mboost-dp1
Spammer
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- newz.dk
Daniel-Dane (50) skrev:OMG! Det mener du forhåbentligt ikke! Jeg er slet ikke så god!
Nu sidder der jo f.eks allerede en tidligere rengøringsassistent/pædagogmedhjælper/servicekonsulent hos Telenor derinde, så jeg tror kun, at du kan løfte niveauet!
Ellers sender vi sgu bare Terracide.. er der nogen, som ved, om de har inviteret ham?! I så fald fald har de ihvertfald ikke læst ret mange indlæg her!
B~)
Danish
Æææææv?! Jeg har ikke modtaget den besked? *waaaah* Jeg vil også spammes!
(og nej, det er IKKE en udfordring!)
(og nej, det er IKKE en udfordring!)
danielovich (34) skrev:Jeg forstår godt jeres frustrationer, det ligner heller ikke noget at inviterer deltagere fra et udemærket netværk (newz.dk) til et andet, med den begrundelse, at tonen er bedre og at man skal være ekspert. Og hvordan har de scoutet ? Og hvorfor facebook ? Jeg vil
Omvendt, så synes jeg hun har fat i god pointe som i virkligheden kun få af jer lever op til. Og det handler om at give konskrutiv kritik samt at have en ordentlig tone i en debat.
Personligt er jeg er ligeglad hvordan folk ter sig i en debat på newz.dk eller andre fora, jeg synes blot det er dybt patetisk og barnligt når man ikke kan finde ud af snakke pænt og ordentligt til hinanden. Og ydermere, at man gider involvere sig i en debat om noget man reelt set ikke har noget som helst forstand på er udover min forstand. Det er ligeså pinligt som Peter og Amalie, Dagens Mands eller Paradise Hotel. Hvad får man ud af det ? Nogen der er gamle herinde nok til at huske Builder.dk foraet – det var en børnehave og lukkede fordi folk ikke kunne opføre sig ordentligt.
I spilder hinandens tid men hvad værst er, at det udvander Newz.dks eksistensgrundlag og det er sgu synd for dem der laver det og bruger tid på at få det til at fungere.
Food for thoughts!
Dine betragtninger er i og for sig OK...
..når jeg så vælger at give dig en 'Sjov' rating er det mest fordi, at det imho er ret dårlig stil at give sig til at forsvare det her fiskeri til Microsofts 'Eksperterne' - uden lige at lade en bemærkning falde om, at du selv er fra Microsoft!
Danish
Held og lykke, MZ!
En af dine nye kolleger er allerede i gang med at svine MAc brugere i http://macnation.newz.dk/nu-kommer-der-et-dansk-ma...
Navnet er Montago...
Det bliver bare en sjov sommer! B~)
#59: Du kender mig ikke godt nok, hvis du tror jeg har en pointe.
Men vi kan da prøve med: Du er her ikke for at være en del af communitiet. Du er her for at sprede MS-propaganda. Hvorfor i alverden blander du dig så i hvordan vi opfører os? Jeg kommer heller ikke hjem til dig og siger "Jeg arbejder for Expert, du får vores reklamer i postkassen. Du har et pisse grimt hjem!"
Men vi kan da prøve med: Du er her ikke for at være en del af communitiet. Du er her for at sprede MS-propaganda. Hvorfor i alverden blander du dig så i hvordan vi opfører os? Jeg kommer heller ikke hjem til dig og siger "Jeg arbejder for Expert, du får vores reklamer i postkassen. Du har et pisse grimt hjem!"
Ronson (62) skrev:Jeg kommer heller ikke hjem til dig og siger "Jeg arbejder for Expert, du får vores reklamer i postkassen. Du har et pisse grimt hjem!"
Wouldn't be surprised though...
danielovich (59) skrev:@54
Og hvad er din pointe ? At jeg er ansat af Microsoft og derfor er "the boogeyman" ?
Nej. Det har jeg det da fint med - og blot til info vælger jeg stort set kun MS produkter såvel på det private som i det arbejdsmæssige, så jeg ville ikke mene, at jeg er bannerfører for noget som helst.
Så nej - jeg ser faktisk ikke Microsoft som værende 'The dark side of force' på nogen tænkelig måde.
Det, som jeg IKKE synes er i orden, er faktisk, at du ikke toner rent flag, når du blander dig i en tråd omkring netop Microsoft og deres nye community.
Det ville såmænd bare have klædt dig at melde det ud!
.. og så held og lykke med den pæne tone og opgøret med 'religionskrigen'. Jeg kan konstatere, at et af jeres 'ukronede tech-genier, som er træt af subjektivitet', Montago aka Martin Kirk er igang med en mere seriøs sammenligning af en Mac ting vs. en PC med Windows 7 med en beløbsramme på kr. 19.000.-
Foreløbigt er han nået frem til, at den omgang vinder PC'en - den er tilsyneladende ikke mindre end 400.000 (!) gange bedre end Mac ting.
Suk... I skal nok få et super forum, som vil blive taget alvorligt...
Nu er der jo væsentlig forskel på at lave et inlæg på Newz og så i en seriøs gruppe på f.eks. Facebook eller Eksperten.dk...
når man laver et inlæg i fjendens lejr, må man godt putte salt i såret... lige for at se hønsene gå helt amok :D
hvis du virkelig tror på at jeg i grav alvor mener at en PC for 19K er 400K gange bedre end en Mac til 19K... så tager du skrevne ord liiiidt for seriøst.
Nu er der jo væsentlig forskel på at lave et inlæg på Newz og så i en seriøs gruppe på f.eks. Facebook eller Eksperten.dk...
når man laver et inlæg i fjendens lejr, må man godt putte salt i såret... lige for at se hønsene gå helt amok :D
hvis du virkelig tror på at jeg i grav alvor mener at en PC for 19K er 400K gange bedre end en Mac til 19K... så tager du skrevne ord liiiidt for seriøst.
Montago (65) skrev:#64
.. men ødelægger det ikke bare alt konstruktivt debat om de forskellige emner? Kunne jeg ikke med rette trolle eksperten.dk eller de selvudnævnte CIO'er i en af dine tråde - og med rette bruge dine argumenter?!
Du har naturligvis ret til at skrive præcist det, som du har lyst til... jeg forstår bare ikke lysten til at afspore debatten.
Danish
izym (66) skrev:Jeg tror ikke, at nogen på newz.dk er interesseret i, at blive taget alvorligt...
Hahaha... det er sgu nok en vigtig pointe!
B~)
Danish
Alrekr (69) skrev:I lol'dMontago (65) skrev:eller Eksperten.dk...
An lol'd some more
bare fordi du ikke tager dem seriøst, kan andre godt... ligesom Danish Dude som tager trådene her på Newz seriøst.
folk der er medlem af f.eks. Sony DSLR troller ikke deres egen gruppe
Montago (70) skrev:Alrekr (69) skrev:I lol'd
An lol'd some more
bare fordi du ikke tager dem seriøst, kan andre godt... ligesom Danish Dude som tager trådene her på Newz seriøst.
folk der er medlem af f.eks. Sony DSLR troller ikke deres egen gruppe
Jeg er medlem/ven med Mette Reissmann og jeg laver stort set ikke andet end at trolle hende.. Så på kynz hvorfor..
Montago (70) skrev:bare fordi du ikke tager dem seriøst, kan andre godt... ligesom Danish Dude som tager trådene her på Newz seriøst.
Arhh... jeg er ikke helt sikker på, at jeg er HELT uskyldsren, hvis man kigger mine kommentarer igennem - men jeg plejer at holde det i tagwalls. Man skal vist lede længe efter, at jeg håner/driller/troller folk i den almindelige debat om OS, hardware m.v.
Jeg indrømmer gerne, at jeg ind imellem læser min første indskydelse igennem - og så ændrer indlægget, men det er mest fordi, at jeg i f.eks. Apple debatter hellere vil ind til kernen, end bare kaste med mudder.
I og for sig var din kommentar ikke jo ikke engang i nærheden af at være flamebait... men jeg forstår egentligt godt, at folk med hang til æbler på deres hardware er en kende følsomme, for de må godt nok ligge ører/øjne til meget crap.
Vi når sjældent længere end til 2. eller 3. kommentar, før en eller anden tosse føler, at han LIGE må dele sit syn på, at Apple tilhængere er en flok tabere, at deres hardware stinker, at kun homoseksuelle kan lide Apple (ikke helt sikker på, hvorfor det anses som en fornærmelse at være homoseksuel?!), at man kan få Linux gratis eller at Windows er overlegent fra alle synsvinkler.
Så det korte af det lange... du kan sagtens smide kommentarer, som den du afleverede... men konsekvensen er så bare, at debatten ender af sporet for alle andre også. Til gengæld er der garanti for, at der sidder en flok aber, som ikke gennemskuer det glimt i øjet, som jeg jo faktisk godt kan se, at du har med i kommentaren.
Hvis du virkelig har lyst til at trolle... så er du garanteret velkommen næste gang, at der er en, som vil sælge sin WOW konto! B~)
Danish
Alrekr (72) skrev:10hif9s
Hovhov... antyder du på NOGEN måde, at jeg ikke altid har en gravalvorlig og seriøs tilgang til tingene?!
Jeg tør vædde hvad som helst på, at du ikke kan finde bare
B~)
Danish
Og det synes jeg er helt, som det skal være.Danish Dude (73) skrev:[...] men jeg plejer at holde det i tagwalls.
MacNation er en tabt sag, så den er vel ikke så relevant at diskutere.
Daniel-Dane (75) skrev:MacNation er en tabt sag, så den er vel ikke så relevant at diskutere.
Du har desværre nok ret... det var ellers et rigtigt godt sted at blive klogere på det der Apple noget. Brugere som Danakaz, nash, Nielson osv. er rent faktisk rigtigt gode til at diskutere diverse emner igennem med, men det kan være ret svært at holde fokus på emnerne. Som oftest opgiver jeg bare at deltage i tråden... B~(
Størstedelen af debattørerne på MacNation burde tvangtildeles denne avatar: http://peecee.dk/upload/view/306941
Danish
gnarfsan (77) skrev:Så længe at man ikke kan udtrykke respekt for at Apple kan finde ud af at lave pænt hard og software fanboy, og tager sig betalt for det, uden at blive kaldt en Apple, så ved jeg godt, hvem, jeg synes at sagen er tabt for.
Vel os alle sammen?! Ingen bliver klogere, og den ligegyldige flamewar kan fortsætte i det uendelige..
NB! Er det en lille trick opgave at finde ud af, hvor ordet 'fanboy' skal stå henne i teksten!? B~)
Danish
Danish Dude (78) skrev:Vel os alle sammen?! Ingen bliver klogere, og den ligegyldige flamewar kan fortsætte i det uendelige..
Blive klogere på hvilken måde? Man bliver da ikke klogere af at give efter for hvad andre synes er pænt, godt eller iorden at have? Men man kan måske lære at respektere at der er andre synspunkter end ens egne, og derfor lade folk have deres meninger i fred.
gnarfsan (79) skrev:Blive klogere på hvilken måde? Man bliver da ikke klogere af at give efter for hvad andre synes er pænt, godt eller iorden at have? Men man kan måske lære at respektere at der er andre synspunkter end ens egne, og derfor lade folk have deres meninger i fred.
Det med respekten for andres synspunkter og holdninger ville i sig selv være en kæmpe sejr! Der er godt nok lang vej - og her tænker jeg ikke bare på Newz, men også IRL.
Jeg mener ikke, at jeg som sådan 'giver efter' for deres holdninger og synspunkter, men jeg er da blevet væsentligt klogere på, hvad det er, som en Mac bruger tillægger værdi, hvad det er, som de oplever med deres styresystem (som for mig er helt ukendt) osv.
Der var f.eks. en laaaang tråd om App Store og deres censur/ikke censur, og der blev jeg da mødt med så relevante argumenter, at mit syn på sagen er blevet noget mere nuanceret, end inden jeg deltog i tråden.
Det er da win - om ikke for andre, så ihvertfald for mig!
Jeg deltager i tråde her på Newz af to grunde. Enten for at blive underholdt - eller for at blive klogere.
Jeg bliver som oftest klogere på et emne, når jeg indgår i en dialog - fremfor at fare frem og tvinge mine forudindtagede synspunkter ned i halsen på de øvrige debattører.
Det virker sjældent, hvis man starter med:
'Hej med dig! Du er totalt fattesvag, at du bruger Apple. Må jeg bruge dig til at blive klogere på Apple?'
Danish
Danish Dude (80) skrev:Det virker sjældent, hvis man starter med:
'Hej med dig! Du er totalt fattesvag, at du bruger Apple. Må jeg bruge dig til at blive klogere på Apple?'
Dem er der desværre en del af, men de søger jo ikke at lære noget. De vil bare promovere sig selv ved at nedgøre andre. Jeg gætter på at det er folk med lavt selvværd. Ikke så overraskende, da man ser meget påtaget arrogance blandt nørder.
gnarfsan (81) skrev:Danish Dude (80) skrev:Det virker sjældent, hvis man starter med:
Dem er der desværre en del af, men de søger jo ikke at lære noget. De vil bare promovere sig selv ved at nedgøre andre. Jeg gætter på at det er folk med lavt selvværd. Ikke så overraskende, da man ser meget påtaget arrogance blandt nørder.
Dette ses også ved selvbestaltede lommepsykologer...
vandfarve (87) skrev:Og Henrik bliver ved!
Forkert tråd...og de fleste andre har humor, men bliv bare ved.
terracide (88) skrev:...og de fleste andre har humor, men bliv bare ved.
http://memegenerator.net/instance/7807687
gnarfsan (86) skrev:Hvorfor tror du at jeg skrev "jeg gætter på"?
Jeg kan ikke finde "jeg gætter på" i følgende:
gnarfsan (84) skrev:Det er personlige erfaringer. De største sociale udskud, jeg har mødt i IT branchen har også været de mest arrogante.
Terra - Følger du overhovedet med i hvad du selv skriver?
terracide (90) skrev:Terra - Følger du overhovedet med i hvad du selv skriver?
gnarfsan (81) skrev:Dem er der desværre en del af, men de søger jo ikke at lære noget. De vil bare promovere sig selv ved at nedgøre andre. Jeg gætter på at det er folk med lavt selvværd. Ikke så overraskende, da man ser meget påtaget arrogance blandt nørder.
Følger du med i hvad jeg skriver?
gnarfsan (81) skrev:Dem er der desværre en del af, men de søger jo ikke at lære noget. De vil bare promovere sig selv ved at nedgøre andre. Jeg gætter på at det er folk med lavt selvværd. Ikke så overraskende, da man ser meget påtaget arrogance blandt nørder.
+
gnarfsan (84) skrev:Det er personlige erfaringer. De største sociale udskud, jeg har mødt i IT branchen har også været de mest arrogante.
+
terracide (85) skrev:Jeg så Elvis i går...din anekdote er ikke noget bevis.
=
gnarfsan (86) skrev:Hvorfor tror du at jeg skrev "jeg gætter på"?
Really?!
Terra - Circulear logic FTL.
.. og lige som man stod og manglede et godt eksempel på en med fingrene stukket solidt ind i ørerne! B~)
Terra - timing is everything!
Terra - timing is everything!
terracide (93) skrev:Terra - Circulear logic FTL.
Jeg forsøger ikke at bevise noget, så jeg kan ikke se hvor du vil hen. Jeg kommer med en forklaring på, hvorfor jeg kommer med en hypotese i det oprindelige indlæg.
Men du kan jo passende forklare mig hvad arrogance har med noget at gøre her?
Tillad mig lige at quote hvad ordet betyder.
http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=arrogant&search=S%C3%B8g skrev:med en provokerende eller udfordrende selvsikkerhed, overlegenhed eller nedladende holdning
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.