mboost-dp1

Langsom rendering/frys/layout bugs

Gå til bund
Gravatar #51 - Magten
24. jan. 2011 15:19
Windcape (49) skrev:

Modsat er der nok som har tilkendegivet at problemet ikke er enestående. Altså derfor kan det forventes at mange besøgende, som IKKE deltager aktivt i forumet, vil opleve samme problem.
Jeg siger heller ikke at der ikke er et problem. Jeg siger blot at jer få brugere der har meldt om problemer ikke repræsenterer hele sitet, som #47 får det til at lyde som.

Jeg har dog ikke oplevet længere loadtider end normalt (<2-3s).
Gravatar #52 - redhead
24. jan. 2011 16:35
Magten (48) skrev:
Jeg har aldrig oplevet et site i samme stil som newz, der lytter lige så meget til sine brugere.

Nu er der samlet et par håndfulde af brugere som ikke kan lide twitter/facebook knapperne, og så repræsenterer i pludselig hele sitet?
Det er fint at i har en mening om det, men prøv at se udover jeres egen næse :)
Hvis du kigger i mit indlæg #11 giver jeg da et udemærket alternativ, jeg vil som de fleste nok se at forsiden forbliver hurtig,og som jeg gav udtryk for i #11 er det mere relevant at ville share en nyhed efter man har læst den eller set kommentarerne igennem.

Som det er nu virker forsiden af newz lidt ala EB i dens tendens til at der skal puttes mere og mere fancy ind i noget der i forvejen er rimelig tungt at loade.
Magten (51) skrev:
Jeg siger heller ikke at der ikke er et problem. Jeg siger blot at jer få brugere der har meldt om problemer ikke repræsenterer hele sitet, som #47 får det til at lyde som.

Jeg har dog ikke oplevet længere loadtider end normalt (<2-3s).
Nu siger jeg brugere ikke brugerne, om der i den beskrivelse gemmer sig 2, 5, eller 100 er der ikke gjort op med, men jeg kan da også vende den om og sige de 8 - 10 brugere jeg har set der giver udtryk for at deres loadtid ikke er nævneværdigt ændret efter skiftet til det nye login, giver vel heller ikke udtryk for hvordan alle brugerne på newz oplever det.

Det kunen være spændende og se om de som ikke ser nogen nævneværdig forringelse benytter 10 nyheder på forsiden, eller som mig har sat denne værdi til 50, for i mine øjne ser det ud til at disse twitter/fb reports ikke kan caches og den derfor skal hente for hver eneste nyheds resume i listen.
Gravatar #53 - Magten
24. jan. 2011 18:13
Hvis du kigger på dit indlæg i #11 vil du se at jeg ratede det relevant for lang tid siden. Jeg sad selv med samme tanke men du havde allerede skrevet på det tidspunkt.

Min eneste pointe med #48 var at i ikke er de eneste brugere og det derfor ikke nødvendigvis er den generelle holdning at de skal fjernes fra forsiden.

Det var ikke et oplæg til kæmpe diskussion. Bare en ganske simpel hentydning til at der er andre end jer på forummet og newz derfor sagtens kan lytte til brugerne, men ikke nødvendigvis gør alle tilfredse.

Men i må da meget undskylde hvis i følte jer tilsvinet. Det var bestemt ikke meningen!
Gravatar #54 - csstener
25. jan. 2011 00:08
Syndes faktisk at det er så galt at jeg helt undgår newz.dk forsiden men istedet læser nyhederne fra forum siden.
Gravatar #55 - BlackFalcon
25. jan. 2011 05:32
På et site der skriver nyheder for nørder, er det måske lidt optimistisk at tro at selvsamme nørder ikke i større grad begynder at bruge ad-blockere for at optimere load-tider samt undgå "social sharing-tools", som mange nørder finder unødvendige og små-irriterende. Dette må være en mindre katastrofe for de reklame-indtægter websitet lever af. Jeg håber virkelig der kommer en hurtig løsning på dette. :)
Gravatar #56 - hmn
25. jan. 2011 14:10
Jeg kan ikke fremprovokere fejlen i nogen af mine browsere, men jeg har skrevet måden de bliver loadet på om nu, så har det hjulpet for de personer som har problemer?
Gravatar #57 - D_V
25. jan. 2011 14:17

Nu prøvede jeg lige at slå filteret fra, og det giver helt klart en illusion af at den loader hurtigere..
Dog hakker det stadig noget indtil alt det sociale gejl er loadet...
Og den totale tid for siden er færdigloadet, er stadig dobbelt så lang som ved blokering af social knapperne.

Umiddelbart er problemmet nok at ved visning af 25 nyheder på forsiden.
Bliver der loadet 25 iframes for facebook, og 25 iframes for twitter...
Som så bare ikke giver et optimalt resultat..
Ved heller ikke om du loader de pågældende javascript filer 25 gange, eller om du kun loader dem en enkel gang...
Gravatar #58 - csstener
25. jan. 2011 14:29
hmn (56) skrev:
Jeg kan ikke fremprovokere fejlen i nogen af mine browsere, men jeg har skrevet måden de bliver loadet på om nu, så har det hjulpet for de personer som har problemer?

har du prøvet med en lidt langsomere pc..min fryser 7-8 sec og jeg har en 2Ghz dualcore i min pc.
Gravatar #59 - Daniel-Dane
25. jan. 2011 15:01
hmn (56) skrev:
Hvorfor smider I ikke det hele ind under et ajax-link med navnet "del", "social", etc.? Alt gejlet kan så poppe frem ved klik eller mouseover.
Gravatar #60 - BlackFalcon
25. jan. 2011 15:10
En anden ting jeg har opdaget er, at websitets sider er blevet lidt bredere. På netbooks med 1024 opløsninger er der konstant en horisontal scroll-bar. Dette er ikke noget der forhindrer mig i at bruge websitet, bare en lille ting som måske kan forbedres. Ps. det er også tilfældet i fullscreen browsing.
Gravatar #61 - hmn
25. jan. 2011 15:20
#59 det vil jo så være en dårlig brugeroplevelse for alle andre end dem der har 50 nyheder på forsiden (som er en meget lille del af brugerne)
Gravatar #62 - hmn
25. jan. 2011 15:20
men som jeg har sagt så kan jeg på sigt lave det så der kommer en option så man kan slå det fra, det bliver bare ikke nu
Gravatar #63 - Magten
25. jan. 2011 15:37
Ingen problemer her. Selv med 50 nyheder på forsiden tager det max 4-5s at loade.
Testet på 3 forskellige PC'er, med forskellig DNS opsætning.
Gravatar #64 - fidomuh
25. jan. 2011 15:40

Det er en daarlig brugoplevelse for alle, naar i slamkoder.
Hvorfor ikke bare lave det ordentligt?
At smide et ekstra link paa hver nyhed burde ikke give
63 skrev:
max 4-5s at loade.
Gravatar #65 - Daniel-Dane
25. jan. 2011 15:52
Selv ved færre nyheder er der mange, som oplever lag.

Korrekt. Men med det sociale gejl, kan man ikke rigtig scrolle.
Gravatar #66 - Magten
25. jan. 2011 15:56
Jeg kan fint scrolle selvom den ikke har loadet det.

Læg mærke til "max". Det ligger nok tættere på 3 end 5s hvis jeg lægger tallene sammen.
Gravatar #67 - fidomuh
25. jan. 2011 15:58

Nu antager du at det er OK at det tager 3 sekunder at loade forsiden ind, fordi der skal bruges "Social tags". It isn't.

Det havde vaeret OK hvis der var gigantisk gif animationer med kaempe patter - MEN DET ER DER IKKE! >.<
Gravatar #68 - fidomuh
25. jan. 2011 16:05
#magten

Jeg ved du er gay for at poste ting paa facebook, saa her er et quickfix:
http://www.facebook.com/share.php?u=<INDSAET DIN GRIMME URL HER>

Saa kan hmn lave sit eget Facebook-share-link der bare er en standard <a href> :D
Gravatar #69 - Windcape
25. jan. 2011 16:21
Jeg har lidt argumenterede rants her: http://newz.dk/forum/newz-dk/newz-vista-110006#30

Fra #30 og fremaf
Gravatar #70 - Magten
25. jan. 2011 18:53
De 3s er ikke længere end det tog før ikonerne kom på, så kom igen.

Og der beviste du så hvorfor du hører til på ignore.

Bare fordi DU er så pissesej og kun har vilde tech venner der ved alt om alt, så er det ikke ensbetydende med at andre har det.
Jeg har mange venner som spørger om jeg ikke gider give dem et hint om et-eller-andet-nyt, og der er Facebook-knappen altså smart nok.
Udover det så er det fuldstændig normalt at have de muligheder på sit site. Bare for lige at nævne dem jeg jævnligt bruger så er der engadget, gizmodo og arstechnica. Det er iøvrigt også en god måde at få flere brugere på.

Og kravl så ned fra din piedestal.
Gravatar #71 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
25. jan. 2011 19:48
Hvudden bliver det så tilføjet? Lidt hjælp tak :D
Gravatar #72 - Windcape
25. jan. 2011 19:50
Magten (70) skrev:
Udover det så er det fuldstændig normalt at have de muligheder på sit site. Bare for lige at nævne dem jeg jævnligt bruger så er der engadget, gizmodo og arstechnica. Det er iøvrigt også en god måde at få flere brugere på.
Derfor er det ekstra interassant, at det netop er newz.dk som er den første webside nogensinde (!) hvor det har givet problemer.
Gravatar #73 - Magten
25. jan. 2011 19:56
Windcape (72) skrev:
Derfor er det ekstra interassant, at det netop er newz.dk som er den første webside nogensinde (!) hvor det har givet problemer.
Jeg har nu tit oplevet problemer med det på andre sites, så det holder vist ikke helt.
Gravatar #74 - Niklas H
25. jan. 2011 21:51
Jeg har lige lavet en hurtig "benchmark" med og uden filter.

Med filter:
- Uden cache: 7 sek
- Med cache: 3 sek

Uden filter:
- Uden cache: 21 sek
- Med cache: 7 sek

Bruger 4.2.2.1 som DNS, og har 25 nyheder på forsiden.
Gravatar #75 - Svindleren
25. jan. 2011 22:42
newz.dk loadede instant med 50 (?) nyheder på forsiden, når jeg var logget ind.. Efter det nye facelort og twitterpik, så loader den utroligt langsomt.. Og nej jeg gidder ikke skrive det ene og det andet i addblok for at det skal køre bedre...
Nu har jeg valgt at tage konsekvensen,så derfor gider jeg ikke logge ind mere... Jeg har alligevel aldrig bidraget med noget fornuftigt til newz.dk.. ;Men pga. det håber jeg at jeg tjekker siden mindre, for så at droppe newz.dk helt... Det irritere mig grænseløst, at det skal så lang tid med at loade en side, der loadede instant før i tiden... nå ikke mere sure opstød fra mig...
Gravatar #76 - fidomuh
25. jan. 2011 23:53

Og der beviste du så hvorfor du hører til på ignore.

Fordi jeg kan finde ud af at klikke paa et link og lave en url?
Jeg er fandme hax!

Bare fordi DU er så pissesej og kun har vilde tech venner der ved alt om alt, så er det ikke ensbetydende med at andre har det.

Hvad er det problemet er? Jeg har lige givet dig og hmn en kanon mulighed for at poste ting paa facebook nemt?
Var det ikke det du ville have?!

Jeg har mange venner som spørger om jeg ikke gider give dem et hint om et-eller-andet-nyt, og der er Facebook-knappen altså smart nok.

CONGRATULATIONS! Jeg har lige givet dig en Facebook-knap der *VIRKER* og ikke *FUCKER* sitet?

Congratu-fucking-lations.
Aerlig talt, jeg har *aldrig* set noget problem med de her links, saaeh, hvorfor skulle jeg ikke hjaelpe dig og newz.dk?

Og kravl så ned fra din piedestal.

HVad med at du kravler op i roeven paa dig selv?
Jeg gav dig det her link fordi du rent faktisk skrev at du var glad for funktionen.
Det her en maade du kan faa din funktion og vi andre kan faa et site der ikke er 10 aar om at loade en forside.

Du er fandme utaknemmelig.
Gravatar #77 - Athinira
26. jan. 2011 14:58
Chrome 8.0.552.237 @ Win7 64 bit.

Samme problem m. 25 nyheder på forsiden.

Siden tager ekceptionelt lang tid om at loade og mens den loader kan man ikke scrolle op og ned på sitet, samt at CPUforbruger for Chrome spiker for den Chrome-process der står for Newz.dk.

Problemet blev fikset med #45 D_V's indstillinger for AdBlock.

Edit: Derudover er det også meget relevant at nævne at det gør RSS-læsere der viser previews af nyheder ekstremt langsomme, da disse også skal loade dem, og en indstilling til at slå det fra i din profil vil ikke hjælpe på problemet i netop det tilfælde da mange RSS-læsere ikke gemmer cookies når de bliver lukket ned.
Gravatar #78 - csstener
26. jan. 2011 15:07
Athinira (77) skrev:
Chrome 8.0.552.237 @ Win7 64 bit.

Samme problem m. 25 nyheder på forsiden.

Siden tager ekcep........

Hvor finder du det der addblocker til chrome?
Gravatar #80 - Cutepuppy
26. jan. 2011 15:58

Takker, så er jeg også gået over til adblock.

Udover at jeg ved at sitet sløves ned fordi at FB/Twitter/Whatever knapperne er implementeret på en shitty måde, så er jeg imponeret over at folk er så evnesvage at de ligefrem skal have en knap til at poste ting på deres Facebook.

Det kan dog forklare den sindssyge mængde lort der sejler på min FB forside, hvis man var nødt til selv at kopiere et link over på FB, så kunne det være at folk ikke postede hver eneste lille lorte site de falder over på nettet.

EDIT : Wow, hold kæft hvor kører sitet hurtigt med Adblock + #45's tilføjelse.
Gravatar #81 - Magten
27. jan. 2011 00:11
Cutepuppy (80) skrev:
Udover at jeg ved at sitet sløves ned fordi at FB/Twitter/Whatever knapperne er implementeret på en shitty måde, så er jeg imponeret over at folk er så evnesvage at de ligefrem skal have en knap til at poste ting på deres Facebook.
Det er vel ikke ligefrem fordi folk ikke kan finde ud af at kopiere et link. Det er nok nærmere fordi det gør det meget nemmere med en knap til det herinde.

Med knappen:
Tryk på Facebook ikonet
Tryk 'Del'
... så er den postet.

Uden knappen:
Kopier link
Åben Facebook
Vælg 'del link'
Indsæt link
Tryk 'Vedhæft'
Tryk 'Del'
...så er den postet.

Gæt selv hvad der er hurtigst og nemmest :)
Gravatar #82 - LinguaIgnota
27. jan. 2011 02:44
Jeg foretrækker selv den anden metode. Det giver folk et minuts tid til at tænke over, om det de har fundet er så pissevigtigt, at det skal deles med hele deres vennekreds, familie og alle deres perifære bekendtskaber. Gal, jeg bliver belemret med meget lort pga. det skide Facebook-ikon.
Gravatar #83 - fidomuh
27. jan. 2011 08:55

Men er din bekvemmelighed nok vaerd, ifht. at alle andre skal opleve et sygeligt stort performance-skred ?
Gravatar #84 - XorpiZ
27. jan. 2011 09:01

Nu er det ikke "alle andre", der har oplevet et "sygeligt stort" performance-skred.
Gravatar #85 - fidomuh
27. jan. 2011 09:11

Well, det er, saavidt jeg kan se, stort set alle der oplever at newz.dk er langsom. Der er endvidere mange der faar et stort performance boost af at blokere de her facebook/twitter ting..

At index siden saa ogsaa er lang tid om at loade er noget andet, men kan man gaa fra 3-5 sekunder til 0-1 sekund ved at lave sine facbook links ordentligt, er det vel det vaerd? :)
Gravatar #86 - XorpiZ
27. jan. 2011 09:15

Jeg har ikke bemærket at newz.dk er blevet sløv på min pc derhjemme. Omvendt, så åbner jeg kun /forum/ delen, så det kan være det er derfor.
Gravatar #87 - fidomuh
27. jan. 2011 09:19

......................................

What the fluffle.
Der er tale om forsiden. Read the thread please?
Gravatar #88 - XorpiZ
27. jan. 2011 09:26
fidomuh (87) skrev:

......................................

What the fluffle.
Der er tale om forsiden. Read the thread please?

Det har jeg skam gjort. I øvrigt kan det nævnes, at der ikke er forskel på forsiden nu og før på min arbejdspc.
Gravatar #89 - apkat
27. jan. 2011 09:26
#87 jeg oplever heller ikke forsiden er langsom. Jeg går nemlig heller ikke ind på den heheheh. What
Gravatar #90 - Magten
27. jan. 2011 09:30
fidomuh (85) skrev:
Well, det er, saavidt jeg kan se, stort set alle der oplever at newz.dk er langsom. Der er endvidere mange der faar et stort performance boost af at blokere de her facebook/twitter ting..
15-20 personer = stort set alle?

Eller er der nogle tråde med de resterende par tusinde brugere der har givet til kende at de har problemer?
Gravatar #91 - fidomuh
27. jan. 2011 09:32

Well, nu ekstrapolerer jeg lige:
Der er testet med Firefox, Chrome, Safari, Opera og IE.
Paa tvaers af OS X, Linux og Windows.

Der er maalt en ret stor nedgang i performance ved alle disse tests, paa tvaers af linier og brugere.

Skal vi antage at det er stort set alle der oplevere daarligere performance? Eller blot at dem der oplever "standard" performance, allerede oplever daarlige performance, men blot er vante til det?

[add]
Eller skal vi blot sige "Meh, det er ikke 50% af vores userbase der brokker sig, saa der er ikek noget problem?
Gravatar #92 - Magten
27. jan. 2011 09:45
Jeg troede vi var ude over at det var et browser/os specifikt problem.

Men så kan jeg da tilføje:
Chrome og Safari på OSX = ingen problemer her
Chrome, Firefox og IE på Windows XP = ingen problemer her
Chrome og IE på Windows 7 = ingen problemer her
Chrome og IE på Windows 2008 = ingen problemer her

De computere jegh ar prøvet på har været på:
3mbit 3g forbindelse
2mbit TDC ADSL
15mbit TDC VDSL
100 mbit Telia

Hvad vil du så antage nu?

Edit: Der er iøvrigt brugt forskellige DNS'er.. Google, TDC og arbejdets..
Gravatar #93 - fidomuh
27. jan. 2011 11:18

Hvad er dit "ingen problemer"?
Jeg har *maalt* det, som jeg skrev.
like.php bliver ikke cachet og tager i snit 200-450ms at loade ind, for hver nyhed.

Hvis vi lige skaerer dem fra, saa ender vi jo, i snit, vaesentligt lavere. Og det er humlen.
Please, maal gerne hvor laenge det tager, saa proever jeg at finde ud af hvordan jeg printer det her crap i en pdf :)
Gravatar #94 - Magten
27. jan. 2011 12:10
"Ingen problemer" - ikke mærkbart langsommere end før det kom på.

Topic er om at siden fryser ved load, ikke at det tager 10ms længere at loade siden.
Gravatar #95 - Bllets
27. jan. 2011 12:11
10ms er sku meget, man kan jo næsten nå at rive i bananen på den tid... ;)
Gravatar #96 - fidomuh
27. jan. 2011 12:56

Saa ligegyldigt ifht. reelle maalinger?
Og det er ikke 10ms, men noget naermere 3-6 sekunder der er tale om.
Gravatar #97 - Bllets
27. jan. 2011 12:59
"Men noget nærmere 3-6 sekunder" for nogen. Lig mærke til det ord jeg fremhæver... :)
Gravatar #98 - fidomuh
27. jan. 2011 13:03

Proev at loade forsiden og tjek hvor lang tid der gaar fra den begynder at loade index og til du har loadet alle like.php ind.

Det er ikke fordi jeg sidder paa en langsom linie herude ;)
Gravatar #99 - Magten
27. jan. 2011 13:56
Ikke ligegyldigt, men det er ikke det topic handler om. Jeg har hele tiden gået ud fra #1 og de andre der skriver at siden fryser. Ikke at det tager 0,5s længere at loade de ekstra ting - 3-6s længere tid tager det ikke her.

Et godt tool til at måle tiden? Helst noget der dur i Chrome/OSX
Gravatar #100 - Magten
27. jan. 2011 13:57
fidomuh (98) skrev:
Det er ikke fordi jeg sidder paa en langsom linie herude ;)
Umiddelbart lader det heller ikke til at være et problem med folks linjer..

Som sagt, jeg har prøvet på alt fra en sløv 3g til en 100mbit, uden at opleve problemer..
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login