mboost-dp1

Hvor mange år?

Gå til bund
Gravatar #1 - rwzxy
11. jan. 2008 21:15
Hvor mange år går der før vi alle for en dims indopereret ved fødslen som kan følge og fortælle alt hvad vi foretager os til politiet?

Mit bud: 15 år
Gravatar #2 - vandfarve
11. jan. 2008 21:22

Spørgsmålet er nok en smule malplaceret, men jeg vil da gerne lege med:

Jeg siger 0 år. Kig på din mobiltelefon og fortæl mig, at politiet ikke kan bruge den til at registrere din færden. Imens kan du overveje, hvad triangulering og satelitovervågning er for nogle størrelser.
Gravatar #3 - BurningShadow
11. jan. 2008 21:27
Jeg kan ikke lige se hvad det her har med "Newz" at gøre... Burde det ikke have været placeret i tagwall'en...

Du får det i øvrigt til at lyde somom det vil være en dårlig ting, men husk på at det er noget der vil blive gjort For Børnenes Skyld, pga. terrorister, pædofile, og pirater (de værste er dog de pædofile pirat-terrorister). Det er en grum verden vi lever i, og sådan en dims er slet ikke nok, der er brug for meget mere effektive midler... Adfærdsstyrende teknik er fremtiden.
Gravatar #4 - holmen
11. jan. 2008 21:43
Jeg tror ikke jeg lever længe nok til at opleve det. Måske fordi jeg tage rmotorcykel kørekort til foråret.
Jeg tror i hvert fald ikke at jeg kommer til at opleve at det bliver lovpligigt.
Gravatar #5 - zin
11. jan. 2008 21:58
#2: Heldigvis er den ikke indopereret ved fødslen. Lad lortet ligge. :-)

Mit bud: 23 år, 5 måneder, 21 dage, 11 timer, 3 minutter og 42 sekunder.
Plus minus et par sekunder.

:-)
Gravatar #6 - klh
11. jan. 2008 22:12
#1 Jeg flytter lige denne tråd til tagwallen, som både #2 og #3 også har gjort opmærksom på :)

Derudover er jeg enig med #2, din færden kan allerede i dag følges stort set overalt - dog vil den i fremtiden kunne følges endnu mere præcist.

Ang. sporing af mobiltelefoner, så kan man allerede i dag spore en mobiltelefons placering, når den foretager et nødopkald til alarmcentralen.
Gravatar #7 - rwzxy
11. jan. 2008 22:48
#6 klh

du kan faktisk allerede spore slukkede mobiltelefoner som bare ligger i tasken.
Gravatar #8 - klh
11. jan. 2008 22:52
#7 Det var jeg også lige ved at skrive, men kunne ikke finde den beskrivelse af teknikken, som en gang lå på IT- og Telestyrelsens hjemmeside til at underbygge mit argument.

Typisk at de skal lave det hele om!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login