiltelefon:
http://peecee.dk/uploads/032013/Screenshot_1_big_t...
Ah, jeg zoomer da bare ind og trykker på krydset:
http://peecee.dk/uploads/032013/Screenshot_2_big_t...
Hmmmmm...
http://peecee.dk/uploads/032013/Screenshot_1_big_t...
Ah, jeg zoomer da bare ind og trykker på krydset:
http://peecee.dk/uploads/032013/Screenshot_2_big_t...
Hmmmmm...
Vi kører denne type reklamer nogle gange hen over året, og ja, det ER reklamerne vi lever af. Sådan fungerer det altså for at vi kan tilbyde et gratis site.
Interstitial reklamen, som det overlay kaldes ved 1. besøg, vises een gang per session per 12. time. Herefter går den over i et "normalt" ejerskab, hvor wallpaper og bannere tilhører kunden hele dagen.
Vi er klar over, at det lille kryds til fjernelse af interstitialen ikke er særlig brugbart på touch-enheder, og har også prøvet at få vores bannersystem til at gøre det mere brugervenligt. Det har vist sig, på trods af at det ellers så ud til at lykkes, at det ikke er så nemt at få systemet til det, og vi arbejder på at få det gjort bedre fremover.
Interstitial reklamen, som det overlay kaldes ved 1. besøg, vises een gang per session per 12. time. Herefter går den over i et "normalt" ejerskab, hvor wallpaper og bannere tilhører kunden hele dagen.
Vi er klar over, at det lille kryds til fjernelse af interstitialen ikke er særlig brugbart på touch-enheder, og har også prøvet at få vores bannersystem til at gøre det mere brugervenligt. Det har vist sig, på trods af at det ellers så ud til at lykkes, at det ikke er så nemt at få systemet til det, og vi arbejder på at få det gjort bedre fremover.
#9 Vi er helt med på, at der skal penge ind for at drive sitet, og det er ikke det problemet drejer sig om. Det glæder mig at høre, at der er en løsning på vej. Jeg kan se, at der har været op til flere af disse typer tråde omkring popups og mobilenheder, men siden der ikke er sket noget siden da, kunne jeg ikke holde mig tilbage fra at poste.
Kan du sige hvornår vi kan forvente en løsning på problemet? Hvis ikke dette er i nær fremtid, kunne man overveje en hurtig løsning ved at detektere mobilenheder og lave en max størrelse på popup'en, og evt. gøre krydset større, med simpel css. Længere væk er vi ikke fra en betydelig forbedring.
Kan du sige hvornår vi kan forvente en løsning på problemet? Hvis ikke dette er i nær fremtid, kunne man overveje en hurtig løsning ved at detektere mobilenheder og lave en max størrelse på popup'en, og evt. gøre krydset større, med simpel css. Længere væk er vi ikke fra en betydelig forbedring.
johnny_newz (9) skrev:Vi kører denne type reklamer nogle gange hen over året, og ja, det ER reklamerne vi lever af. Sådan fungerer det altså for at vi kan tilbyde et gratis site.
I lever af reklamerne OG af brugerne. Hvor mange reklamekøbere tror du der vil være når alle brugerne er skræmt væk?
Indenfor marketing kaldes det en multisidet platform, og et af de grundlæggende krav for at køre en virksomhed på den måde er at man ikke røvpuler en af siderne for at please den anden.
johnny_newz (9) skrev:Interstitial reklamen, som det overlay kaldes ved 1. besøg, vises een gang per session per 12. time. Herefter går den over i et "normalt" ejerskab, hvor wallpaper og bannere tilhører kunden hele dagen.
"Interstitial"? Haha, den var god! Den reklame sidder ikke i et interstitie; den dækker ALT hvad der er værd at se. Men selvfølgelig, hvis man ser alt hvad der ikke er reklamer som tomrum, så giver det meget god mening.
johnny_newz (9) skrev:Vi er klar over, at det lille kryds til fjernelse af interstitialen ikke er særlig brugbart på touch-enheder, og har også prøvet at få vores bannersystem til at gøre det mere brugervenligt. Det har vist sig, på trods af at det ellers så ud til at lykkes, at det ikke er så nemt at få systemet til det, og vi arbejder på at få det gjort bedre fremover.
I er klar over det, men vælger alligevel at bringe den før problemet er løst. Det er jo jeres valg. Men når I på den måde røvpuler den ene halvdel af jeres marked, så må I også regne med at vi ikke føler den store loyalitet over for jer. Så kan I jo se hvordan det går med jeres "kunder" når deres reklamer ikke længere bliver vist.
#10 Kunne være en løsning. Vi er ved at indhente forslag til et komplet nyt bannersystem, men det koster boxen ift. det nuværende, så det er lidt øv med den løsning.
Jeg er ved at kigge på noget detektering af mobilenheder til det nuværende system - og så simpelthen sætte det op til ikke at vises på mobiler. Burde kunne lade sig gøre som jeg lige ser det nu, men er umiddelbart en større omgang.
Jeg er ved at kigge på noget detektering af mobilenheder til det nuværende system - og så simpelthen sætte det op til ikke at vises på mobiler. Burde kunne lade sig gøre som jeg lige ser det nu, men er umiddelbart en større omgang.
Jeg vil foreslå det bliver prioriteret højere så. Det har været et problem MEGET længe nu og antallet af touch enheder bliver formegentlig ikke mindre.johnny_newz (9) skrev:Vi er klar over, at det lille kryds til fjernelse af interstitialen ikke er særlig brugbart på touch-enheder, og har også prøvet at få vores bannersystem til at gøre det mere brugervenligt. Det har vist sig, på trods af at det ellers så ud til at lykkes, at det ikke er så nemt at få systemet til det, og vi arbejder på at få det gjort bedre fremover.
Ved jeres reklamepartner eller hvad i kalder dem ikke noget om det? Jeg har set reklamerne andre steder (version2 fx) så det kan da ikke være et ukendt problem...
Magten (13) skrev:Jeg vil foreslå det bliver prioriteret højere så. Det har været et problem MEGET længe nu og antallet af touch enheder bliver formegentlig ikke mindre.
Hvis du tænker på hvor meget der ellers bliver udviklet på siden er det sikkert højest i forvejen :P
johnny_newz (9) skrev:Interstitial reklamen, som det overlay kaldes ved 1. besøg, vises een gang per session per 12. time. Herefter går den over i et "normalt" ejerskab, hvor wallpaper og bannere tilhører kunden hele dagen.
Hvad er så en session? Jeg har oplevet at åbne newz.dk/forum, og derfra åbne 5-6 sider, hver i ny tab. Alle sider havde pop-up-reklamen.
#12 Er det muligt at få et estimat på hvornår en løsning forventes at være klar? Jeg vil gerne undgå, at denne tråd ligesom de andre tråde bare dør ud uden der er sket noget, især nu hvor så mange også har givet udtryk for at de finder det problematisk med reklamer man ikke kan fjerne på mobilen.
#19 Vi forventer at have en løsning klar til næste omgang, så vi undgår dette fremover.
johnny_newz (9) skrev:Vi er klar over, at det lille kryds til fjernelse afinterstitialenin your fucking face reklamen ikke er særlig brugbart på touch-enheder, og har også prøvet at få vores bannersystem til at gøre det mere brugervenligt. Det har vist sig, på trods af at det ellers så ud til at lykkes, at det ikke er så nemt at få systemet til det
Se nu hvad der sker :-(
http://www.freedomsphoenix.com/Uploads/Graphics/33...
johnny_newz (23) skrev:#22 ok.
Nu hvor vi omtaler jeres arbejdsindsats, vil det så være muligt at få adgang til det samme API, som jeres Windows Phone- og Windows 8-apps benytter sig af?
*hint hint*
engfeh (27) skrev:#26
Nej fordi der er en teknisk forklaring på det?
Eller nej fordi det er Microsoft der er jeres hovedsponsor?
Du kan godt se hvordan det ser ud, ikke?
Hvorfor skulle MS være interesserede i at spærre for adgang til en API på et tilfældigt website?
Mon ikke du bør tage din sølvpapirshat af?
Magten (28) skrev:Der er ikke nogen officiel WP app.
Windows 8 app'en blev så vidt jeg husker udviklet af Techmatic til et event for udviklere hvor nogen fra SCA var til stede og kom på det sammen.
Nu ikke forvirre folket med facts. Du kan jo nok forstå, at det er en konspiration mellem newz.dk og MS.
Lige meget hvad kommer man til at hente en hel side først. Spild af tid og data.
Lige meget hvad kommer man til at hente en hel side først. Spild af tid og data.
Det vil nok også være et problem at få vist reklamer i en app, da størrelsen af reklamerne fra siden slet ikke vil passe ind.
Samt nogen af reklamerne kræver html/javascript.
Det vil nok kræve en form for samarbejde med newz for at få noget optimalt. Som minimum vil det dog kun kræve at de laver og offentligøre en key til f.eks. Google AdMob hvis man laver en Android app.
Det vil nok også være et problem at få vist reklamer i en app, da størrelsen af reklamerne fra siden slet ikke vil passe ind.
Samt nogen af reklamerne kræver html/javascript.
Det vil nok kræve en form for samarbejde med newz for at få noget optimalt. Som minimum vil det dog kun kræve at de laver og offentligøre en key til f.eks. Google AdMob hvis man laver en Android app.
#20 johnny_newz: Hvad mener du med næste omgang? Er det udviklingsspurte? Hvor ofte har I disse omgange? Kan vi få et estimat i form af en dato? Periode? Årstid? År? Bare så vi ved hvor meget tålmodighed vi skal væbne os med.
Den midlertidige løsning som jeg nævnte, hvor der blot er noget css eller javascript der fjerner reklamen for mobiler er da en super billig og effektiv start som mange vil tage godt imod, og hvad tager det? 10 min? Hvis tilfældet er, at det kræver en større "omgang" som du kalder det, kan du så forklare hvorfor? Oplys os om, hvorfor noget så belastende som den reklame efter massive klager fra os brugere ikke bliver reageret på prompte? Især når det drejer sig om noget så enkelt som at fjerne reklamen, indtil en bedre løsning kommer.
Den midlertidige løsning som jeg nævnte, hvor der blot er noget css eller javascript der fjerner reklamen for mobiler er da en super billig og effektiv start som mange vil tage godt imod, og hvad tager det? 10 min? Hvis tilfældet er, at det kræver en større "omgang" som du kalder det, kan du så forklare hvorfor? Oplys os om, hvorfor noget så belastende som den reklame efter massive klager fra os brugere ikke bliver reageret på prompte? Især når det drejer sig om noget så enkelt som at fjerne reklamen, indtil en bedre løsning kommer.
kunne være intresant at se om ejeren af newz enlig tjener penge på at have reklamer eller om det lige løber rundt
matt1 (38) skrev:#20 johnny_newz: Hvad mener du med næste omgang? Er det udviklingsspurte? Hvor ofte har I disse omgange? Kan vi få et estimat i form af en dato? Periode? Årstid? År? Bare så vi ved hvor meget tålmodighed vi skal væbne os med.
Vi kender desværre ikke kundernes bestillinger så lang tid i forvejen, og ej heller hvor meget de køber de kommende måneder/år. Reklamebudgetterne rykker hele tiden. Derfor svaret i #20, at vi forventer at have det løst til næste gang - så går det ikke så meget ud over din tålmodighed.
matt1 (38) skrev:#20 johnny_newz: Den midlertidige løsning som jeg nævnte, hvor der blot er noget css eller javascript der fjerner reklamen for mobiler er da en super billig og effektiv start som mange vil tage godt imod, og hvad tager det? 10 min?
Vi fjerner ikke ting som kunderne har bestilt. De ting som kunderne har bestilt, tjener vi penge på. Det er pengene der gør, at det er gratis for dig at bruge newz.dk.
Desuden skulle reklamen være flash-baseret, og burde helt blive fravalgt på mobile enheder, men det var åbenbart ikke på alle det lykkedes. Det blev - og bliver - der arbejdet på.
matt1 (38) skrev:#20 johnny_newz: Hvis tilfældet er, at det kræver en større "omgang" som du kalder det, kan du så forklare hvorfor? Oplys os om, hvorfor noget så belastende som den reklame efter massive klager fra os brugere ikke bliver reageret på prompte? Især når det drejer sig om noget så enkelt som at fjerne reklamen, indtil en bedre løsning kommer.
Med en større omgang menes, at som tingene ser ud nu, skal vi - måske - implementere et nyt og langt dyrere bannersystem. Det er en større omgang. Måske kan vi alternativt få reklamebureauet til at producere dette famøse kryds større - og ikke flydende så det forsvinder på nogle mobiler. Der arbejdes på flere muligheder.
Og igen; vi fjerner jo ikke ting kunder har bestilt, som vi tjener nogle penge på til at holde det kørende. Denne reklame var ikke en belastning for dig konstant, den var kørende med frekvens 1 per session for hver 12. time. newz.dk er tilmed ganske gratis og frivilligt at benytte for dig - og vi arbejdede altså på en løsning, og gør det som sagt til næste gang, for også at komme over denne hurdle med nemt at komme videre på en mobil enhed.
Denne funktion virker desværre ikke helt optimalt. Vi er flere som har oplevet, at den kommer frem mange gange i træk, i samme session.johnny_newz (47) skrev:Denne reklame var ikke en belastning for dig konstant, den var kørende med frekvens 1 per session for hver 12. time.
Både mobil og desktop.
m910q (48) skrev:Denne funktion virker desværre ikke helt optimalt. Vi er flere som har oplevet, at den kommer frem mange gange i træk, i samme session.
Så må du have fået mine visninger. Jeg ser den kun på min mobil.
johnny_newz (47) skrev:De ting som kunderne har bestilt, tjener vi penge på. Det er pengene der gør, at det er gratis for dig at bruge newz.dk.
Hvis i ukritisk sælger en hvilken som helst form for reklamer til jeres kunder risikerer i at folk holder op med at bruge newz eller begynder at bruge ad-block. Man kan blive så desparat for at få penge i kassen, at man skræmmer brugere væk.
Alt med måde.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.