mboost-dp1
Hvor ofte gør danske mænd det?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- newz.dk
Så er vi her igen.
En reklame der starter MEGET høj lyd ved simpel mouseover, og den stopper ikke igen hvis man flytter musen.
Jeg havde nær fået et hjertestop da hun begyndte at skrige mig ind i hovedet.
Lad nu være med at acceptere det lort, og giv os nu den "betal for at slippe for reklamer" funktion som vi er nogen der har sukket efter i flere år nu.
Derudover er det fandme en ringe reklame.
En reklame der starter MEGET høj lyd ved simpel mouseover, og den stopper ikke igen hvis man flytter musen.
Jeg havde nær fået et hjertestop da hun begyndte at skrige mig ind i hovedet.
Lad nu være med at acceptere det lort, og giv os nu den "betal for at slippe for reklamer" funktion som vi er nogen der har sukket efter i flere år nu.
Derudover er det fandme en ringe reklame.
Så skal du vist have tjekket hjertet.. Hun skriger da ikke ligefrem :)Cutepuppy (1) skrev:Jeg havde nær fået et hjertestop da hun begyndte at skrige mig ind i hovedet.
Synes nu ikke den er slem, men jeg filtrerer også reklamer fra.. I mit hoved ^_^
Det eneste irriterende ved den er at den fortsætter afspilning selvom man har fjernet musen..
Er helt med på den her. Første gang gik jeg helt i panik og begyndte at lede efter pop-ups/unders indtil hun var færdig med hendes speech. Da det så skete igen blev jeg klar over det var her på Newz at den var gal.
Når der står at den er fremragende selv på følsom hud, gælder det så også i skridtet?
Når der står at den er fremragende selv på følsom hud, gælder det så også i skridtet?
Udover at jeg syntes den er skruet lige lovligt langt op i forhold til et normalt lydniveau, så havde jeg af andre årsager skruet op for lyden da jeg kort forinden havde set et Youtube klip der var meget lavt.
Og nej, det er ikke min egen fejl, jeg bad ikke reklamen begynde at spille, og reklamer SKAL simpelthen ikke være så påtrængende som den der.
Udover at jeg syntes den er skruet lige lovligt langt op i forhold til et normalt lydniveau, så havde jeg af andre årsager skruet op for lyden da jeg kort forinden havde set et Youtube klip der var meget lavt.
Og nej, det er ikke min egen fejl, jeg bad ikke reklamen begynde at spille, og reklamer SKAL simpelthen ikke være så påtrængende som den der.
Jeg synes det er en fejl hvis browseren overhovedet tillader den slags. Så jeg mener man burde rette sine skyts imod leverandøren af browseren og ikke websitet.
Man skal selvfølgelig kunne fortælle sin browser at det skal tillades for sites man stoler på. Når det par ting er på plads, så kan vi starte diskussionen om hvorvidt newz.dk er et af de sites brugerne bør stole nok på til at tillade det.
Man skal selvfølgelig kunne fortælle sin browser at det skal tillades for sites man stoler på. Når det par ting er på plads, så kan vi starte diskussionen om hvorvidt newz.dk er et af de sites brugerne bør stole nok på til at tillade det.
lolwhut ?
Hvis jeg ønskede en browser hvor jeg skal klikke på alt det content jeg vil interacte med, så ville jeg bruge Opera.
Det kan da ikke passe at man skal restricte browseren fordi nogen websites ikke kan finde ud af det.
Du åbnede godt nok også døren til en god mængde analogier, men det er sgu for langt ude på natten nu.
lolwhut ?
Hvis jeg ønskede en browser hvor jeg skal klikke på alt det content jeg vil interacte med, så ville jeg bruge Opera.
Det kan da ikke passe at man skal restricte browseren fordi nogen websites ikke kan finde ud af det.
Du åbnede godt nok også døren til en god mængde analogier, men det er sgu for langt ude på natten nu.
Kampagnen kører på tværs af newz Media's sites frem til den 6. februar, og vi har rettet henvendelse til mediebureauet, som har sørget for denne kampagne til os
Beskeden er desværre, at det ikke er muligt at fremskaffe nye bannere. Alternativet er at annullere kampagnen helt hvis der skal ændres noget, hvilket vil ramme hårdt økonomisk med så kort varsel, da vi ikke kan nå at booke andet ind.
Vi arbejder løbende på at oplyse annoncører - og mediebureauer - om jer brugeres reaktioner på kampagner, også denne, således vi i fremtiden kan undgå lignende situationer. Det er dog bannerindtægterne der gør, at vi kan levere disse sider gratis for jer, og derfor er vi også nødt til at følge markedet så langt som muligt.
Et andet alternativ er at få lov til at betale for at slippe for at se reklamer overhovedet, hvilket flere brugere her på siden har ytret ønske om. Vi har derfor, på baggrund af blandt andet reaktionerne i denne tråd, valgt at sætte gang i det projekt.
Tanken er at i brugere selv kan bestemme at donere/betale et beløb inden for en given ramme, der så giver adgang til et reklamefrit site i en periode. Hverken prisramme eller tidsrum er fastlagt endnu.
Beskeden er desværre, at det ikke er muligt at fremskaffe nye bannere. Alternativet er at annullere kampagnen helt hvis der skal ændres noget, hvilket vil ramme hårdt økonomisk med så kort varsel, da vi ikke kan nå at booke andet ind.
Vi arbejder løbende på at oplyse annoncører - og mediebureauer - om jer brugeres reaktioner på kampagner, også denne, således vi i fremtiden kan undgå lignende situationer. Det er dog bannerindtægterne der gør, at vi kan levere disse sider gratis for jer, og derfor er vi også nødt til at følge markedet så langt som muligt.
Et andet alternativ er at få lov til at betale for at slippe for at se reklamer overhovedet, hvilket flere brugere her på siden har ytret ønske om. Vi har derfor, på baggrund af blandt andet reaktionerne i denne tråd, valgt at sætte gang i det projekt.
Tanken er at i brugere selv kan bestemme at donere/betale et beløb inden for en given ramme, der så giver adgang til et reklamefrit site i en periode. Hverken prisramme eller tidsrum er fastlagt endnu.
#11:
Vi er flere gange blevet lovet at slippe for reklamer der opfører sig på denne måde, så i har jo vidst hvordan reaktionen ville være på den.
Point being, det er jo ikke nogen overraskelse at folk reagerer som de gør..
Vi er flere gange blevet lovet at slippe for reklamer der opfører sig på denne måde, så i har jo vidst hvordan reaktionen ville være på den.
Point being, det er jo ikke nogen overraskelse at folk reagerer som de gør..
johnny_newz (11) skrev:Tanken er at i brugere selv kan bestemme at donere/betale et beløb inden for en given ramme, der så giver adgang til et reklamefrit site i en periode. Hverken prisramme eller tidsrum er fastlagt endnu.
Nice!
Vil der blive lavet en abonnementsordning også?
Lyder kanont at kunne betale for at slippe for reklamer, personligt har jeg alle dage kørt med adblock for at undgå de åndsvage reklamer der afspiller lyd, ved godt de er sjældne. Men falder sgu ned af stolen hver gang aligevel...
Men ser helt klart frem til at kunne betale for at slippe for reklamer, så jeg kan bruge newz.dk uden dårlig samvittighed..
Lyder kanont at kunne betale for at slippe for reklamer, personligt har jeg alle dage kørt med adblock for at undgå de åndsvage reklamer der afspiller lyd, ved godt de er sjældne. Men falder sgu ned af stolen hver gang aligevel...
Men ser helt klart frem til at kunne betale for at slippe for reklamer, så jeg kan bruge newz.dk uden dårlig samvittighed..
johnny_newz (11) skrev:at få lov til at betale for at slippe for at se reklamer overhovedet
Mja, ved ikke helt om jeg tror på den. Adblock er trods alt gratis. Og selv Rupert Murdoch har lidt besvær med abbonements-betalte nyheder på web.
Personligt bruger jeg en 'sound blocker' :P
Problemet er jo ikke at der er reklamer, problemet er at når reklamerne er generende for brugerne, så finder brugerne alternative måder at undgå dem på.
Det vil sige at enten holder sitet op med at sende reklamer som generer eller også mister de reklamepenge.
Producenten af reklamen kan heller ikke være interesseret i af genere de potentielle kunder. Det er ikke så smart at når man ser produktet i supermarkedet, så er det første man tænker "Åh, det er den med den irriterende kvinde som ikke er til at holde ud at høre på".
Det vil sige at enten holder sitet op med at sende reklamer som generer eller også mister de reklamepenge.
Producenten af reklamen kan heller ikke være interesseret i af genere de potentielle kunder. Det er ikke så smart at når man ser produktet i supermarkedet, så er det første man tænker "Åh, det er den med den irriterende kvinde som ikke er til at holde ud at høre på".
Reklamen mindede mig om at min barberkniv er itu. så jeg købt ny.
Selvfølgelig af et konkurrerende mærke pga den lorte reklame
tak Gilette
Selvfølgelig af et konkurrerende mærke pga den lorte reklame
tak Gilette
Ville det overtræde persondataloven hvis newz kom med et navn og email så brugerne kan give deres mening til de idioter der har lavet reklamen.
Så må man jo undgå at besøge newz i den periode. Alternativt installere adblock, men så skal den jo sættes til kun at køre på newz.
Hvorfor er det lige at det nærmest kun er newz der ikke kan finde ud af at lave reklamer der ikke larmer?
johnny_newz (11) skrev:Kampagnen kører på tværs af newz Media's sites frem til den 6. februar, og vi har rettet henvendelse til mediebureauet, som har sørget for denne kampagne til os
Så må man jo undgå at besøge newz i den periode. Alternativt installere adblock, men så skal den jo sættes til kun at køre på newz.
Hvorfor er det lige at det nærmest kun er newz der ikke kan finde ud af at lave reklamer der ikke larmer?
johnny_newz (11) skrev:Kampagnen kører på tværs af newz Media's sites frem til den 6. februar, og vi har rettet henvendelse til mediebureauet, som har sørget for denne kampagne til os
Der har til hver tid hersket en klarhed omkring mouseover og lyd, så jeg må indrømme at det kommer bag på mig at I ikke har en aftale med annoncører og mediebureauer at bannere ikke må have den feature.
Hvis de så laver en kampagne med mouseover-lyd, så er det ikke jeres skyld, at de har leveret noget I ikke vil vise, hvorfor I stadigvæk burde have betaling som om I viste det.
johnny_newz (11) skrev:*snip*
Nu vil jeg ikke være alt for pessimistisk, men den historie har jeg hørt før, men man kan vel håbe denne gang.
Derudover loadede den lige banneret både i top og i siden, og jeg kom ved en fejl til at føre musen henover dem begge så den startede dem begge 2 lige efter hinanden, det er svært at beskrive hvor "awesome" det var...
#8 -
Fixed!
At man skal administrere tilladelser til enkelte sites ville være for uoverkommeligt for den generelle bruger, men det kunne da være en fed feature, hvis den var valgfri.
kasperd (8) skrev:Jeg synes det er en fejl hvisbrowserenflash overhovedet tillader den slags. Så jeg mener man burde rette sine skyts imod leverandøren afbrowserenflash og ikke websitet.
Fixed!
At man skal administrere tilladelser til enkelte sites ville være for uoverkommeligt for den generelle bruger, men det kunne da være en fed feature, hvis den var valgfri.
Mine kommentarer er relevante for mange forskellige browser features. Afspilning af lyd igennem flash er blot en af de ting. Det samme gælder for enhver anden måde at afspille lyd på. Og manipulation af vinduer er endnu en ting som bliver misbrugt hvis man tillader vilkårlige sider at gøre det.reefermadness (22) skrev:At man skal administrere tilladelser til enkelte sites ville være for uoverkommeligt for den generelle bruger, men det kunne da være en fed feature, hvis den var valgfri.
Håndtering af flash fungerer ret fornuftigt med Firefox på Ubuntu. Så vidt jeg husker var flash installeret som default på en af de computere jeg har har købt med Ubuntu, men ikke på den anden.
På begge to har jeg installeret både flash og flashblock. Det betyder at som default kommer der er knap til at aktivere hver flash applet. Jeg kan konfigurere at nogle sites skal have lov til at starte flash uden jeg klikker på noget.
Som default var flashblock ikke installeret, og alle sites kunne køre flash som default, og det var nemt at installere flashblock. Åben pakkemanageren søg efter flashblock og vælg installer.
Det eneste jeg har savnet var at det var lidt nemmere at komme til konfigurationen af flashblock. Men så var det at jeg tænkte at man burde blot kunne højreklike på en af de blokerede flash applets, og det havde jeg egentlig aldrig afprøvet. Og da jeg endeligt prøvede det, så var der sørme en menu med alle de muligheder man kunne ønske sig.
Det bliver da rart at kunne fjerne "127.0.0.1 openx.newzmedia.dk" fra hosts...
Jeg vil gerne betale, selvom jeg slipper for jeres brugerfjendtlige pis, ganske gratis, allerede.
Jeg vil gerne betale, selvom jeg slipper for jeres brugerfjendtlige pis, ganske gratis, allerede.
Kun, når folk brokker sig så meget, at det bliver mere belastende end at skulle barbere sig.Mr_Mo (5) skrev:Vel, hvor ofte barberer I jer så?
Daniel-Dane (27) skrev:Kun, når folk brokker sig så meget, at det bliver mere belastende end at skulle barbere sig.
Brokker sig? wtf? Når de falder i det eller hvad?
Jeg synes det er bedre at gøre det relativt ofte, for så river det mindre når man endelig gider fjerne det. Jeg kunne selvfølgelig også bare skifte mit blad ud og/eller få en ny maskine.
Jeg har længe undret mig over Gillettes de facto monopol herhjemme (i verden?). Deres priser er jo sindssyge. Hvor blev der af Wilkinsons?
Anyway, fuck Gillette: http://ing.dk/artikel/99443-dansk-opfinder-holder-...
Aputech (29) skrev:Jeg har længe undret mig over Gillettes de facto monopol herhjemme (i verden?). Deres priser er jo sindssyge. Hvor blev der af Wilkinsons?
Mener min marketing lærer på et tidspunkt nævnte at det netop var produkter som skrabere hvor supermarkeder scorer kassen, et sted mellem 3-600% alt efter mærke.
Jeg plejer ellers godt at kunne leve med bannerreklamer... Ok, de kan være lettere distraherende hvis der er for meget grafik, der bevæger sig, men jeg plejer da i det mindste ikke at skulle HØRE på dem!
Tak, den linje skal jeg nok fjerne fra min hosts-fil d. 6. februar...
BurningShadow (24) skrev:127.0.0.1 openx.newzmedia.dk
Møller (32) skrev:Jeg plejer ellers godt at kunne leve med bannerreklamer... Ok, de kan være lettere distraherende hvis der er for meget grafik, der bevæger sig, men jeg plejer da i det mindste ikke at skulle HØRE på dem!
Mon ikke der er en god chance for at vi den 6. februar har glemt alt om at have lavet den entry i hosts filen og dermed risikerer at gå glip af alle fremtidige reklamer ?
Mort (33) skrev:Mon ikke der er en god chance for at vi den 6. februar har glemt alt om at have lavet den entry i hosts filen og dermed risikerer at gå glip af alle fremtidige reklamer ?
Jo, og det er så den risiko Newz-teamet har valgt at løbe. Måske det kan skabe lidt incitament til at skabe betalings-newz.
Det er da helt sikkert at den gør. Jeg har kørt med den (plus to andre), lige siden den skide Toyota reklame, der brugte for mange ressourcer på min netbook. Jeg har ikke set en eneste reklame på Newz siden.
Det er da helt sikkert at den gør. Jeg har kørt med den (plus to andre), lige siden den skide Toyota reklame, der brugte for mange ressourcer på min netbook. Jeg har ikke set en eneste reklame på Newz siden.
fjols (37) skrev:Man skal genstarte før det træder i kraft.
Nej og nej. Det er nok at genstarte browseren.KaW (38) skrev:Men på Windows kunne man prøve at deaktivere, og aktivere netkortet. Det skulle gøre samme trick.
Næh, men det her skulle virke hvis 127.0.0.1 openx.newzmedia.dk er sidste linje i hosts filen:KaW (41) skrev:Har den noget direkte til administration af host-filer?
'deleteline.vbs
'run with cmd: cscript /nologo deleteline.vbs > output.txt
Dim objFSO,objFile,fileCount,allData,NumberOfLines
Const ForReading=1
Set objFSO=CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set objFile = objFSO.OpenTextFile("hosts", ForReading)
allData=Split(objFile.ReadAll,vbCrLf)
NumberOfLines = objFile.Line
objFile.Close
For fileCount = 0 to NumberOfLines - 2
WScript.Echo allData(fileCount)
Next
Set objFSO=Nothing
Og så denne bagefter:
'renamefile.vbs
'run with cmd: cscript /nologo renamefile.vbs
' delete
Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set aFile = fso.GetFile(".\hosts")
aFile.Delete
' move or rename
Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
fso.MoveFile "output.txt", "hosts"
Alternativt kan man bare have en backup af sin hosts fil og bruge det sidste script til at slette hosts filen og rename backuppen:)
Edit: Der er med garanti pænere måder at gøre det på, men det var bare hvad jeg lige kunne komme på :P
Altsååå, jeg er i det mindste lykkelig over at de nu har fået til den at stoppe når markøren flyttes væk (mouseout) fra reklamen igen.
Hvis du laver tasken, og sætter den til at køre med en admin konto, så vil du ikke få problemer med UAC.zin (46) skrev:#45: Ja, men så skal du sænke din UACs niveau så den kan køre med det. På Win7's standard niveau kommer den stadig frem og spørger om "det er OK at <program> kører med admin rettigheder", når programmet starter.
Vi har de sidste par dage været i tæt kontakt med mediebureauet, for at overbevise både dem og kunden om, at automatisk lyd i bannere ikke er optimalt. Slet ikke, hvis det ikke stopper igen når man forlader banneret.
Vi har naturligvis sendt links til trådene her på både newz.dk og Filmz, og det er nu lykkes os - alligevel - at få dem til at ændre materialet. Nu fortsætter lyden ikke, når man forlader banneret.
Vi beklager meget at det skulle komme så vidt, og håber ikke at vi fremover ser det igen.
Vi har naturligvis sendt links til trådene her på både newz.dk og Filmz, og det er nu lykkes os - alligevel - at få dem til at ændre materialet. Nu fortsætter lyden ikke, når man forlader banneret.
Vi beklager meget at det skulle komme så vidt, og håber ikke at vi fremover ser det igen.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.