mboost-dp1
Langsom rendering/frys/layout bugs
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- newz.dk
http://dl.dropbox.com/u/1744224/newzdkproblems.png
I den røde firkant, vil der blive renderet en masse meningsløse irrelevante knapper, som gør at (for)siden loader sindsyg langsom, og/eller fryser. Samt resultere i at layoutet ser så "forkert" ud som det gør, indtil alle knapperne/billederne er færdigrenderet.
At der er valg en række non-cacheable billeder, som endda loades fra en masse eksterne CDNs gør det ikke bedre.
Men jeg takker da for at gøre newz.dk endnu mere træls at bruge/læse på min laptop.
(Reklamerne er jo fjernet af ren nød, ellers ville der kun være 2 linjers tekst *suk*)
Til sammenligning, efter godt 5 sekunders ventetid, er siden nu endelig responsiv, og ser sådan her ud: http://dl.dropbox.com/u/1744224/newzdkafterload.pn...
I den røde firkant, vil der blive renderet en masse meningsløse irrelevante knapper, som gør at (for)siden loader sindsyg langsom, og/eller fryser. Samt resultere i at layoutet ser så "forkert" ud som det gør, indtil alle knapperne/billederne er færdigrenderet.
At der er valg en række non-cacheable billeder, som endda loades fra en masse eksterne CDNs gør det ikke bedre.
Men jeg takker da for at gøre newz.dk endnu mere træls at bruge/læse på min laptop.
(Reklamerne er jo fjernet af ren nød, ellers ville der kun være 2 linjers tekst *suk*)
Til sammenligning, efter godt 5 sekunders ventetid, er siden nu endelig responsiv, og ser sådan her ud: http://dl.dropbox.com/u/1744224/newzdkafterload.pn...
25. Og kan ikke ændre det for at teste, da "http://newz.dk/action.php" er nede.
Men det vil jo ikke ændre på at det er eksterne CDNs som er problemet, ie. gemius.pl, twitter, facebook etc.
Jeg forstår virkelig ikke hvorfor der skal være sådan noget fjolleri på siden.
25. Og kan ikke ændre det for at teste, da "http://newz.dk/action.php" er nede.
Men det vil jo ikke ændre på at det er eksterne CDNs som er problemet, ie. gemius.pl, twitter, facebook etc.
Jeg forstår virkelig ikke hvorfor der skal være sådan noget fjolleri på siden.
Som sagt, jeg har ikke problemer med det.. Twitter, Facebook osv loader uden problemer her, og det er selvom jeg er på en ustabil 3g forbindelse.
Selv kan jeg godt lide at funktionerne er der da jeg tit deler nyheder på Facebook og har savnet en hurtig måde at gøre det på.
Som sagt, jeg har ikke problemer med det.. Twitter, Facebook osv loader uden problemer her, og det er selvom jeg er på en ustabil 3g forbindelse.
Selv kan jeg godt lide at funktionerne er der da jeg tit deler nyheder på Facebook og har savnet en hurtig måde at gøre det på.
Hey det er jo unfair, du har flere knapper end jeg har. Hos mig bliver der kun rendret til og med det røde " ".
Nu plejer jeg ikke at brokke mig bare fordi nogle ting pludselig er en anelse anderledes end før, og jeg har heller ingen problemer her, siden loader lige hurtigt. Jeg bruger også googles dns.
Men den der boks, der kommer frem ved hover over plusset.
Det er simpelthen min arch nemesis. Hvorfor nogen frivilligt vælger at putte det lort på et site er mig komplet uforstående. Den er udelukkende i vejen for mig, jeg kan ikke lige se hvornår det skulle komme nogen til gode at kunne poste et link på deres arto profil (ja arto er rent faktisk på listen!!), for slet ikke at tale om myspace eller messenger.
Facebook og twitter har jeg ikke noget imod at der er shortcuts til, de er trods alt en del mere udbredt særligt til netop at dele links på den måde.
Gad godt at se noget statistik for om der overhovedet findes mennesker i verdenshistorien, der har benyttet sig af den rædsomme boks. Gerne vægtet op imod dem (mig) som føler sig ekstremt irriteret når den boks blokerer det jeg skal læse og jeg ikke kan få den væk.
Men den der boks, der kommer frem ved hover over plusset.
Det er simpelthen min arch nemesis. Hvorfor nogen frivilligt vælger at putte det lort på et site er mig komplet uforstående. Den er udelukkende i vejen for mig, jeg kan ikke lige se hvornår det skulle komme nogen til gode at kunne poste et link på deres arto profil (ja arto er rent faktisk på listen!!), for slet ikke at tale om myspace eller messenger.
Facebook og twitter har jeg ikke noget imod at der er shortcuts til, de er trods alt en del mere udbredt særligt til netop at dele links på den måde.
Gad godt at se noget statistik for om der overhovedet findes mennesker i verdenshistorien, der har benyttet sig af den rædsomme boks. Gerne vægtet op imod dem (mig) som føler sig ekstremt irriteret når den boks blokerer det jeg skal læse og jeg ikke kan få den væk.
Eller måske bedre endnu, kun loade de CDNs når man er inde og læse/kommentere på nyheden, der bliver det ikke påvirket af hvor mange gange det skal vises og det er vel mere relevant at vilel share en nyhed imens man læser hele nyheden end når man blot ser den i oversigten sammen med alle de andre
hmm, jeg prøvede at skrive " " før, men det har newz åbenbart censureret. det er sikkert en bug, men det der skulle stå var altså " plus-tegn ".
ret indlæg virker ikke, men i det mindste er der nu en bug at føje til listen. har newz.dk overhovedet en bugzilla eller lignende?
Ja, men min adblocker er nok for agressiv så, eller hvad ved jeg.
Men jeg undrer mig nu stadigvæk over hvorfor man ikke må skrive + mellem to "". :)
Men jeg undrer mig nu stadigvæk over hvorfor man ikke må skrive + mellem to "". :)
"hest"
""hest""
< " Faergemeister er en hest " >
<Faergemeister hest="true">test</Faergemeister>
I don't get it. Hvad må man ikke skrive?
"+"
""+""
""hest""
< " Faergemeister er en hest " >
<Faergemeister hest="true">test</Faergemeister>
I don't get it. Hvad må man ikke skrive?
"+"
""+""
Jeg har lidt svært ved at tro på at et stykke javascript der laver et HTTP GET request til twitter eller facebook, absolut skal loades fra en langsom 3rd part.hmn (23) skrev:så bliver vi nødt til at loade dem fra henholdsvis fb/twitter
Men indtil det bliver fikset har jeg opgivet at bruge forsiden.
Jeg kan ikke helt se hvordan det ellers skal laves, deres plugins laver jo alt muligt fancy, hvor de kigger på om du er logget ind, og hvor mange der har klikket på linket.
Men jeg kan som et kompromis lave det så man under indstillinger kan definere om man vil have dem vist på sitet.
Det bliver bare ikke lige nu jeg laver det.
Men jeg kan som et kompromis lave det så man under indstillinger kan definere om man vil have dem vist på sitet.
Men helst meget hurtigt.
Normalt CPU-brug
CPU når jeg besøger forsiden
Det kan ikke passe at det skal tage så meget CPU-brug.
Men helst meget hurtigt.
Normalt CPU-brug
Hvorfor ikke smide dem under et ajax-link? Det sparer så meget tid på forsiden og kræver ingen tid at lave (eller, jeg kender ikke lige dine programming skills).
Det ligner mere et screenshot af Minecraft.
Det ligner mere et screenshot af Minecraft.
Samme problemer med at hente forsiden her. Sku ikke acceptabelt! Bruger dog aldrig forsiden så er egentlig ligeglad.
paradise_lost (29) skrev:Samme problemer med at hente forsiden her. Sku ikke acceptabelt! Bruger dog aldrig forsiden så er egentlig ligeglad.
+1
hmn (25) skrev:Men jeg kan som et kompromis lave det så man under indstillinger kan definere om man vil have dem vist på sitet.
Det er ingen der bruger dem alligevel, kan du ikke fjerne dem indtil videre?
Alle de sociale links peger på filmz.dk, istedet for newz.dk. Ingen har klaget over det indtil videre, netop fordi ingen har brugt dem...
Jeg har også problemer med at forsiden fryser, så hvis ingen bruger dem, kan de vel godt fjernes til du får tid? :-)
Josso (26) skrev:#25
Men helst meget hurtigt.
Normalt CPU-brug
samme her min pc fryser i 7-8 sek når jeg går ind på forsiden.
Klikker man på knappen laver den ikke en link til nyheden på newz.dk, men til en ikke eksisterende nyhed på filmz.dk
Ingen har lagt mærke til det og klaget over dette endnu, så det må jo betyde at folk ikke har brugt funktionen. Bruger bare min sunde fornuft :-)
At forsiden fryser har følgelig en højere prioritet, da forsiden trods alt bliver brugt.
Klikker man på knappen laver den ikke en link til nyheden på newz.dk, men til en ikke eksisterende nyhed på filmz.dk
Ingen har lagt mærke til det og klaget over dette endnu, så det må jo betyde at folk ikke har brugt funktionen. Bruger bare min sunde fornuft :-)
At forsiden fryser har følgelig en højere prioritet, da forsiden trods alt bliver brugt.
Det her kører jo perverst langsomt i Chrome. Det kan umuligt være nørder der står bag. Det er fint nok med nyt design, men det er bare ikke i orden at det skal tage et kvart minut at loade forsiden, mens ens browser hænger.
Kan konstatere at problemet påvirker Chrome 8 i Windows 7, mens Firefox og Internet Explorer 8 mere eller mindre går fri af den langsomme forside.
Kan konstatere at problemet påvirker Chrome 8 i Windows 7, mens Firefox og Internet Explorer 8 mere eller mindre går fri af den langsomme forside.
trylleklovn (9) skrev:Men den der boks, der kommer frem ved hover over plusset.
Det er simpelthen min arch nemesis. Hvorfor nogen frivilligt vælger at putte det lort på et site er mig komplet uforstående.
Hvad snakker du om? Nu er det endeligt supernemt at poste alle mine favoritnewznyheder på Arto!
Til dem der har en browser med mulighed for at indstille et custom stylesheet for en side, kan jeg anbefale
div.social {
display: none !important;
}
Det fjerner hele den kasse #1 har markeret med rød (og intet andet).
Så røg følgende lige i mit adblock filter...
Satte hastigheden tilbage til normal for load af forsiden, og den fjerner stort set alt med det der sociale crap, og forhindre det i overhovedet at blive loadet...
||addthis.com
||facebook.com/plugins/like.php*
||platform.twitter.com/widgets.js
Satte hastigheden tilbage til normal for load af forsiden, og den fjerner stort set alt med det der sociale crap, og forhindre det i overhovedet at blive loadet...
D_V (45) skrev:Så røg følgende lige i mit adblock filter...||addthis.com
Tak så meget. Det gav pote.
Fantastisk, men et eller andet sted kan det bare ikke være rigtigt at brugere af et åbent? forum som newz bør ty til de metoder når det burde være os der blev lyttet til i forbindelse med forbedringer på sitet.D_V (45) skrev:||addthis.com
||facebook.com/plugins/like.php?*
Men sådan går det åbenbart når der kommer nogne penge mænd bag, som kun tænker i profit.
Jeg har aldrig oplevet et site i samme stil som newz, der lytter lige så meget til sine brugere.redhead (47) skrev:Fantastisk, men et eller andet sted kan det bare ikke være rigtigt at brugere af et åbent? forum som newz bør ty til de metoder når det burde være os der blev lyttet til i forbindelse med forbedringer på sitet.
Nu er der samlet et par håndfulde af brugere som ikke kan lide twitter/facebook knapperne, og så repræsenterer i pludselig hele sitet?
Det er fint at i har en mening om det, men prøv at se udover jeres egen næse :)
Desuden så har hmn også svaret på kritikken:
hmn (25) skrev:Jeg kan ikke helt se hvordan det ellers skal laves, deres plugins laver jo alt muligt fancy, hvor de kigger på om du er logget ind, og hvor mange der har klikket på linket.
+1D_V (45) skrev:Så røg følgende lige i mit adblock filter...||addthis.com
Det virker perfekt.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.