mboost-dp1
Niveauet
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- newz.dk
Mojn
Er det kun mig, der er træt af niveauet her på newz?
I samtlige hardwaretråde er der nogen, der synes det er sjovt at skrive "LOL KAN DEN KØRE CRYSIS ELLER SYVKABALE??".
Og i samtlige tråde, der omhandler Windows på den ene eller den anden måde er man garanteret en "BSOD???! LOL" kommentar. Det er fandme trættende i længden..
I andre tråde er der folk, hvis eneste formål er at nedgøre andre. Og så er der oprettet tråde dedikeret til de kvindelige deltagere på foraet. Og jeg kan blive ved..
Jeg synes, der er langt imellem de gode diskussioner efterhånden. Der skal være plads til sjov, men så brug dog de ordlegstråde der er.
</rant>
Er det kun mig, der er træt af niveauet her på newz?
I samtlige hardwaretråde er der nogen, der synes det er sjovt at skrive "LOL KAN DEN KØRE CRYSIS ELLER SYVKABALE??".
Og i samtlige tråde, der omhandler Windows på den ene eller den anden måde er man garanteret en "BSOD???! LOL" kommentar. Det er fandme trættende i længden..
I andre tråde er der folk, hvis eneste formål er at nedgøre andre. Og så er der oprettet tråde dedikeret til de kvindelige deltagere på foraet. Og jeg kan blive ved..
Jeg synes, der er langt imellem de gode diskussioner efterhånden. Der skal være plads til sjov, men så brug dog de ordlegstråde der er.
</rant>
Newz.dk/arto
Det er blevet hentydet til det flere gange og for hver dag der går, bliver det mere og mere kørt derhen ad.
Jeg kunne, tilsyneladende ligesom dig, godt bruge diskussioner hvor det ikke efter 5 indlæg er blevet til en "Hvem kan råbe højest" diskussion, men sådan en ting er nok for meget at bede om.
Det er blevet hentydet til det flere gange og for hver dag der går, bliver det mere og mere kørt derhen ad.
Jeg kunne, tilsyneladende ligesom dig, godt bruge diskussioner hvor det ikke efter 5 indlæg er blevet til en "Hvem kan råbe højest" diskussion, men sådan en ting er nok for meget at bede om.
Evt. lave en afdeling, hvor alle de div sjov og spas mellem brugerene blir der? Men så skulle det næsten også være en "usynlig" del som kun brugerne inden på Newz kan se, og ikke alm gæster.
En idé hvertfald.
Er også selv træt af at der kun blir snakket om BSOD KONSTANT ligeså snart der bare kommer en ny tråd med bare ordet Windows i teksten. Der er folk ikke seriøse nok. :/
En idé hvertfald.
Er også selv træt af at der kun blir snakket om BSOD KONSTANT ligeså snart der bare kommer en ny tråd med bare ordet Windows i teksten. Der er folk ikke seriøse nok. :/
Så vidt jeg husker, så har i flere gange afvist at moderere forums, hvilket jeg er enig i. Det kræver selvfølgelig lidt af brugerne, og det er vel netop problemet.
Problemet med rating-systemet er, at folk virker ligeglade med deres karma - bare de kan få lov at poste.
En måde at "straffe" folk kunne være ved, at hvis man kommer ned på uheldig/dårlig karma, så kan man ikke poste i 24 timer. Karmaen skal så selvfølgelig nulstilles derefter.
Så vidt jeg husker, så har i flere gange afvist at moderere forums, hvilket jeg er enig i. Det kræver selvfølgelig lidt af brugerne, og det er vel netop problemet.
Problemet med rating-systemet er, at folk virker ligeglade med deres karma - bare de kan få lov at poste.
En måde at "straffe" folk kunne være ved, at hvis man kommer ned på uheldig/dårlig karma, så kan man ikke poste i 24 timer. Karmaen skal så selvfølgelig nulstilles derefter.
Problemet er ikke at folk er ligeglade med deres karma, men at det er alt for nemt at lave en positiv karma.
Selv hvis alle en persons indlæg er 100% rated negativt, kan personen få en positiv karma, hvis han selv rater andre positivt, hvordan kan newz.dk forsvare dette?
Problemet er ikke at folk er ligeglade med deres karma, men at det er alt for nemt at lave en positiv karma.
Selv hvis alle en persons indlæg er 100% rated negativt, kan personen få en positiv karma, hvis han selv rater andre positivt, hvordan kan newz.dk forsvare dette?
Som #6 er inde på synes jeg også at beregningen af karma fejler et eller andet.
Men ratingen for de enkelte indlæg er vel fine nok, så længe folk benytter rating-funktionen. Så mangler vi bare at benytte den til noget.
Nogle gange har jeg lyst til at skjule alle indlæg med en bestemt rating. Fx. "sjov" eller "neutral". Men kun for den ene tråd, som virker afsporet. Lidt i stil med slashdot.
Men ratingen for de enkelte indlæg er vel fine nok, så længe folk benytter rating-funktionen. Så mangler vi bare at benytte den til noget.
Nogle gange har jeg lyst til at skjule alle indlæg med en bestemt rating. Fx. "sjov" eller "neutral". Men kun for den ene tråd, som virker afsporet. Lidt i stil med slashdot.
Nej det er ikke kun dig. Det kunne være rart at man kunne slette tråde permanent, så de ikke kommer igen når der er et nyt indlæg i dem.
myplacedk (8) skrev:Som #6 er inde på synes jeg også at beregningen af karma fejler et eller andet.
Pt. synes jeg karmaen er stort set nytteløs.. Det er min fornemmelse, at selvom indlæg er skjult pga. dårlig karma, så folder folk dem stadig ud. Især hvis der bliver refereret til indlægget senere.
En anden måde kunne være, at hvis man havde mere end 50% (evt et højere tal?) negative indlæg over en vis periode, så bliver brugeren spærret i et vist tidsrum (24 timer, 48 timer, find selv på flere tal :)).
Jeg lyder nok sentimental nu, men før i tiden var niveauet langt højere synes jeg. Der var nok flere 'ophedede' diskussioner dengang, men jeg synes til gengæld, det var saglige diskussioner som oftest. Nu her skal man virkelig lede længe efter indlæg med substans. Der er nogle få postere som arne_v, kasperd, myplacedk, vandfarve og et par stykker mere (beklager hvis jeg har glemt nogle åbenlyse), der normalt er garant for høj kvalitet.. Men for hver af dem er der 50-100 folk, hvis mentale kapacitet åbenbart begrænser til ligegyldige one-liners og platte jokes :(
Jeg er også enig i, at karmasystemet skal have en tur. Bl.a. burde det ikke være muligt at have fået 1 milliard flamebait-ratings, men samtidig have neutral karma fordi man har indsendt en nyhed og rated andre brugere positivt. Desuden mener jeg også, at får man f.eks. ~10 flamebait-ratings for én post, så burde man miste skriverettigheder i 24 timer, sker det samme inden for f.eks. ~1 uge, så mister man dem i 48 timer osv.
Farligt med det, med at banne dem for et stykke tid som bliver rated irrelevant, lad os "sige" vi ikke kunne lide terracide, så det bare at rate ham irrelevant eller få et par venner til det, og vupti så er han banned, måske også lidt fejt.... og nok ikke den optimale løsning.
Det var da interessant at se "crew" nu ogsaa er kommet med paa den helt aabenlyse problematik omkring karma systemet.
Det har vi andre kun sagt i hvad, 1.5 aar ?
Mere? Maaske.
Jebus.
I det hele taget skal karma systemet bare bygges helt om imo.
Det giver ikke saa fandens meget mening at blokere folk paa baggrund af det, da jeg saa vil kunne blokere en masse brugere "for sjov".
Man kunne evt. indfoere ANMELD INDLAEG, som naevt for over et aar siden, flere gange.
Crew kunne ogsaa bare tage hovedet ud af roeven naar folk brokker sig 3-4 gang over samme problem og saa se om ikke der skulle goeres noget.
Sigh.
Bitter? - en smule.
Det har vi andre kun sagt i hvad, 1.5 aar ?
Mere? Maaske.
Jebus.
I det hele taget skal karma systemet bare bygges helt om imo.
Det giver ikke saa fandens meget mening at blokere folk paa baggrund af det, da jeg saa vil kunne blokere en masse brugere "for sjov".
Man kunne evt. indfoere ANMELD INDLAEG, som naevt for over et aar siden, flere gange.
Crew kunne ogsaa bare tage hovedet ud af roeven naar folk brokker sig 3-4 gang over samme problem og saa se om ikke der skulle goeres noget.
Sigh.
Bitter? - en smule.
Det var også bare et udkast. Men desværre er det et fact, at der er en del personer, der ville have godt af at få frataget deres skriverettigheder.
Anmeld indlæg vil ikke gøre ret meget, når crewet ikke vil moderere siden.
Men jeg er enig i, at der er blevet råbt op omkring det før. Jeg synes bare ikke, der er kommet en alternativ løsning, som alle (eller overtallet) kunne enes om.
Det var også bare et udkast. Men desværre er det et fact, at der er en del personer, der ville have godt af at få frataget deres skriverettigheder.
Men jeg er enig i, at der er blevet råbt op omkring det før. Jeg synes bare ikke, der er kommet en alternativ løsning, som alle (eller overtallet) kunne enes om.
mvoigt27 (19) skrev:Farligt med det, med at banne dem for et stykke tid som bliver rated irrelevant, lad os "sige" vi ikke kunne lide terracide, så det bare at rate ham irrelevant eller få et par venner til det, og vupti så er han banned, måske også lidt fejt.... og nok ikke den optimale løsning.
Man skal nok være opmærksom på risikoen for at nogle få "smider" nogen ud. Men hvis flertallet rent faktisk ikke kan lide en eller anden person, kan jeg ikke se problemet.
Dvs. vi skal sørge for at folk der ikke er enige i negative ratings, skal rate positivt.
Folk har jo en let tendens til at springe over læsningen af posts som er rated irrelevant, må sige jeg har læst en del igennem, som jeg efterfølgende bestemt ikke syntes var irrelevante, men en eller anden idiot lige har rated hele rækken irrelevant, som du selv siger, opdager ingen det og rater relevant.... så har vi problemet, syntes også det med decideret klager over personerne er bedre, men den går ikke herinde at modere forrummet.... det ender med at blive en diskussion om ytringsfrihed.
Blokering af brugere er sgu ikke det smarteste, som #23 skriver, mange email adresser, og let at omgå selv om det er på Ip adresse niveau.
Sidste mulighed kunne være at ignorere de posts og ikke give nogen respons, (dont feed the trools), indtil de folk gir op.
Blokering af brugere er sgu ikke det smarteste, som #23 skriver, mange email adresser, og let at omgå selv om det er på Ip adresse niveau.
Sidste mulighed kunne være at ignorere de posts og ikke give nogen respons, (dont feed the trools), indtil de folk gir op.
Engang imellem forekommer det, at et godt indlæg er skjult per default. Hvis en person alligevel kigger på sådan et indlæg og besvarer det, så er det måske værd at læse. Så mangler vi bare at de fornuftige brugere unlader at besvare indlæg, der åbenlyst ikke burde være her.XorpiZ (14) skrev:Pt. synes jeg karmaen er stort set nytteløs.. Det er min fornemmelse, at selvom indlæg er skjult pga. dårlig karma, så folder folk dem stadig ud. Især hvis der bliver refereret til indlægget senere.
Der er allerede personer, der misbruger rating systemet. Hvis man bruger ratings til at banne personer fra at skrive indlæg vil det blive endnu værre.sissy (18) skrev:Hvad med at når man har fået fx 2 flamebait eller 3 irrelevant ratings, så bliver man banned fra den tråd man fik dem i??
Uanset karma bør man altid kunne skrive indlæg og rate indlæg. Men effekten af ens ratings bør afhænge af ens karma. Den samlede rating af et indlæg kunne med fordel beregnes på en måde, der afhænger af, hvem der ser siden.
Hvis jeg f.eks. havde ratet mange af XorpiZ indlæg positivt, så burde ratings fra XorpiZ have betydning, når en side renderes for mig. Hvis jeg f.eks. havde ratet mange af orzabits indlæg negativt, så burde orzabits ratings ignoreres, når en side renderes for mig.
Der bør nok også være en direkte virkning, hvis jeg f.eks. havde ratet mange af XorpiZ indlæg positivt, så burde hans indlæg også få et lille ryk opad når siden renderes for mig.
Man kunne også tilføje en effekt der virker lidt mere indirekte, hvis f.eks. der var en person, hvis indlæg jeg ikke har ratet, men XorpiZ har kunne det have effekt på hvordan vedkommendes indlæg vises for mig.
Og systemet kunne også holde øje med, i hvor høj grad to personer er enige eller uenige når de rater indlæg og bruge det til at afgøre, hvor meget deres ratings vægtes når sider renderes for den anden.
Man skal bare sørge for at vægten af en rating aldrig bliver mindre end nul. Det skal ikke være sådan at fordi en person har skrevet mange tåbelige indlæg og lavet forkerte ratings så kunne deres ratings ende med at virke den modsatte retning af hvad de burde, de skal blot ignoreres helt i det tilfælde.
Det afgørende i mit forslag er dog blot at fortolkning af ratings bør gøres afhængig af personen der ser siden. Detaljerne kan gøres mere eller mindre avancerede.
Synes Arto-indlæggene er for meget. "Woot skriv om en kvinde", om det er en mentalt forstyrret bruger herfra, en stalker eller en af brugernes bekendte er vel i og for sig ligemeget, det minder mig lidt om den der "årndskyld bruger x"-tråd, der var for nogle år siden. Den blev da flamet til helvede, thank god.
Synes kvaliteten af indlæggene er meget meget meget svingende. Ved at min generelt lige balancerer omkring lort/affald.
Kan godt lide de vittige observationer/kommentare/sære henvisninger, som man skal være ret nørdet for at fatte - dem er der faktisk mange af, men "kan den køre crysis" - fail meme is fail, enough now, det er nærmest blevet en knee jerk reaction.
Synes et indlæg automatisk skulle blive foldet sammen, hvis det fik mange irrelevant/flamebait.
Synes kvaliteten af indlæggene er meget meget meget svingende. Ved at min generelt lige balancerer omkring lort/affald.
Kan godt lide de vittige observationer/kommentare/sære henvisninger, som man skal være ret nørdet for at fatte - dem er der faktisk mange af, men "kan den køre crysis" - fail meme is fail, enough now, det er nærmest blevet en knee jerk reaction.
Synes et indlæg automatisk skulle blive foldet sammen, hvis det fik mange irrelevant/flamebait.
Tanghaar (27) skrev:Synes Arto-indlæggene er for meget.
Jeg synes det er koncentreret i nogle få, store tråde. De er nemme at ignorere hvis man vil det.
Tanghaar (27) skrev:Kan godt lide de vittige observationer/kommentare/sære henvisninger, som man skal være ret nørdet for at fatte
*thumbs up*
Tanghaar (27) skrev:Synes et indlæg automatisk skulle blive foldet sammen, hvis det fik mange irrelevant/flamebait.
Det gør de hos mig, det er måske noget med opsætning.
start med at lukke tråde som:hmn (3) skrev:Har du nogen forslag til hvad vi kan gøre for at få en højere standard i diskussionerne?
Vi har prøvet at lade brugerne styre trådene via rating systemet, men noget kunne tyde på det ikke rigtigt virker.
hvem får det sidste ord
Jeg er ham...
ordleg
og lignende tråde som fordrer en kultur som er i ånd med Arto, snarere end det vi kendte af Newz.dk
Men ligesaa snart den foerste "sure" bruger rammes af det, saa bliver det misbrugt.
Det er ikke holdbart.
En bedre loesning er et filter folk rent faktisk kan bruge til noget.
Saa maa newz.dk jo vurdere om de vil have moderatorer som ikke faar loen.
Tjah, der er masser af forskellige loesninger, indtil videre har alt naevnt heri, vaeret naevnt foer.
Men ligesaa snart den foerste "sure" bruger rammes af det, saa bliver det misbrugt.
Det er ikke holdbart.
Saa maa newz.dk jo vurdere om de vil have moderatorer som ikke faar loen.
Tjah, der er masser af forskellige loesninger, indtil videre har alt naevnt heri, vaeret naevnt foer.
fidomuh (30) skrev:#21
Det er ikke holdbart.
Men hvilken slags filter?
Men ingen af dem er jo åbenbart gode nok. Hvad er dit forslag?
Jeg er ny bruger her og har måske ikke så meget at skulle have sagt, i forhold til andre.
Men når man sidder lidt på sidelinien og ser på de sidste par måneder, så virker det på mig ikke kun som om brugernes kommentarer er blevet mere "Arto", men derimod også nyhederne.
Jeg lavede en bruger her på newz fordi jeg forventede et seriøst og nørdet forum, med spændende nyheder og mulighed for at diskutere sine holdninger og blive klogere.
Men jeg synes den sidste måned er nyhederne gået fra at være informative og interessante, til at være sensationsnyheder. Hvor er det spændende i at Lilly Allen stopper sin blog bare fordi hun er blevet pigefornærmet? Eller at Dan Browns nye bestseller er røget ud som bittorrent? Eller for den sags skyld "nyheden" om at Twitter gør dig dummere. Det er jo ikke nyheder, det er sladder. (Efter min mening)
Det jeg prøver at komme frem til er at man måske kan hæve niveauet hos brugerne, hvis man hæver niveauet for nogle af nyhederne?
Ellers kan man jo også tage konsekvensen af det og så slette hele forummet udover trådene som hænger fast på nyhederne. Så er der ingen pjat og fjas i krogene.
Men når man sidder lidt på sidelinien og ser på de sidste par måneder, så virker det på mig ikke kun som om brugernes kommentarer er blevet mere "Arto", men derimod også nyhederne.
Jeg lavede en bruger her på newz fordi jeg forventede et seriøst og nørdet forum, med spændende nyheder og mulighed for at diskutere sine holdninger og blive klogere.
Men jeg synes den sidste måned er nyhederne gået fra at være informative og interessante, til at være sensationsnyheder. Hvor er det spændende i at Lilly Allen stopper sin blog bare fordi hun er blevet pigefornærmet? Eller at Dan Browns nye bestseller er røget ud som bittorrent? Eller for den sags skyld "nyheden" om at Twitter gør dig dummere. Det er jo ikke nyheder, det er sladder. (Efter min mening)
Det jeg prøver at komme frem til er at man måske kan hæve niveauet hos brugerne, hvis man hæver niveauet for nogle af nyhederne?
Ellers kan man jo også tage konsekvensen af det og så slette hele forummet udover trådene som hænger fast på nyhederne. Så er der ingen pjat og fjas i krogene.
Skarp observation.
Indimellem har man fornemmelsen af, at der kommer nyheder - bare fordi der skal være nye nyheder dagen lang. Jeg havde dog ikke tænkt så langt, at det kunne hænge sammen på den måde, men det lyder bestemt ikke urealistisk.
Ang. at slette forummet, så ved jeg ikke helt. Der er jo også en del seriøse ting, selvom det primært er fis og ballade. Det er nu heller ikke så meget de tråde, jeg tænker på. Det er niveauet i nyhedstrådene, der er dalet gevaldigt.
Skarp observation.
Indimellem har man fornemmelsen af, at der kommer nyheder - bare fordi der skal være nye nyheder dagen lang. Jeg havde dog ikke tænkt så langt, at det kunne hænge sammen på den måde, men det lyder bestemt ikke urealistisk.
Ang. at slette forummet, så ved jeg ikke helt. Der er jo også en del seriøse ting, selvom det primært er fis og ballade. Det er nu heller ikke så meget de tråde, jeg tænker på. Det er niveauet i nyhedstrådene, der er dalet gevaldigt.
#32 100 % enig!! Jeg synes det er sørgeligt at se hvordan Newz er gået fra at have nyhederne der gik i detaljer om nye harddisk teknologier, linuxkerne udvidelser, atomfysik og laseranvendelser til blot at være copyright/WNZ, socialeside nyheder og reklamer for den nyeste elbil på markedet...
Yes. Op med nyhedsniveauet - mindre mobil/social/reklame/pop-science.
Luk de kæmpe spam tråde i forummet.
Gør noget for at fremhæve gode indlæg.
Gør noget for at skjule de dårlige indlæg.
En af grundene til at reddit.com har så meget bedre kommentarer end digg.com er pga. deres trådede system. Kunne være man skulle se lidt nærmere på det som en mulighed?
Alt.
Luk de kæmpe spam tråde i forummet.
Gør noget for at fremhæve gode indlæg.
Gør noget for at skjule de dårlige indlæg.
En af grundene til at reddit.com har så meget bedre kommentarer end digg.com er pga. deres trådede system. Kunne være man skulle se lidt nærmere på det som en mulighed?
Xploitz (36) skrev:Um, undskyld jeg spørge dumt men hvad er der nu galt med arto?
Alt.
Med hensyn til spam trådene her på foraet, så kan jeg ikke se nogen problemer i dem så længe de netop er placeret i Tagwall sektionen. Men hvis en tråd er placeret i en hver anden sektion, så skal der altså skrives på en ordentlig og relevant måde og flamebait og lign. skal der slås hårdt ned på. Det er ufatteligt at man skal høre på MAC folk hver gang der er en MS nyhed, Intel folk hver gang der er en Nvidia nyhed og også omvendt.
XorpiZ (33) skrev:bare fordi der skal være nye nyheder dagen lang.
De faste skribenter har en kvote de skal skrive af nyheder..
Xploitz (36) skrev:Um, undskyld jeg spørge dumt men hvad er der nu galt med arto?
Der er som sådan ikke noget galt med arto hvis man er 13 år gammel eller pædofil..
Generelt mht. nyhederne så skal man nok huske på, at newz.dk er et kommercielt site, med mange faste udgifter (3 fuldtidsansatte og en håndfuld deltids/freelance, lokaler, hosting etc) og derfor behøver de jo også at satse bredt, hvilket man også kan med designet, for at få så mange besøgende som muligt og derved få så mange reklamepenge som muligt.
Og mht. niveauet tør jeg slet ikke gisne om, hvor jeg ligger ;)
MiniatureZeus (39) skrev:De faste skribenter har en kvote de skal skrive af nyheder..
Seriøst?
Det er næsten lige så slemt som de parkeringsvagter, der skal uddele et bestemt antal bøder pr. dag :/
Kvalitet fremfor kvantitet.
MiniatureZeus (39) skrev:Generelt mht. nyhederne så skal man nok huske på, at newz.dk er et kommercielt site, med mange faste udgifter (3 fuldtidsansatte og en håndfuld deltids/freelance, lokaler, hosting etc) og derfor behøver de jo også at satse bredt, hvilket man også kan med designet, for at få så mange besøgende som muligt og derved få så mange reklamepenge som muligt.
Det er meget muligt - jeg kender ikke til detaljerne i deres setup, udover at jeg ved mandalae og Pernicious er fuldtidsansatte. Men jeg synes ikke det er en lovlig undskyldning, så at sige. Version2 er formentlig noget dyrere at køre, men jeg synes deres nyheder er langt mere relevante (og velskrevne) på mange punkter.
XorpiZ (41) skrev:Version2 er formentlig noget dyrere at køre, men jeg synes deres nyheder er langt mere relevante (og velskrevne) på mange punkter.
Version2 er en del af Mediehuset Ingeniøren som har en hel del medlemmer og laver en masse kurser for andre virksomheder og sådan noget, så er nok ikke helt sammenligneligt, desværre.
Med hensyn til ansatte, så hører filmz.dk jo også ind under newz.dk, ved dog ikke om de deler samme økonomi, men filmz har (går jeg ud fra) også en del freelancere..
#2 skrev:Seriøst?
Det er næsten lige så slemt som de parkeringsvagter, der skal uddele et bestemt antal bøder pr. dag :/
Kvalitet fremfor kvantitet.
Sådan var da jeg var staff og går da ud fra at det stadigvæk kører sådan.
XorpiZ (1) skrev:I samtlige hardwaretråde er der nogen, der synes det er sjovt at skrive "LOL KAN DEN KØRE CRYSIS ELLER SYVKABALE??".
Det er vel en klassisk kommentar til en eller anden monster maskine.
Og en enkelt kommentar i hver af disse tråde overlever vi nok.
XorpiZ (1) skrev:Og i samtlige tråde, der omhandler Windows på den ene eller den anden måde er man garanteret en "BSOD???! LOL" kommentar. Det er fandme trættende i længden..
Ja.
Men det er vist ikke nyt på newz.dk.
XorpiZ (1) skrev:I andre tråde er der folk, hvis eneste formål er at nedgøre andre. Og så er der oprettet tråde dedikeret til de kvindelige deltagere på foraet. Og jeg kan blive ved..
Her er jeg så helt enig.
Sjov er OK som sådan, men det er faktisk kun sjovt i meget begrænsede mængder.
Newz.dk er hverken Facebook eller Arto og skal heller ikke være det.
Æh..
Måske newz skulle justere lidt på det de fleste ser, forsiden, inden man kan forvente andet på "bagsiden"?
En nyhed består jo typisk af
■ den obligatorisk "ZOMG VI HAR SKREVET OM DET FØR!!1111" (som tags skulle erstatte - skete aldrig, det fylder jo også mere ;)
■ højst 1-2 tekniske udtryk
■ efterfølgende 20 linjer der forklarer de tekniske udtryk for artofolket
Sender man et link ind eller noget der ikke lige følger ovenstående regler så bliver det jo skrevet om.
Prøv at tage en tur på archive.org. Man er ikke det samme menneske bagefter.
Hvem tror at man kan drive et seriøst (som i "teknisk") forum bag nyheder om netsikker.nu, danske bildesignere og ture i rummet. Indholdet er jo så tyndt at man er lige ved at falde i.
Ryd ud i nyhederne og lad de tekniske nyheder slippe lettere igennem. Hellere en dårligt skrevet nyhed om noget interessant end en flot danskstil om hvor mange CPU-kerner der holder WoW i gang.
Måske newz skulle justere lidt på det de fleste ser, forsiden, inden man kan forvente andet på "bagsiden"?
En nyhed består jo typisk af
■ den obligatorisk "ZOMG VI HAR SKREVET OM DET FØR!!1111" (som tags skulle erstatte - skete aldrig, det fylder jo også mere ;)
■ højst 1-2 tekniske udtryk
■ efterfølgende 20 linjer der forklarer de tekniske udtryk for artofolket
Sender man et link ind eller noget der ikke lige følger ovenstående regler så bliver det jo skrevet om.
Prøv at tage en tur på archive.org. Man er ikke det samme menneske bagefter.
Hvem tror at man kan drive et seriøst (som i "teknisk") forum bag nyheder om netsikker.nu, danske bildesignere og ture i rummet. Indholdet er jo så tyndt at man er lige ved at falde i.
Ryd ud i nyhederne og lad de tekniske nyheder slippe lettere igennem. Hellere en dårligt skrevet nyhed om noget interessant end en flot danskstil om hvor mange CPU-kerner der holder WoW i gang.
Jeg tror det der 'rådner' siden, er at er er kommet en 'svine' - standard, hvor visse personer bare sviner andre personligt- fx ved brug af mange personlige skældsord.
Dette gør at folk ikke er så åbne og ærlige mere som de var en gang.
Der er ikke længere plads til forskellige holdminger. Visse holdninger medføre altid at folk bliver svinet personligt. Det har dræbt forumet efter min mening.
Dette gør at folk ikke er så åbne og ærlige mere som de var en gang.
Der er ikke længere plads til forskellige holdminger. Visse holdninger medføre altid at folk bliver svinet personligt. Det har dræbt forumet efter min mening.
@XorpiZ
Hvad sker der lige med post #7 og #20 i : http://newz.dk/microsoft-google-chrome-frame-goer-...
Du er sku da selv en af de værste.
Hvad sker der lige med post #7 og #20 i : http://newz.dk/microsoft-google-chrome-frame-goer-...
Du er sku da selv en af de værste.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.