mboost-dp1
Undgå subdomæne skift
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- newz.dk
fjols (45) skrev:Det største problem ved det nuværende, synes jeg, er at 2 irrelevant er stærkere end 1 relevant, 1 informativ og 1 interessant.
Edit: Altså 3 positive stemmer placeret forskelligt.
Af ren nysgerrighed og interesse vil jeg gerne høre, hvor du har oplevet det?
Jeg kan ikke levere belæg for min påstand, men jeg mener bestemt, at vores system tager højde for det. Ret mig, hvis jeg tager fejl.
Det er ufatteligt at i lader Windcape dreje debatten over på enig/uenig vs. de nuværende ratings -- igen. Lad nu være med at feede trollen.
hmn (29) skrev:zin (24) skrev:#23: Huh?
Hvad så med uservoice?
:-(
Jeg syntes ikke det fungerer ret godt, så vi holder dialogen her på newz istedet for.
Uanset hvad, så synes jeg i skal bruge uservoice som tiltænkt, eller lukke det. Jeg gider da ikke bruge tid på det, hvis det ikke bliver brugt til noget. Og hvis i ikke helt naturligt lukker det når det ikke bliver brugt længere, så kan jeg ikke helt se hvorfor jeg skulle bruge tid på det næste system.
fjols (55) skrev:#53: Uanset hvad så bør 3 positive være stærkere end 2 negative.
Der kunne jeg ikke være mere uenig. Der er grund til, at vi vægter stemmerne, da vi (og vores staff) mener, at folk med bedre ratings har mere at sige end folk med lavere ratings.
Det er en måde at opfordre til og sikre, at folk holder deres ratings høje ved at opføre sig pænt, da de får flere stemmer, for at sige det meget forsimplet.
hmn (59) skrev:#58 planen er også at lukke uservoice, men det kræver jeg får flyttet alt der er relevant over på newz, og det har jeg ikke lige haft tid til endnu
On topic:
Jeg er forresten fuldt tilfreds med det nuværende stemmesystem, men hvis I har forslag til forbedringer (eller, forværringer, efter hvem man er), så må I meget gerne offentliggøre dem.
... når tid og mulighed er, naturligvis. Vi er alle bevidste om jeres nuværende situation, så I skal selvfølgelig ikke skynde jer mere end godt er.
fjols (62) skrev:#60: Jeg er udemærket klar over hvordan systemet fungerer, men mener du så at 3 stemmer med normal karma burde vægte lavere end 2 stemmer med super karma?
Det er et spørgsmål om algoritmen og ikke noget, som jeg umiddelbart vil beskæftige mig med.
Jeg udtaler, at algoritmen kvalitativt skal vurdere hvert enkelt stemme ift. karma, men hvordan den kvantitativt gør, er i mine øjne ikke relevant nu. Vi vil bare forkludre diskussionen og fjerne fokus fra det, der virkelig tæller: Hvilket slags stemmesystem vi gerne vil have.
Detaljerne skal man ALTID diskutere bagefter, med mindre man altså søger at ødelægge diskussionen. Det er klassisk forhandlingsteknik, ya know... :)
fjols (64) skrev:Du er sgu god til at snakke uden om, men fair nok
Det er min profession og mit studie. Hvad havde du regnet med?
fjols (64) skrev:men fair nok, vi er vist enige om at vi begge godt kan lide det nuværende system.
Og det finder du først ud af efter tre indlæg?
fjols (64) skrev:Og ja, dit indlæg lyser tydeligt af at du ved du har taget fejl ;)
Jeg kan ikke se, at du på nogen måde kan udlede dette. Hvis du ikke har lyst til at diskutere problemstillingen, så er det fint for mig, men lad være med at trække mig ned på dit lave niveau. Det gavner intet.
fjols (66) skrev:Er du blevet gnaven på dine gamle dage? Du ved da godt hvad ";)" betyder ikke? ;)
Hvis det var et forsøg på at være sjov, så må jeg desværre indrømme, at mindst en af dine modtagere ikke forstod budskabet.
Jeg er desværre ikke i legehumør i dag. Du må fange mig i morgen eller evt. udgive dig for at være Gnarfsan/Gnarfsen. :)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.