mboost-dp1
newz.dk's håbløse opløsning.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- newz.dk
Det er nok mere et spørgsmål om oprydning/overblik end søge-muligheder, men uanset hvad er det en smagssag :).
Ideen er jo netop at du kun har ulæste, og læste-men-ubesvarede emails i din indbakke, og resten er arkiverede.Magten (51) skrev:#50
Det er selvfølgelig rigtigt.. Men det giver så bare endnu mindre mening for mig at arkivere dem. Søgefunktionen virker jo også i indbakken.
Så har man næsten altid en "clean" inbox, som er overskuelig, og man glemmer ikke vigtige mails (og de supervigtige kan stjernemarkeres).
Windcape (53) skrev:Ideen er jo netop at du kun har ulæste, og læste-men-ubesvarede emails i din indbakke, og resten er arkiverede.Magten (51) skrev:#50
Det er selvfølgelig rigtigt.. Men det giver så bare endnu mindre mening for mig at arkivere dem. Søgefunktionen virker jo også i indbakken.
Så har man næsten altid en "clean" inbox, som er overskuelig, og man glemmer ikke vigtige mails (og de supervigtige kan stjernemarkeres).
Hvilket er præcis, hvad jeg gør, samt opfordrer venner og kolleger til at gøre.
På den måde renser jeg mentalt ud, når jeg absolut ikke skal forholde mig til tusinder af mails på samme tid, og når jeg målrettet kan arbejde mod at have 0 mails i indbakken. Derfor vil jeg påstå, at jeg aldrig glemmer eller udsætter opgaver.
Det er smukt.
Windcape (55) skrev:Og derfor ligeså fustrerende at funktionaliteten er stort set unikt i GMail :(
Ja og nej.
Jeg hhv. sletter mails i min indbakke i Hotmail, som jeg ikke skal tage mig af, eksekvere på mails, som kræver handling, samt flytter mails til undermapper i indbakken, som jeg ikke skal gøre noget ved, men som er gode at gemme (til dokumentation senere, som indeholder koder eller anden information m.m.).
Windcape (55) skrev:Og derfor ligeså fustrerende at funktionaliteten er stort set unikt i GMail :(
Archive unikt i GMail? Det eneste det betyder er, at emailen ikke er i indbakken. Jeg har endnu ikke oplevet et mailprogram som ikke kan flytte mails fra indbakken til en anden mappe.
Det mest specielle er vist, at man ikke skal bekymre sig om hvilken mappe det skal i. Det kan man klare ved at lave en mappe som man kalder "archive". (Og ved at have en god søgefunktion.)
Windcape (55) skrev:Det bliver ikke bedre af f.eks. Lotus Notes altid viser de nyeste emails nederst...
Huh? Min Lotus Notes defaulter til at vise nyeste øverst, og jeg kan ændre rækkefølge med et enkelt klik. (Eller er det to?)
I øvrigt synes jeg der er fornuft nok i at vise de ældste øverst. Hvis du ellers arkiverer dine mails når du er færdig med dem, så er det vel i nogle brugsmønstre de ældste i indbakken der trænger mest til at blive håndteret.
Det er mere ideen i at markere sine emails, og tryk archive, og så er det "done deal".myplacedk (59) skrev:Archive unikt i GMail? Det eneste det betyder er, at emailen ikke er i indbakken. Jeg har endnu ikke oplevet et mailprogram som ikke kan flytte mails fra indbakken til en anden mappe.
Det handler om simplicitet i brugerfladen, og at tingene bare virker, og ikke kræver at man gør noget.
Lokale settings i Notes er ikke persistente i vores Citrix miljø.myplacedk (59) skrev:Huh? Min Lotus Notes defaulter til at vise nyeste øverst, og jeg kan ændre rækkefølge med et enkelt klik. (Eller er det to?)
Ronson (64) skrev:Arkiverer heller ikke mails i gmail, kan ikke se grunden. Jeg får ingen livsvigtige mails der. Så længe jeg kan se forskel på læst og ulæst post har det ingen funktion. Har ingenting jeg skal følge op på.
Hvorfor skal jeg så arkrivere?
Sådan så du holder liv i den der svage drøm om, at en eller anden dag, der er du faktisk så populær, at du bliver nødt til at slette mails, da du simpelthen har brugt mere plads end du har til rådighed!
Du indser dog hurtigt at 99,69 % af alle dine mails er spam, og resten er privatbeskeder fra newz.dk om at din nyhed er blevet slettet. Den mail som ligesom er dråben på det hele, er en spam mail hvor en skummel, men alligevel flink mand, tilbyder dig et gratis selvmord, hvis du bare sender 10.000 kr. til hans syge mor i Rusland. Du tager imod tilbudet og sætter dig til at vente i 9 dage, hvor, til din store overraskelse, det banker på døren og da du åbner bliver du skudt.
Tillykke.
MiniatureZeus (65) skrev:Du tager imod tilbudet og sætter dig til at vente i 9 dage, hvor, til din store overraskelse, det banker på døren og da du åbner bliver du skudt.
Tillykke.
Reelt set er det vel så et kontrakt brud der sker der, det kan vel ikke kaldes for selvmord hvis en anden skyder ham ?
Har indtil nu ikke arkiveret mails i gmail... Har ikke tænkt over hvad jeg skulle bruge det til..
Nu arkiverede jeg så lige de 10317 mails der lå i indbakken (findes der andre webmail hvor man kan markere alle 10317 mails på en gang, selvom der kun vises 50 per side?).
Nu er min indbakke så tom... Og jeg ved stadig ikke hvad jeg skal bruge det til... :-\
Btw.. Mht. opløsningen så er det komplet røv og nøgler at forsøge at bruge newz.dk på en smartphone (tænker på forum og kommentarer, nyheder har man jo på RSS-feed).. Så mobil-layout ville heller ikke være at foragte...!
Nu arkiverede jeg så lige de 10317 mails der lå i indbakken (findes der andre webmail hvor man kan markere alle 10317 mails på en gang, selvom der kun vises 50 per side?).
Nu er min indbakke så tom... Og jeg ved stadig ikke hvad jeg skal bruge det til... :-\
Btw.. Mht. opløsningen så er det komplet røv og nøgler at forsøge at bruge newz.dk på en smartphone (tænker på forum og kommentarer, nyheder har man jo på RSS-feed).. Så mobil-layout ville heller ikke være at foragte...!
#75 De diskuterer jo relevansen af gmails archive funktion, hvor #71 så påpeger at funktionen er unødvendig, da man bare kan trykke "move to folder" på hvilken som helst anden email og opnå det samme, hvor jeg så påpeger at man skal jo først lave den mappe før man kan flytte ting til den, hvor arkivet på gmail allerede er sat op for en til at starte med.
/fuldstændig OT
Det med "på en hvilken som helst anden email" er da noget du har tilføjet - det står da ikke i #71 :). Og netop Gmail har sådan en "move to (folder)" knap. Derfor min antagelse. Men skal vi bare lade den ligge...? :)
#79: Vi lader den ligge. Det er ikke nødvendigt for at redde min dag at jeg forstår hvad du læser :)
/fuldstændig OT
trylleklovn (76) skrev:da man bare kan trykke "move to folder" på hvilken som helst anden email
Det med "på en hvilken som helst anden email" er da noget du har tilføjet - det står da ikke i #71 :). Og netop Gmail har sådan en "move to (folder)" knap. Derfor min antagelse. Men skal vi bare lade den ligge...? :)
#79: Vi lader den ligge. Det er ikke nødvendigt for at redde min dag at jeg forstår hvad du læser :)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.